Правовідносини. Склад правовідносин.

Про матеріал
Тема: Правовідносини. Склад правовідносин. Підстави виникнення, зміни і припинення правовідносин. Мета: навчити учнів розуміти поняття «правовідносини», «суб’єкт», «об’єкт», «юридичний факт», «правоздатність і дієздатність », навчити визначати склад правовідносин, наводити приклади, навчитися характеризувати учасників правових відносин, характеризувати і наводити приклади правовідносин, Виховувати позитивне ставлення до ролі права в житті людей.
Перегляд файлу

                                                     Правознавство  9   клас

 

Тема:  Правовідносини. Склад правовідносин. Підстави виникнення, зміни і

припинення правовідносин.

Мета: навчити учнів розуміти поняття «правовідносини», «суб’єкт»,

«об’єкт»,  «юридичний факт», «правоздатність і дієздатність », навчити визначати

склад правовідносин, наводити приклади,  навчитися характеризувати учасників

правових відносин, характеризувати і наводити приклади правовідносин, 

Виховувати позитивне ставлення до  ролі права в житті людей.

Формувати групи компетентностей:

-Компетентність спілкування державною мовою для правильного використання термінологічного апарату, спілкування під час пояснення навчального матеріалу; популяризувати Конвенції ООН з прав дитини;

-Загальнокультурну компетентність для вдосконалення формування розуміння про важливість правових знань;

-Інформаційну компетентність шляхом роботи з підручником та різними

джерелами інформації;

- Соціальну та громадянську компетентності для розуміння правовідносин та

участі в них;

  • Компетентність спілкування іноземною мовою для розуміння та  правильного використання слів англійською мовою.

Тип уроку: урок формування компетентностей

Обладнання: підручники, зошити, роздатковий та ілюстративний матеріал,

відеоматеріали, мультимедійна презентація.

 

Хід уроку:

І. Організаційний момент

Психолого-емоційне налаштування

Перегляд уривку мультфільму

Метод «Грошовите вітання»

Ось вам грошові купюри намалюйте свій настрій перед нашим уроком на доларовій купюрі.

363946_1

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

Аналіз контрольної роботи

Евристична бесіда за запитаннями.

  •    Що таке соціальні норми? Види соціальних норм.
  •    Які норми називаються правовими?
  •    Що  таке суспільні відносини?
  •    Які бувають суспільні відносини?

 

ІІІ. Мотивація  навчання

Метод «Сторітелінг»

Повідомлення про початок вивчення нового розділу

«Правовідносини. Правопорушення. Юридична відповідальність», розповідь про те що ми будемо вивчати в цьому розділі, повідомлення сьогоднішньої теми уроку.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

Мовна хвилинка

Пригадайте  чи у всіх ситуаціях ми користуємося нормами права? Виникають  ситуації, в яких ми користуємося  іншими правилами.

Адже норми права не можуть і не повинні регулювати всі суспільні відносини.

Проаналізуймо кілька ситуацій:

За слайдами

Що об’єднує ці ситуації?

  •    Всі учасники вступають у певні відносини між собою, або з установами
  •    У цих випадках їхні дії регулюють певні норми права.

Визначення:

Правовідносини – це врегульовані нормами права суспільні відносини.

Закріплення:

Які з перелічених відносин є правовідносинами:

  •   Бабусі на вулиці обговорюють новини,
  •   Діти придбали солодощі в магазині,
  •   Дівчинка не уступила місце в автобусі дідусеві
  •   Учень почергував у класі

Норми права регулюють лише найважливіші відносини.

Для виникнення правовідносин необхідні умови:

  •    Наявність правової норми
  •    Потрібні учасники
  •    Повинні відбуватися дії, що матимуть наслідки.

ІІ. Вчитель: у правовідносинах виділяють кілька елементів.

Розбираємо схему

ІІІ. Отже, перша складова правовідносин це учасники.

Суб’єкти – це учасники  правовідносин.

 

 

 

Фізичні особи       юридичні особи

всі живі люди       підприємства, організації, установи

Завдання визначити склад і суб’єктів правовідносин

  1)Уривок з казки:

Картинки по запросу муха цокотуха

Пішла муха на базар і купила самовар  :: СУБ’ЄКТИ :  муха -  фізична особа, базар – юридична особа, ОБ’ЄКТ :  самовар  ( право власності), ЗМІСТ: пішла і купила (набула права власності)

людина бере участь у правовідносинах від народження, однак чи можете ви зараз придбати машину, керувати нею або подарувати її своєму товаришу? Для відповіді на ці запитання треба  визначити поняття правоздатність і дієздатність .  Самостійно опрацьовуємо  текст параграфу

Правоздатність – це можливість особи мати  юридичні права і обов’язки.

( виникає від народження і припиняється зі смертю)

Дієздатність – це можливість своїми діями набувати юридичних прав і обов’язків і нести юридичну відповідальність.

( часткова, неповна і повна, обмежена)

Завдання – гра : « так чи ні»

чи може

  •   14 літній  хлопець купити літак
  •   12 річна  дівчина купити хліб
  •   1річна дитина подарувати листівку
  •   15 річний хлопець придбати флешку
  •   18 річний хлопець керувати авто

Об’єкти правовідносин – це матеріальні і нематеріальні блага.

Ще один елемент правовідносин -  це зміст.

 

                                               

                                      Фактичний                        юридичний

                                    поведінка, дії                   права і обов’язки

Юридичний факт – це життєві обставини, у наслідок яких, виникають, змінюються або припиняються правовідносини.

 

Події                                                             дії

Учні самостійно вивчають схему

 

Завдання  визначити з поданих ситуацій  події і дії

Картинки по запросу немовляКартинки по запросу покупка авто 


1                                             

 

 

 

 

 

 2

 

 

 

 


Картинки по запросу кражаКартинки по запросу стихийное бедствие                                                             5


   3                                                                  

 

 

 

 

 


                                                            

 

 

Картинки по запросу старій автомобиль 

 4                                                         6    

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 


V. Підсумок

VІ. Закріплення

Метод «Шість капелюхів»

 

VІІ. Домашнє завдання

 Опрацювати параграф з підручника, вивчити нові поняття, підібрати приклади правовідносин з казок і мультфільмів.

                                                                                                              

1

 

docx
Додано
6 жовтня 2021
Переглядів
9611
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку