На півдні України розквітло надзвичайно самобутнє мистецтво кримськотатарського народу. У ньому гармонійно поєднано мистецькі традиції країн Азії та Європи, помітні відгуки давніх культур і риси національного фольклору.
Номер слайду 4
Фольклорне музичне мистецтво кримськотатарського народу – яскрава палітра, зокрема пісні-частівки «чин», сумні «долу», релігійні співи «мевлюди» та ін. Народні кримськотатарські пісні зазвичай виконуються одноголосно. Для них є характерним вишуканий інструментальний вступ, що виражає настрій творів.
Номер слайду 5
Послухайте одну з пісень кримськотатарського народу«Дохур». Які почуття вас охоплюють під час слухання пісні?
Номер слайду 6
Розгляньте традиційні кримськотатарські музичні інструменти. Саз. Туйдук Кеманча Кавал Давул
Номер слайду 7
Дивимося святковий танець «Хайтамар», у перекладі означає «повернення»Які провідні інструменти ви відчули у цьому танці?
Номер слайду 8
Суса́на Алі́мівна Джамаладі́нова,більш відома як Джама́ла - українська співачка кримськотатарського походження, народна артистка України (2016), переможиця музичних конкурсів «Нова хвиля – 2009 та «Євробачення-2016» з піснею «1944», яка присвячена трагедії виселення народу з крисмького півострова. Джамала виконує пісні в стилях джаз, соул, фанк, фолк, госпел, поп та електро, бере участь в оперних постановках і шоу.
Номер слайду 9
Розкажіть про засоби музичної виразностіДоберіть слова, які характеризують цей твірмужнійвольовийрадіснийлегкийсміливий. Танцю-вальнийтривожний
Номер слайду 10
А я живу на рідній Україні!Слова: Наталія Май Музика: Наталія Май1. Хтось говорить: за морями сонце світить, там життя неначе у раю. Тільки знаю я від мами, що любити треба землю рідную свою!Приспів: А я живу на рідній Україні, |Де волошковий цвіт милує зір, |Де на квітучій диво-полонині |Нам соловейко свій дарує спів! | (2)2. Хтось говорить: за морями небо синє, там пророчать гори золоті. Тільки знаю я від мами: в Україні можна своє щастя віднайти!Приспів. (2)
Номер слайду 11
Рефлексія «Плюс – мінус - цікаво»- Все те, що сподобалось на уроці, було цікавим і корисним.- Все те, що не сподобалось здавалося важким незрозумілим та нудним.- Факти, про які дізналися на уроці, чого б ще хотіли дізнатися.