Надані презентації по правилах гри баскетбол та презентація " Розвиток рухових якостей учнів на уроках баскетболу". Можна використовувати на уроках фізкультури.
Баскетбол - одна із самих популярних ігор у багатьох країнах світу. В Україні баскетбол займає почесне друге місця після такої народної гри як футбол. Для неї характерні різноманітні рухи: ходьба, біг, зупинки, повороти, стрибки, кидки і ведення м'яча, здійснювані в єдиноборстві із суперниками. Такі різноманітні рухи сприяють поліпшенню обміну речовин, діяльності всіх систем організму, формують координацію.
Номер слайду 3
1. Стоячи на місці. Ведення кругом корпуса. 2. Стоячи на місці. Ведення навкруги і між ногами. 3. Стоячи на місці. Різновисоке ведення. Декілька ударів с висотою відскока 60-80 см и сразу ж перехід на низьке ведення с висотою відскока 10-15 см. 4. Стоячи на місці. Дуже часте низьке ведення поперемінно лівою и правою рукою. 5. Стоячи на місці. Ведення двох мячів. 6. Стоячи на місці. Ведення трьох-чотирьох мячів. Ведення м'яча
Номер слайду 4
7. Сидячи на лавочці. Дуже низьке ведення, висота відскока не больше 5-7 см від пола. 8. Сидячи на лавочці. Ведення мяча під витянутими вперед ногами в бистрому темпі. 9. Біг на носках з веденням мяча. 10. Біг на пятках з веденням мяча. 11. Біг на краях стопи з веденням мяча. 12. Біг в напівприсіді з веденням мяча.
Номер слайду 5
13.Рух у присіді з веденням м'яча. 14. Спортивна ходьба з веденням м'яча. 15. Рівномірний біг з поворотами і веденням м'яча. 16. Біг спиною вперед і веденням м'яча. 17. Біг приставними кроками: м'яч проходить між ногами на кожен крок. 18. Рух з поперемінними стрибками з ноги на ногу і з веденням м'яча.
Номер слайду 6
Кидки в кільце 1. Кидки з-під щита. Гравці шикуються у дві колони. В кожній колоні по два- три м'яча . Після ведення головний гравець закидає м'яч і передає його у свою колону. Потім переходить у хвіст колони. 2. Кидки з-під кільця з перешкодами. Гравець віддає м'яч тренеру, розбігається до кільця ,отримує передачу назад, робить два кроки і кидає в кільце. Задача: при кидку максимально випригнуть вверх. Вправа виховує у гравців бажання закінчувать кидок найвищій точці прижка. 3. Кидки з середньої дистанції без супротиву. Гравець веде м'яч від центра поля до лінії штрафного кидка, виконує кидок в стрибку, іде на підбір, у випадку промаха добиває м'яч в кільце, знову підбирає м'яч і з веденням вертається до лінії штрафного кидка.
Номер слайду 7
4. Теж саме, що і впр. 3 , але ведення починається з лицевої лінії до лінії штрафного кидка і кидок виконується з поворотом 180*. 5. Теж саме, що і впр. 3 , але кидок виконується з відстані 5-6-8м., з різних точок. 6. Теж саме, що і впр. 5 , але після виконання передачі від стіни.
Номер слайду 8
Розвиток швидкісно-силових якостей: 1. Стрибки з місця, торкаючись підвішеного м'яча, ривок на 5-6м. З завданням прийняти захисну стійку в заданій точці майданчика. 2. Стрибки поштовхом двох ніг з високим підніманням стегна і просування вперед – ривок на 15-20м., зупинка в 2 кроки, прийняти стійку для ловіння м'яча. 3. те саме ,що вправа 2, але стрибки вигнувшись з глибокого присіду, з просуванням вперед. 4. Стрибки через гімнастичну лаву поштовхом двох ніг - прискорення 5-6м. Для оволодіння м'ячем, який лежить на баскетбольному майданчику. 5. Те саме , що вправа 4 ,але ривок для оволодіння підкинутим м'ячем або тим, що рухається.
Номер слайду 9
6. Стрибки на правій до середньої лінії – назад на лівій-швидкісне пересування приставними кроками у паралельній захисній стійці по трикутнику, квадрату або по периметру 3- секундної зони. 7. Те саме , що вправа 6 , але швидкісні пересування приставними кроками в захисній стійці обличчям і спиною вперед. Організаційно-методичні вказівки:Кількість стрибків у кожній вправі з урахуванням рівня підготовленості учнів, кількість повторень вправ одної серії 5-6 разів. Інтервали відпочинку між вправами 1-2хв. І між серіями до 5 хв. При виконанні вправ концентрувати увагу на правильному виконанні технічних прийомів гри з баскетболу. Для стимулювання виконання вправ із стрибками і пересуваннями використовувати змагальний метод.
Номер слайду 10
Поєднання розвитку координаційних здібностей і швидкості: 1. З положення сидячи на підлозі біг по гімнастичній лаві - ривок на 5-6м.- зупинка в 2 кроки з виконанням захисної стійки. 2. Після прискорення пролізти в гімнастичний обруч в зворотньому напрямку оббігти обруч і пересуватися приставними кроками в захисній стійці. 3. Із захисної стійки ривок на 15-20м. Залізти на гімнастичну стінку, опуститися вниз – біг спиною вперед на вихідну позицію – швидкісне пересування приставними кроками в захисній стійці у районі штрафного кидка – вибити м'яч знизу у суперника , який виконує дії нападаючого.
Номер слайду 11
Виконання вправ за зоровим або звуковим сигналом. Варіювати завдання в залежності від сигналу. Треба періодично змінювати відстань прискорених пересувань в мажах 5-20м. Під час виконання вправ вказувати учням на типові помилки і добиватися їх виправлення. Організаційно-методичні вказівки:
Номер слайду 12
Поєднання розвитку швидкості і сили. 1. Біг на місці з високим підніманням стегна – ривок до середньої лінії майданчика – зупинка в 2 кроки – в упорі лежачи на підлозі . 2. Швидкісне пересування приставним кроком в стійці захисника в трикутнику – ривок для оволодіння м'ячем, що котиться – повороти з м'ячем( вперед, назад) – покласти м'яч на підлогу – біг спиною вперед на вихідну позицію – в положенні упора лежачи на підлозі, згинання та розгинання рук. 3. Біг вперед із захльостом гомілки назад до гімнастичної стінки, зупинка стрибком - упор присівши – перекат на спину піднімання і опускання тулуба( ноги прямі під рейкою, руки за голову).
Номер слайду 13
4. З положення стійки захисника ривок із зміною напрямку руху між стійками, які розташовані на майданчику – зупинка стрибком – взяти набивного м'яча , який лежить на підлозі присісти з м'ячем над головою – покласти м'яч на місце – біг спиною вперед із зміною напрямку руху між стійками - в упорі лежачи позаду на гімнастичній лаві згинання та розгинання рук. Організаційно – методичні вказівки: силові вправи для мязів рук і живота виконувати з індивідуальним навантаженням в обсязі 90-96% від максимального можливого для кожного учня. Бігові вправи необхідно виконувати з установкою на максимальну частоту рухів. Між серіями треба виконувати завдання на розслаблення.