Арт-терапевтичні технології в умовах інклюзивного освітнього середовища, їх мета та завдання. Метою даної технології є не зміна та виправлення дитини, не набуття нею спеціальних поведінкових навичок, а надання їй можливості бути самим собою, розкрити потенціал, проявити свої емоції та почуття через мистецтво. Арт-терапія є альтернативним засобом пізнання через мистецтво себе і світу, самовираження й налагодження комунікації з оточуючими, розвитку різноманітних сфер (емоційної, вольової, особистісної), стабілізації її внутрішнього світу.
ІзотерапіяІзотерапія – лікування образотворчим мистецтвом - ліплення, малювання, декоративноприкладне мистецтво. Застосування нетрадиційних технік у розвивально-виховному процесі педагогами дозволяє:реалізувати індивідуальний підхід до дитини відповідно до її інтересів; сприяє нормалізації її емоційного стану.
Музична терапія для дітей з особливими потребами в інклюзивному середовищі разом із спільною метою та завданнями музичного виховання (освітніми, виховними та розвивальними) спрямована на реалізацію специфічного завдання – корекцію психофізичних порушень дітей, зокрема корекцію їх психоемоційного стану.
Доцільно танцювальну терапію застосовувати в роботі з дітьми, що мають емоційні розлади, порушення спілкування. Для вирішення емоційно-вольових проблем важливо, що по ходу танцю дитина природно опиняється в ситуації взаємодії з іншими дітьми, удосконалюються навички міжособистісної взаємодії, для одержання позитивних емоцій, усуваються страхи та проблеми. Танцювально-рухова терапія допомагає дитині, яка має певні психофізичні відхилення, позбутися страхів та проблем. У танцювально-руховій терапії дитина вчиться рухатися під музику, цей вид діяльності впорядковує координацію рухів.
Казка не лише вчить дитину співчувати, радіти, за інших, а й стимулює розвиток мовленнєвого контакту, сприяє соціалізації дитини серед здорових однолітків. Використання казкотерапії в роботі з дітьми з особливими потребами, дає можливість розвивати зв’язну мову, активізувати та розвити словниковий запас, формувати цілеспрямовану діяльність, корегувати пізнавальні процеси та емоційно-вольову сферу Це метод, що використовує казкову форму для інтеграції особистості дитини у реальний світ, розвиток творчих здібностей, розширення свідомості.