Правовий брейн-ринг " Я і закон" ( 9-11 класи)

Про матеріал
Брейн-ринг з правознавства " Я і закон" для учнів 9-11 класів проводиться як виховний позакласний захід з метою формувати знання про права людини, про нерозривний зв'язок прав і обов'язків, розвивати навички роботи в групах, логічне мислення, уміння виділяти головне. Пропоную в грі різні завдання: знання понять і термінів, прислів'їв, вирішення правових ситуацій та ін. Сподіваюсь мої пропозиції знайдуть підтримку серед колег.
Перегляд файлу

Правовий  брейн – ринг  «  Я і закон »   ( 9-11 класи)

Мета:  формувати  знання  учнів  про права людини, поняття про нерозривний зв'язок прав і обов’язків,  розвивати навички роботи в групах,  логічне мислення,   вміння  виділяти головне в тексті,  виховувати повагу до  прав  людини,  взаємоповагу,  толерантність. 

  1. Вступне слово учителя
  2. Запрошення  журі
  3. Запрошення команд  учнів  9, 10 та 11 класів.
  4. Скласти командам  із  слів  гасло  гри ( Хто швидше? Так визачається послідовність виконання завдань)

«Незнання  закону  не  звільняє  від  відповідальності»

  1. Знайомство  з  командами  (Домашнє завдання : команди представляють назви команд, гасло, капітана, емблему)

ОСНОВНА   ЧАСТИНА           

1 тур       РОЗМИНКА

  1. Основний Закон держави  (Конституція)
  2. З якого віку можна одружуватися ( з 18 років)
  3. Розшифрувати:  СБУ (Служба Безпеки України)
  4. Розшифрувати:  Кабмін (Кабінет міністрів)
  5. Людина, яка захищає обвинуваченого в суді (адвокат)
  6. З якого віку громадянин має виборче право (з 18 р.)
  7. Форма правління, при якій влада належить одній людині (монархія)
  8. Глава держави  (Президент)
  9. Столиця України (Київ)
  10. Розшифрувати:  МВС (Міністерство внутрішніх справ)
  11. Добровільний союз чоловіка і жінки з метою створення сім’ї  (шлюб)
  12. Законодавчий орган держави (парламент)
  13. Коли Україна стала незалежною державою (24 серпня 1991 року)
  14. Перший президент України (Л.Кравчук)
  15. Герб України  (Тризуб)
  16. Гімн України  (Ще не вмерла України…)
  17. Документ, що засвідчує особу (паспорт)
  18. Грошова одиниця України  (гривня)
  19. На який термін обирається Президент  (5 років)
  20.  Яка мова є державною мовою в Україні (українська)
  21. Три  гілки  влади в державі? (законодавча, виконавча, судова)

2 тур    НАРОДНА МУДРІСТЬ  (закінчити прислів’я )

  1. Бережи плаття знову … (а честь змолоду)
  2. Все добре …  (що добре закінчується)
  3. З ким поведешся … (від того і наберешся)
  4. Моя хата з краю ….(я нічого не знаю)
  5. Чесні очі … (у бік не дивляться)
  6. У чужий монастир…(зі своїм статутом не ходи)
  7. Хто багато обіцяє – той  …(мало робить)
  8. Брехун завжди щедрий на…..(обіцянки)
  9. Менше слів – більше …. (діла)

3 тур      Закінчити  речення

Завдання    для  9 класу

  1. Правило – це  …..
  2. Право -  це….
  3. Правомірна  поведінка – це…
  4. Громадянин – це…
  5. Апатрид – це…

Завдання  для  10  класу

  1. Спадкування – це…
  2. Біпатрид – це..
  3. Права і свободи  людини – це…
  4. Право  власності – це…
  5. Форми політичного режиму - …

Завдання  для  11  класу

  1. Заповіт – це…
  2. Норма  права – це…
  3. Правопорушення – це…
  4. Трудовий договір – це…
  5. Форми державного територіального устрою - …

4  тур    Розгляд правових  ситуацій.

  9 кл.  У пари апатридів, які проживають на території України, народилася донька. Батьки збентежені – невже їхня дитина залишатиметься особою без громадянства. Юрист їм відповів…

10 кл.  До  юридичної консультації звернулася громадянка  Кришталева з питанням :  її онук Сашко 13р. хоче купити квартиру. Чи має він на це      право ?

11 кл. Олійник проснувся вночі від шкряботіння  під дверима його квартири. Коли він спитав хто там, невідомі почали ламати двері, намагаючись їх вибити. Чоловік дістав рушницю, зарядив її  і попередив, що стрілятиме. Коли двоє вдерлися в кімнату Олійник вистрелив. В результаті один злочинник помер, другий- тяжко поранений. Як кваліфікувати дії  Олійника?

5  тур       Які  права / обов’язки  людини  дотримано  чи  порушено?

9 клас

  •  За  рішенням  міської ради громадянину  О. ,  89 р., інвалід  війни, пересувається  на  інвалідному  візку, було надано  нову  квартиру на першому  поверсі із пологим  підйомом  для  інвалідної  коляски.

-  Учні  9  класу,  перебуваючи в лісі, розпалили багаття  із  назбираних сухих гілок. Коли настав час йти додому – учні  позбирали сміття, спалили його у вогні, після чого вогонь було  ретельно  затушено і присипано  землею.

10 клас

-  Громадянин   Польщі,  перебуваючи  в  Україні  на  власному автомобілі,  порушив  ПДР, перевищивши дозволену  швидкість,  відмовляється сплачувати  штраф, пояснюючи, що в Польщі така  швидкість є дозволеною і він не знав, що це є порушенням  законів  України.

-   Батьки  Валентина  і  Маші   товаришували з дитячих  років своїх  дітей, мріючи про  їхній  шлюб. Але  Маша  довго  відмовлялася  одружуватися. Лише після численних  вмовлянь  весілля таки  відбулося.

  1.  клас

-  Громадянина  С.,  19 р.,   було  виявлено  працівниками  поліції   в  селі  за  70 км  від  місця проживання  за  реєстрацією, він  перебував у рідної  тітки,  переховуючись від  призову  до  ЗСУ.

-  Робітник  Л. вирішив  змінити роботу. За два  тижні він  попередив  роботодавця про розірвання  трудового  договору  і  11 грудня  повинен  був  звільнитися. Але  10 грудня він повідомив  власнику, що залишається на роботі. На що власник  відповів, що на його місце вже  прийнято  іншу  людину,  тому його  звільнено.

 

6  тур     Скласти  правову  памятку. 

 

9 клас:  Що  робити,  коли  тебе  зупинили  працівники  поліції

10  клас :  Що робити,  щоб  не  стати  жертвою  злочину

11  клас :     Що  робити,  якщо  сталося  правопорушення

 

7  тур     Конкурс  капітанів

Конкурс капітанів  «Хто  більше?»  (перелік  прав  людини)

 

ЗАКЛЮЧНА  ЧАСТИНА

 Заключне  слово  вчителя. Підсумки  гри.  Нагороди

docx
Додано
24 лютого 2020
Переглядів
969
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку