10 клас Тема: Правопис префіксів. Правопис суфіксів
Мета: Систематизувати й узагальнити знання здобуті учнями в середніх класах, формування компетентного мовця, який усвідомлено прагне бути грамотним, застосовувати знання про правопис префіксів і суфіксів на практиці
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
- знаннєва складова усвідомлює важливість дотримання орфографічної норми для сучасного компетентного мовця, знає правила правопису префіксів і суфіксів.
- діяльнісна складова: організовує свою діяльність; виправляє й пояснює порушення орфографічної норми; застосовує знання на практиці;
- ціннісна складова; сприймає орфографічну грамотність, як статусну річ; демонструє наміри щодо вдосконалення власної орфографічної граматності.
Хід уроку
Не для школа, а для життя ми вчимося
Сенека
Учитель: Доброго дня, любі діти. Рада вас вітати на уроці. Сьогодні у нас гості, привітайте їх. Посміхніться - і до вас прийде радісний настрій. Прочитайте епіграф уроку. Як ви вважаєте, чому я обрала саме ці слова? Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
Учні: Вправа «Незакінчене речення»
На уроці я хочу почути, дізнатися про…
Мені цікаво з’ясувати…
Хочу навчитися правильно визначати…
Хочу поглибити знання…
Учитель: Одержана інформація на уроці дасть вам можливість успішно написати контрольну роботу, підготуватися до успішного написання ЗНО
Експрес опитування
Спостереження
Учитель: Клас об’єднано в групи, кожна група отримала завдання
Завдання I групі
1) Опрацювати правила с. 109
2) Створити міні-проект «Основні орфограми у префіксах». Презентувати його
3) Виконати завдання
Перепишіть, вставляючи букви, виділіть префікси, поясніть правопис і значення. З усіма словами складіть словосполучення (усно)
Прехороший-прихорошити, преглухий-приглушений, премалий-применшиний, предобрий-придобритися, пребілий-прибілити,претихий— притихлий, прегіркий — пригірклий, премудрий —примудрість, пресвітлий — присвітити
4) Від поданих слів утворіть нові слова з префіксом з- чи с-, зі-; поясніть уживання кожного з них.
Формувати, рвати, їсти, лити, жарити, будити, кріпити, носити, творити, гнути, явитись, питати, псувати, гріти, ставити, формувати, фотографувати, хилитися.
Завдання II групі
1) Опрацювати теоретичний матеріал с. 110. Правопис суфіксів -ечк, -ичк; ир-ист, -изм, ір, -іст, -ізм, -ив(о), -єв(о)
2) Створити міні-проект. Презентувати його. Виконати завдання.
3) Виконати завдання
Перепишіть, вставляючи букви, виділіть суфікси, поясніть правопис
Мороз…во, мереж…во, вул…чка, горл…чка, пал…чка, вікон…чко, стріч…чка, палац…овийплюш…вий.
4) Вправа 4 ст. 111 (усно пояснити написання), виділити суфікси. Скласти 2 речення використовуючи слова із вправи (усно)
Завдання III групі
1) Опрацювати теоретичний матеріал ст.110, правопис суфіксів -ин-, -ен, (е та и в інших суфіксах)
2) Створити міні-проект. Презентувати його
3) Виконати вправу
Утворити від поданих іменників присвійні прикметники, суфікси виділити, пояснити правопис
Галина, Олена, Галя, Микола, дочка, матуся
4) Виправ помилку
1. Зверніться до Романа Оликсієвича.
2. Запитайте Лідію Василіївну.
3. Поїдьте до Сави Валерієвича.
4. Доручіть Софії Дмитрівній.
Звіт груп. Презентація проектів.
Тестові завдання с.111 впр.5.
Підсумок
Рефлексія
Чи справдилися ваші сподівання?
Повернемося до епіграфа (відповіді учнів).
Д/з: Опрацювати &35-36, с.112, впр.7, або заняття 45 с. 287-289 тести+впр.6
1