Презентація "Атмосфера" (інтерактивний урок-змагання)

Про матеріал
Підсумковий урок у 6 класі по темі "Атмосфера" можна провести у формі нтерактивного урока-змагання. для цього можна використати дану презентацію.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Атмосфера Інтерактивний урок-змагання Автор- вчитель географії СЗШ №41 Дроняк А.П.

Номер слайду 2

Конкурси змагань: Фронтальне опитування Знайди і виправ помилки в таблиці Географічний диктант з виправленням помилок Намалюй метеорологічні знаки Творчий конкурс “Юні синоптики” “Логічні пари” Розв'язування задач Географічний практикум

Номер слайду 3

Запитання фронтального опитування 1. Атмосфера – це 2. З висотою температура повітря змінюється? 3. У газовому складі повітря більш за все ... 4. Температура повітря залежить від... 5. Кількість водяної пари в грамах в куб.м. називать ... 6. Вологість повітря вимірюється за допомогою ... 7. Атмосферний тиск з висотою змінюється ? 8. Що таке температура? 9. За допомогою якого приладу вимірюється температура? 10. Чинники, що впливають на температуру повітря. 11. Що таке атмосферний тиск? 12. Від чого залежить формування областей атмосферного тиску на Землі? 13. Що таке вітер? 14. Чому утворюється бриз? 15. Прилад для вимірювання атмосферного тиску це -... 16. Перелічіть постійні вітри. 17. На скільки змінюється температура з висотою? 18. На скільки змінюється атмосферний тиск з висотою? 19. Що таке клімат? 20. Що таке погода? 21. Що таке метеорологія? 22. В яких одиницях вимірюють атмосферний тиск? 23. В яких одиницях вимірюють відносну вологість повітря?

Номер слайду 4

Знайди і виправ помилки в таблиці Дата Події 23 вересня - день зимового сонцестояння – найдовша ніч та найменший день у північній півкулі. 22 грудня - день весняного рівнодення, день дорівнює ночі. 21 березня - день літнього сонцестояння , найдовший день на рік. 22 червня - день осіннього рівнодення, день дорівнює ночі.

Номер слайду 5

Географічний диктант “Виправ помилки у тексті” 1 команда 1. Атмосферний тиск - це сила, з якою повітря давить на земну поверхню. 2. Вітер – це вертикальне та горизонтальне переміщення повітря з області низького тиску в область високого. 3. Чим більше різниця у атмосферному тиску між об’єктами, тим сильніше дме вітер.

Номер слайду 6

2 команда 4. Атмосферний тиск вимірюють за допомогою барометра Моррічеллі. 5. Напрямок та швидкість вітру вимірюється за допомогою флюгеру. 6. Клімат – це режим погоди

Номер слайду 7

3 команда 7. Океан помягшує клімат, поблизу океану формується помірно-континентальний тип клімату. 8. Мусонний тип клімату характеризується сезонними вітрами. Літо сухе та тепле, зима – волога та холодна. 9.атмосферний тиск – це сила, з якою повітря тисне на земну поверхню.

Номер слайду 8

4 команда 10. вітер – це горизонтальне переміщення повітря з області низького тиску в область високого тиску. 11. атмосферний тиск знижується з підняттям на 1 км на 10,5 мм рт. ст.. 12. чим більша різниця у атмосферному тиску між об’єктами, тим сильніший вітер

Номер слайду 9

5 команда 13. атмосферний тиск вимірюється за допомогою барометра. 14. нормальним атмосферним тиском для всіх точок планети є 760 мм рт.ст. 15. напрямок та сила вітру вимірюється за допомогою флюгера.

Номер слайду 10

Намалюй метеорологічні знаки

Номер слайду 11

Завдання для команд 1 команда похмуро; дощ; північний та північно-західний вітер. 2 команда роса; хмарно; південний та східний вітер 3 команда іній; сніг; західний та південно-східний вітер. 4 команда ясно; град; південно-західний та північно-східний вітер. 5 команда туман; дощ; південний та північний вітер роса; хмарно; південний та східний вітер

Номер слайду 12

Кристалічна паморозь

Номер слайду 13

Кристалічна паморозь

Номер слайду 14

Дощ

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Град

Номер слайду 17

Смерч

Номер слайду 18

Одноклітинна гроза

Номер слайду 19

Багатоклітинні лінійні грози

Номер слайду 20

Торнадо

Номер слайду 21

Торнадо

Номер слайду 22

Фрагмент метеорологічної карти

Номер слайду 23

Гра “Юні синоптики” Як називається цей прилад?

Номер слайду 24

Відповідь: 1 – ртутний барометр 2 - гігрометр

Номер слайду 25

Гра “Юні синоптики” 1 команда. Яку погоду приносять в Україну повітряні маси, що рухаються з Атлантичного океану влітку та взимку? 2 команда. Яку погоду принесе в Україну повітряна маса, що прийшла з Північного Льодовитого океану? 3 команда. Яку погоду приносять в Україну повітряні маси, що рухаються зі сходу взимку, а яку – влітку? 4 команда. Якими можуть бути наслідки глобального потепління? 5 команда. Чому найбільша озонова „діра” виявлена над Антарктидою, якщо там навіть немає шкідливих викидів в атмосферу

Номер слайду 26

Склади логічний ланцюжок 1.Учені стверджують, що на окраїнах великих міст можна спостерігати «міський» бриз, який завжди дме від міських окраїн до центра. Поясніть, утворення цього вітру, складіть ланцюжок логічно-наслідкових зв’язків.

Номер слайду 27

Відповідь: центральна частина – скупченість будинків – скупченість автомобілів –спалювання палива – підвищення температури – область низького тиску – вітер

Номер слайду 28

Склади логічний ланцюжок Поясніть прояви кесонової (гірської) хвороби. Складіть ланцюжок логічно-наслідкових дій.

Номер слайду 29

Відповідь: підйом в гори-зниження атмосферного тиску-зменшення вмісту кисню-задишка-слабість-запаморочення

Номер слайду 30

Розв'язування задач 1.Яка температура за бортом літака.( на висоті – 5 км), якщо на земній поверхні температура 12*С? 2.На скільки зміниться атмосферний тиск на вершині гори Говерла, якщо біля підніжжя атм.тиск 760 мм рт. ст..? 3.Визначити температуру повітря на висоті 3 км , якщо на рівні моря вона +20 *С 4. Визначити відносну вологість повітря, якщо відомо, що абсолютна вологість становить 30 г/м3, а в повітрі міститься 15 г /м3. 5. Визначити відносну вологість повітря, якщо відомо, що абсолютна вологість становить 9 г/м3, а в повітрі міститься 6 г /м3.

Номер слайду 31

Відповіді до задач: 1. Розв’язання: 5 х 6 *С = 30 *С; 12 *С -30 *С = -18 *С 2. Розв’язання: 2000м : 100 = 20 разів, 20 х 10 мм рт ст. = 200мм рт ст. ; 760 – 200 = 560 мм рт ст. 3. Розв’язання : 3 * 6 0С= 18* С; 20-18 = 2 *С 4. Розв’язання : 15 : 30 = 0,5; 0,5 * 100% = 50% 5. Розв’язання : 6 : 9 = 0,67; 0,67* 100% = 67%

Номер слайду 32

Географічний практикум 1. Завдання. Розрахувати середньодобову температуру та амплітуду коливань температури Час 0 3 6 9 12 15 18 21 Тем-ра -1 -3 -4 0 +6 +5 +3 +2

Номер слайду 33

Підсумки: *Сьогодні ви показали свої хороші знання по темі “Атмосфера”! * Ви молодці, але декому з вас потрібно більше працювати як на уроці, так і вдома! * Бажаю вам наснаги і жаги до знань!

ppt
Пов’язані теми
Географія, 6 клас, Презентації
Додано
23 лютого 2023
Переглядів
290
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку