Правильно наголошую слова

Про матеріал
Цей урок вміщує багато інтерактивних вправ, які допоможуть закріпити новий матеріал у різноманітних форматах
Перегляд файлу

Тема: Правильно наголошуємо слова

Мета:

  • Систематизувати знання учнів про наголос у словах.
  • Розвивати фонетичне чуття, орфографічну пильність, логічне мислення, пам'ять.
  • Виховувати любов до рідної мови, культуру мовлення.

Обладнання: підручник, зошит, картки із завданнями, інтерактивна дошка, презентація, LEGO-цеглинки, аудіозаписи, картки зі словами.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

I. Організаційний момент

  • Привітання: Добрий день, діти! Я рада бачити вас сьогодні на уроці. Давайте розпочнемо його з усмішки. Подаруйте посмішку один одному і мені.
  • Мотивація: Сьогодні ми вирушимо у захоплюючу подорож у світ українських слів. Ми будемо досліджувати, як правильно ставити наголос у словах. Адже правильний наголос – це як маяк для слова, який допомагає нам правильно його розуміти.

II. Актуалізація опорних знань

  • Бесіда:

-Що таке наголос?

-Навіщо нам потрібно правильно ставити наголос?

         -Де ми можемо зустріти слова з різним наголосом?

  • Гра «Хто більше?»: Діти по черзі називають слова, а інші учні визначають, на який склад падає наголос.
  • Вправа «Знайди пару»: На дошці або картках написані слова з різним наголосом. Завдання учнів – знайти пари слів, які відрізняються лише наголосом.

III. Повідомлення теми і мети уроку

  • Слово вчителя: Сьогодні ми продовжимо нашу подорож у світ української мови і детально розглянемо правила наголошування слів. Ми навчимося правильно визначати наголос у словах і використовувати ці знання в мовленні.

IV. Вивчення нового матеріалу

  • Пояснення вчителя з використанням презентації:
    • Що таке наголос? Детальне пояснення поняття наголосу з використанням прикладів.
    • Правила наголошування:
      • Основні правила: наголос на останньому, передостанньому або першому складі.
      • Винятки: слова, в яких наголос змінюється залежно від форми слова.
      • Наголос у складних словах.
    • Візуалізація: Використання схем, таблиць, малюнків для кращого розуміння правил.

V. Закріплення вивченого матеріалу

  • Інтерактивні вправи:
    • "Мовний конструктор": Учні отримують картки зі складами. Їх завдання – скласти з цих складів слова і правильно поставити наголос.
    • "Хто швидше?": Учні змагаються у швидкому визначенні наголосу в словах.
    • "Знайди помилку": Учитель читає речення з помилками в наголосі, а учні їх виправляють.
  • Робота в парах або групах:
    • Створення кросворду: Кожна пара або група створює свій кросворд зі словами, в яких потрібно правильно поставити наголос.
    • Розповідь: Учні складають невелику розповідь, використовуючи слова, які вивчали на уроці.

VI. Творча робота

  • "Створи власну казку": Учні створюють казку, в якій головними героями є слова. Кожне слово має свій характер і особливості, пов'язані з наголосом.
  • "Створи рекламу": Учні придумують рекламу для уявного товару, використовуючи слова з різним наголосом.

VII. Підсумок уроку

  • Бесіда:
    • Що нового ви дізналися сьогодні?
    • Які правила наголошування запам'ятали?
    • Чи було вам цікаво на уроці? Чому?
  • Рефлексія: Учні оцінюють свою роботу на уроці за допомогою смайликів або кольорів.

VIII. Домашнє завдання

  • Повторити правила наголошування.
  • Скласти 10 речень зі словами, в яких потрібно правильно поставити наголос.
  • Знайти в художніх творах 5 слів з різним наголосом і пояснити, чому наголос падає саме на цей склад.

Додаткові ідеї для уроку:

  • Використання LEGO-цеглинок: Учні можуть будувати слова з LEGO-цеглинок і позначати наголос кольоровими цеглинками.
  • Аудіозаписи: Прослуховування аудіозаписів з різними видами мовлення (новини, казки, пісні) для фіксації правильної вимови слів.
  • Інтерактивні платформи: Використання онлайн-платформ для створення вправ та ігор.
  • Проект "Словник труднощів": Створення спільного словника слів, в яких часто допускаються помилки в наголосі.

Метод 6 капелюхів

      Опис кожного "капелюха" в контексті теми:

  1. Білий капелюх (факти):
    • Учні збирають інформацію про наголос: визначення, правила, винятки.
    • Вони можуть скласти таблицю з прикладами слів, де правильно і неправильно поставлений наголос.
    • Завдання: Знайти 10 слів, які часто вживаються неправильно щодо наголосу.
  2. Червоний капелюх (почуття):
    • Учні висловлюють свої емоції та інтуїцію щодо теми.
    • Вони можуть розповісти про свої труднощі при визначенні наголосу, поділитися своїми враженнями від вивчення цієї теми.
    • Завдання: Намалювати або описати свої почуття, коли ти чуєш слово з неправильним наголосом.
  3. Чорний капелюх (критика):
    • Учні шукають недоліки, ризики та проблеми, пов'язані з неправильним наголосом.
    • Вони можуть обговорити, які наслідки може мати неправильне наголошування в різних ситуаціях.
    • Завдання: Скласти список можливих помилок, які можуть виникнути при неправильному наголошуванні.
  4. Жовтий капелюх (позитив):
    • Учні шукають позитивні аспекти та можливості, пов'язані з правильним наголосом.
    • Вони можуть обговорити, як правильний наголос може допомогти в спілкуванні, навчанні та кар'єрі.
    • Завдання: Скласти список переваг правильного наголошування.
  5. Зелений капелюх (творчість):
    • Учні пропонують нові ідеї, альтернативи та рішення.
    • Вони можуть створити власні правила наголошування (жартома), придумати цікаві вправи для вивчення цієї теми.
    • Завдання: Придумай свою власну гру для вивчення правил наголосу.
  6. Синій капелюх (контроль):
    • Учні підводять підсумки, узагальнюють інформацію, роблять висновки.
    • Вони можуть скласти пам'ятку "Як правильно наголошувати слова".
    • Завдання: Створити презентацію "Чому важливо правильно наголошувати слова".

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 листопада
Переглядів
590
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку