Правова вікторина "Юна правознавці" урок для учнів 9 класів

Про матеріал
Правовий брейн-ринг «Юні правознавці» Мета: виховувати в учнів інтерес до правових знань, популяризація правових законів, поглибити і закріпити знання, здобуті учнями на уроках правознавства, зробити процес пізнання цікавим і захоплюючим, підвищити зацікавленість та інтерес молодого покоління до правових знань, формування правової культури школярів, правової обізнаності. Обладнання: плакат «Свої права ти добре знай, їх шануй і захищай!», картки із правовими здачами, ручки, папір, бали. Учасники гри: команди учнів 9 та 10 класів. Список використаної літератури 1. Караваєва О.Я. Організація позаурочної роботи з правознавства в школі / О.Я. Караваєва; голов. ред. Н.І. Харківська.- Х.: Основа, 2008. – 144 с. 2. Подорож у країну права: тематичний тиждень у початковій школі//Розкажіть онуку. – 2016. - №1. – С.33-44. 3. Тиждень історії та правознавства в школі. – Х.: Основа, [200] – Вип.3 / авт.-упоряд. Н. І. Харківська. – 2007. – 160 с. 4. Я і мої права: правове виховання школярів //Шкільний світ. Сер., Шкільний світ. – 2011. - № 9 (берез.). 3 – 23. – Спецвипуск.
Перегляд файлу

Правовий брейн-ринг

«Юні правознавці»

Мета: виховувати в учнів інтерес до правових знань, популяризація правових законів, поглибити і закріпити знання, здобуті учнями на уроках правознавства, зробити процес пізнання цікавим і захоплюючим, підвищити зацікавленість та інтерес молодого покоління до правових знань, формування правової культури школярів, правової обізнаності.

Обладнання: плакат «Свої права ти добре знай, їх шануй і захищай!», картки із правовими здачами, ручки, папір, бали.

Учасники гри: команди учнів 9 та 10 класів.

Хід заходу

Вступне слово вчителя:

     Вітаю всіх присутніх на правознавчому брейн – ринзі, який має назву  «Юні правознавці». Для того щоб перевірити ваші правові знання ми з вами проведемо цей урок – гру Перш ніж запросити команди, хочу нагадати вам, шановні вболівальники, що ваша підтримка надасть сили й енергії всім учасникам цих змагань.

Представлення журі _______________________________________________

_________________________________________________________________

1 – ша команда   __________________________________________________

2 – га команда ____________________________________________________

Вчитель: Вона передавала людям повеління Зевса.  Зображувалась з пов’язкою на очах (символ неупередженості), терезами в одній руці і мечем в другій. Хто вона? (Феміда)

Отже, символом сьогоднішнього правового бейн-рингу буде богиня правосуддя Феміда.

Для того, щоб розпочати брейн – ринг нам потрібно визначитися яка з команд буде першою давати відповіді на питання.

Для цього пропоную капітанам команд розігратися на чу-ва-чи.

Тепер, коли ми визначилися, розпочинаємо.

Конкурс І «Інтелектуальний штурм»

Коментар: командам необхідно по черзі відповісти на запитання. Часу на роздуми і обговорення немає. За кожну правильну відповідь команда отримує один бал. Цей конкурс визначить, яка команда більш кмітливіша.

Запитання (по черзі)

  1. Документ, що посвідчує особу. (паспорт)
  2. Як називається одяг судді? (мантія)
  3. Грошова одиниця України. (гривня)
  4. Особи, які не досягли 18 – річного віку? (неповнолітні) 
  5. Головний документ України до 14 років. (свідоцтво про народження)
  6. Які документи державного призначення видає Президент України? (указ)
  7. Головний закон України? (Конституція)
  8. Який документ захищає права дитини? (Конвенція з прав дитини)
  9. Рішення суду. (Вирок)
  10. Виборний законодавчий орган. (парламент)
  11. Що таке патріархат? (Верховенство чоловічої влади)
  12. Богиня правосуддя. (Феміда)
  13. Нормативно – правовий акт який прийнятий законодавчим органом державної влади, має вищу юридичну силу? (закон)
  14. На який термін обирається президент України? (5 років)
  15. Що тримає в руках Богиня правосуддя?(терези і ріг достатку)
  16. Що означає поняття апатрид? (особа без громадянства)
  17. Особа, що вчинила правопорушення? (правопорушник)
  18. Особливо небезпечний вид правопорушення? ( злочин)

Конкурс ІІ «Юридична консультація»

Вчитель : Потрібно дати правову оцінку ситуаціям.

  1.  Покупець кілька днів тому придбав у магазині телевізор. Він вия­вився неякісним.  Поясніть ситуацію.
  2. У подружжя Себастіана та Марісоль, які постійно проживають в Херсоні, але є апатридами, народився син. Громадянином якої держави він є?
  3. Юнак віком 21 рік і дівчина віком 16 років подали заяву до РАГСу. їм було відмовлено в реєстрації шлюбу. Охарактеризуйте дії адміністра­ції РАГСу.
  4. Учня 11 класу було звільнено з роботи на підставі клопотання школи про незадовільне відвідування учнем школи. Чи правомірні дії ад­міністрації?

Поки команди обговорюють ситуації, проводиться гра з уболівальниками.

Проведення гри з уболівальниками

Коментар: глядач, який правильно відповідає на запитання, отримує бал і має право передати його будь - якій команді.

Запитання

  1. Рішення суду (вирок)
  2. Захисник у суді (адвокат)
  3. Той, хто бачив злочин (свідок)
  4. Грошове стягнення за рішенням суду (штраф)
  5. Обвинувач у суді (прокурор)
  6. Примусове затримання особи співробітниками правоохоронних служб (арешт)
  7. Особа без громадянства (апатрид)
  8. Куріння в громадських містах, це який вид правопорушення (адміністративне)

Вчитель : А зараз просимо наших вболівальників віддати бали тій команді яку бажає підтримати.

  1. Як називається власник акцій?
  2. Мінімальний вік кандидата в президенти.

Тепер просимо гравців прокоментувати ситуації. (Учасники коментують ситуації)

Конкурс ІІІ «Розшифруй»

Цей конкурс для капітанів команд. У ньому вам потрібно визначити зашифроване поняття і дати йому визначення. Час на виконання – 1 – 1,5 хвилин.

Т А Р Л Е Н П А М – ПАРЛАМЕНТ (вищий законодавчий орган влади)

Д И П Е Т Р Е Н З – ПРЕЗИДЕНТ (голова держави, виконавчий орган влади)

А В Д Е Ж Р А – ДЕРЖАВА (особлива організація суспільства)

В Г О Р А М Д Н С Я Т О – ГРОМАДЯНСТВО (зв'язок людини з певною державою)

Конкурс ІV «Захищаємо права казкових героїв»

Кожній команді пропонуються певні ситуації з відомих казок, вам потрібно зачитуючи уривки з відомих казок назвати, які права було порушено.

  1. Англійська народна казка «Троє поросят»

«…Ніф – Ніф добіг до своєї солом’яної хатинки й устиг зачинити дверцята за мить до того, як клацнули ікла сірого розбійника.

  • Ану відчиняй! – прогарчав вовчище.
  • Нізащо! – пропищав переляканий Ніф – Ніф

Вовк набрав якнайбільше повітря й так дмухнув, що хатинка Ніф – Ніфа розлетілася в різні боки » (Вовк порушив право на недоторканність житла.)

  1. Народна казка «Вовк і семеро козенят»

«… І тут вовк увірвався до хатинки. Злякалися козенята й нумо ховатися хто куди… Але вовк їх усіх знайшов і довго не розбирався: роззявив свою пащеку та проковтнув усіх по черзі… »

(Вовк порушив право на життя)

  1. Ш. Перро «Попелюшка»

«І ось нарешті очікуваний день настав. Мачуха та сестри поїхали. Попелюшка довго дивилася їм услід, а коли їхня карета зникла за поворотом, вона затулила обличчя руками і гірко заплакала.»

(Мачуха порушила право Попелюшки на відпочинок)

  1. Українська народна казка «Кривенька качечка»

«Пішла вона до криниці, а дід з бабою – в хату! Дивляться – аж у гніздечку нема качечки, тільки повно пір’ячка. Вони тоді взяли гніздечко – та й кинули у піч. Воно там і згоріло. Зайшла дівчину в хату та зараз до гніздечка – аж гніздечка нема.

Дівчина й каже:

  • Я довіку жила б у вас, якби ви не спалили мого гніздечка та не підглядали за мною. А тепер – піду я від вас.»

(Дід з бабою порушили право дівчини на особисте життя.)

Конкурс V «Правові шаради»

У цьому завданні командам потрібно розглядати по 2 правові шаради. Суть «шаради» полягає в тому, що у трьох словах, які даються командам знаходиться по одному складу слова, яке треба віднайти. Це не обов’язково має бути іменник. 

Наприклад :

Перший склад – передача у футболі, хокеї.

Другий склад – місце, куди причалюють кораблі.

Ціле слово – документ, що підтверджує громадянство (пас - порт)

Завдання для І команди:

  1. Перше – молодіжний сленг «до побачення»

Друге – такою буває зорька

Ціле – міра державного примусу, що застосовується судовими органами до осіб, які вчинили злочин (пока – рання)

  1. Перше – вигук, що означає відразу,

Друге – третя нота,

Третє – «так» російською мовою

Ціле – богиня правосуддя (фе – мі – да)

Завдання для ІІ команди:

  1. Перше – антонім «добра»,

Друге – ранг

Ціле – суспільно – небезпечне, винне, карне діяння про безпеки суспільних відносин (зло - чин)

  1. Перше – система встановлених народом чи державою загальнообов’язкових правил поведінки.

Друге – посадова особа, що розглядає справи у судовому порядку і виносить рішення.

Ціле – застосування державним органом (судом) норми права до конкретного випадку, що трапився в житті. (право – суддя)

Підведення підсумків

Просимо представника від нашого журі підрахувати бали та оголосити команду – переможців, найрозумнішого гравця, та найактивнішого вболівальника.

Вчитель: Наш правовий турнір завершився. Всі, мабуть переконалися, що правові знання знадобляться у подальшому житті. Я бажаю вам завжди бути свідомими громадянами нашої держави.  Дякуємо Вам за таку чудову гру!

 

 

Список використаної літератури

  1. Караваєва О.Я.  Організація позаурочної роботи з правознавства в школі / О.Я. Караваєва; голов. ред. Н.І. Харківська.- Х.: Основа, 2008. – 144 с.
  2. Подорож у країну права: тематичний тиждень у початковій школі//Розкажіть онуку. – 2016. - №1. – С.33-44.
  3. Тиждень історії та правознавства в школі. – Х.: Основа, [200] – Вип.3 / авт.-упоряд. Н. І. Харківська. – 2007. – 160 с.
  4. Я і мої права: правове виховання школярів //Шкільний світ. Сер., Шкільний світ. – 2011. - № 9 (берез.). 3 – 23. – Спецвипуск.  

 

docx
Пов’язані теми
Правознавство, 9 клас, Сценарії
Додано
26 січня 2020
Переглядів
1241
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку