Правила знаходження первісних
Алгебра та початки аналізу. 11-й клас
Мета уроку : Повторити таблицю первісних елементарних функцій, навчити учнів знаходити первісні за правилами; розвивати навички самоконтролю, інтерес до предмету,пам’ять, увагу; виховувати волю та наполегливість для досягнення кінцевого результату під час виконання завдань, самостійність, уміння розраховувати час.
Очікувані результати : Учні повинні вміти знаходити первісні за допомогою таблиці первісних та правил знаходження первісних; виділяти первісну, яка задовольняє задану умову.
Тип уроку: Комбінований
Обладнання : мультимедійний комплекс, презентації PowerPoint, картки з тестовими завданнями.
Хід роботи
1.Рефлексія
Для з’ясування мети уроку вчитель пропонує учням розгадати ребус (додаток 1)
Розгадане слово – первісна.
2.Актуалізація опорних знань учнів
Сьогодні на уроці ми розглянемо найпростіші правила знаходження первісних і навчимося застосовувати свої знання
А) Усні вправи
1.Скільки різних первісних має функція f(x)=1
2. Яке геометричне місце точок утворюють на координатній площині графіки первісних однієї і тієї ж функції
3.Знайти всі первісні функції
∫5dx ∫xdx ∫dx ∫(dx
Б) Перевіримо, що ви пам’ятаєте про основні функції, і графіки та первісні
(Матеріали вправ у додатку 2)
Таким чином ми нагадали таблицю первісних та основну властивість первісних
3.Вивчення нового матеріалу
Операція знаходження первісних-диференціювання
Обернена операція-інтегрування
Правила інтегрування показані на таблиці і запишемо їх собі в зошит
По черзі, супроджуючи кожне правило, прикладом.
Звернемося до підручника і прочитаємо їх у підручнику
4. Формування знань, умінь і навичок
А) Встановимо відповідність між функціями і первісними цих функцій
1)y=4x A)y=
2) y=Б)
3)y=В)
4)Г)
Д)
Яке правило застосовували?
Б) Знайти первісні функцій.
(Індивідуальні картки(попарно))
(Кожна пара виконує свої завдання індивідуально, а потім розв’язки виконуються біля дошки)
f(x)=
f(x)=
f(x)=sin 4x
f(x)=
f(x)=
f(x)=
f(x)=
5. Підсумки
І Бесіда.
1. Що нового дізналися на уроці?
2.Як називається операція знаходження похідної, первісної?
3. Сформулювати І правило обчислення первісних
4. Сформулювати. ІІ правило обчислення первісних
5. Сформулювати. ІІІ правилообчислення первісних
6. 29, 30 (додаток 3)
ІІ. Мікрофон
7.Що було вдалим і чому?
8. Чому саме навчилися під час уроку?
9. Що врахувати на майбутнє?
6. Домашнє завдання
п 25, №25.2, 25, 4. (По 5 завдань з кожного номера)
(Додаток 1)
( Додаток 2)
( Додаток 3)