Урок
Тема: Попередження травм під час рухливих ігор і занять фізичною культурою та спортом.
Правила безпечної поведінки в басейні та на льоду.
Мета:
-
формувати в учнів уявлення про попередження травмувань під час рухливих ігор і занять фізичною культурою та спортом;
-
ознайомити з правилами безпечної поведінки в басейні та на льоду;
-
розвивати навички само – та взаємодопомоги;
-
виховувати відповідальне ставлення до власного життя і здоров’я.
Обладнання: ілюстративний матеріал із теми уроку: «Перша допомога при кровотечах», «Правила поведінки в басейні», «Правила поведінки на льоду».
Основні поняття: травма.
Тип уроку: комбінований.
Організація діяльності на уроці.
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Фронтальне опитування про профілактику порушень постави під час шкільних занять, а також про значення загартовування.
Систематизуюча бесіда за питаннями:
-
Які рухливі ігри ви знаєте? А любите?
-
Чи можуть виникати небезпечні ситуації під час гри, занять фізкультурою, спортом? Які саме? Наведіть приклади.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Розв’язування ситуаційної задачі: Катя, катаючись на велосипеді, упала і збила коліно. З рани потекла кров. Плачучи, дівчинка слинила пальця і витирала ним ранку. Чи правильно вчинила Катя? Які поради можете дати?
Життєві навички, які ви здобудете на сьогоднішньому уроці, допоможуть:
-
Навчитися правильно діяти в разі травмування;
-
Більше дбати про власну безпеку під час рухливих ігор, занять фізкультурою, спортом;
-
Надавати невідкладну допомогу та самодопомогу в разі травм і тим, хто провалився під лід;
-
Діяти за правилами безпечної поведінки в басейні та на льоду тощо.
ІV. Вивчення нових знань.
-
Бесіда з учнями:
-
Як ви можете пояснити прислів’я «Гроші втратив – нічого не втратив, час утратив – багато втратив, здоров’я втратив – усе втратив»?
-
Що для вас означає вислів «Здоровим бути модно»?
-
Чи підтримуєте ви закономірність, що в житті найчастіше потерпають незнайки та невмійки?
-
Пригадайте, які чинники зміцнюють здоров’я, а які – навпаки погіршують його?
-
Вправа «Асоціативний кущ».
Пригадаймо, які несподівані ушкодження і травмування можуть трапитись із вами під час гри чи спортивних занять, у басейні чи на льоду? Складемо «Асоціативний кущ».
-
Випадкові ушкодження;
-
Дрібні рани;
-
Кровотечі;
-
Укуси тварин;
-
Забиття;
-
Потрапляння води в легені.
-
Робота з малюнками, таблицями «Правила поведінки в басейні», «Правила поведінки на льоду»
-
Обговорення ситуацій за сюжетними малюнками:
-
Хто з дітей ризикує отримати травмування, провалитися під лід?
-
Де зображено найкращий спосіб допомогти тому, хто провалився під лід?
-
Як треба діяти, вибравшись з ополонки?
-
Оздоровча вправа «Кінофільм про спортсменів»
Покажи товаришу імітацію рухів різних спортсменів так, щоб твій однокласник відгадав вид спорту (наприклад: ковзаняр, штангіст, гімнастка тощо).
V. Закріплення та узагальнення знань.
1. Вправа «Переваги та недоліки»
Завдання: колективно продовжити складати таблицю:
Переваги
|
Недоліки
|
Корисний вид рухової активності.
|
Басейн – спільна ванна для багатьох людей.
|
Приємний вид загартовування.
|
|
Чудовий спосіб формування постави.
|
|
-
Практичні дії: моделювання ситуації надання невідкладної допомоги та самодопомоги в разі спортивних травм і тим, хто провалився під лід.
-
Робота за плакатом «Перша допомога під час кровотеч».
-
Робота за малюнками «Перша допомога тим, хто провалився під лід».
-
Узагальнююча бесіда:
-
Які рухливі ігри можуть бути небезпечними?
-
Які частини тіла можуть бути травмовані під час рухливих ігор?
-
Що треба робити, щоб цього не трапилось?
-
Чому в басейні заборонено бігати?
-
Чому йти гратися на льоду самому, не попередивши нікого, небезпечно?
V. Д/З §14 читати, скласти пам’ятку «Правила безпечної поведінки в басейні», «Безпека на льоду», або створити рекламу «Моя улюблена гра».