У сучасній системі освіти все більше використовується гейміфікація як інноваційний процес навчання. Гейміфікація – це використання ігрових практик та механізмів у неігровому контексті для залучення користувачів до вирішення проблем. Сумісні дії задля досягнення власних цілей, віртуальність та зворотній відлік (виконання завдання за обмежений час) є елементами гейміфікованого процесу.
Зручними для використання в професійній діяльності вчителя та освітній діяльності здобувачів освіти є сервіси Google: календар Google, електронна пошта Gmail, диск Google, сайти Google, диск Google, Google Docs, Keep Google для створення документів, таблиць, презентацій, як сховище зберігання власних файлів з можливістю надання прав спільного доступу декільком користувачам, обмін досвідом з вчителями.
Одним із найзручніших інструментів для організації дистанційної роботи із здобувачами освіти або для роботи в класі є мобільний додаток Google Classroom. Google Клас – це безкоштовний сервіс для навчальних закладів, некомерційних організацій і користувачів з особистими обліковими записами Google [6]. Він економить викладачам час, спрощує організацію навчального процесу та спілкування, не містить реклами, є доступним і безпечним.
Командні ігри Classtime реалізують три форми гейміфікації: ● змагання стають ігровою мотивацію, де використовуються прості та зрозумілі правила, на екрані інтерактивної дошки в on-line відображається прогрес кожної команди як у турнірній таблиці;● гра «без переможця», під час якої учні невимушено навчаються, стає приємним процесом;● візуалізується мета, підвищується видимість результатів роботи команд [12].
Classtime - це онлайн-сервіс для миттєвих тестів, які можна виконувати як під час уроку, так і пропонувати учням в якості домашнього завдання. Автор: Гавриліна Вікторія Вікторівна, вчитель хімії НВК гімназія № 11 та КЗО ««Дніпровський ліцей інформаційних технологій при ДНУ імені Олеся Гончара» Тест за темою: «Одноатомні та багатоатомні спирти. Фенол». 10 клас https://www.classtime.com/share/ab32403c-2bbc-47a9-aa91-dba408b4ce79 Тест за темою: «Ненасичені вуглеводні». 10 клас https://www.classtime.com/share/3189ef9e-3410-4daa-b974-288369f0ef38 Тест А за темою: «Алкани». 10 клас https://www.classtime.com/share/241aea67-9f13-4458-b5a7-e3357a2711ab
«Forms» Office 365 Особливі можливості дає додаток «Forms» Office 365, який використовують для комунікацій, соціологічного опитування або організації контролю навчальних досягнень під час уроку, використовуючи Інтернет мобільного телефону або планшету, або для виконання та перевірки домашнього завдання. Перевагою додатку є миттєве збереження інформації про виконану роботу, об’єктивність оцінювання незалежно від учителя, автоматична статистична обробка результатів роботи учнів, яка зберігається у вигляді діаграми та таблиці Excel.
Learningapps.org. Learningapps.org – це хмарна платформа, де учитель та його учні можуть створювати інтерактивні вправи, зокрема, з хімії. Це різноманітні ігри («Перший мільйон», «Скачки», «Створи пару»), пазли, кросворди тощо. Під час уроку учні можуть вирішувати завдання на інтерактивній дошці або на мобільних телефонах за посиланням або QR-коду https://learningapps.org/user/v1kgavr
Віртуальні інтерактивні дошки. Для рефлексії навчальної діяльності в кінці уроку або в якості основи домашнього завдання вчитель може використовувати хмарні платформи https://padlet.com або http://linoit.com . Наприклад, можна запропонувати учням написати враження від уроку. Під час виконання проекту або проведення предметного тижня кожна команда розміщує на віртуальній дошці звіт про проведені заходи або результати проектної діяльності.
Використання QR-кодів Під час проведення Дня науки, тижня природничих наук або на звичайному уроці цікаво провести «хімічний квест» з використанням QR-кодів. Посилання на Інтернет-ресурси або сам текст з інформацією можна генерувати у вигляді QR-коду (програми для кодування: http://ua.qr-code-generator.com або http://qrcodes.com.ua та інші).
Відеоблогінг на каналі You Tube. Здобувачі освіти знімають на мобільні телефони або планшети проведені ними домашні досліди, а потім відзнятий матеріал демонструють на уроці, під час перерви або надсилають на електронну пошту вчителя. Деякі діти створюють цікаві фільми-детективи або казки та викладають їх на своїх каналах у You Tube.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛМіністерство освіти і науки України. “Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої освіти”. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainska-shkola-compressed.pdf . Віртуальна та доповнена реальність: як нові технології надихають вчитися [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://osvitoria.media/opinions/virtualna-ta-dopovnena-realnist-yakoyu-mozhe-buty-suchasna-osvita/Тренди освіти: як використовувати QR-коди у навчанні. - [Електронний ресурс] – Режим доступу :https://naurok.com.ua/post/trendi-osviti-yak-vikoristovuvati-qr-kodi-u-navchanni. Хмарні технології – що це таке? [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.multitest.ua/uk/blog/oblachnye-texnologii-chto-eto-takoe/