Правовий квест для старшокласників

Про матеріал
Ця розробка допоможе класним керівникам, вчителям правознавства, педагогам-організаторам опрацювати в ігровій формі із здобувачами освіти такі документи як: Положення про академічну доброчесність, Закон України про освіту, Правила здобувача освіти у закладі освіти.
Перегляд файлу

Тема: Знаю свої обов’язки-поважаю права інших

Мета:

Виховна - сприяти правовому вихованню учнівської молоді, спонукати особистість до осмислення себе як частинки класного, шкільного колективу і народу  своєї держави,  пробуджувати правову свідомість, виховувати повагу до своїх прав, відповідальність до виконання своїх обов’язків.

Навчальна -  навчити старшокласників аналізувати основні документи закладу освіти,  працювати в одній команді, нести відповідальність не тільки за себе, за кожного члена команди й за всю команду загалом.

Розвиваюча - розвивати навички пошукової діяльності, розумові і фізичні здібності учнівської молоді, критичне мислення, кмітливість  та спритність.

Завдання заходу: -  в ігровій формі опрацювати такі документи як: Закон України про освіту, Положення про академічну доброчесність, Правила здобувача освіти у закладі освіти.

Форма проведення: гра «Квест».

                                               Хід виховного заходу

І. Вступна частина

Ведучий 1: «Право і справедливість полягають у тому, щоб кожний мав і робив своє так, аби ніхто не мав чужого і не позбавлявся свого».

Ведучий 2: Це цитата відомого філософа Конфуція. Скільки змісту в одному реченні. Мати і робити своє так, аби ніхто не мав жучого і не позбавлявся свого.

Ведучий 1: Ці слова як ніколи актуальні, особливо сьогодні.

Ведучий 2: 10 грудня у світі відзначають Міжнародний день прав людини, який було засновано 4 грудня 1950 року на засіданні Генеральної Асамблеї ООН, знаменуючи річницю ухвалення Асамблеєю Загальної декларації прав людини в 1948 році.

Ведучий 1: Сьогодні ми пропонуємо вам поговорити про права здобувача освіти саме нашого ліцею, опрацювати всі необхідні документи для забезпечення прав кожного учня, але в ігровій, пошуковій роботі.

Ведучий 2: Отож, ми маємо 5 команд. Після того, як ви назвете свої  команди,  представите  себе, ми пропонуємо обрати капітанів команд.

Ведучий 1: Після цього кожна команда отримає свій маршрутний лист, де прописані всі станції, які розміщені на території ліцею. Завдання для команд-відвідати кожну станцію за тим порядком, яким  вони записані у маршрутному листі. Пропускати станції заборонено. На кожній станції є відповідальна людина, яка повинна поставити кількість зароблених балів та свій підпис після того, як ви виконаєте відповідні завдання. Переможе та команда, яка працюватиме не на швидкість а на якість, тобто набере найбільшу кількість балів.

 Ведучий 2: Як тільки ви пройдете всі станції ми вас чекаємо тут для підведення підсумків та нагородження.

Ведучий 1: Команди сформовані. Зараз кожна команда представить свою назву і девіз. Отож, для представлення ми запрошуємо команду ____класу. Вашим капітаном        є________________________. Ваша назва? Ваш девіз?

Ведучий 2:  Зустрічаємо команду _____ класу. Вашим капітаном  буде ________________ Ваша назва? Ваш девіз?

Ведучий 1: Вітайте команду_____класу . Вашим капітаном буде _______________________ Ваша назва? Ваш девіз?

Ведучий 2: Оплески команді ____ класу. Вашим капітаном буде _______________________ Ваша назва? Ваш девіз?

Ведучий 1: І найдосвідченіша команда ____класу. Вашим капітаном буде __________________ Ваша назва? Ваш девіз?

Ведучий 2: Капітанів команд прошу підійти до мене та отримати свої маршрутні листи.

ІІ. Основна частина

Ведучий 1: Команди готові, листи отримані. Бажаємо вам успіху!

Команди по черзі згідно своїх маршрутних листів відвідують 5 станцій: «Відгадай слово», «Академічна доброчесність», «Правила поведінки здобувача освіти у закладі освіти», «Стаття 53 Закону України про освіту», «Розшифрувальник», виконують завдання, по завершенню повертаються на вихідну станцію.

ІІІ. Заключна частина

Ведучий 1: Всі команди справилися із завданнями, принесли свої маршрутні листи. Поки підсумовуються ваші бали пропоную поспілкуватися та підвести підсумки своєї роботи.

Ведучий 1: Поділіться враженнями під час виконання завдань.

Що для вас було новим?

Яка із станцій була найцікавіша?

Яка найскладніша?

Про що шкодуєте?

Які враження?

Що б ви змінили у цій грі?

Що відчуваєте зараз?

Про що хотіли б дізнатися більше?

Чи варто проводити подібні ігри?

(Команди відповідають, діляться враженнями)

Ведучий 2: Отож, підсумки підведено, розпочинаємо нагородження.

(Всім командам вручаються подяки за учать, команді-переможцю – грамота та солодощі)

Додаток 1

Завдання для станції «Академічна доброчесність»

Команда _____класу

  1.               Що таке академічна доброчесність? (1 б)

Академічна доброчесність - це  __________________________________________________________________

__________________________________________________________________

_______________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

 

2) Які дії вважаються порушеннями академічної доброчесності згідно з ст.42 п. 4 Закону України «Про освіту» ? (8 б)

1. ___________________________

2. ___________________________

3. ___________________________

4. ___________________________

5. ___________________________

6. ___________________________

7. ___________________________

8. ___________________________

3)Заповніть колонку «Наслідки і форма відповідальності» у випадку конкретних  порушень академічної доброчесності

Порушення

академічної

доброчесності

Суб’єкти

порушення

Обставини та умови

порушення

академічної

доброчесності

Наслідки і форма відповідальності

Орган/посадова особа, який приймає рішення про призначення виду

відповідальності

Списування

Здобувачі освіти

- самостійні роботи;

- контрольні роботи;

- моніторинги якості знань

 

Учителі-предметники

Державна підсумкова атестація

 

Атестаційна

комісія

І етап (шкільний) Всеукраїнських учнівських олімпіад, конкурсів

 

Оргкомітет, журі

Необ'єктивне оцінювання

результатів

навчання

здобувачів освіти

Педагогічні працівники

Свідоме завищення або

заниження оцінки результатів навчання:

- усні відповіді;

- домашні роботи;

- контрольні роботи;

- лабораторні та практичні роботи:

-ДПА;

- тематичне оцінювання;

- моніторинги;

- олімпіадні та конкурсні роботи

 

Адміністрація

закладу,

атестаційні комісії усіх рівнів

4) Де учні, батьки та вчителі можуть ознайомитися з Положенням про академічну доброчесність учасників освітнього процесу у нашому закладі освіти?

1__________________________________

2__________________________________

3__________________________________

5) Чи входять учні до складу Комісії з питань академічної доброчесності?

Так        Ні

Якщо так, то хто саме?

____________________________________________________________________________________________________________

 

 

Додаток 2.

Завданння для станції  «Правила поведінки здобувача освіти у закладі освіти»

Пригадайте правила поведінки у закладі освіти та заповність пропуски своїми словами

1. Здобувач освіти дбає про ________________________________________________, підтримує шкільні традиції.

2. Учень приходить в заклад освіти __________________________ до початку занять, займає своє робоче місце, готує все необхідне навчальне приладдя до уроку.

3. Виконує вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримується  принципу _______________________________________, та досягає результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти.

4. Діє в будь-якій ситуації на користь шкільного колективу, турбується про честь і авторитет закладу освіти, підтримує в чистоті й порядку приміщення і територію. Береже ______________________________________________________________________________________.

 5. Поважає гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримується етичних норм. _____________________________________________________________ є неприпустимими формами поведінки у закладі освіти та за його межами.

6. Відвідує заклад освіти ______________________________________________________________________________________,

уроки фізичної культури – у спортивній формі та спортивному взутті.

7. Школа – територія на якій не місце _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

8. Використовує мобільні телефони під час освітнього процесу ______________________________________________________________________________________.

9. Турбується про здоров¢я і безпеку власного життя, своїх товаришів, пам’ятає, що життя і здоров¢я дітей – _________________________________, займається фізичною культурою і спортом, уникає _______________________________________________________________________________. 

10. Іти із закладу освіти та його території можна ______________________________________________________________________________________.

11. У разі пропуску занять здобувач освіти зобов’язаний пред’явити класному керівнику ______________________________________________________________________________________.

12. Під час перерви задля збереження життя та здоров’я та з метою уникнення випадків травматизму здобувачу освіти категорично забороняється _____________________________________

________________________________________________________________________________.

13. Здобувач освіти  старанно навчається, зразково поводиться, бере участь у громадському житті й суспільно корисній праці, виконує _________________________________________________.

14. Учень школи приносить необхідні ________________________________________. Повинен дбайливо ставитися до підручників та зошитів. Приходить до закладу освіти з підготовленими домашніми завданнями з предметі згідно з розкладом уроків.

         15. Якщо здобувач освіти заподіяв збитки освітній установі, то ______________________________________________________________________________________.

16. Здобувач освіти звертається до __________________________________________________ за допомогою, якщо проти нього здійснюються протиправні дії.

17. Охороняти, берегти і примножувати ______________________________________________.

18. Знати й суворо дотримуватись _______________________________________, протипожежної безпеки і поведінки на воді.

19. Виконувати вимоги ____________________________________________________________.

 

20. Дотримуватись правил етикету: __________________________________________________.

 

Додаток 3

Завдання для станції  «Стаття 53 Закону України про освіту»

(Роздрукувати, розрізати та перемішати права і обов’язки здобувача освіти, вилучені із Статті 53 Закону України про освіту. Завдання учасників- розпізнати і розділити права та обов’язки здобувача освіти)

 Права

навчання впродовж життя та академічну мобільність;

 

індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;

якісні освітні послуги;

 

справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

 

відзначення успіхів у своїй діяльності;

свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

 

безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;

 

повагу людської гідності;

 

захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування);

 

користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

 

доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

забезпечення стипендіями у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;

 

трудову діяльність у позанавчальний час;

збереження місця навчання на період проходження військової служби за призовом та/або під час мобілізації, на особливий період;

 

особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;

 

інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

 
Обов’язки:

виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

 

поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

 

дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності);

 

повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування)

 

стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

 

Додаток 4

Завдання для станції «Відгадай слово»

(Для членів команд пропонуємо набори букв, з яких вони повинні скласти слова та пояснити їхнє значення, за кожне складене слово команда отримує 1 бал, за визначення- ще 1 бал)

Депута́т  особа, обрана виборцями відповідного виборчого округу до    представницького органу державної влади або до органу місцевого самоврядування.

Депутати парламенту ще можуть мати назву «парламентарій» або «парламентар» (не плутати з парламентер).

Завданням депутата загалом є представництво інтересів громадян-виборців у владних структурах, захист їх прав, закріплених у конституції і законах.

Закон   нормативно-правовий акт, встановлений законодавчим органом загальнообов'язкове правило, яке має найвищу юридичну силу. Закони - це не право (хоч вони приймаються на основі тих чи інших концепцій права). Верховенство права над законом передбачає, що право є первинним, а закон - вторинним.

Науковий закон — вербальне та/або математично виражене твердження, що має докази (на відміну від аксіоми). Узагальнення, що ґрунтується на емпіричному спостереженні за поведінкою природних тіл, яке вважається універсальним і незмінним фактом фізичного світу.

Закон Божий — сукупність догматів віри, тлумачень.

Президент – 1. це обраний на певний строк глава держави. Президент України є гарантом державного суверенітету, територіальної цілісності України, додержання Конституції України, прав і свобод людини і громадянина.

2.виборний голова, керівник установи, організації, товариства тощо. 

Адвока́т юрист, що надає професійну правову допомогу учасникам правовідносин.

Участь адвоката є обов'язковою при захисті особи від кримінального обвинувачення, а також в інших випадках, визначених законодавством відповідної держави.

Бюдже́т  грошове вираження збалансованого розпису доходів і видатків держави, адміністративно-територіальної одиниці (області, району, міста, села), підприємства установи або сім`ї  за певний період. Організації що фінансуються за рахунок бюджету, себто платників податку, відповідно є бюджетниками, також бюджетний період триває календарний рік.

Конститу́ція — основний державний документ (закон), який визначає державний устрій, порядок і принципи функціонування представницьких, виконавчих та судових органів влади, виборчу систему, права й обов'язки держави, суспільства та громадян. Інші закони держави, як правило, спираються на конституцію.

 

Додаток 5

(Членам команди пропонується капелюх з підказками до зашифрованого слова, за якими вони повинні розшифрувати його. За кожне відгадане слово  команда отримує 3 бали, за додаткову підказку знімається по одному балу, за пояснення значення слова додається ще один бал. Максимум слів -3).

  1. Перша частина слова- назва пекла російською мовою.

Друга частина – вигук.

Третя частина - особа, що виконує смертні вироки.

Четверта частина слова- бойовий клич у армії.

Підказка: Один із правоохоронних органів в Україні. (Адвокатура)

  1. Перша частина слова- заперечна частка.

Друга частина – антонім слова «порожньо».

Третя частина – найдовші канікули.

Четверта частина слова- бойовий клич у армії.

Підказка: Особи до 18 років. (Неповнолітні)

  1. Перша частина слова- він буває тваринний, іноді його залишають злочинці.

Друга частина – займенник.

Підказка: Юрист, що розслідує злочини. (Слідчий).

  1. Перша частина слова- система встановлених чи санкціонованих народом чи державою загальнообов’язкових правил поведінки.

Друга частина – посадова особа, що розглядає справи у судовому порядку і виносить рішень.

Підказка: Застосування державним органом (судом) норми права до конкретного випадку, що трапився в житті. (Правосуддя).

  1. Перша частина слова- вигук, що означає неприємно, огидно.

Друга частина – нота.

Третя – так.

Підказка: богиня правосуддя. (Феміда).

  1. Перша частина слова- особовий займенник.

Друга частина – напрям у музиці.

Підказка: рішення, винесене судом . (Вирок).

  1. Перша частина слова- молодіжний сленг «до побачення».

Друга частина – зоря буває.

Підказка: міра державного примусу, що застосовується судовими органами . (Покарання).

  1. Перша частина слова- числівник сто у родовому відмінку.

Друга частина – прислівник місця.

Підказка: нормативний акт, яким визначають правовий статус, найменування, місцезнаходження підприємства, установи, організації . (Статут).

  1. Перша частина слова- особовий займенник.

Друга частина – соснові ліси.

Підказка: форма здійснення народного волевиявлення. (Вибори).

  1. Перша частина слова- питальний займенник.

Друга частина – антонім слова «суха».

Третя – вказівний займенник множини.

Четверта- остання буква алфавіту

Назва станції

Розміщення станції

Відповідальні

Кількість балів

Підпис

Розшифрувальник

 

 

 

 

Відгадай слово

 

 

 

 

Академічна доброчесність

 

 

 

 

Стаття 53 Закону України про освіту

 

 

 

 

Правила здобувача освіти

 

 

 

 

Підсумок

 

 

 

 

Підказка: народовладдя. (Демократія).

 

Додаток 6

Зразок маршрутного листа

doc
Додано
30 листопада 2021
Переглядів
835
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку