Презентація. Аудіювання тексту, що містить займенники.

Про матеріал
Презентація допоможе вчителю у роботі з учнями 6 класу для візуального сприйняття ними матеріалу під час дистанційного навчання; допоможе зосередити увагу шестикласників на займенниках, легко запам'ятати текст, щоб відповісти на поставлені запитання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Аудіювання тексту, що містить займенники(обговорення ролі та значення в ньому займенників, синтаксична роль)Презентацію підготувала вчитель-методист української мови та літератури Сиваського ліцею №2 Новотроїцької селищної ради. Крупа Наталія Пилипівна

Номер слайду 2

Мета роботи на уроці повторити  вивчене про мовлення як засіб спілкування за допомогою виражальних засобів мови; про види мовленнєвої діяльності; практикуватись у сприйнятті-розумінні почутого; виховувати любов до природи, доброту й милосердя; розвивати логічне й образне  мислення, уяву, слухову та зорову пам’ять, збагачувати та уточнювати словниковий запас,формувати комунікативні вміння.

Номер слайду 3

Як пов’язані мова та мовлення?Мова реалізується в процесі мовлення, тобто мовленнєвої діяльності. Мовленнєва діяльність включає такі види: аудіювання (одночасне слухання й розуміння), читання, говоріння, письмо. За науковими даними, час, що його людина витрачає на мовленнєву діяльність, розподіляється так: аудіювання – 45% говоріння – 30% читання – 6%             письмо – 9%Як бачимо, основою спілкування є аудіювання. Саме воно забезпечує сприймання та розуміння усного мовлення.

Номер слайду 4

Мета усного мовлення Успішність смислового сприймання усного мовлення залежить від підготовленості слухачів, від того, як вони вміють слухати. Проведення навчального аудіювання Текст для аудіювання

Номер слайду 5

У лісіДіти йшли вузькою стежкою. Де не взялася трясогузка. Киваючи довгим хвостом, вона пробігла стежкою хутко, як миша. Навколо росли густі кущі. Вони були круглі і здавалися схожими на величезні зелені макітри. З одного куща випурхнув дрізд. Ігор підбіг до куща, нагнувся і розсунув гілля. Там чорніло щось кругле, схоже на горнятко. Ніколи не доводилося хлопцям бачити гніздо чорного дрозда.  Кожну билинку, кожну гілочку було по-хазяйськи обмазано глиною, і все кубло скидалося  на зліплену з глини й землі чорну чашку. Але що могло бути красивішим за п’ятеро яєчок, які лежали в гнізді! Були вони небесного, ясно-блакитного кольору, і по ньому, як зірочки, де-не-де розбігалися цятки. Василько обережно доторкнувся до гнізда пальцем і відсмикнув рук. Не змовляючись, хлопці мовчки пішли геть. Непомітно для себе діти заходили в ліс усе далі. Василько розповідав другові страшні випадки, про які коли-небудь чув. Найбільше сподобалася Ігореві  історія  з бовкалом на вовчому хвості. Того вовка ще малим вовченям узяв у лігві  дядько Панас і прив’язав йому бовкало до хвоста. Вовченя ж візьми та й утечи -  шукай вітра в полі!  Такий лютий вовцюган виріс! І все шукає людей, щоб помститися…

Номер слайду 6

Бовкало - дзвіночок. Тут трапилося несподіване. Діти почули сухий стукіт бовкала… Ігор мовчки вчепився другові в рукав. Дерев’яний стукіт  наближався. Це навіть не стукіт – це клацання.  Якась велика звірина клацала зубами…Коли кущі напроти затріщали й заворушилися, діти, покидавши кошики, кинулися геть. Незабаром Василько зупинився.- Стій, Ігоре, - сказав він. – Я піду та зніму з вовчого хвоста бовкало і віддам дядькові Панасу. Хлопець підійшов  до куща ліщини і виламав гілляку. Бовкало застукало  зовсім близько. Василько кинувся вперед, крізь кущі.- Ігоре! – пролунав його крик. – Іди сюди! Ось він!У кущах, здивовано витріщившись на дітей, стояло теля. Дерев’яне бовкало теліпалося в нього на шиї.  Злякавшись, теля крутнулося і, ламаючи кущі, метнулося геть. Ломаку, з якою Василько кинувся на «вовка», Ігор узяв із собою. Він покаже її всім. Василько ж не знав, що то не звір!Діти пішли навпростець. Щось руде промайнуло над головами. Це була білка. Певно, в дупло вскочила. А в дуплі в неї завжди повно горіхів.

Номер слайду 7

Василько підійшов до дерева, охопив руками стовбур. Ігор підсадив друга. Василькові пощастило вхопитися за гілку. Він підтягнувся вгору, тоді засунув у дупло руку. Тієї ж миті  його обличчя скривилося від болю й переляку.- Тікай! – гукнув він. – Шершнюки!Відчувши болючий укус у руку, Ігор кинувся тікати. Шершнів він одганяв кошиком. Відбігши далеко від небезпечного місця, хлопець спинився. Де ж Василько? Товариш не з’являвся. Повертатися назад було боязко. У вухах досі стояло оте огидливе дзижчання, а перед очима не зникало видіння? Страшні, з палець завдовжки, жовто-смугасті шершні…Ігор відчуває, що не може більше чекати. Тривога за Василька охоплює його. Стискаючи в руці держальце кошика, він хутко йде туди, де залишив товариша. Василько лежав під деревом, увесь зіщулившись. Ігореві стало страшно. Василько поворухнувся й гукнув:- Не підходь! Закусають!

Номер слайду 8

Рій літав над Васильком. Огидливі жовті комахи не давали йому підвестися. Щось немов штовхнуло Ігоря. Він надів на голову кошика і з відчайдушною рішучістю побіг до Василька. Просто з розгону впав на товариша, затуливши його від шершнів. Розлючені комахи з шелестом билися об кошик.-  Дурний, закусають! Пропадеш! – глухо обізвався Василько.-  Я накрився кошиком, Василечку. Ти лежи смирно. Тобі дуже болить?-  Не ворушись, Ігоре. Вони відстануть. А ти не сердишся на мене? Я ж знав, що то не вовк…- Ти знав?- Еге ж. Як ми ото тікали, я озирнувся і побачив теля…Минула ще добра година, доки відлетів останній шершень. Затихло дзижчання  і шелест слюдяних крилець. Хлопчики поповзли, щоб знову не привернути уваги комах. На стежці вони глянули один на одного: у кожного обличчя розпухло, замість очей світилися щілини. Обнявшись, хлоп’ята пішли стежкою. Ліс ставав рідший, попереду чистою синявою блиснуло небо.

Номер слайду 9

На кожне із запитань вибрати правильну відповідь:1. Перед дітьми стежкою пробігала: А перепілка Б трясогузка В малинівка Г ворона2. Кущі були схожі на: А круглі м’ячі Б дитячі голови В зелені снопи Г зелені макітри

Номер слайду 10

На кожне із запитань вибрати правильну відповідь:3. Хлопці, не змовляючись, пішли від гнізда геть, тому що   А вони поспішали   Б гніздо їх не зацікавило В боялися зашкодити пташці   Г хотіли уникнути спокуси зруйнувати гніздо4. Вовченя у лігві знайшов   А дід Іван   Б дядько Себастьян   В дядько Петро Г дядько Панас

Номер слайду 11

На кожне із запитань вибрати правильну відповідь: 5. Василько виламав гілляку з куща   А калини   Б малини В ліщини   Г ожини 6. Ігор узяв ломаку з собою, щоб   А похизуватися перед хлопцями Б підтвердити сміливість товариша   В переконати у зустрічі з вовком   Г на згадку про подію

Номер слайду 12

На кожне із запитань вибрати правильну відповідь:7. Василько поліз у дупло, щоб   А спіймати білку   Б  видрати білченят   В  покуштувати бджолиного меду Г  дістати горіхи8. Василько гукну Ігореві:   А «Рятуй мене!»   Б  «Тримай мене!»   В  «Стривай!» Г  «Тікай!»

Номер слайду 13

На кожне із запитань вибрати правильну відповідь:9. Ігор повернувся до дерева з дуплом, щоб   А дізнатися, що трапилося з Васильком Б рятувати Василька   В забрати кинутий кошик   Г спитати дорогу10. Накривши собою товариша, Ігор переживав, щоб   А шершні не закусали його до смерті Б не боліло товаришу   В шершні не залізли під кошик   Г шершні не зіпсували кошик

Номер слайду 14

На кожне із запитань вибрати правильну відповідь:11. Василько зізнався, що бачив теля, тому що   А із вдячності за допомогу Б через докори сумління   В  було дуже страшно   Г треба ж про щось говорити12. Випадок із шершнями   А покладе край дружбі хлопчиків Б ще більше зміцнить їхню дружбу   В не вплине на їхні стосунки   Г викличе в них взаємну відразу

Номер слайду 15

Хвилинка релаксації Катя Бужинська “Україна – це ми!”

Номер слайду 16

Для того, щоб отримати оцінку за аудіювання треба: Сфотографувати записаний у зошиті результат (цифра і буква) і прикріпити його в Google classroom.

Номер слайду 17

Домашнє завдання. Повторити § 59, стор. 190 – 193 Переглянути відеоурок за посиланням https://www.youtubepp.com/watch?v=l. W2 UYk. LH50 E3. Перевірити, чи правильно виконано у класі аудіювання.

Номер слайду 18

Дякую всім! До нової зустрічі!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Гунько Тетяна Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Вірик Оксана Іванівна
    Дякую від душі за роботу.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
12 травня 2022
Переглядів
5216
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку