Практичне заняття "Звернення
громадян"
1. Заява – це звернення громадян з проханням посприяти з В дм нн ознаки скарги заяви
реал зац єю їхн х законних прав та нтерес в, а скарга – це звернення з вимогою про поновлення порушених прав та нтерес в.
2. Якщо громадянин не згоден з р шенням, прийнятим за скаргою, то в н може звертатися до суду,а якщо не згоден з р шенням, прийнятим за заявою , то в н може оскаржувати це р шення в суд т льки в тому випадку, якщо таким порушено його права.
3. Заяву громадянин може подавати лише особисто, а скаргу за його уповноваженням – нша особа, трудовий колектив, орган зац я, яка зд йснює правозахисну д яльн сть.
4. Строк подання скарги встановлюється, а строк подання заяви не встановлюється.
5. Якщо снує заборона щодо направлення скарг ос б на розгляд тим органам або посадовим особам, д ї чи р шення яких оскаржують ся, то заява може бути направлена на розгляд тих орган в або посадових ос б, як мають право її розглянути.
Сп льн ознаки пропозиц ї та електронної петиц ї
1. Вид звернення громадян.
2. Розгляд є безоплатним.
3. Подаються в електронн й форм , хоча пропозиц я може бути в усн й та письмов й форм .
4. Обидва звернення громадян є колективними зверненнями, хоча пропозиц я може бути також ндив дуальним зверненням.
5. Обидва звернення подаються т льки на добров льн й основ .
6. Якщо пропозиц я подається в електронному вигляд , то застосування електронного цифрового п дпису не вимагається так само, як в раз електронної петиц ї.
В дм нн ознаки пропозиц ї та електронної петиц ї
1. Якщо пропозиц я – це звернення громадян, де висловлюється порада, то електронна петиц я – це особлива форма колективного звернення громадян до Президента України, Верховної Ради України, Каб нету М н стр в України, орган в м сцевого самоврядування.
2. Пропозиц я може бути як ндив дуальним зверненням, так колективним, а електронна петиц я – лише колективним зверненням.
В дм нн ознаки пропозиц ї та електронної петиц ї
3. Пропозиц я може подаватись в усн й форм ,письмов й, електронн й, то електронна петиц я – лише в електронн й. 4. Коло суб’єкт в, до яких можна звернутися з пропозиц єю, значно ширше, н ж коло суб’єкт в, до яких можна звернутися з електронною петиц єю.
5. Законом визначаються певн обмеження щодо зм сту електронної петиц ї.
6. Електронна петиц я оприлюднюється на в дпов дних веб -сайтах, пропозиц я оприлюдненню не п длягає. 7. Р зн строки розгляду пропозиц ї електронної петиц ї. 8. В дпов дь на пропозиц ю надсилається особам, як звернулися з пропозиц єю, то в дпов дь на електронну петиц ю публ кується на веб - сайтах тих орган в, як її розглядають.
Закон України “ Про звернення громадян ” (стаття 3).
Стаття 3. Основн терм ни, що вживаються в цьому Закон
П д зверненнями громадян сл д розум ти викладен в письмов й або усн й форм пропозиц ї (зауваження), заяви (клопотання) скарги.
Пропозиц я (зауваження) - звернення громадян, де висловлюються порада, рекомендац я щодо д яльност орган в державної влади м сцевого самоврядування, депутат в ус х р вн в, посадових ос б, а також висловлюються думки щодо врегулювання сусп льних в дносин та умов життя громадян, вдосконалення правової основи державного громадського життя, соц альнокультурної та нших сфер д яльност держави сусп льства.
Заява (клопотання) - звернення громадян з проханням про сприяння реал зац ї закр плених Конституц єю та чинним законодавством їх прав та нтерес в або пов домлення про порушення чинного законодавства чи недол ки в д яльност п дприємств, установ, орган зац й незалежно в д форм власност , народних депутат в України, депутат в м сцевих рад, посадових ос б, а також висловлення думки щодо пол пшення їх д яльност . Клопотання - письмове звернення з проханням про визнання за особою в дпов дного статусу, прав чи свобод тощо.
Скарга - звернення з вимогою про поновлення прав захист законних нтерес в громадян, порушених д ями (безд яльн стю), р шеннями державних орган в, орган в м сцевого самоврядування, п дприємств, установ, орган зац й, об'єднань громадян, посадових ос б
Звернення може бути подано окремою особою
(ндив дуальне) або групою ос б (колективне).
Звернення може бути усним чи письмовим.
Усне звернення викладається громадянином на особистому прийом або за допомогою засоб в
телефонного зв’язку через визначен контактн центри, телефонн "гаряч л н ї" та записується (реєструється) посадовою особою.
Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до
в дпов дного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу,
повноваження якої оформлен в дпов дно до законодавства. Письмове звернення також
може бути над слане з використанням мереж Інтернет, засоб в електронного зв’язку (електронне звернення).
У зверненн має бути зазначено пр звище, м’я, по батьков , м сце проживання громадянина, викладено суть порушеного
питання, зауваження, пропозиц ї, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути п дписано
заявником (заявниками) з зазначенням дати. В електронному зверненн також має бути зазначено електронну поштову
адресу, на яку заявнику може бути над слано в дпов дь, або в домост про нш засоби зв’язку з ним. Застосування
електронного цифрового п дпису при надсиланн електронного звернення не вимагається.
Звернення , оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з в дпов дними роз`ясненнями не п зн ш як через десять дн в в д дня його надходження.