Урок "Вітаміни, їхнє значення для здоров’я."

Про матеріал

Урок засвоєння нових знань. Учні працюють в групах. Діти повинні знати і розуміти тлумачення таких понять, як «корисна та шкідлива для здоров'я їжа», «вітаміни», «повноцінне харчування»; учні повинні вміти обирати і вживати корисні для здоров'я продукти

Перегляд файлу

Тема:  Вітаміни, їхнє значення для здоров’я.                                      Практична робота: «Вибір корисних для здоров’я продуктів»

Мета: учити учнів правильно харчуватися; пояснити учням значення вітамінів для організму людини; закріплювати знання про
національні страви українців; розвивати вміння робити правильний вибір продуктів; виховувати прагнення дотримуватись правил поведінки під час прийому їжі.

Очікувані результати: учні повинні знати і розуміти тлумачення таких понять, як «корисна та шкідлива для здоров’я їжа», «вітаміни», «повноцінне харчування»; учні повинні вміти обирати і вживати корисні для здоров’я продукти.

Обладнання і матеріали: комп´ютер (презентація), предметні
малюнки.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

                                           Хід уроку.

  1. Організаційна підготовка учнів.     

Пролунав уже дзвінок починаємо наш урок,                                         Треба дружно привітатись: - Добрий день.                                       Дружно, голосно сказати    - Добрий день.                                       Вправо, вліво повернутись, Туди-сюди посміхнутись:
- Добрий день, добрий день.
Раді ми гостей вітати І урок розпочинати.                                                                                                              Будемо навчатись гарно, Швидко,весело і вправно

ІІ. Мотивація навчальної діяльності                                                            1.Вступне слово вчителя                                                                                                    -  Діти, на кожному  нашому уроці ми вчимося правилам зберігання та зміцнення здоров’я. Але ці правила допомагають лише тому, хто дотримується їх щодня. Про таку людину кажуть: вона веде здоровий спосіб життя.                                                                                                                                                                                          2. Асоціації зі словом. А давайте пригадаємо й назвемо ознаки здоров´я

?                                   ?                               ?

      ?                       Здоров’я (ознаки)                   ?

 

3. Гра «Збери і поясни».

 Розшифруйте вислів, який належить давньогрецькому філософу Сократу. Розмістіть слова відповідно до цифр у порядку зростання. (Слова записані на дошці.)

3

13

1

6

4

8

5

7

12

9

11

2

10

не

жити

ми

щоб

для

а

того

їсти

щоб

їмо

того

живемо

для

  (Ми живемо не для того, щоб їсти, а їмо для того, щоб жити.)

 Поясніть, як ви розумієте цей вислів. (Діти:Людина повинна їсти стільки продуктів, скільки йому необхідно для життя, тобто недоїдання та переїдання шкідливі для організму.)

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

- Читаємо хором на дошці тему нашого уроку : «Вітаміни, їхнє значення              для здоров’я.»                                                                         Сьогодні на уроці ми говоритимемо про значення вітамінів і мікроелементів для здоров’я людини.  Навчимося обирати їжу корисну для здоров’я. Створимо колаж, яким прикрасимо наш клас.

Знання про вітаміни і мікроелементи, які  ви здобудете на сьогоднішньому уроці, допоможуть вам зберегти здоров’я, вирости сильними, спритними, розумними.

 

ІV.  ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 

1. Розповідь вчителя

Не пропливе рікою пароплав, не поїде по рейках тепловоз, не підніметься вгору космічний корабель, якщо двигун не отримає пального. Щоб рости, працювати, бігати, гратися необхідна енергія, сила.

Ця енергія виробляється організмом людини з їжі. Їжа – джерело енергії.

Харчування – неодмінна умова нашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо поживні речовини, необхідні для роботи мозку, серця, легенів, м’язові та інших органів.  Наше здоров’я залежить як швидко і часто ми їмо, на скільки ретельно пережовуємо їжу. Од же Щоб бути здоровим потрібно знати правила харчування.

2. Творча робота.

Скласти правила харчування з деформованого речення. Діти мають пояснити це правило.

 

РЕТЕЛЬНО ПЕРЕЖОВУЙ ЇЖУ

(Добре пережована їжа краще перетравлюється в шлунку і принесе більше користі нашому організму.)

 

ЇЖ В ОДИН І ТОЙ ЖЕ ЧАС

Якщо їсти в один і той же час, то шлунок вже почне готуватися заздалегідь до прийому їжі – виділятиме шлунковий сік. А значить їжа принесе більше користі.

 

ВЖИВАЙ ТІЛЬКИ ЯКІСНІ ПРОДУКТИ

Неякісні продукти шкідливі для організму, навіть можуть призвести до отруєння.

 

НЕ НАЇДАЙСЯ НА НІЧ

Якщо шлунок переобтяжений їжею, у вас буде поганий сон. – «Надмірне наповнення шлунку шкідливе для здоров’я»; – «Міра в їжі – то мати хорошого здоров’я».

(Стук у двері Входить доктор Пілюлькін. ) -

Пілюлькін. Доброго дня, діти. Доброго дня, шановні вчителі.    Мене звуть доктор               Пілюлькін.                                                                                   - Діти, які ви знаєте  продукти харчування? (овочі, фрукти, м’ясо, молочні продукти, риба,               яйця)                                                                                                                      - Усі ці продукти харчування містять природні вітаміни. Хоча жоден продукт сам по собі не може повністю задовольнити  потреби організму. Тому необхідно вживати різноманітну їжу. Я відкрию вам секрет: щоб бути здоровим, сильним, боротися з мікробами і не піддаватися хворобам, потрібно їсти вітаміни. Вітаміни як солдати охороняють наш організм від злих шкідливих мікробів і різних хвороб. Я вам хочу розповісти трохи про вітаміни.і допоможуть мені науковці. Запрошую їх до виступу Представники групи «науковців» розкажуть про історію виникнення терміну «вітаміни».

Група науковців. (Слайди)

1 учень: Уперше необхідність вітамінів для харчування була доведена російським лікарем Миколаєм Івановичем Луніним у 1881 році.

Група тварин одержувала штучно приготовлену їжу. При такому харчуванні тварини гинули. Коли в штучно приготовлену їжу додавали молоко, то вони залишалися здоровими. Так експериментально було доведено, що в раціоні харчування повинні бути ще якісь речовини.

Через 6 років після цього відкриття сталася ще одна подія.

У 1890 році голландський лікар Ейкман приїхав на острів Ява, жителі якого  хворіли на важку хворобу, яку називали «кайдани ніг». Хвороба починалася з ніг, потім розвивалися судоми, з’являвся паралічі.

Лікар звернув увагу на те, що кури в курятнику, яких годували очищеним рисом, також хворіли. Кури, які ходили на волі, були здоровими. Ейкман дійшов висновку, що в їжу необхідно додавати лузгу риса.

 

2 учень: Загадкове явище цікавило хіміка Казиміра Функу. У його лабораторії з’явилися клітки з голубами. Він годував їх виключно очищеним рисом, і через деякий час голуби захворіли.

Але тільки-но хворим голубам вводили жовту кристалічну речовину, одержану з висівок, птахи одужували.

Цій жовтій кристалічній речовині він дав назву «вітамін», з’єднавши одному слові латинське vita – «життя» та грецьке амін – «належність до амінокислот».

Так зусиллями Луніна, Ейкмана та Функу була  відкрита таємниця життя.

 

3 учень: Людина повинна споживати близько 30 різних вітамінів, що підтримують працездатність та стійкість до захворювань. На сьогодні відомо понад 50вітамінів.Позначаються вони спеціальними назвами або буквами латинського алфавіту A, B, C. D. При нестачі вітамінів в організмі виникають певні хвороби ,які можуть, навіть, призвести до смерті. При відсутності вітамінів виникає хвороба – авітаміноз; при нестачі – гіповітаміноз; при надлишку (а буває й таке) – гіпервітаміноз.

 

Вчитель: Дякуємо доктору Пілюлькіну, нашим «Науковцям», за таку цікаву інформацію.                                                                                  

А ви знаєте, де живуть вітаміни? (Відповіді дітей). Вітаміни живуть в овочах, фруктах, ягодах та інших продуктах.

Отже, потрібно знати, в  яких  продуктах  є  необхідні  вітаміни.

В  яких  продуктах  міститься  вітаміни, нам допоможе дізнатися наші наступні дослідники  група «Вітаміни» (Слайди)

 

Вітамін А

Я – вітамін А, сприяю росту, допомагаю  хорошому зору. Мене багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі.

 

 

 

 

Вітамін В

А я- вітамін В, дуже потрібний для розумової та фізичної праці, поліпшення травлення. Умішуюся у житньому хлібі, вівсяній та гречаній крупах. У горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці,  м’ясі .

 

Вітамін С

Я- вітамін С, запобігаю простуді, поліпшую кровообіг, сприяю росту, лікую цингу. Багаті на мене капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник, лимони, чорна смородина.

 

Вітамін D

А я- вітамін D, зміцнюю кістки, запобігаю рахіту. Живу у молоці, печінці. риб’ячому жирі, житньому хлібі.

 

Вітамін Е

Я – вітамін Е. Живу у соняшнику, петрушці, кукурудзі. Ефективно омолоджую організм людини, корисний для крові та мозку.

 

Хто дружить із нами буде,

Всі незгоди позабуде.

Виросте міцним, здоровим,

Переможе всі хвороби.

 

Щоб їжа, яку ми споживаємо, зміцнювала наше здоров’я , давала організму поживні речовини, забезпечувала енергією, приносила емоційне задоволення потрібно вибирати тільки корисні продукти.

 

Дієтологи раз по раз удосконалюють список найбільш шкідливих для здоров’я продуктів. Вони представллять вам топ 5 найшкідливіших продуктів

Виступ дієтологів. Топ 5 найшкідливіших продуктів (Слайди)

 

На думку лікарів - дієтологів, одним із най більш шкідливих продуктів харчування є кока-кола. Цей напій містить ортофосфорну кислоту. При вживанні напою є ризик виникнення таких захворювань, як цукровий діабет та ожиріння.

 

На другому місці за ступенем шкідливості картопляні чіпси. Їх готують зовсім не з картопляні, а з порошкової суміші, з великою кількістю жиру і смаковими домішками.

 

Почесне 3 місце посідають сосиски і дешева ковбаса. У їх складі практично немає м’яса. Вони складаються на 80відсотків з трангенної сої.

 

На 4 місці за ступенем шкідливості локшина швидкого приготування. Вона представляється нам сьогоднішнім дивом, але над «дивом» свого часу довго попрацювали хіміки, нічого не залишивши з натуральної муки.

 

На 5 місці жувальні цукерки, чупачупси. Мало того що цукор псує зубну емаль, хімічні добавки і фарбники, які містяться в подібних продуктах у великих кількостях завдають удару по всьому організму.

 

Гра «Завжди, іноді, ніколи».

 

На столі стоїть кошик. У ньому цукерка, лимон, яблуко, квасоля в банці, рідина для миття посуду, плавлений сирок, хліб, засіб для чищення, шпроти в банці, картопля, капуста, апельсин, булочка, цвітна капуста,  цибуля, банан, груша, морква, горіхи . Учні по черзі виходять і беруть із кошика будь-який предмет та показують його іншим учням класу, які за допомогою жестів закінчують речення: «Цей продукт можна їсти…». (Завжди — великий палець правої руки піднімають угору, іноді — відводять убік, ніколи — опускають униз.)

 

А  кухарі нам запропонують рецепти страв, які корисні для організму і містять вітаміни та мікроелементи. Відгадаємо. (Слайди)

1. Ми огірочки поріжем тоненько

 І нашаткуєм капусту дрібненько.

 Ще посічемо петрушки і кропу,

 Трохи підсолимо. Знімемо пробу.

Ложку сметани в тарілку.

 Пора Їсти поживний ... , дітвора! ( Салат)

2. В миску два яйця розбити

Молока туди долити

Підсолити збити трішки,

Сковорідку разом з маслом підігріти,

Влити масу

Й помішати хай вона

Пропікається до дна.

Все вже час до столу Є сніданок! Можна їсти. ( Омлет)

3. На плиті каструлька біла,

 В ній водичка закипіла.

- Буль-буль-буль, - вода булькоче.

 Що вона сказати хоче?

Каже мама: - Ач яка!

Захотіла буряка! -

Я в окріп буряк поклала,

А вода плюскоче: - Мало! -

Додала тоді квасолю,

Цибулину, бараболю,

І морквину, й капустину,

Ложку солі, дрібку кмину.

Не забула й помідори.

От і ... буде скоро. ( Борщ)

4. Як закипить у каструлі водичка

Ягоди вкинемо,малини й сушки.

Можна смородину, можна і вишні.

Цукру насиплемо – не буде він лишній

Знову усе кипить

Прохолоне - і можна вже пить. ( Компот)

 

VI. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Практична робота. Вибір корисної для здоров’я їжі. (Слайди)

На ІКТ презентація з малюнками  із зображенням продуктів та напоїв: шоколад, молоко, яйця, зелень, тістечка, сік, чіпси, хліб, морква, горіхи, морозиво, кока­ кола тощо.

Учні обирають корисні продукти. Пояснюють свій вибір.

Висновок: Корисно вживати овочі, фрукти, каші, соки, молочні продукти. Вони дають організму силу та енергію.

2. Гра «Відгадай страву».

Популярна в Україні рідка страва, що вариться з буряків, капусти, моркви, картоплі. (Борщ.)

Борошняний виріб у формі півмісяця із начинкою з картоплі, капусти, ягід. (Вареники.)

3. Дидактична гра «Корисно — шкідливо».

 Оберіть ті продукти, які їдять в країні Здоров’ячків.

Учні уважно слухають назви продуктів і плескають у долоні, коли чують назву корисного продукту.

Риба, кефір, чіпси, пепсі­ кола, геркулес, морква, жирне м’ясо, торт, цибуля, часник, шоколадні цукерки, яблуко, сало, капуста.

 Назвіть шкідливі продукти. — Чому вони шкідливі?

4. Робота в групах. Робота з картками

Картки1 – 3

Познач «√» продукти, які містять вітаміни.

 


  • Молоко;
  • ковбаса;
  • печиво;
  •     капуста;
  • цукерки;
  • яблуко;
  • морозиво;
  • морква;
  • риба;
  • буряк;
  • сир;
  • виноград.

 


 

Картка № 4 – 5

Що потрібно для того, щоб ти зростав здоровим і правильно розвивався? Зафарбуй кружечки зеленим кольором.

 жити у чистому довкіллі;

 дивитися телевізор з ранку до ночі;

 правильно харчуватися;

 займатися спортом;

 пізно лягати спати;

 не зловживати чіпсами, солодощами, газованими напоями.

 

А зараз спробуємо стати художниками- декораторами і створимо колажі «Групи вітамінів»

Ваше завдання вирізати зображення фруктів та овочів і розмістити їх відповідно до того вітаміни якої групи вони містять

Презентація колажів

 

VІІ. Підсумок уроку

1. «Незакінчене речення»

- Сьогодні на уроці я дізнався (-лася)...

- Найцікавішим завданням було...

- Я вважаю, що вітаміни…

 - Чого навчились на уроці?

 

VІІІ.ЗАКЛЮЧНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ

̶  Пам’ятайте: нема більшого багатства, ніж здоров’я. Тож на радість усім – і тату, і мамі – зростайте усі здорові та гарні.

Головне – здоровим бути.

Це потрібно всім збагнути!

Бо як є здоров’я й сила,

То весь світ людині милий,

Й думка в неї веселенька,

І тоді вона жвавенька,

Все їй хочеться робити –

І сміятись, і радіти

docx
Додано
8 грудня 2018
Переглядів
841
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку