Мета: дослідити явища дифузії та випаровування, визначити чинники, які впливають на їх швидкість. Обладнання та матеріали: мандаринка, ватні диски, харчовий барвник, піпетка, склянки з холодною та гарячою водою, спирт або парфуми, рідинний термометр, паперові стікери для записів без клею
Завдання 2 Намалюй на стікері коло радіусом 2-3 см. Ватним диском змочи частину стікеру в середині кола. Поклади у центр кола дрібку харчового барвника.1. Що ти спостерігаєш?2. Чи швидко поширюється барвник?3. Поясни, що відбувається. Висновок: ( Де дифузія відбувається швидше: в газах чи в рідинах?)
Завдання 3 Приготуй 2 склянки з холодною та гарячою водою. Намалюй на стікерах кола радіусом 2-3 см. Змочи один стікер у холодній воді і поклади на склянку з холодною водою, інший – у гарячій і поклади на склянку з гарячою водою. На обидва стікери в центр кола поклади по дрібці харчового барвника.1. У якому випадку дифузія відбувається швидше?Висновок:( Як залежить швидкість дифузії від температури?)
Завдання 5 За допомогою термометра визнач температуру у кімнаті1. Температура у кімнаті ____________Обгорни ваткою резервуар термометра. Закріпи та промочи ватку. Визнач температуру вологої ватки2. Температура після зволоження ______________Слідкуй за випаровуванням і визнач найнижчу температуру3. Найнижча температура після випаровування ____________Висновок:( Як змінюється температура тіла під час випаровування?)