Будь - як перех дн пер оди життя д яльност д тей висувають специф чн проблеми, що
пов’язан з зм ною в орган зац ї навчальної
д яльност у середн х класах. Умови, як
зм нилися, пред’являють б льш висок вимоги до нтелектуального особист сного розвитку, до
ступеня сформованост у д тей певних учбових знань, д й, навичок. Процес звикання до шк льних вимог порядк в, нового для
п’ятикласник в оточення, нових умов життя
розум ється як адаптац я. Адже дитина в школ адаптується не т льки до своєї соц альної рол ,
але перш за все до особливостей засвоєння знань у нових умовах.
Як допомогти дитин у навчанн ?
Дуже часто у п’ятикласник в можуть виникнути проблеми у навчанн . Батьки не повинн це сприймати занадто траг чно, але з’ясувати причини цього потр бно.
Першопричина – це нов вчител , нов предмети. У
початкових класах у д тей була одна вчителька, яка
добре знала кожну дитину, її зд бност , слабк та сильн
м сця. І д ти за чотири роки пристосувалися до її вимог.
У п’ятому клас кожний предмет викладає окремий вчитель. Вимоги до навчання р зн . І дитин часом
важко зор єнтуватися у цих вимогах. У цей пер од може
охолонути ц кав сть до навчання, можуть виникнути скарги на те, що багато задають, нец каво…
Батьки повинн допомогти дитин в адаптац йний пер од (зазвичай це перша чверть навчального року), пояснити, що не все у навчанн ц каво.
Навчання – це гарний спос б виховувати свою силу вол , тому дайте дитин змогу розвиватися, не виконуйте за неї домашн завдання. Рад йте разом з дитиною, сумуйте разом з нею, але н коли не карайте за поган оц нки. Це може викликати т льки негативне ставлення до шк льних предмет в.
Допомагаючи дитин , п дтримуйте зв'язок з учителями, щоб ваш вимоги вимоги вчител в до навчання були однаков .
Пам’ятайте, що у п’ятому клас у вашої дитини формується ставлення до навчання на весь подальший час: як учень провчиться у п’ятому клас , так в н буде ставитися до навчання в старших класах.
Рекомендац ї батькам п’ятикласник в
Надихайте дитину на розпов дь про шк льн справи. Не обмежуйте св й нтерес звичайним питанням на зразок: «Як минув тв й день у школ ?»
Щотижня обирайте час, в льний в д домашн х справ, уважно розмовляйте з дитиною про школу. Запам’ятовуйте мена, под ї, детал , про як дитина
пов домляє вам, використовуйте їх надал для того, щоб починати бес ди про школу.
Регулярно розмовляйте з учителями вашої дитини про її усп шн сть, поводження та взаємини з ншими д тьми. Нав ть якщо немає особливих
привод в, для занепокоєння, консультуйтеся з учителем не р дше, н ж раз на м сяць.
Знайте програму й особливост школи, де вчиться ваша дитина. В дв дуйте вс заходи й зустр ч , орган зован батьк вським ком тетом педагог чним
колективом. Використовуйте будь-як можливост д знатися, як ваша дитина навчається як її навчають.
Допомож ть дитин в дчути нтерес до того, що викладають у школ . З’ясуйте, що взагал
ц кавить вашу дитину, а пот м установ ть
зв'язок м ж її нтересами й предметами, що вивчають у школ .
Особлив зусилля докладайте для того, щоб п дтримувати спок йну й стаб льну атмосферу вдома, коли в шк льному житт дитини в дбуваються зм ни.
За будь–якої можливост намагайтеся уникнути значних зм н або порушень у домашн й атмосфер протягом першого
п вр ччя. Спок й домашнього життя дитини допомагає їй ефективн ше розв’язувати проблеми в школ .
Батькам п'ятикласник в
У п’ятому клас починається новий пер од у житт дитини. Вона доросл шає,
переходить навчатися до середньої школи. Вимоги до навчання зм нюються, з'являються нов шк льн предмети.
П’ятий клас – це не т льки новий етап у навчанн , це новий етап у розвитку особистост .
Поступово зм нюється основна д яльн сть. Головним у житт дитини сп лкування, якому д ти у цей пер од присвячують б льш сть свого в льного часу. Навчання поступово в дходить на другий план. Але у п’ятому клас нтерес до навчання
збер гається майже у вс х д тей. Тому цей час найкращ й для того, щоб навчити
дитину вчитися! Для цього необх дно показати дитин , як правильно розпод ляти час, в дведений на виконання домашн х завдань, навчити вид ляти головне п д час читання.
У п’ятому клас дитина дуже емоц йна, нав ть у ставленн до навчальних предмет в. Д ти з задоволенням беруться за все, що їм до вподоби. Але,
зустр вшись з першими труднощами, швидко втрачають зац кавлення у предмет . Емоц йн сть п’ятикласник в така висока, що нав ть добр емоц ї можуть викликати негативну д ю.
П’ятикласники дуже активн , багато хочуть зробити, але мало що вм ють. Тому необх дно п дтримувати їх н ц ативн сть, допомагати у справах.
Якщо ваша дитина має як сь особлив риси характеру ( мпульсивн сть, образлив сть, п двищену чутлив сть тощо) або здоров’я, негайно пов домте про це класного кер вника.
Знайд ть час познайомитися з вчителями-предметниками. Чим ран ше ви це зробите, тим легше буде подолати перешкоди, як будуть виникати у процес навчання.
Часто ви можете почути в д своєї дитини, що їй тяжко, ран ше було краще. Не п дтримуйте цих розмов. Краще
допомож ть дитин пристосуватися до нових умов життя. Ваш й дитин зараз важко. Ви повинн бути поряд, щоб
допомогти дитин перерости цей пер од!
Чому д ти не хочуть вчитися? Б льш сть батьк в вважають, що в основ в дмови
дитини готувати уроки лежить звичайна л нь. Але та ж сама «ледача» дитина
годинами щось майструє або читає, охоче миє посуд, пилососить квартиру, л пить
пир жки. Виходить справа не в природн й л н ! А в чому ж?
1. У пан чному страху невдач . Страх на ст льки сильний, що в н заважає дитин зосередитися. При чому дитина на в дм ну в д дорослого далеко не
завжди усв домлює те, що з нею в дбувається: в д
цього розгублюється ще б льше. Повед нка цих д тей
не передбачувана. Вигляд у них в дчужений, майже безтурботний. Насправд дитина глибоко
травмована шк льними невдачами , якщо цю
травму вчасно не усунути, може розвинутися так званий шк льний невроз. А в н чреватий
нервовими зривами, р зними псих чними
захворюваннями. Тому сл д запастися терп нням
допомагати синов або дочц готувати уроки. Нав ть якщо, на вашу думку, вони ц лком здатн робити їх самост йно.
2. В об’єктивних труднощах. Якщо ваша дитина пост йно
ухиляється, наприклад, в д занять з математики, не
посп шайте нав шувати на неї ярлик патолог чного ледаря. Можливо, їй не
дається лог чне мислення.
У цьому випадку, п сля того як труднощ залишилися позаду, вона зазвичай
перестає ухилятися в д урок в.
3. У бажання привернути до себе увагу. Таким д тям не вистачає батьк вського тепла. Вони в дчувають себе
самотн ми розум ють, що шк льна неусп шн сть – це мало не єдиний спос б викликати неспок й дорослих.
«Коли все нормально, мама мене не пом чає. У неї дуже багато роботи», - чесно признаються вони. Так д ти не с дають у день за уроки, а чекають приходу батьк в з
роботи пот м ц лий веч р «тягнуть резину», не даючи їм не хвилини спокою.
Погрози покарання у цьому випадку неефективн . Адже по сут виходить, що дитину карають за її жадання
любов . Тому перш за все батьки повинн оточити сина або дочку теплом турботою. І нав ть якщо їм здається, що вони отримують все це з лишком.