Урок Тема: Попередження травм під час рухливих ігор і занять фізичною культурою та спортом.

Про матеріал
  • формувати в учнів уявлення про попередження травмувань під час рухливих ігор і занять фізичною культурою та спортом;
  • ознайомити з правилами безпечної поведінки в басейні та на льоду;
  • розвивати навички само – та взаємодопомоги;
  • виховувати відповідальне ставлення до власного життя і здоров'я.
Перегляд файлу

Урок

Тема: Попередження травм під час рухливих ігор і занять                    фізичною культурою та спортом.

Правила безпечної поведінки в басейні та на льоду.

Мета:

  • формувати в учнів уявлення про попередження травмувань під час рухливих ігор і занять фізичною культурою та спортом;
  • ознайомити з правилами безпечної поведінки в басейні та на льоду;
  • розвивати навички само – та взаємодопомоги;
  • виховувати відповідальне ставлення до власного життя і здоров’я.

 

Обладнання: ілюстративний матеріал із теми уроку: «Перша допомога при кровотечах», «Правила поведінки в басейні», «Правила поведінки на льоду».

Основні поняття: травма.

Тип уроку: комбінований.

 

 

Організація діяльності на уроці.

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Фронтальне опитування про профілактику порушень постави під час шкільних занять, а також про значення загартовування.

Систематизуюча бесіда за питаннями:

  1. Які рухливі ігри ви знаєте? А любите?
  2. Чи можуть виникати небезпечні ситуації під час гри, занять фізкультурою, спортом? Які саме? Наведіть приклади.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Розв’язування ситуаційної задачі: Катя, катаючись на велосипеді, упала і збила коліно. З рани потекла кров. Плачучи, дівчинка слинила пальця і витирала ним ранку. Чи правильно вчинила Катя? Які поради можете дати?

Життєві навички, які ви здобудете на сьогоднішньому уроці, допоможуть:

  • Навчитися правильно діяти в разі травмування;
  • Більше дбати про власну безпеку під час рухливих ігор, занять фізкультурою, спортом;
  • Надавати невідкладну допомогу та самодопомогу в разі травм і тим, хто провалився під лід;
  • Діяти за правилами безпечної поведінки в басейні та на льоду тощо.

 

ІV. Вивчення нових знань.

  1. Бесіда з учнями:
  • Як ви можете пояснити прислів’я «Гроші втратив – нічого не втратив, час утратив – багато втратив, здоров’я втратив – усе втратив»?
  • Що для вас означає вислів «Здоровим бути модно»?
  • Чи підтримуєте ви закономірність, що в житті найчастіше потерпають незнайки та невмійки?
  • Пригадайте, які чинники зміцнюють здоров’я, а які – навпаки погіршують його?

 

  1. Вправа «Асоціативний кущ».

Пригадаймо, які несподівані ушкодження і травмування можуть трапитись із вами під час гри чи спортивних занять, у басейні чи на льоду? Складемо «Асоціативний кущ».

  • Випадкові ушкодження;  
  • Дрібні рани;
  • Кровотечі;
  • Укуси тварин;
  • Забиття;
  • Потрапляння води в легені.

 

  1. Робота з малюнками, таблицями «Правила поведінки в басейні», «Правила поведінки на льоду»

 

  1. Обговорення ситуацій за сюжетними малюнками:   
  • Хто з дітей ризикує отримати травмування, провалитися під лід?
  • Де зображено найкращий спосіб допомогти тому, хто провалився під лід?
  • Як треба діяти, вибравшись з ополонки?

 

 

  1. Оздоровча вправа «Кінофільм про спортсменів»

Покажи товаришу імітацію рухів різних спортсменів так, щоб твій однокласник відгадав вид спорту (наприклад: ковзаняр, штангіст, гімнастка тощо).

 

V. Закріплення та узагальнення знань.

1. Вправа «Переваги та недоліки»

Завдання: колективно продовжити складати таблицю:

Переваги

Недоліки

Корисний вид рухової активності.

Басейн – спільна ванна для багатьох людей.

Приємний вид загартовування.

 

Чудовий спосіб формування постави.

 

 

  1. Практичні дії: моделювання ситуації надання невідкладної допомоги та самодопомоги в разі спортивних травм і тим, хто провалився під лід.
    1.        Робота за плакатом «Перша допомога під час кровотеч».
    2.        Робота за малюнками «Перша допомога тим, хто провалився під лід».

 

  1. Узагальнююча бесіда:    
  • Які рухливі ігри можуть бути небезпечними?
  • Які частини тіла можуть бути травмовані під час рухливих ігор?
  • Що треба робити, щоб цього не трапилось?
  • Чому в басейні заборонено бігати?
  • Чому йти гратися на льоду самому, не попередивши нікого, небезпечно?

 

V. Д/З §14 читати, скласти пам’ятку «Правила безпечної поведінки в басейні», «Безпека на льоду», або створити рекламу «Моя улюблена гра».

docx
Додано
23 квітня 2018
Переглядів
6892
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку