2 червня о 18:00Вебінар: Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання і не тільки

Правовий турнір на тему "ТУРНІР ПРАВОЗНАВЦІВ"

Про матеріал
Мета: Виховання в учнів інтересу до правових знань, популяризація правових законів, поглибити знання, здобутих учнями на уроках, зробити процес пізнання цікавим і захоплюючим, формування правової культури учнів. Обладнання: екран, комп’ютер. Учасники гри: команди учнів ІІ – ІІІ курсів. Форма проведення: правова гра. Вид виховної години: позаурочний виховний захід
Перегляд файлу

Тема. ТУРНІР ПРАВОЗНАВЦІВ

Мета: Виховання в учнів інтересу до правових знань, популяризація правових законів, поглибити знання, здобутих учнями на уроках, зробити процес пізнання цікавим і захоплюючим, формування правової культури учнів.

Обладнання: екран, комп’ютер.

Учасники гри: команди учнів ІІ – ІІІ курсів.

Форма проведення: правова гра.

Вид виховної години: позаурочний виховний захід

Хід турніру

Вступне слово викладачки:

Добрий день, шановні друзі, гості нашого «Турніру правознавців». Ми раді вас вітати. У нашому училищі розпочався Тиждень правових знань. Сьогодні на нас чекає захоплюючий турнір з правознавства між учнями ІІ і ІІІ курсів.

Дозвольте представити вам членів журі: ____ (представлення членів журі).

Зараз запрошую команди для привітання та представлення.

*(Вихід команд, представлення – назва команди, девіз та емблема, привітання кожен член команди стисло розповідає про себе.)

Прошу учнів зайняти свої місця. (Учасники вікторини займають свої місця.)

Конкурс 1. «Інтелектуальний штурм»

F:\Робоча інформація 1\АТЕСТАЦІЯ 2017 - 2022\2019 - 2020 н.р\Турнір правознавців учнів ІІ і ІІІ курсів\Фото заходу\1-6.jpgКоментар: Командам необхідно по черзі відповісти на 10 запитань. Часу на роздуми немає. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

Після конкурсу журі підраховує та оголошує кількість балів кожної команди.

Запитання для учнів ІІ курсу

1. Здатність особи своїми діями здійснювати права та обов'язки. (Дієздатність)

2. Училище, коледж, ліцей — це юридична чи фізична особа? (Юридична)

F:\Робоча інформація 1\АТЕСТАЦІЯ 2017 - 2022\2019 - 2020 н.р\Турнір правознавців учнів ІІ і ІІІ курсів\Фото заходу\1-2.jpg3. Адміністративне правопорушення — це проступок чи злочин? (Проступок)

4. Стихійне лихо — це юридична дія чи подія? (Подія)

5. Соціальні відносини, що регулюються нормами права. (Правовідносини)

6. Правила поведінки, що встановлює церква для віруючих. (Релігійні норми)

F:\Робоча інформація 1\АТЕСТАЦІЯ 2017 - 2022\2019 - 2020 н.р\Турнір правознавців учнів ІІ і ІІІ курсів\Фото заходу\1-16.jpg7. Нормативні акти правотворчих органів, що видаються на основі закону. (Підзаконні)

8. Кожна людина від народження є фізичною чи юридичною особою? (Фізичною)

9. Особливо небезпечний вид правопорушення. (Злочин)

10. Захист суверенітету та незалежності належить до зовнішніх чи внутрішніх функцій держави? (Зовнішніх)

Запитання для учнів ІІІ курсу

F:\Робоча інформація 1\АТЕСТАЦІЯ 2017 - 2022\2019 - 2020 н.р\Турнір правознавців учнів ІІ і ІІІ курсів\Фото заходу\1-17.jpg1. Здатність особи, групи людей, держави нав'язувати свою волю іншим людям. (Влада)

2. Закріплена в законодавстві здатність особи мати юридичні права і нести юридичні обов'язки. (Правоздатність)

З. Яка відповідальність настає в разі завдання матеріальних збитків? (Матеріальна)

4. Федерація — це форма правління чи державного ... Що далі? (Устрою)

5. Чи настає відповідальність за правопорушення, скоєне через необережність? (Так)

F:\Робоча інформація 1\АТЕСТАЦІЯ 2017 - 2022\2019 - 2020 н.р\Турнір правознавців учнів ІІ і ІІІ курсів\Фото заходу\1-3.jpg6. Що регулює найбільш важливі суспільні відносини — норми права чи моралі? (Права)

7. Будь-яке суспільне небезпечне протиправне, винне діяння чи бездіяльність, що спричиняє юридичну відповідальність. (Правопорушення)

8. Монархія належить до форм правління чи форм політичного режиму? (Правління)

9. Яка влада здійснює в державі правосуддя? (Судова)

F:\Робоча інформація 1\АТЕСТАЦІЯ 2017 - 2022\2019 - 2020 н.р\Турнір правознавців учнів ІІ і ІІІ курсів\Фото заходу\1-5.jpg10. Особа, що вчинила правопорушення. (Правопорушник)

(Оголошення членами журі балів за представлення команд та за конкурс «Інтелектуальний штурм»)

Конкурс 2. «Юридична консультація»

F:\Робоча інформація 1\АТЕСТАЦІЯ 2017 - 2022\2019 - 2020 н.р\Турнір правознавців учнів ІІ і ІІІ курсів\Фото заходу\1-4.jpgВикладачка: Уявіть, що ваша мрія здійснилася і ви – юристи. Зараз до вас прийдуть громадяни, щоб отримати правову допомогу. Вам необхідно надати юридичну консультацію з певного юридичного факту. Повна правильна відповідь 3 бали. За доповнення відповіді – від 1 до 3 балів.

А поки команди будуть обговорююти ситуації, проводиться гра з уболівальниками.

Ситуації для учнів ІІ курсу

1. Жінка в магазині втратила свідомість і, упавши, розбила вітрину. Адміністрація магазину вимагає від жінки відшкодування збитків.

F:\Робоча інформація 1\АТЕСТАЦІЯ 2017 - 2022\2019 - 2020 н.р\Турнір правознавців учнів ІІ і ІІІ курсів\Фото заходу\1-18.jpg(Консультація для жінки: немає вини — правопорушення не скоєне.)

2. Громадянин П. дав у борг своєму товаришеві 2000 грн., які той пообіцяв повернути через місяць. Проте у визначений час товариш не з'явився. Після нагадування про борг він повертати гроші відмовився.

 (Консультація для громадянина П.: треба звернутися до суду. Проте, якщо не була оформлена відповідна розписка й немає свідків угоди, повернути борг майже неможливо.)

Ситуації для учнів ІІІ курсу

F:\Робоча інформація 1\АТЕСТАЦІЯ 2017 - 2022\2019 - 2020 н.р\Турнір правознавців учнів ІІ і ІІІ курсів\Фото заходу\1-9.jpg1. Покупець кілька днів тому придбав у магазині фотоапарат. Він виявився неякісним.

(Консультація для покупця: звернутися до магазину, якщо є чек про придбання фотоапарату, і вимагати повернення грошей чи обміну товару на якісний. У разі відмови магазину — звернутися до суду.)

2.17-літній юнак улаштувався на роботу. Ніяких пільг на роботі він не отримав.

F:\Робоча інформація 1\АТЕСТАЦІЯ 2017 - 2022\2019 - 2020 н.р\Турнір правознавців учнів ІІ і ІІІ курсів\Фото заходу\1-12.jpg(Консультація для юнака: адміністрація не права:робочий тиждень — 36 годин, відпустка — календарний місяць, заборона нічних змін, позаурочної роботи, шкідливого виробництва.)

Проведення гри з уболівальниками.

Коментар. Глядач, який правильно відповідає на запитання, отримує 2 бали і має право передати їх будь-якій команді.

Запитання та завдання.

1. Особи, які не досягли 18-річного віку? (Неповнолітні)

2. Основний документ громадянина. (Паспорт)

3. Основний закон країни. (Конституція)

4. Рішення суду. (Вирок)

5. Виборний законодавчий орган влади. (Парламент)

6. Особа, яка має подвійне громадянство. (Біпатрид)

7. Захисник у суді. (Адвокат)

8. Той, хто бачив злочин. (Свідок)

9. Птах, якого бояться злочинці України. (Беркут)

10.Грошове стягнення за рішенням суду. (Штраф)

F:\Робоча інформація 1\АТЕСТАЦІЯ 2017 - 2022\2019 - 2020 н.р\Турнір правознавців учнів ІІ і ІІІ курсів\Фото заходу\1-13.jpgВикладачка: А зараз просимо наших гравців прокоментувати ситуації. (Учасники коментують ситуації, журі виставляє бали за конкурс «Юридична консультація» та додає командам бали від вболівальників)

Конкурс 3. Літературно-правовий конкурс

Коментар. Кожна команда витягає по два аркуші. Учням пропонуються певні ситуації з відомих казок, мультфільмів, а вони повинні дати правове пояснення про ті чи інші дії героїв. Час на обговорення 3 хв.

F:\Робоча інформація 1\АТЕСТАЦІЯ 2017 - 2022\2019 - 2020 н.р\Турнір правознавців учнів ІІ і ІІІ курсів\Фото заходу\1-14.jpgПовна та правильна відповідь оцінюється у 2 бали.

Ситуація 1. Увага на екран. Фрагмент казки «Снігова королева». Дайте правову оцінку даній ситуації.  Які права Кая були порушені? Які права він порушив сам? Який вид злочину вчинила Снігова королева? Чи мала вона бути притягнута за своє діяння?

F:\Робоча інформація 1\АТЕСТАЦІЯ 2017 - 2022\2019 - 2020 н.р\Турнір правознавців учнів ІІ і ІІІ курсів\Фото заходу\1-15.jpgСитуація 2. Увага на екран. Пригадайте казку «Дюймовочка». Яким чином героїня потрапила в складну ситуацію? Які протиправні дії вчинила Жаба? Як можна назвати сина жаби в даній ситуації? Які права були порушені?

Ситуація 3. Увага на екран. Мультфільм «Шапокляк». Який проступок учинила «старушка» Шапокляк? Чи має вона нести покарання? Яке?

Ситуація 4. Увага на екран. Перегляд відео фрагменту з мультфільму «Мама для Мамонтеня». Дайте правову оцінку сюжету. Які права Мамонтеня були порушені? Що, на ваш розсуд, зробила пані Слониха, взявши до себе маленького Мамонтеня?

F:\Робоча інформація 1\АТЕСТАЦІЯ 2017 - 2022\2019 - 2020 н.р\Турнір правознавців учнів ІІ і ІІІ курсів\Фото заходу\1-19.jpgСитуація 5. Увага на екран. Перегляд відео фрагменту з мультфільму «Подарунок для найслабшого». Дайте правову оцінку сюжету. Які права Зайченя були порушені? Що, на ваш розсуд, зробив пан Лев для Зайченя?

Ситуація 6. Увага на екран. Перегляд відео фрагменту з мультфільму «Попелюшка». Дайте правову оцінку сюжету. Які права Попелюшки були порушені?

F:\Робоча інформація 1\АТЕСТАЦІЯ 2017 - 2022\2019 - 2020 н.р\Турнір правознавців учнів ІІ і ІІІ курсів\Фото заходу\1-21.jpgКонкурс 4. «Юридичний рахунок»

Викладачка: Юристи-професіонали повинні мати різнобічні знання, у тому числі – уміти швидко рахувати. Хто швидше впорається із завданням, отримає 3 бали.

Час на виконання – 1хв.

Завдання для команди учнів ІІ курсу.

Мінімальний вік участі громадян у виборах + вік отримання паспорта громадянином – вік повної дієздатності + вік з неповної дієздатності + вік настання правоздатності особи =

F:\Робоча інформація 1\АТЕСТАЦІЯ 2017 - 2022\2019 - 2020 н.р\Турнір правознавців учнів ІІ і ІІІ курсів\Фото заходу\1-25.jpg(18+14-18 +14+0= 28)

Завдання для команди учнів ІІІ курсу.

Мінімальний вік Президента України – мінімальний вік кандидата до Верховної Ради – максимальний термін повноважень Президента + один термін повноважень депутата Верховної Ради + мінімальний вік кандидата в депутати до Селищної Ради =

(35-21-10+5+18=27)

 (Оголошення членами журі балів за конкурс «Юридичний рахунок», підведення підсумків гри і оголошення результатів)

1. Визначення найактивнішого вболівальника змагання (Аплодисменти).

2. Визначення найрозумнішого гравця (Аплодисменти) та вручення йому диплома.

3. Оголошення загального підсумку гри та вручення диплома команді- переможниці.

Підбиття загального підсумку змагання, висловлення подяки всім учасникам змагання, членам журі, уболівальникам.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
3 січня
Переглядів
137
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку