Презентація "Арт - терапія як засіб навчання та виховання"

Про матеріал

Презентацію було створено для обміну досвідом з колегами - вчителями. Ключові питання:

Співіснування двох систем навчання.

Причини пошуку оптимальних шляхів.

Необхідність створення комфортних умов навчання.

Що таке арт - терапія?

Головні цілі та завдання.

Головні напрямки у роботі.

Результати.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема: «Арт – терапія як засіб навчання та виховання»Презентація педагогічного досвіду вчителя Андрівської ЗОШ І –ІІІ ступенів. Рунчевої Валентини Григорівни

Номер слайду 2

Співіснування двох систем навчання. Сучасна система освіти передбачає співіснування двох стратегій організації навчання – традиційної й нетрадиційної. Інноваційне навчання - це зорієнтована на динамічні зміни в навколишньому світі навчальна та освітня діяльність, підгрунтям якої є розвиток різноманітних форм мислення, творчих здібностей, скеровує науково – педагогічні кадри на роботу відповідно до інтеграційного критерію: педмайстерність + наукові знання + нові педагогічні технології.  В. Г. Рунчева

Номер слайду 3

Причини пошуку оптимальних шляхів. Послаблення уваги батьків до навчання дітей, широкий потік інформації, недостатнє оснащення, наявність у дітей хронічних та вроджених захворювань змушують мене як вчителя серйозно розглядати вимоги до сучасного уроку, до пошуку оптимальних шляхів вирішення найважливіших завдань, що стоять перед сучасною школою: «Формування духовної, фізично розвиненої, національно свідомої особистості учня». В. Г. Рунчева

Номер слайду 4

Необхідність створення комфортних умов навчання (пошуку нових шляхів)В своїй роботі прагну до створення таких умов для навчання шестилітнього першокласника, щоб йому не зашкодити, а, якщо це потрібно, навіть лікувати у процесі навчання. Саме тому в своїй роботі для впровадження в життя головних завдань, що стоять перед сучасною школою, я обрала тему «Арт – терапія як засіб навчання та виховання». В. Г. Рунчева

Номер слайду 5

Що таке арт – терапія ?Арт-терапія — терапія мистецтвом, метод психотерапії, що використовується для лікування та психокорекції засобами художніх прийомів та творчості. Науковими засадами атр – терапії як засобу навчання і лікування людини стали найсучасніші дослідження в галузі впливу арт – терапії на формування інтелектуальних здібностей дітей. Арт – терапія – це засіб вільного самовираження та самопізнання. Це – час спілкування із собою, за який дитина здатна досягти самозцілення.

Номер слайду 6

Що таке Артпедагогіка ?Артпедагогіка (художня педагогіка) – це синтез двох областей наукового знання (мистецтва і педагогіки), забезпечуючих розробку теорії і практики педагогічного корекційно спрямованого процесу, художнього розвитку дітей і питання формування основ художньої культури через мистецтво та художню діяльність. Вона дозволяє роздивлятись матеріал в межах спеціальної освіти засобами мистецтва,формування основ художньої культури дитини. В. Г. Рунчева

Номер слайду 7

Нова проблемна тема –нові завдання. Арт –терапія як засіб навчання і виховання. Арт – терапія – метод навчання, виховання та зцілення за допомогою творчості, що застосовують у психотерапії, психосоматичних клініках та в соціальній сфері. Головні функції арт – терапіїВиховна. Корекційна. Освітня

Номер слайду 8

Головні цілі та завдання арт - терапії Головні цілі арт-терапії – самовираження, расширення особистого досвіду, самопізнання, внутрішня інтеграція особистости. Завдання арт-терапії:лікування;зцілення;психокорекція;реабілітація;психопрофілактика;розвиток;діагностика.

Номер слайду 9

ТанцетерапіяІгротерапія. Бібліо-терапія. Казкотерапіяейдетика. ОригаміДраматерапія. Музикотерапія. Головнінапрямки. Арт – терапія як засіб навчання та виховання

Номер слайду 10

Мистецтво як засіб арт – терапевтичного впливу. В занятті мистецтвом створюю таку атмосферу в класі, щоб дитина відчувала свій успіх в цій справі. Якщо вона бачить, що має успіх в вираженні своїх емоцій, створенні унікальних поробок, малюнків, до неї приходить успіх у спілкуванні, у взаємодії зі світом, стає більш конструктивним. Успіх у творчості неусвідомлено переноситься в звичайне життя. В. Г. Рунчева

Номер слайду 11

Досягнення цілейврахування вікових та індивідуальних особливостей дітей;переважання ігрових методів навчання;створення відповідних віку умов навчання;забезпечення рухової та фізичної активності дітей;обмежена в часі тривалість занять;використання специфічних прийомів і засобів навчання;інтеграція змісту освіти тощо. В. Г. Рунчева. Використовуючи прийоми арт-терапії, учитель досягає наступних цілей: - вираження емоцій и чуттів, пов’язаних з переживаннями своїх проблем, самого себе; - активний пошук нових форм взаємодіїї зі світом; -подтвердження своєї індивідуальности, неповторности й значимости; - і, як наслідок, трьох попередніх, – підвищення адаптивности в постійно змінюючомуся світі (гнучкості) ;

Номер слайду 12

В чому полягає ефективність використання методики?Використання музики стимулює розумову працю учнів та значно швидше заспокоює малюків, ніж будь – яке зауваження. Проспівані правила поведінки, навчальні правила, вірші під час вивчення букв запам’ятовуються значно швидше, ніж під час механічного їх повторення. Значно легше запам'ятовують діти цифри – образи та букви – образи. Значно легше виконують діти написання цифр та букв, якщо вони самостійно виліпили їх з пластиліну. Значно легше виходить у дітей написання навіть складних букв, якщо вони декілька разів обвели пальчиком букву, зроблену з оксамитового паперу. Значно прискорюють розвиток мілкої моторики рук вправи Монтессорі. Використання інтерактивних методів у навчально – виховному процесі значно активізує розумову діяльність дітей. Ігрові моменти, які приносять дітям задоволення від навчального процесу. Дотримання рухливого режиму допомагає учням відпочити та переключитися на розумову працю з новими силами. Використання сигнальних карток, роздавальний та демонстрацій матеріал, опорні схеми, магнітні дошки, комп’ютерні технології, Мантессорі – матеріал тощо роблять навчальний процес захоплюючим заняттям. В. Г. Рунчева

Номер слайду 13

Тісна співпраця з батьками допомагаєв досягненні цілей та завдань арт - терапії Багатий арсенал терапевтичний технік під час створення « Альбомів для сімейного консультування», що використовую у роботі, робить процес цікавим та ефективним. Їх використання допомагає актуалізувати проблематику дитячо – родинних відносин: прийняття дитини, рівень довіри та відкритості у відносинах, спільна діяльність. Вони цікаві тим, хто хоче гармонізувати свої відносини з дитиною, досягти взаєморозуміння та довіри. В. Г. Рунчева

Номер слайду 14

Результати Що змінилось?Діти стали більш комунікабільні та розкуті;Використання музикотерапії сприяє підвищенню дисциплінованості дітей;Значно покращилась увага дітей;Зросла активність дітей на уроці;Значно підвищилась швидкість письма;Діти з задоволенням працюють біля дошки;Правила в віршованій формі, що співаються, швидше запам’ятовуються;Малеча з радістю танцює та співає.

Номер слайду 15

Опрацьована література. В. Хименець «Інновації у початковій школі» Р –л 4.4. «Арттерапія як засіб навчання і виховання» Салли Брукер «Арт – терапия – общий язык исцеления»Е. Васина, А. Барыбина Арт – альбом. Детский для семейного консультирования – М: Речь – 2006 – 24 с. Е. А. Медведева, И. Ю. Левченко «Артпедагогика и арт – терапия в специальном образовании: Учебник для вузов – М: Академия – 2001 – 248 с. Грегг М. Ферс «Тайный мир рисунка» - Перевод с англ. – СПб: Деметра – 2003, 176 с. Т. Д. Зенкевич –Евстигнеева «Игры в сказкотерапии» - СПб: Речь, 2006 – 208 с. Т. Д. Зенкевич – Евстигнеева «Практикум по сказкотерапии» - С –П: Речь, 2000 – 310 с. Т. Д. Зенкевич – Евстигнеева «Путь к волшебству» - СПб: «Златоуст», 1998 – 352 с.

Номер слайду 16

Опрацьована література. Д. Соколов «Сказки и сказкотерапия» - 2000- 60 с. Н. А. Сакович»Практическая сказкотерапия» - СПБ – Речь – 2004 – 224 с. Л. Д. Короткова»Сказкотерапия в школе» - методические рекомендациии – М: ЦГЛ, 2006 – 144 с. Е. В. Клюев «Цыплёнок для супа» - Психологические сказки взрослым и детям – М: Рипол классик – 2003 – 288 с. Т. Ю. Колюшина»Арт – терапия. Методические рекомендации – М.: СПб – 2002 – 75с. К. В. Скворцова «Прийоми арт – терапії в початковій школі”. Ейдетика як один з напрямків арт – терапії.

pptx
Додано
10 вересня 2018
Переглядів
5688
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку