Бути готовим до школи - не означає вміти читати, писати і рахувати. Бути готовим до школи - означає бути готовим всьому цьому навчитися. Л. Вегнер. Успішність школярів у середніх та старших класах залежить від того, як відбувалася адаптація до умов навчально-виховного процесу в початкових класах. Л. Виготський
Адаптація першокласників до навчання у школі - одна з найактуальніших проблем дитячої педагогіки і психології. По-перше, тому, що в ході адаптації до шкільного навчання дитина отримує орієнтацію в системі поведінки. По-друге, в ході цього процесу формується учнівський колектив з певним рівнем соціально-психологічної згуртованості. Шкільна адаптація - це пристосування дитини до нової системи соціальних умов,відносин, вимог, видів діяльності,нового режиму діяльності.
Ознаки адаптації дитини до школи: Процес навчання викликає у першокласника позитивні емоції, він упевнений в собі і не відчуває страх. Новоспечений учень справляється зі шкільною програмою. Дитина проявляє самостійність при виконанні домашніх завдань і звертається за допомогою до мами або тата тільки після того, як самостійно спробувала його виконати. Першокласник задоволений своїми стосунками з однокласниками і вчителем.
Виховання сьогодні – це процес із дуже багатьма невідомими, яких щодня, стає, дедалі, більше. Однак маємо надію, що спільними зусиллями вихователів, вчителів, батьків і психологів допоможемо дитині успішно адаптуватися до нових “шкільних” умов, і слово “школа” буде викликати лише радість.