Правовий брейн-ринг
«Юні правознавці»
Мета: виховувати в учнів інтерес до правових знань, популяризація правових законів, поглибити і закріпити знання, здобуті учнями на уроках правознавства, зробити процес пізнання цікавим і захоплюючим, підвищити зацікавленість та інтерес молодого покоління до правових знань, формування правової культури школярів, правової обізнаності.
Обладнання: плакат «Свої права ти добре знай, їх шануй і захищай!», картки із правовими здачами, ручки, папір, бали.
Учасники гри: команди учнів 9 та 10 класів.
Хід заходу
Вступне слово вчителя:
Вітаю всіх присутніх на правознавчому брейн – ринзі, який має назву «Юні правознавці». Для того щоб перевірити ваші правові знання ми з вами проведемо цей урок – гру Перш ніж запросити команди, хочу нагадати вам, шановні вболівальники, що ваша підтримка надасть сили й енергії всім учасникам цих змагань.
Представлення журі _______________________________________________
_________________________________________________________________
1 – ша команда __________________________________________________
2 – га команда ____________________________________________________
Вчитель: Вона передавала людям повеління Зевса. Зображувалась з пов’язкою на очах (символ неупередженості), терезами в одній руці і мечем в другій. Хто вона? (Феміда)
Отже, символом сьогоднішнього правового бейн-рингу буде богиня правосуддя Феміда.
Для того, щоб розпочати брейн – ринг нам потрібно визначитися яка з команд буде першою давати відповіді на питання.
Для цього пропоную капітанам команд розігратися на чу-ва-чи.
Тепер, коли ми визначилися, розпочинаємо.
Конкурс І «Інтелектуальний штурм»
Коментар: командам необхідно по черзі відповісти на запитання. Часу на роздуми і обговорення немає. За кожну правильну відповідь команда отримує один бал. Цей конкурс визначить, яка команда більш кмітливіша.
Запитання (по черзі)
Конкурс ІІ «Юридична консультація»
Вчитель : Потрібно дати правову оцінку ситуаціям.
Поки команди обговорюють ситуації, проводиться гра з уболівальниками.
Проведення гри з уболівальниками
Коментар: глядач, який правильно відповідає на запитання, отримує бал і має право передати його будь - якій команді.
Запитання
Вчитель : А зараз просимо наших вболівальників віддати бали тій команді яку бажає підтримати.
Тепер просимо гравців прокоментувати ситуації. (Учасники коментують ситуації)
Конкурс ІІІ «Розшифруй»
Цей конкурс для капітанів команд. У ньому вам потрібно визначити зашифроване поняття і дати йому визначення. Час на виконання – 1 – 1,5 хвилин.
Т А Р Л Е Н П А М – ПАРЛАМЕНТ (вищий законодавчий орган влади)
Д И П Е Т Р Е Н З – ПРЕЗИДЕНТ (голова держави, виконавчий орган влади)
А В Д Е Ж Р А – ДЕРЖАВА (особлива організація суспільства)
В Г О Р А М Д Н С Я Т О – ГРОМАДЯНСТВО (зв'язок людини з певною державою)
Конкурс ІV «Захищаємо права казкових героїв»
Кожній команді пропонуються певні ситуації з відомих казок, вам потрібно зачитуючи уривки з відомих казок назвати, які права було порушено.
«…Ніф – Ніф добіг до своєї солом’яної хатинки й устиг зачинити дверцята за мить до того, як клацнули ікла сірого розбійника.
Вовк набрав якнайбільше повітря й так дмухнув, що хатинка Ніф – Ніфа розлетілася в різні боки » (Вовк порушив право на недоторканність житла.)
«… І тут вовк увірвався до хатинки. Злякалися козенята й нумо ховатися хто куди… Але вовк їх усіх знайшов і довго не розбирався: роззявив свою пащеку та проковтнув усіх по черзі… »
(Вовк порушив право на життя)
«І ось нарешті очікуваний день настав. Мачуха та сестри поїхали. Попелюшка довго дивилася їм услід, а коли їхня карета зникла за поворотом, вона затулила обличчя руками і гірко заплакала.»
(Мачуха порушила право Попелюшки на відпочинок)
«Пішла вона до криниці, а дід з бабою – в хату! Дивляться – аж у гніздечку нема качечки, тільки повно пір’ячка. Вони тоді взяли гніздечко – та й кинули у піч. Воно там і згоріло. Зайшла дівчину в хату та зараз до гніздечка – аж гніздечка нема.
Дівчина й каже:
(Дід з бабою порушили право дівчини на особисте життя.)
Конкурс V «Правові шаради»
У цьому завданні командам потрібно розглядати по 2 правові шаради. Суть «шаради» полягає в тому, що у трьох словах, які даються командам знаходиться по одному складу слова, яке треба віднайти. Це не обов’язково має бути іменник.
Наприклад :
Перший склад – передача у футболі, хокеї.
Другий склад – місце, куди причалюють кораблі.
Ціле слово – документ, що підтверджує громадянство (пас - порт)
Завдання для І команди:
Друге – такою буває зорька
Ціле – міра державного примусу, що застосовується судовими органами до осіб, які вчинили злочин (пока – рання)
Друге – третя нота,
Третє – «так» російською мовою
Ціле – богиня правосуддя (фе – мі – да)
Завдання для ІІ команди:
Друге – ранг
Ціле – суспільно – небезпечне, винне, карне діяння про безпеки суспільних відносин (зло - чин)
Друге – посадова особа, що розглядає справи у судовому порядку і виносить рішення.
Ціле – застосування державним органом (судом) норми права до конкретного випадку, що трапився в житті. (право – суддя)
Підведення підсумків
Просимо представника від нашого журі підрахувати бали та оголосити команду – переможців, найрозумнішого гравця, та найактивнішого вболівальника.
Вчитель: Наш правовий турнір завершився. Всі, мабуть переконалися, що правові знання знадобляться у подальшому житті. Я бажаю вам завжди бути свідомими громадянами нашої держави. Дякуємо Вам за таку чудову гру!
Список використаної літератури