Презентація "Безпека на зупинках громадського транспорту. Безпека пасажира"

Про матеріал

Презентація містить інформацію про види громадського транспорту та засоби безпеки в них, наведені приклади найпоширеніших небезпек, що можуть виникнути на зупинках громадського транспорту та в години-пік. Розроблені правила поведінки для пасажирів та алгоритм дій в разі виникнення аварії.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Підготувала: Шуть Тетяна Володимирівна, вчитель основ здоров’я Першолиманської ЗОШ І-ІІ ступенів

Номер слайду 2

Мета уроку: Навчальна: ознайомити учнів з видами громадського транспорту, з’ясувати основні правила безпеки на зупинках громадського транспорту. Розвивальна: розвивати навички безпечної для життя і здоров’я поведінки під час користування громадським транспортом. Виховна:виховання у підлітків бережливого, дбайливого та усвідомленого ставлення до власного здоров’я як однієї з найвищих людських цінностей.

Номер слайду 3

Види громадського транспорту Наземний: Автобус Тролейбус Трамвай Маршрутне таксі Підземний: Метро

Номер слайду 4

Автобус

Номер слайду 5

Тролейбус

Номер слайду 6

Трамвай

Номер слайду 7

Маршрутне таксі

Номер слайду 8

Метро

Номер слайду 9

Небезпеки, які можуть виникнути на зупинках громадського транспорту Очікувати транспорт слід у призначеному місці. Якщо ж його немає, потрібно очікувати на тротуарі або на узбіччі. Не можна стояти спиною до транспорту, що наближається. Небезпечно стояти в першому ряді: коли до зупинки підходить транспорт, юрба може виштовхнути під колеса. Не можна намагатись увійти в транспорт, який уже від’їжджає. Після виходу з транспорту не слід поспішати відразу переходити на другий бік вулиці, краще зачекати, доки транспорт від’їде і буде з обох боків краща видимість дороги.

Номер слайду 10

Правила поведінки пасажирів громадського транспорту на зупинці, під час посадки в транспорт, руху і висадки Слід чекати на громадський транспорт на посадочних майданчиках, тротуарі чи узбіччі. Заходити та виходити з транспорту лише після повної його зупинки. Не поспішати, не штовхатися. Придбати проїзний талон, який після використання слід викинути в урну. У салоні не затримуватися біля дверей, голосно не розмовляти, не їсти морозиво, тістечка (можна ненавмисно забруднити одяг пасажирів або сидіння), бажано не пити воду (небезпечно для здоров’я). У транспорті не штовхатися, прагнути не наступати людям на ноги, не спиратися ліктем на людину, яка стоїть поряд, не штовхати її в спину. Поступатися місцем старшим і дівчаткам, вживаючи «чарівні» слова. Якщо їдете стоячи, потрібно міцно триматися за поручень. Під час руху не відволікати увагу водія від керування транспортним засобом.

Номер слайду 11

Правила поведінки у метро 1. За схемою метрополітену, що розміщена біля турнікетів, визнач, як проїхати до потрібної станції, де слід зробити пересадку.   2. Не намагайся пройти через турнікет безкоштовно: це незаконно й небезпечно (стулки можуть завдати сильного удару й призвести до травми).   3. Не можна бігти по ескалатору, ставити речі та сідати на сходи й поручні.   4. Не стій спиною до напрямку руху ескалатора.   5. Не затримуйся на виході з ескалатора, не створюй тисняви.   6. За необхідності звертайся до чергового по станції.

Номер слайду 12

Небезпеки, які можуть загрожувати пасажирам у переповненому транспорті Травмування при гальмуванні тих пасажирів, які стоять без надійної опори.   Травмування або пошкодження речей від багажу інших пасажирів.

Номер слайду 13

Засоби безпеки в громадському транспорті медична аптечка (знаходиться в кабіні водія);   вуглекислотний або порошковий ручний вогнегасник;   ящик із піском.

Номер слайду 14

Дорожні знаки, якими позначають зупинки громадського транспорту

Номер слайду 15

Дії пасажира в разі аварії в громадському транспорті При виникненні будь-якої екстремальної ситуації в першу чергу треба діяти за вказівкою водія транспортного засобу.  Поведінка в екстремальній ситуації. Постаратися дотримуватися спокою і розважливості, ні в якому разі не сприяти виникненню паніки. Користуючись основними і запасними виходами, залишити транспортний засіб і допомогти постраждалим пасажирам. Запасний вихід (вікно) відчиняється в такий спосіб: треба висмикнути шнур із гумового ущільнювача вікна і видавити скло. Можна ще простіше – розбити скло за допомогою молотка, що знаходиться в салоні поруч із вікном. При неможливості відчинити бічні виходи можна евакуюватися через верхні вентиляційні люки (автобус, тролейбус). При виникненні пожежі в салоні трамвая (тролейбуса) гасіння робити тільки порошковим або вуглекислотним вогнегасником або піском.  У випадку короткого замикання, спалаху в салоні трамвая або тролейбуса залишати транспортний засіб можна тільки лише тоді, коли водій зупинить його і відключить електричні ланцюги.  В усіх випадках при перекиданні суспільного транспортного засобу або різкого гальмування (зіткненні) необхідно в лічені секунди знайти таке положення, утримуючись за поручень, щоб не кидало по салону. І тільки після повної зупинки транспорту покинути його.  При попаданні транспортного засобу у водойму необхідно в першу чергу відчинити верхні люки і залишити салон, поки засіб знаходиться на плаву. При затопленні салона водою необхідно відчинити усі виходи і намагатися вибратися наверх. Надати допомогу всім людям, які не вміють плавати. 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Domanetska Valentina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кашпор Надія Єгорівна
    Чудова презентація. Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Вакуленко Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Качура Ольга Миколаївна
    Дякую за змістовний матеріал
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
ppt
Додано
19 квітня 2018
Переглядів
23367
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку