18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Правовий Брейн-ринг (Ситуативний тренінг у формі гри)

Про матеріал
Ситуативний тренінг у формі гри для учнів 9их класів. Мета: виробити навички швидкої орієнтації в морально-правових колізіях, які виникають у повсякденному житті підлітка; ознайомити дітей з виданнями правової тематики, у яких вони знайдуть відповіді на важливі для них юридичні питання.
Перегляд файлу

ПРАВОВИЙ БРЕЙН-РИНГ

 (Ситуативний тренінг у формі гри)

Мета: виробити навички швидкої орієнтації в морально-правових колізіях, які виникають у повсякденному житті підлітка; ознайомити дітей з виданнями правової тематики, у яких вони знайдуть відповіді на важливі для них юридичні питання.

Змагаються дві команди з учнів 9-их класів, які висувають своїх лідерів. Ведучій.

(За можливістю,можна запросити до складу жюрі  4-х учнів з 11-их класів для спільного оцінювання).

Ведучій: Любі друзі! Щоб у реальному житті вам не довелось заблукати в лабіринтах закону, щоб ви не набивали собі гулі в юридичних тупиках і навчились знаходити правильний вихід із першої спроби, ми пропонуємо вам цю гру.

Під час гри ви маєте право на помилку. Якщо команди не зможуть одразу знайти правильну відповідь, їм допоможуть вболівальники,які можуть віддати бал своїй команді). Якщо і вони помиляться – підкаже ведучій....  зрештою, нам усім допоможуть книги.

У будь-якому випадку ви не застрягнете в нашому правовому „лабіринті” і, коли закінчиться гра, підете додому, повернетесь до своїх повсякденних справ. Та ми сподіваємось, що участь у нашій грі допоможе вам знайти правильний вихід у заплутаному лабіринті життя.

Представлення лідерів.Вони займають свої місця за столам.

Отож, починаємо! Хай вам щастить!

 

1-ий раунд. Конкурс капітанів. (відповідь – 1 бал)

 

Зараз я буду зачитувати капітанам по черзі ситуації та варіанти відповідей.

Капітани, після недовгих роздумів (до 30 секунд), повинні вибрати один із варіантів відповіді, що є, на їхню думку, правильним.

 

Команди слухають уважно, але не підказують, бо відповіді з підказками зараховуватись не будуть!  У вас буде можливість виявити свою ерудицію в разі помилки капітана.

Ведуій  зачитує ситуації (додаток № 1), лідери та команди знаходять правильні рішення. 

Ситуації для “БРЕЙН-РИНГУ”

1.      Ти запізнився на урок і вчитель не пускає тебе до класу. Твої дії?

А) Ти розвертаєшся і йдеш гуляти по школі;

Б) Звернешся до директора зі скаргою на вчителя;

В) Вибачишся та попросиш дозволу сісти на своє місце;  ü

Г) “Качаєш” права, грубиш учителю та нахабно сідаєш на своє місце.

2.      Ти їхав на велосипеді і зачепив маленьку дівчинку, яка впала. Твої дії?

А) Зупинишся та нагримаєш на неї, щоб не плуталась під колесами, а гуляла на дитячому майданчику;

Б) Зупинишся, піднімеш дівчинку, обтрусиш платтячко, поправиш бантик і поїдеш собі далі;

В) Зупинишся, піднімеш дівчинку, обтрусиш платтячко, поправиш бантик і відведеш її додому;   ü

Г) Ти натиснеш на педалі – тільки тебе тут і бачили, - сподіваючись на те, що мале дівча тебе не запам’ятає.

3.      Ти став свідком грабіжницького нападу: декілька злодіїв відбирають одяг і речі у перехожого. Що ти будеш робити?

А) Почнеш голосно кликати на допомогу;

Б) Прийдеш сам на допомогу потерпілому;

В) Зробиш вигляд, що нічого не помітив і порадієш, що злочинці не на тебе натрапили;

Г) Викличеш міліцію з найближчого телефону-автомату, запам’ятаєш прикмети злочинців та номер їхньої автомашини (якщо є). ü

4.      Подрузі, яка прийшла до тебе в гості, дуже сподобалась, наприклад, симпатична вазочка, і вона просить тебе подарувати цю річ їй. Що ти зробиш?

А) Віддаси вазочку, не довго думаючи;

Б) Натякнеш подрузі, що з її боку це неделікатне прохання;

В) Скажеш, що подумаєш, та й забудеш про це;

Г) Порадишся з батьками і з їх дозволу подаруєш вазочку подрузі на найближче свято чи її день народження.  ü

5.      У гардеробі кафе, куди ви зайшли з друзями, не вистачає вільних гачків, і гардеробниця вішає речі всієї компанії на один гачок і видає один номерок. Твої дії?

А) Не звертаєш на це уваги;

Б) Не погоджуєшся і викликаєш адміністратора та вказуєш йому на порушення     правил; ü

В) Не погоджуєшся, ображаєшся та йдеш геть;

Г) Не погоджуєшся, вступаєш з гардеробником у дискусію, яка, звісно, переходить у скандал.

6.      На уроці хімії ти вирішив провести лабораторний дослід по-своєму. Колба лопнула, і реактивом пошкоджено стіл. Учителька вимагає купити колбу та заплатити за пошкоджений стіл. Твої дії?

А) Ти нічого не скажеш батькам, попросиш гроші на щось інше (морозиво, тістечка тощо) і виконаєш вимогу вчительки;

Б) Почнеш пропускати уроки хімії, щоб не зустрічатись із вчителькою;

В) Скажеш одразу про все батькам, а вони спробують вирішити цю ситуацію з адміністрацією школи;  ü

Г) Ти відмовишся від усього, скажеш, що не винен, що це зробив не ти, а хтось інший, а стіл взагалі такий і був...

7.      Ти побачив, як на зупинці до тролейбуса причепився хлопчак на “роликах”, щоб проїхатись з вітерцем. Як ти вчиниш?

А) Попередиш водія тролейбуса;  ü

Б) Звернеш увагу перехожих-дорослих – нехай вони розбираються;

В) Позаздриш йому та заплануєш і собі так зробити;

Г) Підскочиш до хлопця і спробуєш його відчепити від тролейбуса.

8.      Ти зайшов до роздягальні й побачив учня, який нишпорить по чужих кишенях. Твої дії?

А) Ти покличеш друзів і ви разом потягнете “нишпорку” до директора школи;

Б) Повідомиш про це вчителів, адміністрацію школи;  ü

В) Спробуєш сам затримати злодія і повернути все знайдене у нього на місце;

Г) Перевіриш його кишені і забереш усе, що знайдеш, собі.

9.      Твій однокласник запропонував тобі попробувати цигарку з “травкою”, а ти свідомо не хочеш цього робити. Як ти вчиниш?

А) Попробуєш,щоб тільки не образити приятеля;

Б) Відмовишся та порадиш йому запропонувати комусь іншому, наприклад, Колі;

В) Відмовишся категорично і перестанеш із цим однокласником взагалі спілкуватися;

Г) Ти не лише відмовишся, а й поясниш йому свою точку зору, запросиш його до своєї компанії, щоб разом проводити вільний час.  ü

10.      Ти повертаєш у бібліотеку пошкоджену книгу і бібліотекар пропонує тобі відшкодувати її вартість, згідно з “Правилами користування бібліотекою”. Твої дії?

А) Ти кажеш, що тебе не попередили при запису в бібліотеку, що не лише за загублену, а й за пошкоджену книгу ти несеш матеріальну відповідальність, і відмовляєшся;

Б) Відмовляєшся, посилаючись на те, що книгу пошкодив попередній читач;

В) Пропонуєш відремонтувати книгу і, при можливості, подаруєш бібліотеці книгу з власного зібрання – з дозволу батьків;  ü

Г) Перестаєш відвідувати бібліотеку.

2-ий раунд. Гра команд.(відповідь – 2 бали)

запитання:

1.       Система всіх нормативно-правових актів певної держави.

(Законодавство)

2.       Законодавча влада в нашій державі належить парламенту - Верхоній Раді. Будь ласка перекладіть слово парламент з французької, що воно означає?

 (parler - говорити) .

3.       „Влада одного” – грецькою; „Спільна справа” – латинською... Будь ласка, назвіть ці поняття так,як вживаємо їх ми і скажіть,що вони означають?

(монархія і республіка. Основні форми державного правління).

4.       Міра державного примусу, що застосовується судовими органами до осіб, які вчинили злочин.

(Покарання)

5.       Законодавчий акт, у якому систематизовано норми, що належать до певної галузі  законодавства.

(Кодекс)

6.       Здатність мати юридичні права та обов`язки .

(Правоздатність).

7.       Державний озброєний орган виконавчої влади, який захищає життя, здоров’я, права і свободи громадян, власність, природне середовище, інтереси суспільства і держави від протиправних посягань.

(Міліція)

8.       Здатність нести юридичну відповідальність.

(Ділектноздатність)

9.       Державний орган, що має повноваження здійснювати правосуддя.

(Суд)

10.   Особа, яка надає фізичним і юридичним особам різні види юридичної допомоги, передбачені законодавством.

(Адвокат)

11.   Якої ознаки держави не вистачає серед наведених:

 -населення; -органи влади; -податкова система; -суверенітет (верховенство); -право...

(територія)

12.   В чому різниця між дуалістичною монархією та конституційною(парламентарною)?

(в дуалістичній: монарх – голова держави та виконавчої влад,; законодавча – парламенту;в конституційній: монарх –голова держави,виконавча – уряду, законодавча-парламенту.)

 

НАГОРОДЖЕННЯ  команди-переможниці , та кращого гравця.

Ведучій: Дякуємо за активну гру і приємне спілкування. До нових зустрічей!

 

 

1.      Ти запізнився на урок і вчитель не пускає тебе до класу. Твої дії?

А) Ти розвертаєшся і йдеш гуляти по школі;

Б) Звернешся до директора зі скаргою на вчителя;

В) Вибачишся та попросиш дозволу сісти на своє місце; 

Г) “Качаєш” права, грубиш учителю та нахабно сідаєш на своє місце.

 

2.      Ти їхав на велосипеді і зачепив маленьку дівчинку, яка впала. Твої дії?

А) Зупинишся та нагримаєш на неї, щоб не плуталась під колесами, а гуляла на дитячому майданчику;

Б) Зупинишся, піднімеш дівчинку, обтрусиш платтячко, поправиш бантик і поїдеш собі далі;

В) Зупинишся, піднімеш дівчинку, обтрусиш платтячко, поправиш бантик і відведеш її додому;  

Г) Ти натиснеш на педалі – тільки тебе тут і бачили, - сподіваючись на те, що мале дівча тебе не запам’ятає.

 

3.      Ти став свідком грабіжницького нападу: декілька злодіїв відбирають одяг і речі у перехожого. Що ти будеш робити?

А) Почнеш голосно кликати на допомогу;

Б) Прийдеш сам на допомогу потерпілому;

В) Зробиш вигляд, що нічого не помітив і порадієш, що злочинці не на тебе натрапили;

Г) Викличеш міліцію з найближчого телефону-автомату, запам’ятаєш прикмети злочинців та номер їхньої автомашини (якщо є).

 

4.      Подрузі, яка прийшла до тебе в гості, дуже сподобалась, наприклад, симпатична вазочка, і вона просить тебе подарувати цю річ їй. Що ти зробиш?

А) Віддаси вазочку, не довго думаючи;

Б) Натякнеш подрузі, що з її боку це неделікатне прохання;

В) Скажеш, що подумаєш, та й забудеш про це;

Г) Порадишся з батьками і з їх дозволу подаруєш вазочку подрузі на найближче свято чи її день народження. 

 

5.      У гардеробі кафе, куди ви зайшли з друзями, не вистачає вільних гачків, і гардеробниця вішає речі всієї компанії на один гачок і видає один номерок. Твої дії?

А) Не звертаєш на це уваги;

Б) Не погоджуєшся і викликаєш адміністратора та вказуєш йому на порушення     правил;

В) Не погоджуєшся, ображаєшся та йдеш геть;

Г) Не погоджуєшся, вступаєш з гардеробником у дискусію, яка, звісно, переходить у скандал.

 

6.      На уроці хімії ти вирішив провести лабораторний дослід по-своєму. Колба лопнула, і реактивом пошкоджено стіл. Учителька вимагає купити колбу та заплатити за пошкоджений стіл. Твої дії?

А) Ти нічого не скажеш батькам, попросиш гроші на щось інше (морозиво, тістечка тощо) і виконаєш вимогу вчительки;

Б) Почнеш пропускати уроки хімії, щоб не зустрічатись із вчителькою;

В) Скажеш одразу про все батькам, а вони спробують вирішити цю ситуацію з адміністрацією школи; 

Г) Ти відмовишся від усього, скажеш, що не винен, що це зробив не ти, а хтось інший, а стіл взагалі такий і був...

 

7.      Ти побачив, як на зупинці до тролейбуса причепився хлопчак на “роликах”, щоб проїхатись з вітерцем. Як ти вчиниш?

А) Попередиш водія тролейбуса; 

Б) Звернеш увагу перехожих-дорослих – нехай вони розбираються;

В) Позаздриш йому та заплануєш і собі так зробити;

Г) Підскочиш до хлопця і спробуєш його відчепити від тролейбуса.

 

 

8.      Ти зайшов до роздягальні й побачив учня, який нишпорить по чужих кишенях. Твої дії?

А) Ти покличеш друзів і ви разом потягнете “нишпорку” до директора школи;

Б) Повідомиш про це вчителів, адміністрацію школи; 

В) Спробуєш сам затримати злодія і повернути все знайдене у нього на місце;

Г) Перевіриш його кишені і забереш усе, що знайдеш, собі.

 

9.      Твій однокласник запропонував тобі попробувати цигарку з “травкою”, а ти свідомо не хочеш цього робити. Як ти вчиниш?

А) Попробуєш,щоб тільки не образити приятеля;

Б) Відмовишся та порадиш йому запропонувати комусь іншому, наприклад, Колі;

В) Відмовишся категорично і перестанеш із цим однокласником взагалі спілкуватися;

Г) Ти не лише відмовишся, а й поясниш йому свою точку зору, запросиш його до своєї компанії, щоб разом проводити вільний час. 

 

10.      Ти повертаєш у бібліотеку пошкоджену книгу і бібліотекар пропонує тобі відшкодувати її вартість, згідно з “Правилами користування бібліотекою”. Твої дії?

А) Ти кажеш, що тебе не попередили при запису в бібліотеку, що не лише за загублену, а й за пошкоджену книгу ти несеш матеріальну відповідальність, і відмовляєшся;

Б) Відмовляєшся, посилаючись на те, що книгу пошкодив попередній читач;

В) Пропонуєш відремонтувати книгу і, при можливості, подаруєш бібліотеці книгу з власного зібрання – з дозволу батьків; 

Г) Перестаєш відвідувати бібліотеку.

 

1.      Ти запізнився на урок і вчитель не пускає тебе до класу. Твої дії?

А) Ти розвертаєшся і йдеш гуляти по школі;

Б) Звернешся до директора зі скаргою на вчителя;

В) Вибачишся та попросиш дозволу сісти на своє місце; 

Г) “Качаєш” права, грубиш учителю та нахабно сідаєш на своє місце.

 

 

2.      Ти їхав на велосипеді і зачепив маленьку дівчинку, яка впала. Твої дії?

А) Зупинишся та нагримаєш на неї, щоб не плуталась під колесами, а гуляла на дитячому майданчику;

Б) Зупинишся, піднімеш дівчинку, обтрусиш платтячко, поправиш бантик і поїдеш собі далі;

В) Зупинишся, піднімеш дівчинку, обтрусиш платтячко, поправиш бантик і відведеш її додому;  

Г) Ти натиснеш на педалі – тільки тебе тут і бачили, - сподіваючись на те, що мале дівча тебе не запам’ятає.

 

 

3.      Ти став свідком грабіжницького нападу: декілька злодіїв відбирають одяг і речі у перехожого. Що ти будеш робити?

А) Почнеш голосно кликати на допомогу;

Б) Прийдеш сам на допомогу потерпілому;

В) Зробиш вигляд, що нічого не помітив і порадієш, що злочинці не на тебе натрапили;

Г) Викличеш міліцію з найближчого телефону-автомату, запам’ятаєш прикмети злочинців та номер їхньої автомашини (якщо є).

 

 

4.      Подрузі, яка прийшла до тебе в гості, дуже сподобалась, наприклад, симпатична вазочка, і вона просить тебе подарувати цю річ їй. Що ти зробиш?

А) Віддаси вазочку, не довго думаючи;

Б) Натякнеш подрузі, що з її боку це неделікатне прохання;

В) Скажеш, що подумаєш, та й забудеш про це;

Г) Порадишся з батьками і з їх дозволу подаруєш вазочку подрузі на найближче свято чи її день народження. 

 

 

5.      У гардеробі кафе, куди ви зайшли з друзями, не вистачає вільних гачків, і гардеробниця вішає речі всієї компанії на один гачок і видає один номерок. Твої дії?

А) Не звертаєш на це уваги;

Б) Не погоджуєшся і викликаєш адміністратора та вказуєш йому на порушення     правил;

В) Не погоджуєшся, ображаєшся та йдеш геть;

Г) Не погоджуєшся, вступаєш з гардеробником у дискусію, яка, звісно, переходить у скандал.

 

 

6.      На уроці хімії ти вирішив провести лабораторний дослід по-своєму. Колба лопнула, і реактивом пошкоджено стіл. Учителька вимагає купити колбу та заплатити за пошкоджений стіл. Твої дії?

А) Ти нічого не скажеш батькам, попросиш гроші на щось інше (морозиво, тістечка тощо) і виконаєш вимогу вчительки;

Б) Почнеш пропускати уроки хімії, щоб не зустрічатись із вчителькою;

В) Скажеш одразу про все батькам, а вони спробують вирішити цю ситуацію з адміністрацією школи; 

Г) Ти відмовишся від усього, скажеш, що не винен, що це зробив не ти, а хтось інший, а стіл взагалі такий і був...

 

 

7.      Ти побачив, як на зупинці до тролейбуса причепився хлопчак на “роликах”, щоб проїхатись з вітерцем. Як ти вчиниш?

А) Попередиш водія тролейбуса; 

Б) Звернеш увагу перехожих-дорослих – нехай вони розбираються;

В) Позаздриш йому та заплануєш і собі так зробити;

Г) Підскочиш до хлопця і спробуєш його відчепити від тролейбуса.

 

 

8.      Ти зайшов до роздягальні й побачив учня, який нишпорить по чужих кишенях. Твої дії?

А) Ти покличеш друзів і ви разом потягнете “нишпорку” до директора школи;

Б) Повідомиш про це вчителів, адміністрацію школи; 

В) Спробуєш сам затримати злодія і повернути все знайдене у нього на місце;

Г) Перевіриш його кишені і забереш усе, що знайдеш, собі.

 

 

9.      Твій однокласник запропонував тобі попробувати цигарку з “травкою”, а ти свідомо не хочеш цього робити. Як ти вчиниш?

А) Попробуєш,щоб тільки не образити приятеля;

Б) Відмовишся та порадиш йому запропонувати комусь іншому, наприклад, Колі;

В) Відмовишся категорично і перестанеш із цим однокласником взагалі спілкуватися;

Г) Ти не лише відмовишся, а й поясниш йому свою точку зору, запросиш його до своєї компанії, щоб разом проводити вільний час. 

 

 

10.      Ти повертаєш у бібліотеку пошкоджену книгу і бібліотекар пропонує тобі відшкодувати її вартість, згідно з “Правилами користування бібліотекою”. Твої дії?

А) Ти кажеш, що тебе не попередили при запису в бібліотеку, що не лише за загублену, а й за пошкоджену книгу ти несеш матеріальну відповідальність, і відмовляєшся;

Б) Відмовляєшся, посилаючись на те, що книгу пошкодив попередній читач;

В) Пропонуєш відремонтувати книгу і, при можливості, подаруєш бібліотеці книгу з власного зібрання – з дозволу батьків; 

Г) Перестаєш відвідувати бібліотеку.

 

 

doc
Додано
5 травня 2020
Переглядів
411
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку