Урок "Подарунок не для всіх"

Про матеріал
Розкрити образ великої людини- Святого Миколая, який увійшов у народну свідомість як заступник, помічник. Розвивати зв'язне мовлення.
Перегляд файлу

                                Чекаємо Миколая!

Тема: «Подарунок не для всіх!»

                 (За п’єсою Юлії Домашець «Дарунки Миколая»)

Мета: розкрити образ великої людини- Святого Миколая, який увійшов у народну свідомість як заступник, помічник;сприяти розвитку мотивацій до добрих вчинків;розвивати зв’язне мовлення;збагачувати словниковий запас.

Обладнання: підручник з української мови та читання Г.Остапенко, конструктор LEGO,друкований матеріал(«миколайчики»),кольорові олівці,мультимедійна дошка.

 Тип уроку: комбінований.

                                                              Хід уроку

Вступна частина

1.Організаційна і нервово- психологічна підготовка дітей до уроку.

 

1)Віршове вітання гостей.

 Учитель:

                                Холодно в полі, в садку,на городі

                                Зима мандрує по нашій господі

                                 Тепло і затишно в класі у нас,

                 Привітайте гостей які завітали до нас.

2)Жартівлива гра «Ритуал».

 

3)Гра «Спіймай мій настрій»

        - Посміхніться «зніміть» посмішку зі свого обличчя долонею та киньте своєму сусідові. «Спіймайте» посмішку і «прикрасьте» нею своє обличчя.

 

2. Актуалізація опорних знань

   1) Технологія «Мікрофон»

    - Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (відповіді дітей)

    - А я очікую від вас, що ви будете:

  • Уважні;
  • Розумні;
  • Організовані;
  •   Кмітливі;
  • Згуртовані;
  • Зосереджені;
  • Сміливі.

-         Подивіться на квітку

-         Які кольори теплі?

-         Які кольори холодні?

-         Скільки пелюсток має квітка? (Робота з числом: «сусіди числа»,  «парне чи непарне», одноцифрове чи двоцифрове, попереднє, наступне).

 

2) Малювання квітки очима (вправа для очей).

3)Настанова вчителя учням на роботу.

    Якщо ви готові отримувати нові знання, у вас хороший настрій і є бажання пізнавати щось нове- вперед.

 

3. Підготовка до основної частини.

 

     1)Бесіда з учнями про свята зими.

      2)Перевірка домашнього завдання.

        - Піготувати афішу до вистави «Чекаємо Миколая!»

 

Словникова робота

Афіша- це реклама, оголошення про виставу, концерт, виставку та ін., яке розміщується у людних місцях.

 

4. Повідомлення теми, мети  уроку.

 

3)Доберіть до слова «Миколай» спільнокореневі слова.

     (Миколка,Миколаїв…)

 

4).Скласти сенкан до слова «Миколай»     

 

 

5)Гра з використанням цеглинок LEGO

   «Чи добре ти знаєш Святого Миколая»

  • Коли ми святкуємо День святого Миколая?
  • На території якої сучасної країни народився Святий Миколай? (Туреччина)
  • За які вчинки Миколая зарахували до святих? (Займався доброчинністю)
  • Куди, за традицією, дітям слід покласти листа, аби Миколай знайшов і прочитав його?
  • Куди Миколай кладе дітям подарунки?
  • Що отримують неслухняні діти в День святого Миколая?
  • Як називається печиво, які діти знаходять вранці під подушкою?

 

У День святого Миколая печуть смачне медово- імбирне печиво – «миколайчики».

      6)Вправа «Добрі вчинки»

             (Записати  3-5 добрих вчинків, які ти зробив)

 

Фізкультхвилинка

  • Якщо ти знаєш, що треба бути чемним, вихованим, ввічливим, то встань.
  • Якщо ти стараєшся бути щедрим, надаєш допомогу іншим, охоче ділитися з товаришем чим-небудь своїм – сплесни в долоні.
  • Якщо ти намагаєшся бути чемним, правдивим – тупни ногами.
  • Якщо ти знаєш, що до людей потрібно ставитися доброзичливо – сплесни в долоні над головою.
  • Якщо ти вважаєш,що кожен повинен про інших, любити ближнього – простягни руку сусіду.

Посміхніться один одному. Ми всі разом можемо дарувати людям добро.

 

 Основна частина

  1. Первинне ознайомлення з темою

-         Що таке п’єса?

Словникова робота

П’єса це твір призначений для театральної вистави на сцені. Читається за ролями.

 

2.Всебічнийаналіз теми

 

1)Вправа «Передбачення»

    Прочитайте заголовок п’єси «Подарунок не для всіх» , і подумайте,

про кого чи про що може розповідатися в п’єсі з таким заголовком.

2)Робота з підручником

  • Щоденні 5 (Читаю для себе) .
  • Читання п’єси у ролях.

 

3.Фізкультхвилинка

(Вправи для мозку «Дві руки»)

 

  • Вправа 4. с.123 (письмово).
  • Вправа 5. с.123

 

4. Осмислення,узагальнення вивченого

   1) Гра « Так чи ні»

  

1. Слово “Миколай” — це власна назва.

2. Суфікс стоїть перед коренем.

3. П’єса — це твір, за яким у театрі створюють виставу.

4. Суфікс слугує для утворення нових слів.

5. У кожному слові є суфікс.

6. Свято Миколая відзначають  6 грудня.

7.Чи існував насправді Миколай Чудотворець?

8. Святий Миколай вдень розносив милостиню людям?

 

 Заключна частина

  1. Підсумок роботи з учнями.
  1.      Вправа «Ялинка»

Пропоную на тих ялинкових прикрасах , які ви отримували протягом уроку за правильну відповідь написати побажання собі, друзям,родині, країні і створити ялинку.

 

2.Домашнє завдання

  - Повторити все про будову слова.

   -Написати листа до  Святого  Миколая.

 

Що писати у листі до Св. Миколая?

️Привітання та звернення до Миколая.

️Коротка розповідь про себе (ім’я, вік).

️За бажання, коротка розповідь про родину, друзів чи хобі.

️ Перелік добрих справ, які ви виконували протягом року!

️Якщо ви знаєте, що завинили, у кінці листа слід попросити вибачення та пообіцяти змінитися в новому році.

️Вказати перелік подарунків, які хоче отримати.

️Попрохати добра, миру, щастя своїй родині та всій Україні.

 

3.Гра «Мої враження»

    -Оберіть цеглинку LEGO,яка відповідає вашому стану по закінченню уроку. Давайте складемо нашу піраміду вражень.

 

4.Побажання дітям

 -  Нехай Святий Миколай принесе вам багато радості та усмішок.

 -  Нехай здійснить всі ваші бажання.

 -  Попросимо у Святого Миколая, щоб послав миру і перемоги Всеукраїнському краю.

 

docx
Додав(-ла)
Kisil Alla
Додано
24 березня
Переглядів
118
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку