Презентація. Аудіювання тексту, що містить займенники.

Про матеріал
Презентація допоможе вчителю у роботі з учнями 6 класу для візуального сприйняття ними матеріалу під час дистанційного навчання; допоможе зосередити увагу шестикласників на займенниках, легко запам'ятати текст, щоб відповісти на поставлені запитання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Аудіювання тексту, що містить займенники(обговорення ролі та значення в ньому займенників, синтаксична роль)Презентацію підготувала вчитель-методист української мови та літератури Сиваського ліцею №2 Новотроїцької селищної ради. Крупа Наталія Пилипівна

Номер слайду 2

Мета роботи на уроці повторити  вивчене про мовлення як засіб спілкування за допомогою виражальних засобів мови; про види мовленнєвої діяльності; практикуватись у сприйнятті-розумінні почутого; виховувати любов до природи, доброту й милосердя; розвивати логічне й образне  мислення, уяву, слухову та зорову пам’ять, збагачувати та уточнювати словниковий запас,формувати комунікативні вміння.

Номер слайду 3

Як пов’язані мова та мовлення?Мова реалізується в процесі мовлення, тобто мовленнєвої діяльності. Мовленнєва діяльність включає такі види: аудіювання (одночасне слухання й розуміння), читання, говоріння, письмо. За науковими даними, час, що його людина витрачає на мовленнєву діяльність, розподіляється так: аудіювання – 45% говоріння – 30% читання – 6%             письмо – 9%Як бачимо, основою спілкування є аудіювання. Саме воно забезпечує сприймання та розуміння усного мовлення.

Номер слайду 4

Мета усного мовлення Успішність смислового сприймання усного мовлення залежить від підготовленості слухачів, від того, як вони вміють слухати. Проведення навчального аудіювання Текст для аудіювання

Номер слайду 5

У лісіДіти йшли вузькою стежкою. Де не взялася трясогузка. Киваючи довгим хвостом, вона пробігла стежкою хутко, як миша. Навколо росли густі кущі. Вони були круглі і здавалися схожими на величезні зелені макітри. З одного куща випурхнув дрізд. Ігор підбіг до куща, нагнувся і розсунув гілля. Там чорніло щось кругле, схоже на горнятко. Ніколи не доводилося хлопцям бачити гніздо чорного дрозда.  Кожну билинку, кожну гілочку було по-хазяйськи обмазано глиною, і все кубло скидалося  на зліплену з глини й землі чорну чашку. Але що могло бути красивішим за п’ятеро яєчок, які лежали в гнізді! Були вони небесного, ясно-блакитного кольору, і по ньому, як зірочки, де-не-де розбігалися цятки. Василько обережно доторкнувся до гнізда пальцем і відсмикнув рук. Не змовляючись, хлопці мовчки пішли геть. Непомітно для себе діти заходили в ліс усе далі. Василько розповідав другові страшні випадки, про які коли-небудь чув. Найбільше сподобалася Ігореві  історія  з бовкалом на вовчому хвості. Того вовка ще малим вовченям узяв у лігві  дядько Панас і прив’язав йому бовкало до хвоста. Вовченя ж візьми та й утечи -  шукай вітра в полі!  Такий лютий вовцюган виріс! І все шукає людей, щоб помститися…

Номер слайду 6

Бовкало - дзвіночок. Тут трапилося несподіване. Діти почули сухий стукіт бовкала… Ігор мовчки вчепився другові в рукав. Дерев’яний стукіт  наближався. Це навіть не стукіт – це клацання.  Якась велика звірина клацала зубами…Коли кущі напроти затріщали й заворушилися, діти, покидавши кошики, кинулися геть. Незабаром Василько зупинився.- Стій, Ігоре, - сказав він. – Я піду та зніму з вовчого хвоста бовкало і віддам дядькові Панасу. Хлопець підійшов  до куща ліщини і виламав гілляку. Бовкало застукало  зовсім близько. Василько кинувся вперед, крізь кущі.- Ігоре! – пролунав його крик. – Іди сюди! Ось він!У кущах, здивовано витріщившись на дітей, стояло теля. Дерев’яне бовкало теліпалося в нього на шиї.  Злякавшись, теля крутнулося і, ламаючи кущі, метнулося геть. Ломаку, з якою Василько кинувся на «вовка», Ігор узяв із собою. Він покаже її всім. Василько ж не знав, що то не звір!Діти пішли навпростець. Щось руде промайнуло над головами. Це була білка. Певно, в дупло вскочила. А в дуплі в неї завжди повно горіхів.

Номер слайду 7

Василько підійшов до дерева, охопив руками стовбур. Ігор підсадив друга. Василькові пощастило вхопитися за гілку. Він підтягнувся вгору, тоді засунув у дупло руку. Тієї ж миті  його обличчя скривилося від болю й переляку.- Тікай! – гукнув він. – Шершнюки!Відчувши болючий укус у руку, Ігор кинувся тікати. Шершнів він одганяв кошиком. Відбігши далеко від небезпечного місця, хлопець спинився. Де ж Василько? Товариш не з’являвся. Повертатися назад було боязко. У вухах досі стояло оте огидливе дзижчання, а перед очима не зникало видіння? Страшні, з палець завдовжки, жовто-смугасті шершні…Ігор відчуває, що не може більше чекати. Тривога за Василька охоплює його. Стискаючи в руці держальце кошика, він хутко йде туди, де залишив товариша. Василько лежав під деревом, увесь зіщулившись. Ігореві стало страшно. Василько поворухнувся й гукнув:- Не підходь! Закусають!

Номер слайду 8

Рій літав над Васильком. Огидливі жовті комахи не давали йому підвестися. Щось немов штовхнуло Ігоря. Він надів на голову кошика і з відчайдушною рішучістю побіг до Василька. Просто з розгону впав на товариша, затуливши його від шершнів. Розлючені комахи з шелестом билися об кошик.-  Дурний, закусають! Пропадеш! – глухо обізвався Василько.-  Я накрився кошиком, Василечку. Ти лежи смирно. Тобі дуже болить?-  Не ворушись, Ігоре. Вони відстануть. А ти не сердишся на мене? Я ж знав, що то не вовк…- Ти знав?- Еге ж. Як ми ото тікали, я озирнувся і побачив теля…Минула ще добра година, доки відлетів останній шершень. Затихло дзижчання  і шелест слюдяних крилець. Хлопчики поповзли, щоб знову не привернути уваги комах. На стежці вони глянули один на одного: у кожного обличчя розпухло, замість очей світилися щілини. Обнявшись, хлоп’ята пішли стежкою. Ліс ставав рідший, попереду чистою синявою блиснуло небо.

Номер слайду 9

На кожне із запитань вибрати правильну відповідь:1. Перед дітьми стежкою пробігала: А перепілка Б трясогузка В малинівка Г ворона2. Кущі були схожі на: А круглі м’ячі Б дитячі голови В зелені снопи Г зелені макітри

Номер слайду 10

На кожне із запитань вибрати правильну відповідь:3. Хлопці, не змовляючись, пішли від гнізда геть, тому що   А вони поспішали   Б гніздо їх не зацікавило В боялися зашкодити пташці   Г хотіли уникнути спокуси зруйнувати гніздо4. Вовченя у лігві знайшов   А дід Іван   Б дядько Себастьян   В дядько Петро Г дядько Панас

Номер слайду 11

На кожне із запитань вибрати правильну відповідь: 5. Василько виламав гілляку з куща   А калини   Б малини В ліщини   Г ожини 6. Ігор узяв ломаку з собою, щоб   А похизуватися перед хлопцями Б підтвердити сміливість товариша   В переконати у зустрічі з вовком   Г на згадку про подію

Номер слайду 12

На кожне із запитань вибрати правильну відповідь:7. Василько поліз у дупло, щоб   А спіймати білку   Б  видрати білченят   В  покуштувати бджолиного меду Г  дістати горіхи8. Василько гукну Ігореві:   А «Рятуй мене!»   Б  «Тримай мене!»   В  «Стривай!» Г  «Тікай!»

Номер слайду 13

На кожне із запитань вибрати правильну відповідь:9. Ігор повернувся до дерева з дуплом, щоб   А дізнатися, що трапилося з Васильком Б рятувати Василька   В забрати кинутий кошик   Г спитати дорогу10. Накривши собою товариша, Ігор переживав, щоб   А шершні не закусали його до смерті Б не боліло товаришу   В шершні не залізли під кошик   Г шершні не зіпсували кошик

Номер слайду 14

На кожне із запитань вибрати правильну відповідь:11. Василько зізнався, що бачив теля, тому що   А із вдячності за допомогу Б через докори сумління   В  було дуже страшно   Г треба ж про щось говорити12. Випадок із шершнями   А покладе край дружбі хлопчиків Б ще більше зміцнить їхню дружбу   В не вплине на їхні стосунки   Г викличе в них взаємну відразу

Номер слайду 15

Хвилинка релаксації Катя Бужинська “Україна – це ми!”

Номер слайду 16

Для того, щоб отримати оцінку за аудіювання треба: Сфотографувати записаний у зошиті результат (цифра і буква) і прикріпити його в Google classroom.

Номер слайду 17

Домашнє завдання. Повторити § 59, стор. 190 – 193 Переглянути відеоурок за посиланням https://www.youtubepp.com/watch?v=l. W2 UYk. LH50 E3. Перевірити, чи правильно виконано у класі аудіювання.

Номер слайду 18

Дякую всім! До нової зустрічі!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Каракоц Олена Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Грицан Ганна Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Гунько Тетяна Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Вірик Оксана Іванівна
    Дякую від душі за роботу.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
pptx
Додано
12 травня 2022
Переглядів
10063
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку