Сталий розвиток старший вік
Інтегроване заняття «Батарейки, здавайтесь!»
Мета : закріпити знання дітей щодо призначення батарейок; поширити знання про альтернативні джерела енергії. Формувати розуміння необхідності впровадження роздільного збирання відходів, утилізації відпрацьованих батарейок для покращення екологічного стану населеного пункту та довкілля взагалі. Продовжувати формувати екологічно – доцільну поведінку, бажання запобігти забруднення оточуючого середовища шкідливими хімічними речовинами, що містяться у використаних батарейках. Розвивати логічне мислення, увагу, робити висновки, орієнтуватися в просторі, дрібну моторику, екологічну свідомість. Продовжувати вчити працювати в парі, домовлятися. Виховувати любов та бережливе ставлення до природи, бажання залучати інших до дій, стосовно збереженню здорової екосистеми планети Земля.
Матеріал: ілюстрації з батарейками; батарейки; малюнки - заготовки батарейок для контейнера, пластиковий контейнер; відео ролик «Сонячні батареї»; дидактична гра «Що працює від Сонечка»; інтерактивні іграшки на батарейках; предмети побуту, працюючі від батарейок; гра «Електромобіль Тесла» (розрізна картинка); об’ємна картинка – Сонце ; лист від Фіксиків; гра – емпатія «Я сонячна батарейка…».
Хід заняття
Вихователь : Діти, сьогодні вранці я отримала лист. Почитаємо від кого? (дістати лист з конверта, на листі зображені мульт – герої Фіксики).
Проблемна ситуація:
«Шановні малюки групи «Веселка», благаємо вас допомогти родині Батарейок. В них сталася скрутна ситуація… де хто з них розрядився, втратив енергію…і тому їм треба вирушати в еко – подорож до міста Львів.
Будь ласка, знайдіть їх, поки не сталося біди! Віримо, що ви впораєтесь!
Ваші Фіксики.»
Запитання до дітей:
Вихователь : Отже, якщо ви готові:
В напівколо дружньо ви ставайте,
гостей привітайте,
один одному посміхаємось,
та на гостини до родини Батарейок відправляємось!
Один, два, три – обернись та в будинку Батарейок опинись!
Вихователь : Діти, погляньте в який цікавий дім ми потрапили… Тут у кожному куточку, на кожній полиці мешкають батарейки у своїх домівках. А ось на дошці сімейне фото батарейок, які вони різні, великі і малі, різнокольорові і різної потужності.
Гра «Де мешкають батарейки»
Орієнтовні відповіді дітей:
Пульт для телевізора, калькулятор, телефон, магнітофон, ноутбук, бездротова мишка для комп’ютера, годинник, іграшки тощо.
Вихователь : Нині наше життя практично не можливе без батарейок. Їх дуже багато. Але нам треба знайти відпрацьовані батарейки, які на нас чекають… Хто ж нам допоможе…( оглядається)
Зустріч «Інтерактивні іграшки»
Вихователь : Хто це нам так щиро посміхається? Лялька Маруся! ( повторюшка) Привітаємося! Як багато в неї друзів.
Гра «Сортер»
Посортувати інтерактивні іграшки від звичайних, виявити, чи всі вони працюють.
Запитання до дітей:
Орієнтовні відповіді дітей:
Бавитися з батарейками не можна, це не іграшка; в жодному разі не розбирайте батарейки, такі «розваги» закінчуються в лікарні; інтерактивні іграшки допомагають малечі розвиватися та не сумувати поки батьки зайняті, тощо.
Вихователь: Гарні друзі у Марусі, веселі, шумні… Це значить, що з їхніми батарейками … (все гаразд). Маруся, підкажи, де нам тут знайти батарейки, які втратили свою енергію? ( прислуховується і разом з Марусею повторює)
Маруся: «Серед живих квітів у куточку природи мешкає незвичайна Черепаха, яка випромінює світло та спокійну музику. В неї підказка.»
Діти: Дякуємо!
Вихователь: Прислухайтесь…звідки лунає музика?
(діти знаходять Черепаху на зеленому листочку лілії)
Вихователь: Черепаха. Ось на листі водяної щось написано.
Загадка :
Їде тихо, не димить,
Шикарно виглядить,
Електрикою заряджається,
Як цей електромобіль називається? (Тесла)
І завдання: зберіть картинку – пазл і на ній роздивіться підказку.
Діти складають пазли і картинці знаходять знак
Вихователь : навіть машину придумали на батарейках…
Запитання до дітей:
Орієнтовні відповіді дітей :
Такий транспорт не забруднює повітря; рухатись треба в ліво; у Черепахи все гаразд, батарейки працюють.
Вихователь: Так, нам треба рухатись в ліво. Ми опинились у куточку малювання, який предмет може нам підказати … (діти : наша точилка, яка працює від батарейок)
В ній жовтий олівець, та вказівка (діти: до гори). Фото «Сонячні батареї».
Запитання до дітей:
Перегляд відео ролика «Сонячні батареї»
Запитання до дітей:
Дидактична гра «Що працює від Сонечка»
Вихователь: ви добре впорались з завданням і витратили свою енергію, пропоную поповнити свої запаси енергії від нашого Сонечка.
Гра емпатія «Я сонячна батарейка…» ( під спокійну музику)
Діти протягують долоньки до Сонечка та промовляють яке воно: енергійне, гаряче, лагідне, добре, ласкаве, променисте,любе і т. д.
«Сонячну енергію «збираємо»,
І довкілля ми оберігаємо…»
Вихователь: ми зарядилися з вами енергією Сонця, тепер ми сонячні енергоносії і можемо дарувати всім тепло, любов, ласкаву енергію… (звертаємось до гостей з відкритими долоньками і діти промовляють свої побажання ).
Відчуваєте в собі лагідні зміни? Ви не забули навіщо ми завітали до родини батарейок? Подивіться, хто нам підказує, куди нам рухатись далі?
Орієнтовні відповіді дітей:
Промінь Сонечка вказує в ліво, шукаємо використані батарейки.
Вихователь: ми потрапили в куточок «Театру». Зверніть увагу! Скільки їжачків та всі збентежені навколо… так це ж використані батарейки… ось ми і знайшли що шукали…
Дитина : ой, ой, ой! Батарейки завалялись…
Їм не можна тут лежати,
Треба швидко їх зібрати, здати!
Бо згоріла батарейка – небезпека чи маленька:
Хоча сили вже не має, а токсини виділяє.
В ній хімічні речовини, небезпечні для людини, для рослини і тварини.
Тож несіть хутчіше з дому
Батарейки в пункт прийому!
Вихователь: але чи справді ці батарейки вже без енергії? Як ви вважаєте, як ми можемо їх перевірити? (припущення дітей – вставити в годинник який працює)
Вправа «Перевір батарейку»
Діти нагадують як правильно вставляти батарейку: + до + ; - до –
Вихователь: перевірили. Зрозуміло, стрілки годинника не рухались, а це значить що батарейки не робочі.
Запитання до дітей:
Орієнтовні відповіді дітей за ілюстраціями: батарейки в контейнер, виготовлений власноруч; з контейнеру в АТБ; відвозять на екобусі в спец контейнерах у місто Львів на завод на утилізацію; одна батарейка знищує : одного їжачка, тисячі дощових черв’яків, двох кротів, 20 м кв. землі, 400 л води. В Акції «Батарейки, здавайтеся!»: розповсюдили інформаційні листівки, виготовили в групі контейнер для використаних батарейок, випустили газету «Здай батарейку, збережи довкілля!», розповсюдили « Правила поводження з батарейками».
Вихователь : ви з батьками справжні активісти, але в нашому садочку треба заохотити інших дітей та дорослих до Акції. Запрошую вас до робочих місць для виготовлення нових контейнерів для використаних батарейок, щоб подарувати їх гостям.
Образотворча діяльність «Контейнер для батарейок»
( діти вирізають заготовки ілюстрації батарейки та листівки з інформацією про шкоду використаних батарейок та клеять їх на ємкість. Працюють парами)
Вихователь: Які гарні вийшли контейнери, яскраві, інформативні. Разом, ми - сила, яка врятує все живе в нашому рідному місті та на планеті Земля!
Вправа «Мікрофон» ( рекомендації гостям)
Вихователь: Діти, які мудрі вислови. А зараз настав час подарунків. За те, що впорались з завданням Фіксики дарують вам і всім дітлахам нашого садочка нову цікаву екологічну казку «Батарейка». Ми з вами її почитаємо потім. Вручіть будь ласка гостям контейнери та листівки «Правила поводження з батарейками»
(Діти дарують подарунки)
Робота з екраном самооцінки.