1 липня о 18:00Вебінар: Шкільна дошка – ігрове поле вчителя

Правильна вимова і правопис слів із дзвінкими приголосними в кінці слова та перед глухими

Про матеріал

Формувати навички літературної вимови дзвінких приголосних у кінці слова та перед глухими, вчити правильно позначати їх на письмі. Продовжувати роботу над вивченням словникових слів. Вдосконалювати уміння добирати споріднені слова, виконувати розбір слів за будовою. Розвивати вміння розрізняти дзвінкі та глухі приголосні, зв`язне мовлення, увагу, пам`ять. Збагачувати словниковий запас. Виховувати любов до природи

Перегляд файлу

Українська мова № 44

Дата ______________     Клас ________

Тема уроку. Правильна вимова і правопис слів із дзвінкими приголосними в кінці слова та перед глухими

Мета уроку. Формувати навички літературної вимови дзвінких приголосних у кінці слова та перед глухими, вчити правильно позначати їх на письмі. Продовжувати роботу над вивченням словникових слів. Вдосконалювати уміння добирати споріднені слова, виконувати розбір слів за будовою. Розвивати вміння розрізняти дзвінкі та глухі приголосні, зв`язне мовлення, увагу, пам`ять. Збагачувати словниковий запас. Виховувати любов до природи

Очікувані результати:

  • Знати правило вимови дзвінких приголосних у кінці слова та перед глухими.
  • Правильно вимовляти слова з дзвінкими в кінці та перед глухими.
  • Правильно писати слова з дзвінкими приголосними в реченнях, текстах.

Тип уроку. Закріплення вивченого  матеріалу

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

1. Дихальні вправи.

2. Звіт чергових.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і мети уроку.

  1. Каліграфічна хвилинка.

Повторимо написання з`єднань букв: дз зв ві ін нк кі іг гл лу ух хі

  • Які слова заховалися?
  • Що може бути дзвінким і глухим? (звуки мовлення)
  1. Індивідуальна робота.

Вставити пропущені букви.

Ж..ве ..ндрій сні..

В..сокий ..ніпро                      ..вінок

Кол..ровий                сім..я                         б..ола

С..годні                      пір..я                         тр..вога

 

  1. Робота над словниковими словами (відео).
  2. Гра «Перший і останній». Діти називають першу і останню букву в словах зі словника, вгадують.
  3.  Вправа «Мозковий штурм»

Давайте згадаємо все, що ми знаємо про звуки (складання асоціативного куща)

Звуки:

  • Голосні, приголосні
  • наголошені, ненаголошені, дзвінкі глухі
  • тверді, м`які
    • Які з цих звуків утворюються тільки за допомогою голосу?
    • При утворенні яких звуків чуємо голос і шум? А коли чуємо тільки шум?
    • А чи є приголосні, схожі за вимовою? Як вони називаються? (парні глухі та дзвінкі приголосні)
  1. Гра «Відлуння» Я називаю дзвінкий, а ви – глухий

Д - …, Г - …, Б - …, З - …. ДЗ - … Д` - …, З` - …, ДЖ - …,Г - …, ДЗ`-…, Ж - ….

ІІІ. Робота над темою уроку.

  1. Письмо під диктовку.
  • На дошці зображення перелітних птахів.
    • Назвіть птахів. Назвіть одним словом.
    • Чому деякі птахи відлітають в теплі краї?

Дорога пташок до теплого краю далека й важка.

  • Назвати слово в якому всі приголосні дзвінкі.
  • Дібрати до нього синоніми.

Дорога – шлях, путь, стежка, магістраль.

  • Доберіть споріднені слова до слова дорога

Дорога – подорож, подорожній, доріжка, подорожувати.

  • Зробити розбір слова за будовою доріжка.
  • Яка буква в корені слова змінилася? Як називається таке явище в мові?
  • Дібрати антоніми до слів далека, теплий, важка.
  • Дібрати перевірне слово до важка.

Гімнастика для очей.

  1. Робота за підручником.
  • Вправа 156.

Прочитати прислів’я, вставляючи пропущені букви.

Пояснити написання слів.

Пояснити зміст прислів’їв.

Виписати слова з орфограмо. «Вимова і правопис слів із дзвінкими та глухими приголосними», добираючи перевірні слова.

Фізкультхвилинка

  • Вправа 157 (коментовано)

Діти ланцюжком читають слова, чітко вимовлять пропущений звук, добирають перевірні слова, записують.

  • Розвиток мовлення. Робота з текстом. Вправа 162.
    • Прочитати текст. Вставити пропущені букви. Пояснити свій вибір.
    • Доведіть, що це текст.
    • Доберіть заголовок.(Орел та кішка).
    • Із яких частин складається текст?
    • Який заголовок дали б кожній із частин?

Робота в групах. Складання плану.

          План

  1. Поява орла.
  2. Боротьба кішки з хижаком.
  3. Мама пожаліла кошеня.
    • Яка тема тексту? (кішка та орел)
    • Основна думка? (Мами завжди захищають своїх дітей).
    • Переказати текст за складеним планом.
  4. Самостійна робота.

Списування. Списати текст, вставляючи пропущені букви.

Ка..ки чудесні нам ш..поче ліс. Дідус.. приніс в?я..ку дров. Пролягла дорі..ка в золоті ст…пи.

ІV. Підсумок уроку.

  • Над якою орфограмою працювали?
  • Як перевірити написання слів із сумнівними приголосними?
  • Наведіть приклади.

 

V. Домашнє завдання.

С. 72, вправа 163.

 

docx
Додано
20 грудня 2018
Переглядів
139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку