Правопис і наголошування числівників. Вимова та правопис найуживаніших числових виразів.

Про матеріал
Мета: Вчити правильно вимовляти та записувати числівники та числові вирази, наголошувати числівники 11 – 19; вдосконалювати вміння виділяти числівники з мовного потоку, ставити до них запитання. Збагачувати мовлення на основі усної народної творчості. Вихову – вати працелюбність, пунктуальність, охайність, патріотизм.
Перегляд файлу

Українська мова

Тема: Правопис і наголошування числівників. Вимова та правопис    

             найуживаніших числових виразів.

Мета: Вчити правильно вимовляти та записувати числівники та числові

 вирази, наголошувати числівники 11 – 19; вдосконалювати вміння

              виділяти числівники з мовного потоку, ставити до них запитання.

              Збагачувати мовлення на основі усної народної творчості. Вихову –

              вати працелюбність, пунктуальність, охайність, патріотизм.

Обладнання: Індивідуальні чек-листи «Скільки – котрий», «Числівники у

                прислів’ях та приказках», «Числовий експрес»; демонстраційний

                матеріал «Загадки», «Сталі вирази», «Прислів’я»; відео «Руханка

                1, 2, 3», опорні картки «Склади речення» (для дітей з ООП);

                 цеглинки «Леґо», сигнальні картки.

 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Вправа «Мікрофон».

-     Які самостійні частини мови ми вже вивчили?

-     Яку вчимо зараз?

-     Розкажіть правило про числівник.

-     Доведи, що числівник – це самостійна частина мови.

-     Наведіть приклад числівників.

  1. Розгадування ребусів з числівниками (с. 95, вправа 236).

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

     Переконаємось, що числівники активно використовуються в усіх видах усної народної творчості.

      Почнемо із … загадок.

  1. Робота із загадками (Розгадуємо, виділяємо числівник, запитання)

а) Є деревце – не полінце, 6 дірочок має, весело співає. (сопілка)

б) 12 братів один за другим ходять, один від другого не відстають.

     (рік, 12 місяців)

в) Одна коняка двадцять возів тягне. (поїзд, потяг)

     2. Читання і пояснення приказок.

            Сім разів відмір, один раз відріж. ( Назвіть числівники. Що означає це

  прислів’я, чого вчить? (точності, уважності, терпіння)

             Діти зачитують прислів’я з чек-листа, пояснюють їх.

  1. Робота зі сталими виразами (з’єднай вираз зі словом-значенням).

В один голос                                                 будь-куди

В один момент                                              миттю

На всі чотири сторони                                  дружно

Діти записують 1 загадку, 1 прислів’я, 1 вираз зі словом-значенням.

Одна коняка двадцять возів тягне. (Потяг)

Сім разів відмір, а один раз відріж.

На всі чотири сторони – будь-куди.

  1. Вправа «Здогадайся, що їх об’єднує».

Демонструю два плакати із цифрами.

 

 

 

 

 

          Повторюємо «Правила написання ь в числівниках», «»Наголошення

   числівників 11 – 19».

  1. Вибірковий диктант.

Вчитель співає українські народні пісні, а діти виписують числівники. Потім читає тексти…

Слова: три, три, третю, (раз -іменник), два, три, перше, третій.

Пісні:1) Ой у полі три криниченьки, любив козак три дівчиноньки,

              Чорнявую та білявую, третю руду препоганую…

          2) Гей ви стрільці січовії, раз, два, три,

              Вже вороже серце мліє, раз, два, три.

          3) Ой служив я в пана, та й на перше літо…

         4) Вірш «Ворона» Г. Літневський, с. 23, «Золоті хвилинки».

                          

               Ворона

Що ворона поробляє?

Третій день казки читає.

І каркоче тишком-нишком:

Це якась погана книжка…

  1. Фізкультхвилинка. «Руханка 1, 2, 3».
  2. Групова робота. «Лічилки».

1,2, 3, 4, 5.

П’ятеро пташат летять!

Перше, друге, третє, п’яте,

Йду четвертого шукати.

          

1, 2, 3 /2 р.

Біжимо ми як вітри,

А жмурити будеш ти.

 

За горами, за лісами

Стоїть бочка з пирогами.

1,2, 3 –

А жмурити будеш ти.

  1. Підготовка до виконання вправи237.

Чек-лист «Скільки – котрий».

  1. Виконання вправи 237.

(усний аналіз, узгодження числівників з іменниками).

Запис двох останніх речень.

     10) Читання і запис математичних виразів за вправою 238. (запис 1,4).

V. Підсумок уроку.

        1) Вправа на уважність «Числовий експрес»

            (відповідь – числівником) 

        2) Вправа «Склади речення» ( з будь-яким числівником)

             (Діти з ООП мають опорні картки)   

        3) Робота з патріотичним зошитом

            (зачитуються числівники з повідомлення про «Соборність України»)

        4) Гра «Злови числівник», гра «Сигналізуй Леґо».

        5) Самооцінка.

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
22 березня
Переглядів
119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку