Вчити учнів правил поведінки в громадських місцях; корекційна мета: розвивати увагу, спостережливість, кмітливість; виховувати ввічливість, повагу до оточуючих.
Тема: Правила поведінки у громадських місцях
Мета: вчити учнів правил поведінки в громадських місцях; корекційна мета: розвивати увагу, спостережливість, кмітливість; виховувати ввічливість, повагу до оточуючих.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
— Діти, утворіть коло. Передайте одне одному клубочок .
Учень, який отримав клубочок, вітається та висловлює побажання на урок.
II. Актуалізація опорних знань
Метод «Мікрофон»
— Уявіть, що ви опинилися на безлюдному острові. Чи зможете ви довго прожити без батьків, друзів, людей? (Відповіді учнів )
Окоробіка
III. Повідомлення теми і мети уроку
Слово вчителя
— Я хочу розповісти вам одну історію, яка відбулася колись з відомим дослідником Міклухо-Маклаєм. Висадившись на одному із берегів моря, він потрапив до поселення папуасів. Дослідник, тримаючи в руках згорток, повільно йшов до житла папуасів. І коли він наблизився до їх житла, дві стріли просвистіли повз нього та зупинили його. Навколо дослідника замкнулось коло із папуасів, які вороже дивилися на нього. Тоді Міклухо - Маклай розгорнув згорток, дістав килимок, розстелив його і ліг на ньому спати. А коли прокинувся, то біля нього було тільки кілька туземців ( корінний народ). Зброю вони відклали і посміхались до дослідника. Папуаси зрозуміли, що людина стомилась і хоче відпочити. Дуже швидко вони подружились оцінивши чесність і повагу до них. Тому дослідник сказав, що людина завжди і скрізь повинна бути порядною, ввічливою, приємною, вихованою. Про це ми з вами сьогодні поговоримо, а саме — про правила поводження у громадських місцях.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Метод «Мозковий штурм»
(Кінотеатр, театр, храми, музеї, магазини, виставки, бібліотеки...)
2. Словникова робота
Громада — це група людей, а місця, де збирається громада, називаються громадськими.
3. Робота в групах
— Відомий дослідник Міклухо-Маклай надіслав нам завдання на малюнках із зображенням різних екзотичних рослин.
Але шкодлива миша перегризла усі малюнки. Якщо ми їх складемо, то дізнаємось своє завдання. (В учнів — малюнки ананаса, банана, кокосу, пальми тощо, з іншої сторони вказані громадські місця — кінотеатр, театр, храми, музеї, магазини, виставки, бібліотеки )
— Ви склали свої завдання. Вам необхідно:
• сказати кілька найголовніших правил поведінки в певному місці;
• підготуватися до презентації складених правил.
4. Презентація роботи груп
5. Обговорення складених правил
Фізкультхвилинка
Стали в ряд і посміхнулись,
Всі до сонця потягнулись.
Роздивились в різні боки,
Нахилились до землі.
Піднялися, потягнулись,
Одне одному посміхнулись.
6. Практичне застосування правил поведінки в громадських місцях. Екскурсія до шкільної бібліотеки.
7. Розв’язування життєвих ситуацій (робота в парах)
• Уявіть, що ваше місце в театрі — посередині ряду, вам потрібно пройти повз друзів, які сидять на своїх місцях. Як ви вчините? (Попросити вибачення, проходити обличчям до людей. Не займати чужих місць. Можна показати на практиці )
• Ви з товаришами граєте у футбол. До вас підійшла дівчинка і ввічливо запитала як пройти за певною адресою. Ваші дії?
• Що необхідно зробити, щоб потрапити на виставку? Як слід поводитися на виставці?
• До автобусу зайшла бабуся, а твій товариш сидить у навушниках і слухає музику. Твої дії?
• Вам дуже швидко потрібно увійти до магазину, але звідти саме виходять покупці. Як бути?
• Розіграйте діалог в бібліотеці.
• Ви прийшли зі своїм товаришем до храму, він почав вам розповідати зміст фільму, який вчора переглядав у кінотеатрі. Як вчинити правильно?
8. Гра «Світлофор»
— Якщо я називатиму те, що можна робити, ви підносите зелений кружечок, а якщо те, що не можна робити, ви підносите червоний кружечок.
V. Підсумок уроку
1. Бесіда
— Що нового ви дізнались на уроці?
— Про що б ви хотіли ще поговорити?
2. Оцінювання учнів
VI. Домашнє завдання
Скласти розповідь «Я вихований...».
Кінотеатр
Бібліотека
Магазин