Презентація _Як допомогти дитині адаптуватися до 5 класу "

Про матеріал
Презентація допоможе вам підготуватися до проведення батьківських зборів у 5 класі.
Перегляд файлу

image

Будь - як перех дн пер оди життя  д яльност д тей висувають специф чн проблеми, що

imageпов’язан з зм ною в орган зац ї навчальної

д яльност у середн х класах. Умови, як

зм нилися, пред’являють б льш висок вимоги до нтелектуального  особист сного розвитку, до

ступеня сформованост у д тей певних учбових знань, д й, навичок. Процес звикання до шк льних вимог  порядк в, нового для

п’ятикласник в оточення, нових умов життя

розум ється як адаптац я. Адже дитина в школ адаптується не т льки до своєї соц альної рол ,

але перш за все до особливостей засвоєння знань у нових умовах.

Як допомогти дитин у навчанн ?

Дуже часто у п’ятикласник в можуть виникнути проблеми у навчанн . Батьки не повинн це сприймати занадто траг чно, але з’ясувати причини цього потр бно.

imageПершопричина – це нов вчител , нов предмети. У

початкових класах у д тей була одна вчителька, яка

добре знала кожну дитину, її зд бност , слабк та сильн

м сця. І д ти за чотири роки пристосувалися до її вимог.

У п’ятому клас кожний предмет викладає окремий вчитель. Вимоги до навчання р зн . І дитин часом

важко зор єнтуватися у цих вимогах. У цей пер од може

охолонути ц кав сть до навчання, можуть виникнути скарги на те, що багато задають, нец каво…

Батьки повинн допомогти дитин в адаптац йний пер од (зазвичай це перша чверть навчального року), пояснити, що не все у навчанн ц каво.

Навчання – це гарний спос б виховувати свою силу вол , тому дайте дитин змогу розвиватися, не виконуйте за неї домашн завдання. Рад йте разом з дитиною, сумуйте разом з нею, але н коли не карайте за поган оц нки. Це може викликати т льки негативне ставлення до шк льних предмет в.

Допомагаючи дитин , п дтримуйте зв'язок з учителями, щоб ваш вимоги вимоги вчител в до навчання були однаков .

Пам’ятайте, що у п’ятому клас у вашої дитини формується ставлення до навчання на весь подальший час: як учень провчиться у п’ятому клас , так в н  буде ставитися до навчання в старших класах.

Рекомендац ї батькам п’ятикласник в

Надихайте дитину на розпов дь про шк льн справи. Не обмежуйте св й нтерес звичайним питанням на зразок: «Як минув тв й день у школ ?»

Щотижня обирайте час, в льний в д домашн х справ,  уважно розмовляйте з дитиною про школу. Запам’ятовуйте мена, под ї, детал , про як дитина

пов домляє вам, використовуйте їх надал для того, щоб починати бес ди про школу.

Регулярно розмовляйте з учителями вашої дитини про її усп шн сть, поводження та взаємини з ншими д тьми. Нав ть якщо немає особливих

привод в, для занепокоєння, консультуйтеся з учителем не р дше, н ж раз на м сяць.

Знайте програму й особливост школи, де вчиться ваша дитина. В дв дуйте вс заходи й зустр ч , орган зован батьк вським ком тетом  педагог чним

колективом. Використовуйте будь-як можливост д знатися, як ваша дитина навчається  як її навчають.

Допомож ть дитин в дчути нтерес до того, що викладають у школ . З’ясуйте, що взагал

ц кавить вашу дитину, а пот м установ ть

зв'язок м ж її нтересами й предметами, що вивчають у школ .

imageОсоблив зусилля докладайте для того, щоб п дтримувати спок йну й стаб льну атмосферу вдома, коли в шк льному житт дитини в дбуваються зм ни.

За будь–якої можливост намагайтеся уникнути значних зм н  або порушень у домашн й атмосфер протягом першого

п вр ччя. Спок й домашнього життя  дитини допомагає їй ефективн ше розв’язувати проблеми в школ .

Батькам п'ятикласник в

У п’ятому клас починається новий пер од у житт дитини. Вона доросл шає,

переходить навчатися до середньої школи. Вимоги до навчання зм нюються, з'являються нов шк льн предмети.

П’ятий клас – це не т льки новий етап у навчанн , це  новий етап у розвитку особистост .

Поступово зм нюється основна д яльн сть. Головним у житт дитини сп лкування, якому д ти у цей пер од присвячують б льш сть свого в льного часу. Навчання поступово в дходить на другий план. Але у п’ятому клас нтерес до навчання

збер гається майже у вс х д тей. Тому цей час найкращ й для того, щоб навчити

дитину вчитися! Для цього необх дно показати дитин , як правильно розпод ляти час, в дведений на виконання домашн х завдань, навчити вид ляти головне п д час читання.

У п’ятому клас дитина дуже емоц йна, нав ть у ставленн до навчальних предмет в. Д ти з задоволенням беруться за все, що їм до вподоби. Але,

зустр вшись з першими труднощами, швидко втрачають зац кавлення у предмет . Емоц йн сть п’ятикласник в така висока, що нав ть добр емоц ї можуть викликати негативну д ю.

П’ятикласники дуже активн , багато хочуть зробити, але мало що вм ють. Тому необх дно п дтримувати їх н ц ативн сть, допомагати у справах.

Якщо ваша дитина має як сь особлив риси характеру ( мпульсивн сть, образлив сть, п двищену чутлив сть тощо) або здоров’я, негайно пов домте про це класного кер вника.

Знайд ть час познайомитися з вчителями-предметниками. Чим ран ше ви це зробите, тим легше буде подолати перешкоди, як будуть виникати у процес навчання.

Часто ви можете почути в д своєї дитини, що їй тяжко, ран ше було краще. Не п дтримуйте цих розмов. Краще

допомож ть дитин пристосуватися до нових умов життя. Ваш й дитин зараз важко. Ви повинн бути поряд, щоб

imageдопомогти дитин перерости цей пер од!

Чому д ти не хочуть вчитися? Б льш сть батьк в вважають, що в основ в дмови

дитини готувати уроки лежить звичайна л нь. Але та ж сама «ледача» дитина

годинами щось майструє або читає, охоче миє посуд, пилососить квартиру, л пить

пир жки. Виходить справа не в природн й л н ! А в чому ж?

1. У пан чному страху невдач . Страх на ст льки сильний, що в н заважає дитин зосередитися. При чому дитина на в дм ну в д дорослого далеко не

завжди усв домлює те, що з нею в дбувається: в д

цього розгублюється ще б льше. Повед нка цих д тей

не передбачувана. Вигляд у них в дчужений, майже безтурботний. Насправд дитина глибоко

imageтравмована шк льними невдачами , якщо цю

травму вчасно не усунути, може розвинутися так званий шк льний невроз. А в н чреватий

нервовими зривами,  р зними псих чними

захворюваннями. Тому сл д запастися терп нням

допомагати синов або дочц готувати уроки. Нав ть якщо, на вашу думку, вони ц лком здатн робити їх самост йно.

2. В об’єктивних труднощах. Якщо ваша дитина пост йно

imageухиляється, наприклад, в д занять з математики, не

посп шайте нав шувати на неї ярлик патолог чного ледаря. Можливо, їй не

дається лог чне мислення.

У цьому випадку, п сля того як труднощ залишилися позаду, вона зазвичай

перестає ухилятися в д урок в.

3. У бажання привернути до себе увагу. Таким д тям не вистачає батьк вського тепла. Вони в дчувають себе

самотн ми  розум ють, що шк льна неусп шн сть – це мало не єдиний спос б викликати неспок й дорослих.

image«Коли все нормально, мама мене не пом чає. У неї дуже багато роботи», - чесно признаються вони. Так д ти не с дають у день за уроки, а чекають приходу батьк в з

роботи  пот м ц лий веч р «тягнуть резину», не даючи їм не хвилини спокою.

Погрози  покарання у цьому випадку неефективн . Адже по сут виходить, що дитину карають за її жадання

любов . Тому перш за все батьки повинн оточити сина або дочку теплом  турботою. І нав ть якщо їм здається, що вони отримують все це з лишком.


image


image


image

pdf
Додано
12 листопада 2023
Переглядів
299
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку