Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі. Поняття про інформацію. Зміст та завдання курсу «Інформатика».

Про матеріал

Розробка уроку №1 для учнів 2 класу містить детальний план уроку, який стане в нагоді молодим та малодосвідченим учителям, а також учителям початкових класів, які викладають інформатику у початковій школі.

Перегляд файлу

Урок № 1.

Тема: Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі. Поняття про інформацію. Зміст та завдання курсу «Інформатика».

Мета: познайомити учнів з правилами безпечної поведінки в комп’ютерному класі. Ввести поняття "інформація", "повідомлення", "інформатика".

Розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, збагачувати словниковий запас, вміння приймати інформацію.

Виховувати культуру поведінки в комп’ютерному класі, бережливе ставлення до шкільного майна.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань..

Обладнання та наочність: інструкції з ТБ, комп’ютери, презентація.

Програмне забезпечення: навчально-розвивальна програма   «Сходинки до інформатики» 2 клас, гра «Галявина»

Хід уроку:

І. Організація класу. (1хв.)

Вже нам дзвоник дав сигнал,

Працювати час настав,

То ж і ви часу не гайте,

Працювати починайте.

ІІ. Актуалізація опорних знань. (4хв.)

  1. Повторення правил безпечної поведінки у комп’ютерному класі.

 Перш ніж почати урок інформатики, ми повторимо познайомимося з правилами безпеки в комп’ютерному класі. (перегляд презентації «Правила безпечної поведінки у комп’ютерному класі)

  1. Створення проблемної ситуації.
  • Діти, сьогодні до нас на урок завітав Дід-Буквоїд, який переплутав усі букви. Допоможіть, будь ласка, прочитати слова:

ІНМАФОРЦІЯ – інформація

ІНТИМАФОР – інформатика

  • Як ви думаєте, що означають слова, які ми з вами склали?

 ІІІ. Повідомлення теми уроку. Постановка мети. (1хв.)

  • Сьогодні на уроці ми дізнаємося, що вивчає наука інформатика;
  • Поговоримо про те, що ми будемо з вами вивчати впродовж усього року в 2 класі;
  • З’ясуємо, як можна розтлумачити слово «інформація». Чи знайоме вам це слово? А що воно для вас означає?

VІ. «Відкриття» нових знань. (10 хв.)

  1. Поняття про інформацію. Зміст та завдання курсу «Інформатика». (Пояснення нового матеріалу за допомогою презентації)

Кожного дня ти все більше дізнаєшся про навколишній світ. Коли ти читаєш книжку, слухаєш розповідь учителя, спілкуєшся з друзями, то отримуєш багато різної інформації. Її можна і запам’ятати, і записати, і передати.

  1. Вправа «Відкритий мікрофон» (Діти читають визначення термінів)

Інформація — це відомості про світ, що нас оточує, про явища, які відбуваються в ньому. Інформація передається за допомогою повідомлень.

Повідомлення — це дані, що підлягають передаванню.

У сучасному світі дуже багато інформації. Як знайти потрібну інформацію та не втратити її? На допомогу прийшли наука Інформатика та чудові пристрої — комп’ютери.

- Що означає слово «інформатика»?

Інформатика – це наука, яка вчить працювати з інформацією за допомогою комп’ютера. Це слово утворилося від:

 ІНФОРмація + автоМАТИКА=ІНФОРМАТИКА

Інформатика вивчає:

 

Клас, у якому учні вивчають інформатику, називають комп’ютерним класом. Запам’ятайте! Якщо не дотримуватись правил техніки безпеки та поведінки, робота за комп’ютером може завдати шкоди вашому здоров’ю. З цими правилами ми познайомились на початку уроку.

4. Фізхвилинка. (1 хв.)

Раз – підняти руки вгору, 
Два – нагнутися додолу, 
Не згинайте, діти, ноги, 
Як торкаєтесь підлоги, 
Три, чотири – прямо стати, 
Будем знову починати. 
Хто зуміє присідати 
І ногам роботу дати? 
Раз – піднялись, два – присіли, 
Хай мужніє наше тіло. 
Хто втомився присідати, 
Може вже відпочивати. 
Руки в боки, руки так, 
Руки вгору, як вітряк.

V.  Закріплення вивченого. (5хв.)

Завдання 1.

  • Розглянь малюнки та прочитай речення

1)  Я читаю книжку і отримую знання.

2)  Друг розповів мені цікаву історію.

3)  Я дізналася з листа друга новину.

- Яким словом можна замінити виділені слова? (Інформацію)

Завдання 2.

- Склади якомога більше слів зі слова ІНФОРМАТИКА

Наприклад: форма, …(Роман, фон, кит, танк, крам, тік, кіт, рима, тин, Рим)

Завдання 3.

  • Чого вчить наука інформатика?
  • Який пристрій допомагає працювати з інформацією?
  • Яких правил поведінки та безпеки слід дотримуватися в комп’ютерному класі?

Гра «Так чи Ні»

  • Діти, я читатиму вам речення, про правила безпечної поведінки у комп’ютерному класі, якщо це правило треба виконувати, то ви плещете в долоні «ТАК», а якщо не правильно я кажу, то ви махаєте голово «НІ» .

У комп’ютерному класі можна:

  1. Стрибати , штовхаючи один одного.
  2. Працювати за комп’ютером можна з брудними і мокрими руками.
  3. Відстань  від очей до комп’ютера має дорівнювати 50 см.
  4. Шкільні речі можна класти на монітор і на клавіатуру.
  5. Не доторкатись проводів і розеток, клавіш клавіатури, з якими тебе не знайомив учитель.
  6. Розпочинати роботу тільки з дозволу учителя: «Розпочинаємо роботу»


VІ. Рефлексія діяльності. (3 хв.)

Вправа закінчи речення.

Сьогодні на уроці я дізнався (дізналася)….

Я запам’ятав (запам’ятала) …

Мені найбільше сподобалося …

VІІ. Робота за комп’ютером. 15 хв.

  1. Робота з навчально-розвивальною програмою «Сходинки»
  • Зараз ми будемо працювати програмою «Сходинки» і відправимося на лісову галявину збирати гриби і ягоди.
  1. Релаксація(на 7 -8хвилині роботи за комп’ютером, діям слід запропонувати провести релаксацію для очей).

Наші очі відпочивають:

  • обертаємо очами по колу; рухаємо вгору-вниз.
  • рухаємо вліво-вправо.
  • заплющити та розплющити очі.


 

docx
Додано
26 серпня 2018
Переглядів
2679
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку