Для кожного звіра і птаха у казки свої голоси 11 урок
Номер слайду 2
Номер слайду 3
Про що саме ми дізналися на минулому уроці? Як саме сопілка перетворилася у флейту? Що таке тембр? Хто є королем музики? Назвати усі нотки, які ви знаєте. Пригадай:
Номер слайду 4
Вокальна вправа
Номер слайду 5
Ознайомлення з новою піснею:
Номер слайду 6
1. Ішов Миколай лужком, бережком Святи Миколай з чарівним мішком. Від хати до хати діток привітати Ішов Миколай з чарівним мішком. - двічі 2. Відчиняйте двері іде Миколай, Він благославляє український край Пропаде руїна, ненька Україна - двічі Буде процвітати з краю в край. 3. Вже у нашій хаті Святи Миколай Ти його поклоном радо зустрічай. Хай пісні веселі линуть у оселі, - двічі до смаку дарунки вибирай.
Номер слайду 7
- Діти, з чого складається пісня. (з нот) - А для того, щоб ви згадали , на яких поверхах в своєму казковому будиночку мешкають ноти, ми пограємось в гру. Ваше завдання: розмістити ноти по порядку. до ре мі фа соль ля сі
Номер слайду 8
Щоб записати будь яку пісню, композитори використовують нотки, які ми вже з вами знаємо. А кожна пісня складається із заспіву і приспіву, що разом складають куплет. Пісні, як і музичні твори - інструментальну музику, може виконувати один, два, три й більше співаків чи виконавців. Вони утворюють різні ансамблі або гурти. Давайте, дізнаємося, які ж вони бувають. Соло – 1 співак Дует – 2співака. Тріо – 3 виконавця Квартет – 4 виконавця
Номер слайду 9
Сьогодні, на уроці, ми дізнаємося, що кожен звір і птах мають свої голоси. А допоможе нам у цьому Сюїта композитлора Михайла Степаненко, яка називається «Про звірів». Ось портрет композитора. А що ж таке сюїта? Сюїта – твір, який складається з кількох п’єс, різних за характером, але написаних на одну тему. А п’єса – це інструментальний музичний твір невеликого розміру. П’єси в сюїті мають різні назви. Михайло Борисович Степаненко – видатний український піаніст, педагог, композитор, музикознавець, музично-громадський діяч, народний артист України й голова Національної спілки композиторів України. Був автором симфонічних, хорових творів, романсів, пісень, музики до театральних вистав. Тож послухаємо:
Номер слайду 10
Номер слайду 11
- Хто є автором цієї музики? - А який музичний інструмент ви чуєте? (фортепіано) - Отже, ми прослухали п’єсу із сюїти «Про звірів». А для того, щоб краще визначити характер п’єси, ми складемо ось цю чарівну музичну квітку. Виберіть слова, які характеризують прослухану музику. Сумна Енергійна Весела Тривожна Радісна Таємнича
Номер слайду 12
Весела руханка
Номер слайду 13
Підсумок уроку: Як називається пісня, яку ми вчили на уроці? А що ще робили? (слухали музику) З яким новим музичним терміном ви познайомилися на уроці? Що таке сюїта? Сюїта – твір, який складається з кількох п’єс, різних за характером, але написаних на одну тему. Виберіть слова, які характеризують музику кожного персонажа з прослуханої п’єси. Чи правильна характеристика? повільна, сумна весела, грайлива хитра, пустотлива