5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Урок "Спілкування з однокласниками. Моделювання ситуації спілкування з однокласниками і друзями."

Про матеріал

Мета: сприяти встановленню у класному колективі дружньої атмосфери, поліпшенню гендерних стосунків, запобіганню проявам насилля в учнівському середовищі, розвивати вміння спілкуватись, співпрацювати, інтерес до нових знань та прагнення їх здобути, виховувати толерантне ставлення дітей один до одного та оточуючих.

Перегляд файлу

Тема:  Спілкування з однокласниками. Практична робота. Моделювання ситуації спілкування з однокласниками і друзями.

Мета: сприяти встановленню у класному колективі дружньої атмосфери, поліпшенню  гендерних стосунків,  запобіганню проявам насилля в учнівському  середовищі, розвивати вміння спілкуватись, співпрацювати, інтерес до нових знань та прагнення їх здобути, виховувати толерантне ставлення дітей один до одного та оточуючих.

Обладнання: плакат з написом вірша  про друга А. Костецького, ілюстрації,  дитячі малюнки  про дружбу,  прислів’я  та вислови  про дружбу,  комп’ютер, презентація,  плакат « очікування», правила роботи в групи ( пазли)  , стікери,  аркуші паперу  формату  А4, олівці, фломастери, маркери, підручник, зошит-практикум

Тип уроку:  урок - тренінг

ХІД УРОКУ

І Організаційний момент.

Привітання. Добрий день!  Діти, вітаю вас, сьогодні чудовий, світлий, сонячний день, попереду нас чекають цікаві відкриття, отже покажіть мені ваші долоні (учні показують долоні), покладіть на одну долоньку: уважність,наполегливість, творчість. На іншу я покладу вам   цікавість і терпіння. Зберіть все,  що у вас в долоньках і почнемо наш урок, взявши всі перелічені якості із собою.

Правила роботи. Складання з пазлів учнями правил, доповнення   власних щодо роботи на уроці.

Очікування.  Плакат «Квітуча галявина»,  різнокольорові стикери .

Перед  вами  галявина,  на якій ростуть квіти,   у вас  в руках метелики.  Напишіть, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку.

ІІ Актуалізація опорних знань.

Перевірка домашнього завдання.

  • До кого ви  звертаєтеся по допомогу чи за порадою?
  • Яких правил необхідно дотримуватися, спілкуючись з дорослими?
  • Як ви допомагаєте батькам вдома? А бабусям та дідусям?
  • А як ви можете допомогти вчителям?

ІІІ Мотивація навчальної діяльності.

Тема нашого уроку « Спілкування з однокласниками» . Сьогодні на уроці  ми поговоримо  про стосунки  з    однокласниками, про те, як знаходити друзів  і самому  стати добрим другом, про особливості спілкування хлопчиків та дівчаток та про те, як протидіяти проявам насилля у твоєму середовищі.

 

  1. Гра « Дешифрувальник». На дошці прислів’я:  «Яку дружбу заведеш, таке  й життя поведеш» (прислів’я написане в дзеркальному відображенні розташоване на дошці в такому напрямку: « укя убжурд шедеваз,  екат  й яттиж  шедевоп»,   учні розшифровують запис.
  • Як ви розумієте дане прислів’я?

 

  • Сьогодні ви зрозуміли, що піде  мова на уроці   й про дружбу.
  1.  Послухайте притчу .

Как-то два друга, много  дней шли в пустыне.

Однажды они поспорили, и один из них сгоряча дал пощёчину другому. Его друг, почувствовал боль, но ничего не сказал.

Молча, он написал на песке: «Сегодня мой самый лучший друг дал мне пощёчину».  

Друзья продолжали идти, и через много дней нашли оазис с озером, в котором они решили искупаться. Тот, который получил пощёчину, едва не утонул и его друг спас.

Когда он пришёл в себя, то высек на камне: «Сегодня мой самый лучший друг спас мне жизнь».

Первый спросил его:

– Когда я тебя обидел, ты написал на песке, а теперь ты пишешь на камне. Почему?

И друг ответил:

– Когда кто-либо нас обижает, мы должны написать это на песке, чтобы ветры могли стереть это. Но когда кто-либо делает что-либо хорошее, мы должны высечь это на камне, чтобы никакой ветер не смог бы стереть это.

Научись писать обиды на песке и высекать радости на камне.

 

  • Про що дана притча, чому вона вчить нас? ( про те,  що  треба вміти пробачати  образи, пам’ятаючи все гарне, що зробив для вас ваш друг. Народна мудрість говорить: справжній  друг з тобою, коли ти не правий. )

 

  1. Криголам « Друг»

Давайте за початковими літерами слова «друг» назвемо якості необхідні людині для того, щоб ї ї можна було вважати другом. які є у друга.

Д – добрий, дбайливий, дорогий

Р – радісний, розумний

У – уважний , усміхнений, урівноважений

Г-  гарний, головний в житті

  1.  Бесіда:

-         У вас є друзі?

-         Ви вважаєте, що ви справжній друг ?

 Уміння обирати добрих, надійних друзів, встановлювати і підтримувати

дружні  стосунки є однією з найважливіших  життєвих навичок. Але щоб мати друзів, треба й самому навчитися дружити.

Робота з підручником с. 122. Виберіть те, що характеризує справжнього друга.

Доповнення промінчиків сонечка обраними учнями рис справжнього друга.

                             Плакат сонечко , риси на промінцях

В нас залишилися порожні промінці . Пропоную вам  назвати ще  декілька  якостей  характеру  ваших друзів, яка на вашу думку робить  їх  «справжними друзьями»

( учні  називають якість, яку пишуть на порожніх промінцях  та прикріплюють її до сонечка). 

        Погляньте на дошку ми  загальними зусиллями визначили з вам якою повинна бути людина, щоб бути «справжнім другом»,  перечитуємо якості.

- Чи хотіли б ви,  щоб така людина була вашим другом?

- Хто бажає розповісти про свого справжнього друга?

  1. -   Що таке дружба? (учні відповідають). Я пропоную до вашої уваги таке

визначення дружби:

Дружба – це  взаємостосунки, засновані на взаємній допомозі, прихильності, спільності інтересів, смаків, поглядів,  ,життєвих позицій

  • Яке значення дружба має для  здоров’я?
  • Що люди всі різні  і треба сприймати їх такими які вони є.

6. Повторення  поняття «толерантність»

-    Завдання: для того щоб перевірити на скільки ви толерантні та дружні, пропоную вам виконати таке завдання:

Вправа « Робимо разом». Учні об’єднуються в пари, отримують один на двох аркуш та один маркер, пропоную їм намалювати, тримаючи маркер разом,  один простенький малюнок. Після виконання завдання учні вивішують свої малюнки на дошці та відповідають на питання:

-         Чи легко вам було це зробити? (ні, спочатку було складно, треба було пристосуватися один до одного, домовитись, прислухатися один до одного, але наприкінці – стало цікаво та легко).

-         Так і у дружбі:

Справжня дружба – коли поважають один одного;

Дружбу можна створювати, зміцнювати, руйнувати;

Справжня дружба залежить від якостей наших і наших друзів.

7.Тест « Чи надійний ти друг».  Перевірка  за таблицею на дошці.

ТЕСТ « Чи надійний ти друг»

  1. Друг  часто користується твоїми речами, але повертає їх неохоче. Цього разу він

просить дорогу річ. Як ти вчиниш?

а) даси йому;  б) скажеш, що в тебе її зараз немає; в) відмовиш і поясниш справжню причину.

2. Ти відчуваєш, що у твого друга невдовзі будуть великі неприємності. Як ти вчиниш?

а) припиниш  із ним стосунки; б) вдаватимеш, що все гаразд; в) відверто поговориш із ним.

3. Чи вважаєш ти, що твій друг повинен:

а) завжди всім ділитися з тобою; б) говорити тільки те, що тобі подобається;

в) залишати свої думки та проблеми при собі.

4. Друг носить одяг, який йому не личить. Тоді ти:

а) скажеш йому про це; б) спробуєш пояснити, чому цей одяг не слід носити; в) промовчиш.

5. Ти вважаєш, що твій друг:

а) кращий ніж ти; б) ти маєш більше  переваг; в) ви знаходитеся на одному рівні

Підрахуйте бали, користуючись таблицею:

 

Варіант відповідей

№ запитання

А

Б

В

1

1

2

3

2

1

2

3

3

3

2

1

4

2

3

1

5

2

1

3

 

11-15 балів. Ти – надійний друг. Твої друзі це знають і цінують.

6-10 балів.  У тебе є друзі, але ти до них не завжди ставишся з повагою і терпінням, не переймаєшся їхніми проблемами. Щоб поліпшити ситуацію, пробуй ставити себе на місце тієї людини, якій потрібна твоя допомога.

5 балів. Ти певною мірою егоїст і звик звертати увагу тільки на себе.Така риса - перешкода справжній дружбі. Виявляй більше інтересу до іншіх людей та їхніх проблем.

8.- Як ви думаєте,  чи є зрадником той, хто розповів дорослим про небезпечні

наміри свого друга?

Читання листа. Підручник с.123

Робота в групах. Написання  порад  Роману .Обговорення.

9.Робота в групах. Моделювання ситуацій з однокласниками.

Нерідко буває таке, що дружба дійсно допомагає у житті, але друзі теж сваряться. Розглянемо деякі ситуації, де між друзями стаються різні непорозуміння.

Ситуація 1

До Ігоря додому прийшов Володя.

Володя. Вмикай телевізор, наші грають!

Ігор. Не можу. На завтра не підготував українську літературу.

Володя. Облиш ти свої уроки, пропустимо ж перший період!

Ігор. Вибач, Володю, але не можу. Вибач!

Володя. Бач, який ти, а ще другом називаєшся.

  •                                                      Чи правильно вчинив Ігор?
  •                                                      А що б ви зробили на його місці?

Ситуація 2

У класі хтось розмалював парту. Коли класний керівник помітив це, почав вимагати від учня, який за нею закріплений, пояснень: хто і коли це зробив? Учень сказав: «Я знаю, хто розмалював парту, але не можу сказати тому, що не хочу зрадити друга. Я сам її вимию».

  •                                                      Скажіть, як би ви вчинили на місці учня, який зробив це?
  •                                                      Чи правильно вчинив учень?
  •                                                      Хто має вимити парту?

Ситуація  3

Тарас дружив з Андрієм і дуже пишався цією дружбою. Андрій добре вчився, відповідально ставився до виконання домашніх завдань. Тарасові ж часто було ліньки сидіти над уроками. І тоді він звертався до друга з проханням дати списати розв'язані задачі і виконані вправи. Одного разу Андрій йому рішуче відмовив. Між друзями спалахнула суперечка.

  • Чи правильно вчинив Андрій?

10. Рухавка. Пісня про дружбу ( дитячого колективу Барбарики)

11. Спілкування між хлопчиками і дівчатами.

  • З ким здебільшого хочуть спілкуватися хлопці? А дівчатка? Чому?
  • Робота в групах. Об’єднання в групи по статі. 

Виконання завдань в зошиті – практикумі  с. 52-53.

  1. Записати 5 улюблених ігор.
  2. Порівняти ці два  списки. Чи є між ними щось спільне?
  3. Чи знаєте ви ровесників, які не люблять властивих для їхньої статі ігор?
  4. Ми з’ясували, що не існує  суто хлоп’ячих чи суто дівчачих розваг. А тепер назвіть щонайбільше ігор, цікавих для тих і тих.

Висновок: хлопчики і дівчатка мають набагато більше спільного, ніж відмінного

Вони можуть цікаво проводити вільний час.

12.  – Як треба дружити?  Відповіді  учнів. Звернення до малюнків, які підготували учні до уроку.

Сьогодні я хочу роздати  вам пам’ятки з законами  дружби, щоб ви

знали ці закони та виконували .

                                                 ЗАКОНИ  ДРУЖБИ.

Не ображай та не  принижуй свого друга.

Допомагай другу в  біді.

Не обманюй друга, будь з ним чесним

Не зраджуй друга.

Вмій  визнавати власні помилки,  помиритися  з   другом.

Будь  уважним  до свого друга

Вмій  поступатися своєму другу.

  • Читання  учнями даних законів  по черзі з слайдів в комп’ютері.

13. Як протидіяти насиллю у твоєму середовищі.

Ви вже знаєте, що кожна дитина має право на самовизначення, свободу самовираження, захист особистості від будь-якого виду насильства. Але учні не завжди вміють мирно розв’язувати свої проблеми. Тому серед вас трапляються сварки, бійки, знущання над слабшими (прізвиська, обзивання, кривляння, штовхання). Буває й таке, що "сильніші" учні вимагають гроші у інших дітей. Це найнебезпечніші прояви насильства. У таких випадках винуватці та їхні батьки несуть відповідальність за законом.

Зазвичай у подібних конфліктах беруть участь кілька осіб. Серед них:

Агресор – той, хто здійснює насилля.

Спільники – ті, хто підтримує агресора.

Жертва – той, з кого сміються, кого ображають.

Байдужі спостерігачі – ті, хто нічого не робить, щоб припинити насилля.

Захисник – той, хто стає на захист жертви.

Насильством над дітьми може відбуватися в родині (дії старших братів або сестер, батьків), на вулиці (дії незнайомих людей), а також у школі (дії старших школярів та однокласників).

14.Обговорення ситуації

« Вова гуляв у дворі з водяним пістолетом. Троє хлопців підійшли до нього, й один почав відбирати пістолет. Решта сміялися. Дві жінки сиділи на лавочці і не звертали на це уваги. Лише одна старенька бабуся захистила Вову».

  • Хто в цій ситуації агресор, спільники, жертва, байдужі і спостерігачі,

захисник ? Робота з підручником . Обговорення   звернення до запитань с. 124

  1. Робота над історією» Небо і пекло»

Один молодий боєць прийшов до мудреца і сказав: « Розкрий мені таємницю життя. У чому  різниця між небом і пеклом?»

Мудрець на мить задумався і відповів: « Ти дурень. Як людина, подібна до тебе , може зрозуміти таке? Ти дуже неввічливий.»

Почувши таке, молодий боєць задумався і відповів: « Я за такі слова готовий тебе просто вбити»- і дістав меча, щоб покарати мудреця. У цю мить мудрець мовив: « Оце і є пекло».

Почувши  ці слова, молодий воїн уставив меч у пі хан. « А ось це і є небо» сказав мудрець.

  • Яке відношення має дана історія до теми нашого уроку?
  • Пригадайте випадок, коли ваша суперечка з кимось мало не закінчилася справжньою бійкою? Як ви уникли бійки?
  • Що ви робите, коли вас ображають словами?
  • Що ви робите, коли когось ображають словами?
  • -Чи були колись спостерігачі насилля? Як ви вели себе в даній ситуації?
  • Чому мудрець сказва , що насилля – е пекло?
  1. Робота в групах. 

Ситуація 1.

Хлопчик розглядає цікаву книгу. Над ним починають насміхатися і забирати книгу.

Ситуація 2.

Учень іде в їдальню купити пиріжок. У нього забирають гроші.

Ситуація 3.

Сергійко розповідає про новенького , якому придумали прізвисько, Сергійкові хлопчик сподобався, і він просить поради, як їм  потоваришувати. Запропонуйте, що робити Сергійкові та як поводитися новенькому в класі.

Додаткове завдання для колективної роботи

Перероби форму висловів, зберігаючи їх зміст:

1.« Ти зовсім не розумієш правила гри! Ми тебе не приймаємо. Іди звідси!».

2. « У тебе немає смаку, ти не вмієш одягатися: ця блискучу блузку не можна надягати з джинсами і кросівками!»

              Читання пам’ятки  учнями по черзі с.124 підручника

  1.          Завершення  тренінгу.

Передається клубок ниток один одному і говорите « Сьогодні я зрозумів або зрозуміла…»

Подивиться, як би ми  з вами передавали клубок, але він  заплутувався. А це позначає , що без проблем жити не цікаво, і неможливо. Проблеми виникають  в спілкуванні з однокласниками і ми  повинні ,  вміти їх правильно  вирішувати.

18. Зворотний зв'язок.

- Чи справдилися ваші очікування?

Оцінювання учнів.

 19.Домашнє  завдання.  

1. Показ на слайді комп’ютера. Складіть невеличку розповідь про свого друга за поданим планом:

1. Хто мій друг (як звати, скільки років, де познайомились…)

2. Як давно ми дружимо.

3. Що нас поєднує, чим відрізняємося одне від одного.

4. Що подобається моєму другові.

5. Що мене переконало, що ми справжні друзі.

2.Підручник &24 « Проблеми в учнівському колективі»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
20 квітня 2018
Переглядів
3206
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку