Вікторина з музичного мистецтва

Про матеріал
Вікторини з музичного мистецтва для учнів 5-7 класів. З досвіду роботи Різник Таїси Григорівни, учителя музичного мистецтва, учителя- методиста
Перегляд файлу

Вікторина на уроках музичного мистецтва

Різник Таїса Григорівна,

 учитель музичного мистецтва,

 учитель- методист

         Кожний учитель на власному досвіді переконався, що гра – найемоційніша форма здобуття знань, вона дає дитині радість, створює стабільну ситуацію успіху й забезпечує всебічний розвиток. Гра сприяє формуванню світогляду дитини, її ідейних, моральних, духовних пріоритетів. Увага, пам*ять, уміння аналізувати й синтезувати, порівнювати й зіставляти явища, швидкість реакції, скоординованість дій – ці та інші якості, потрібні для навчання, найкраще формувати під час гри.

        Ігрові технології навчання – це особливі методи навчання, які передбачають засвоєння навчального матеріалу, формують взаємодію педагога й учнів, допомагають досягти результату. Гра - ефективний спосіб активізації пізнавальної активності дітей, тренування пам*яті, стимулювання розумової діяльності, розвитку уваги та інтересу до навчального предмета.

       Вікторина як один із видів ігрових елементів на уроках музичного мистецтва сприяє розвитку особистості, пожвавлює пізнавальні можливості школярів, захоплює вивченням предмета, збуджує прагнення збагачувати інтелектуальний набуток у царині культури й мистецтва.

       В основі вікторини лежать запитання, на які мають відповісти окремі учні чи команди, тому від змісту, форми та характеру запитань залежатиме результат вікторини. Складаючи запитання вікторини, учитель повинен урахувати вікові інтереси, розумовий розвиток, рівень знань учнів певного класу та дати знання з певної теми.

      Усі запитання вікторини повинні бути цікавими й нестандартними. Під час формування запитань учитель може використати ілюстрації, роздатковий матеріал, твори мистецтва, презентації.

     Урок-вікторина має характер змагання. Для активного змагання запитання вікторини слід формувати чітко, конкретно, без зайвих слів. Лише в такому випадку учні зможуть дати швидку відповідь.  Не менш важливим є підбиття підсумків вікторини: оголошення переможців та оцінювання учнів.

     Використання на уроці музичного мистецтва вікторини урізноманітнює види діяльності, сприяє глибшому засвоєнню знань. Як форма контролю знань дає змогу оцінити роботу всього класу, зняти напруженість, уникнути страху перед контрольною роботою чи підсумковим уроком.

      Ефективність уроку з використанням методу вікторини посилюється, якщо відповіді на питання демонструються на екрані (портрети композиторів, фрагменти  музичних творів, зображення музичних інструментів).

Вікторина. 5 клас

  1. Як називається музичний жанр, у якому поєднується поезія та музика? (Пісня).
  2. Назвіть героїв міфів і легенд, які стали символічними постатями музичного мистецтва. (Орфей та Еврідіка).
  3. Пригадайте літературні твори (казки, байки, вірші, повісті) про музику й музикантів.
  4. Що таке вокаліз?( Спів без слів).
  5. У яких видах мистецтва зустрічається слово «етюд»? (Живопис, художня література).
  6. Що найголовніше в музичному творі? (Мелодія).
  7. Який музичний інструмент є емблемою музики? (Ліра).
  8. Що означає слово «аркан»? (Український народний чоловічий танець, поширений серед гуцулів; виконується в тісному колі; елемент обряду посвячення юнака в легені).
  9. Як назвати хоровий спів без супроводу музичних інструментів? (А капела).
  10.  Який музичний інструмент має назву посуду? (Тарілки, ложки).

Вікторина. 6 клас

  1. Який парний іспанський народний танець став основою симфонічного твору? (Болеро).
  2. Яку назву отримала Шоста симфонія Петра Чайковського? («Патетична»).
  3. Назвіть імена основоположників класичної симфонії. (Гайдн, Моцарт, Бетховен).
  4. Фрагмент із якої музичної сюїти був позивними телевізійної програми новин? («Час вперед» Георгія Свиридова).
  5. У сина останнього гетьмана України графа Розумовського  був друг - відомий композитор, що присвятив товаришеві Симфонію №5. Знаєте, про кого мова? (Людвіг ван Бетховен).
  6. Назва опери Миколи Лисенка, основою якої стала поема Івана Котляревського. («Енеїда»).
  7. Назва якого струнного ударно-клавішного інструмента складається з двох протилежних за значенням слів? (Фортепіано).
  8. У якій симфонічній казці Степана Прокоф*єва окремі інструменти оркестру символізують дійові особи? (Петрик і Вовк).
  9. Які музичні інструменти допомагають створити лиховісну, тривожну тему фашистської навали в Сьомій симфонії Дмитра Шостаковича? (Скрипки).
  10. Назвіть жанри симфонічної музики. (Симфонієти, увертюри, оперети, сюїти, варіації).

 

Вікторина. 7 клас

  1. Кого з українських народних співачок називали «Вагнерівською примадонною ХХстоліття»? (Соломія Крушельницька).
  2. Хто автор популярної пісні, мелодія якої стала позивними українського радіо. (Тарас Петриненко, «Україна»).
  3. Для якого тембру голосу написана партія Тараса з опери Миколи Лисенка «Тарас Бульба»? (Баритон).
  4. Хто з українських композиторів працював у школі викладачем співів та арифметики, керівником дитячого хору й оркестру? (Авдієвський Анатолій Тимофійович).
  5. Який балет Костянтина Данькевича має назву квітки? («Лілея»).
  6. Назвіть автора симфонії, у якій мелодія твору тісно пов*язана з українськими народними піснями. (Стеценко Кирило Григорович).
  7. Твір, який знаменує собою початок українського симфонізму і в якому автор постає в нероздільній єдності зі своїм народом і рідною землею.
  8. Назвіть автора фольк-опери,у якій відтворено традиції народного свята Івана Купала. (Станкевич  Євген Федорович).
  9. Стиль музичного виконавства, у якому максимально точно відтворено звучання музики минулого.
  10.  Назвіть представників від України на пісенному конкурсі Євробачення

(від 2003 року). (Олександр Пономарьов, 2003; Руслана , 2004; Гурт «Гринджоли», 2005; Тіна Кароль, 2006; Вірка Сердючка, 2007; Ані Лорак, 2008; Світлана Лобода, 2009; Аlyosha, 2010; Міка Ньютон, 2011; Гайтана, 2012; злата Огневич, 2013; Марія Яремчук, 2014; Джамала, 2016; О.Тоrvald, 2017; Мelovin, 2018; Go_A, 2021;  Kalush Orchestra, 2022).

docx
Додано
24 листопада 2022
Переглядів
3019
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку