Представлення навчального проєкту № 6: «Кристали: краса і користь» (розробка для вчителя).

Про матеріал
Мета: - освітня: узагальнити знання з теми: хімічний зв’язок і будова речовини; - розвивальна: розвивати понятійний апарат і пізнавальні вміння; - виховна: виховувати старанність, допитливість, інтерес до предмету, ініціативність.
Перегляд файлу

8 клас

Урок № 25

Тема: Представлення навчального проєкту № 6: «Кристали: краса і користь».

Мета:

  • освітня: узагальнити знання з теми: хімічний зв’язок і будова речовини;
  • розвивальна: розвивати понятійний апарат і пізнавальні вміння;
  • виховна: виховувати старанність, допитливість, інтерес до предмету, ініціативність.

Матеріали та обладнання: Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва, відеоматеріали, презентації (учнів).

Очікувані результати: На кінець уроку учні:

·        знають поняття про кристали, їх види, класифікацію;

·        оцінюють значення кристалів у техніці;

·        наводять приклади речовин із певним типом кристалічної гратки.

Ключові компетентності: спілкування державною мовою (формулювати відповідь на поставлене запитання, робити висновки), основні компетентності у природничих науках (виконувати творчі завдання на засвоєння хімічного зв’язку, будови речовини), екологічна грамотність і здорове життя (усвідомлюють значення кристалів у техніці).

Тип уроку: захист навчальних проектів.

ХІД УРОКУ

Організаційний етап уроку

  1. Підготовка учнів до заняття.
  2. Підготовка до захисту виставки-презентації.
  3. Вчитель вітається з учнями, записує відсутніх до журналу.
  4. Оголошення оцінок за попередньою роботою.

І. Проведення захисту проектів

Вступне слово вчителя

Ми щодня бачимо кристали у вигляді солі, цукру, дорогоцінних каменів та сніжинок. Кристали цінують за свою красу в дорогоцінних каменях і цінують за їх корисність у багатьох електронних виробах. Деякі люди вважають, що кристали також мають духовні та цілющі якості. Їх впорядковані, повторювані зразки - це диво природи та хімії.

 

Контроль знань проводиться у формі коротких доповідей, презентацій, відеоматеріалів.

Учні за бажанням або за списком презентують свій творчий проект.

Якщо учні підготували проєкти в маленькій кількості, тоді вчитель пропонує переглянути відеоматеріали:

https://youtu.be/Ls6MaU85U9g?t=1119

https://youtu.be/ag8be-FIBFU

https://youtu.be/QdEisqsLfIg

 

Цікаві факти про кристали

  • На сьогоднішній день відомо більше 4 тисяч мінералів. Щорічно відкривають кілька десятків нових мінеральних видів і кілька «закривають» - доводять, що такий мінерал не існує.
  • Всі дорогоцінні камені добуваються вручну.
  • В середньому, на один видобутий в Колумбії карат смарагду припадає 20 т переробленого грунту.
  • Алмаз - це єдиний з усіх дорогоцінних каменів, який складається з одного хімічного елемента - вуглецю.
  • Кількість мінералів постійно зменшується, тому ціни на коштовності завжди будуть рости.
  • Існує особливий гранат (мурашиний) поклади якого можна знайти тільки поруч з мурашниками. Кристали цього мінералу знаходять тільки поруч з мурашиними гніздами. При будівництві гнізда, кристали цього мінералу комахи викидають на поверхню. Живуть ці мурахи в США в містечку під назвою «4 кута».
  • Багато хто помилково вважають, що алмаз буває тільки безбарвним. Насправді колірній палітрі алмаза може позаздрити будь-який дорогоцінний мінерал. Але в наш час не всі кольорові алмази мають натуральний колір. Багато каміння штучно фарбують. Це викликано їх рідкістю.
  • До винаходу шкали Мооса (мінералогічна шкала твердості), камені визначали за кольором. Так всі зелені камені ставали смарагдами, червоні - рубінами і т. д.
  • Справжній смарагд дорожче діаманта.
  • 95% всіх рубінів штучно облагороджуються. Уникнути такої долі можуть лише по-справжньому великі та ідеально красиві камені.
  • Рубін і сапфір - це одне і теж. Різниця між цими каменями тільки в кольорі.
  • 90% всіх добутих алмазів використовують у промислових цілях, і тільки 10% потрапляє на ювелірні прилавки.
  • Олександрит був названий на честь царевича Олександра, майбутнього імператора Олександра II.
  • Аквамарин і смарагд - це одне і те ж, просто домішки різних хімічних елементів дає різні кольори. Хром робить смарагд зеленим, а алюміній забарвлює аквамарин в блакитний.
  • Топаз має погану звичку тьмяніти і знебарвлюватися на сонці. Тому прикраси, де є цей мінерал, не рекомендується одягати на пляж.
  • Існує «червоний смарагд». Насправді це - червона різновид берилу, Біксбіт. Це надзвичайно рідкісний мінерал і видобувається він тільки в штаті Юта (США).
  • Рожевий топаз - це найрідкісніша кольорова різновид цього мінералу. Саме рожеві топази найчастіше підробляють.
  • Деякі мінерали дуже небезпечні. Наприклад, чароїт може виявитися «міні-чорнобилем», а кіновар «розбитим ртутним градусником».
  • Практично всі смарагди мають тріщини і включення (за різними даними 90-95%). Але це не зменшує їх вартість, адже мінерал оцінюють за кольором і насиченістю.
  • Кремлівські зірки зроблені з рубінового скла.

ІІ. Підбиття підсумків

  • Виставлення оцінок.

ІІІ. Повідомлення домашнього завдання

Повторити §

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
13 грудня 2020
Переглядів
3085
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку