Правовий турнір « Подорож у країну права»

Про матеріал
Популяризація правових знань , формування правової культури серед молоді, активізація інтересу до правознавства, розвиток умінь використовувати правові знання та навички правомірної поведінки для реалізації своїх прав та обов’язків.
Перегляд файлу

1

 

Правовий турнір « Подорож у країну права»

Мета: Виховувати в учнів інтерес до правових знань, популяризація законів, формування правової культури школярів.

Обладнання: сигнальні картки, аркуші паперу, олівці, картки з завданнями,вислів « Правознавство вивчаємо – з цими знаннями у світ вирушаємо»

   Епіграф « Порушувати закон – це все одно, що рубати гілку, на якій сидимо! В. Сухомлинський.

І. Вступне слово вчителя

Вітаємо всіх, хто зібрався сьогодні помандрувати з нами країною Права, Закону і моральних норм.

 

Ведучий  1  Сьогодні ми зібралися в цьому залі, щоб пригадати ази

юридичної науки;

 

Ведучий 2 .Щоб використати свої знання на практиці;

 

Ведучий 1. Щоб довести життєвість і необхідність науки –

юриспруденції;

 

Ведучий 2 Щоб виявити найкращого серед знавців права;

 

Ведучий 1. Щоб зацікавити байдужого;

 

Ведучий 2. Щоб примусити розумом і серцем повірити всіх, що

«Знання права заслуговують найвищої шани»;

 

Мораль і право, Право і закон –

 Рушійні сили для життя людини.

А їх знання надасть нам вірний тон

І розвиток держави -  України.

 

Регулювати світ людських стосунків,

Впровадити державницький процес –

Усе в правознавстві міститься в рахунку:

Розумно й чесно твориться прогрес.

 

Щоб забезпечить молодим майбутнє,

Свідомо накопичуєм  знання.

Все, що вивчали, стане незабутнім,

Конкретно прагнем  жити, не навмання.

 

У грі беруть участь 4 команди 9 – 11 кл.

Роботу команд оцінює шановне журі у складі…

 

Конкурс 1. Візитка команди. 5 б

( оцінюється назва, девіз, зовнішній вигляд,  артистичність)

 

 

 

Конкурс 2. Юридичний аукціон ( 1 бал за правильну відповідь)

1.Коли та ким була прийнята Загальна Декларація прав людини (10 грудня 1948)

2.До якого віку особа вважається  дитиною ( 18р)

3.Як називається особа,яку парламент наділив обов’язком здійснювати контроль за дотримуванням прав та інтересів людини і громадянина (омбудсмен)

4.Як називається особа наділена юридичними правами та обов’язками?  (громадянин)

5.Основний документ, який засвідчує приналежність особи до держави (паспорт)

6. Правило поведінки, що склалося людством протягом тривалого часу( звичай)

7.Перше невід’ємне право кожної людини ( право на життя)

8.Яка особа надає правову допомогу та виступає захисником під час судового процесу? ( адвокат)

9.Який документ прийнято рішенням Асамблеї ООН 20 листопада 1989 року

« Конвенцію про права дитини»

10.Те, що лежить в шкатулці народилось на американському континенті, визначає основи державного устрою,є інструментом демократії, має вищу юридичну силу. Що лежить у шкатулці?

 

Конкурс 3. Юридичний рахунок 8 б

Юристи – професіонали, повинні мати різнобічні знання, в тому числі з математики, працювати з цифрами, вміти швидко рахувати. Кожна команда повинна записати на аркуші відповідь на поставлене питання цифрою. Кожна відповідь 1 бал.

1.Мінімальний вік участі громадян у виборах.

2.Вік отримання паспорта громадянином України.

3.Вік повної дієздатності.

4.Мінімальний вік президента України.

5.Мінімальний вік кандидата в депутати Верховної Ради.

6.Робочий час для осіб віком від 16 до 18 років.

7.Мінімальний вік вступу до шлюбу жінок в Україні.

8.Коли було прийнято Конституцію України.

 

18 16 18 35 21 6 18 28 06 1996

 

Конкурс 4. Інсценування правової ситуації ( 5б)

-право на повноцінне харчування

-право на освіту

-право на відпочинок

-право на сім’ю

-право на охорону здоров’я

Конкурс вболівальників

По закінченню підраховується кількість правильних відповідей. За правильну відповідь – 1 бал.

1.      До державної символіки не належить : 1.Державний прапор; 2. Державний гімн;  3. Державний герб; 4. Державна мова.

2.      Різновид монархії, в якій влада монарха обожнюється, а він визнається божеством : 1. Парламентська монархія; 2. Деспотична монархія;  3. Дуалістична монархія; 4. Теократична монархія.

3.      Система правових норм, які мають загальнообов’язковий характер, встановлюються та охороняються державою : 1. Право; 2. Державний апарат; 3. Влада; 4. Орган держави.

4.      Який із термінів не відноситься до джерел права? :  1. Правовий звичай; 2. Юридичний прецендент; 3. Нормативно-правовий акт; 4. Злочини.

5.      Що не належить до структури норми права? : 1. Гіпотеза; 2. Арешт; 3. Санкція; ;. Диспозиція.

6.      Основний закон держави, що має вищу юридичну силу – це : 1. Постанова;  2. Закон;  3. Конституція; 4. Наказ.

7.      Якої форми не передбачає визначення правової норми? : 1. Граматичної. 2. Систематичної. 3. Умовної. 4. Буквальної.

8.      Політична свобода нації, її територіальна, мовна, культурна самостійність,повноправність у самовизначенні й формуванні власної держави – це : 1. Національний суверенітет. 2. Народний суверенітет. 3. Державний суверенітет. 4. Регіональний суверенітет.

9.      Конкретні життєві обставини, які є підставою для виникнення, зміни та припинення правовідносин :  1. Норми права. 2. Правопорушення. 3.Проступок. 4. Юридичний факт.

10.   Громадянство України не може набути особа, яка : 1. Безперервно проживає на території України протягом останніх п’яти років. 2. Була засуджена в Україні до позбавлення волі за скоєння тяжкого злочину, з якої знята судимість. 3. Має громадянство іншої держави.  4. Вчинила на території іншої держави діяння, яке визвано законодавством України злочином.

 

 

Конкурс 5. Слідство ведуть знавці  ( 5б)

Проаналізувати порушення прав в казках

-« Попелюшка»

-« Колобок»

-«Зайкіна хатинка»

-«Снігова королева»

-«Дюймовочка»

- « Буратіно»

 

Конкурс 6. Конкурс «Звернення дітей до дорослих» (5б)

(Звернення дітей до дорослих)

  

Вікторина для вболівальників. 

Моя хата з краю - ….(нічого не знаю).

З ким поведешся, ….(від того наберешся).

Бідному з багатим судитися - ….(краще в ложці води втопитися).

Суд, несправедливий, коли суддя…(брехливий).

Вір своїм очам, ..(а не чужим словам).

Вовк линяє, але натури..(не міняє).

Чим далі в ліс, …(тим більше дров).

Яблуко від …(яблуні далеко не впаде).

Чуже добро на користь…(не піде).

Своя сорочка… (ближча до тіла).

 

Підведення підсумків турніру      

 

 

 

 

            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учень:Хоча ми всі  ще школярі,

             Та в нас закон є і права.

             І ми навік запам'ятали

             Із декларації слова:

              Всі діти вільні і всі рівні,

             І треба дружно всім нам жити

             Тож ми зі школи ще вчимося

             Всіх поважати і любити.

             Права дитини вивчимо сумлінно.

             Це так потрібно,так важливо

             Напевно знати в наші дні,

             Коли із нами справедливо

             Вчиняють,а коли ні.

             Тож прочитай,завчи напам'ять,

              Порадь їх друзям і батькам.

              Права дітей всім треба знать!

        

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Галицкая Наталия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Святокум О.Є., Святокум І.О.)
Додано
25 січня 2023
Переглядів
693
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку