Презентація 9 клас. Основи правознавства.Практичне заняття "Звернення громадян"

Про матеріал
Матеріал розрахований для учнів 9 класу, для ознайомлення з темою Практичне заняття "Звернення громадян"
Перегляд файлу

imageimageПрактичне заняття "Звернення

громадян"

1.      Заява – це звернення  громадян з проханням посприяти з В дм нн ознаки скарги  заяви

реал зац єю їхн х законних прав та нтерес в, а скарга – це звернення з вимогою про поновлення порушених прав та нтерес в.

2.      Якщо громадянин не згоден з р шенням, прийнятим за скаргою, то в н може звертатися до суду,а якщо не згоден з р шенням, прийнятим за заявою , то в н може оскаржувати це р шення в суд т льки в тому випадку, якщо таким порушено його права.

3.      Заяву громадянин може подавати лише особисто, а скаргу за його уповноваженням – нша особа, трудовий колектив, орган зац я, яка зд йснює правозахисну д яльн сть.

4.      Строк подання скарги встановлюється, а строк подання заяви не встановлюється.

5.      Якщо снує заборона щодо направлення скарг ос б на розгляд тим органам або посадовим особам, д ї чи р шення яких оскаржують ся, то заява може бути направлена на розгляд тих орган в або посадових ос б, як мають право її розглянути.

imageСп льн ознаки пропозиц ї та електронної петиц ї

1.                 Вид звернення громадян.

2.                 Розгляд є безоплатним.

3.                 Подаються в електронн й форм , хоча пропозиц я може бути в усн й та письмов й форм .

4.                 Обидва звернення громадян є колективними зверненнями, хоча пропозиц я може бути також ндив дуальним зверненням.

5.                 Обидва звернення подаються т льки на добров льн й основ .

6.                 Якщо пропозиц я подається в електронному вигляд , то застосування електронного цифрового п дпису не вимагається так само, як  в раз електронної петиц ї.

imageВ дм нн ознаки пропозиц ї та електронної петиц ї

1.         Якщо пропозиц я – це звернення громадян, де висловлюється порада, то електронна петиц я – це особлива форма колективного звернення громадян до Президента України, Верховної Ради України, Каб нету М н стр в України, орган в м сцевого самоврядування.

2.         Пропозиц я може бути як ндив дуальним зверненням, так  колективним, а електронна петиц я – лише колективним зверненням.

imageВ дм нн ознаки пропозиц ї та електронної петиц ї

3.         Пропозиц я може подаватись в усн й форм ,письмов й, електронн й, то електронна петиц я – лише в електронн й. 4.    Коло суб’єкт в, до яких можна звернутися з пропозиц єю, значно ширше, н ж коло суб’єкт в, до яких можна звернутися з електронною петиц єю.

5.              Законом визначаються певн обмеження щодо зм сту електронної петиц ї.

6.              Електронна петиц я оприлюднюється на в дпов дних веб -сайтах, пропозиц я оприлюдненню не п длягає. 7.    Р зн строки розгляду пропозиц ї  електронної петиц ї. 8.    В дпов дь на пропозиц ю надсилається особам, як звернулися з пропозиц єю, то в дпов дь на електронну петиц ю публ кується на веб - сайтах тих орган в, як її розглядають. image


Закон України “ Про звернення громадян ” (стаття 3).

Стаття 3. Основн терм ни, що вживаються в цьому Закон

П д зверненнями громадян сл д розум ти викладен в письмов й або усн й форм пропозиц ї (зауваження), заяви (клопотання)  скарги.

Пропозиц я (зауваження) - звернення громадян, де висловлюються порада, рекомендац я щодо д яльност орган в державної влади  м сцевого самоврядування, депутат в ус х р вн в, посадових ос б, а також висловлюються думки щодо врегулювання сусп льних в дносин та умов життя громадян, вдосконалення правової основи державного  громадського життя, соц альнокультурної та нших сфер д яльност держави  сусп льства.

imageЗаява (клопотання) - звернення громадян з проханням про сприяння реал зац ї закр плених Конституц єю та чинним законодавством їх прав та нтерес в або пов домлення про порушення чинного законодавства чи недол ки в д яльност п дприємств, установ, орган зац й незалежно в д форм власност , народних депутат в України, депутат в м сцевих рад, посадових ос б, а також висловлення думки щодо пол пшення їх д яльност . Клопотання - письмове звернення з проханням про визнання за особою в дпов дного статусу, прав чи свобод тощо.

Скарга - звернення з вимогою про поновлення прав  захист законних нтерес в громадян, порушених д ями (безд яльн стю), р шеннями державних орган в, орган в м сцевого самоврядування, п дприємств, установ, орган зац й, об'єднань громадян, посадових ос б

Звернення може бути подано окремою особою

(ндив дуальне) або групою ос б (колективне).

Звернення може бути усним чи письмовим.

Усне звернення викладається громадянином на особистому прийом або за допомогою засоб в

телефонного зв’язку через визначен контактн центри, телефонн "гаряч л н ї" та записується (реєструється) посадовою особою.

image

Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до

в дпов дного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу,

imageповноваження якої оформлен в дпов дно до законодавства. Письмове звернення також

може бути над слане з використанням мереж Інтернет, засоб в електронного зв’язку (електронне звернення).

У зверненн має бути зазначено пр звище, м’я, по батьков , м сце проживання громадянина, викладено суть порушеного

питання, зауваження, пропозиц ї, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути п дписано

заявником (заявниками) з зазначенням дати. В електронному зверненн також має бути зазначено електронну поштову

адресу, на яку заявнику може бути над слано в дпов дь, або в домост про нш засоби зв’язку з ним. Застосування

електронного цифрового п дпису при надсиланн електронного звернення не вимагається.

Звернення , оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з в дпов дними роз`ясненнями не п зн ш як через десять дн в в д дня його надходження.


image

pdf
Додано
10 січня 2023
Переглядів
2646
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку