Влаштуйте аудит приміщення ДЕ ВИ ПРОЖИВАЄТЕ: чи є в облаштуванні те, що може спричинити небезпечну ситуацію? Поміркуйте, як цьому можна запобігти. Аудит — це перевірка з метою виявлення помилок, недоліків, невідповідностей для їх усунення. Аудит проводиться за попередньо розробленим планом. Запиши в зошитіВикористайте запропоновану таблицю як зразок. Елементи приміщення. Що може спричинити небезпеку?Як уникнути небезпеки?ДверіЗламаний дверний замок. Полагодитизамок. Освітлення. Погано закріплена лампа на стеліВикликати електрика. ЗАВДАННЯ 1
НАВІЩО ВЛАШТОВУВАТИ АУДИТ ПРИМІЩЕННЯ?Важливо ставити собі запитання: що я можу передбачити, чого мені треба уникнути та як я маю діяти? Це є принципами безпеки життєдіяльності. Їх можна умовно зобразити у вигляді алгоритму. Алгоритм — це чітко визначена послідовність дій, спрямованих на досягнення певного результату.
У конкретних життєвих ситуаціях чимало залежить від нас. Щоб почуватися безпечно, ми маємо вміти прогнозувати можливі загрози. Важливо власними силами запобігати небезпекам, зменшувати їх ризики чи уникати їх.. Олег зобразив територію поблизу свого дому та провів шлях до школи. На шляху та довкола нього хлопчик став шукати безпечні й небезпечні місця. Пошукай їх на малюнку.
Що з наведеного списку вдалося знайти?1. Світлофори2. Нерегульовані пішохідні переходи ("зебри")3. Підземні переходи4. Надземні переходи5. Перехрестя без позначення переходу6. Довгий шлях без пішохідних переходів7. Велосипедні доріжки8. Транспортні зупинки9. Проїжджа частина дороги з трьома і більше смугами руху10. Залізничні переїзди11. Трамвайні колії12. Ями на дорогах13. Ремонтні роботи на дорогах
.Ідучи повз автобусну зупинку, ти бачиш безпритульного собаку, який поводиться агресивно. Закінчилися уроки в школі, ти збираєшся додому, але бачиш у вікно, що раптом здійнявся буревій Твої друзі граються з м'ячем на тротуарі біля проїжджої частини і кличуть тебе долучитися. Поліцейська запропонувала п'ятикласникам і п'ятикласницям обговорити ситуації, які можуть виникнути дорогою до школи чи дому. Змоделюйте свої дії за алгоритмом "Передбачай — уникай — дій", дотримуючись принципів безпеки життєдіяльності.
Складно дати чітке визначення, що таке безпечний простір. Адже безпечність того чи іншого місця залежить від багатьох чинників. І цілком безпечне місце у цю мить через кілька хвилин може стати небезпечним, особливо чітко ми це відчули під час воєнного стану. Але все-таки безпечний простір існує. Заплющте на хвилинку очі, послухайте тишу та уявіть безпечний простір в усіх деталях. Який він? А тепер розплющте очі та доберіть слова-асоціації АБО ОПИШІТЬ КОЛЬОРОМ ТЕ , що спадає вам на думку, коли чуєте словосполучення “безпечний простір”.