Презентація "Борис Грінченко. «Украла». Психологія вчинку Олександри. Ідея розуміння людської душі, співчуття, прощення."

Про матеріал
Презентація містить матеріали для проведення уроку української літератури "Борис Грінченко. «Украла». Психологія вчинку Олександри. Ідея розуміння людської душі, співчуття, прощення." в 5 класі НУШ за Модельною навчальною програмою «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти, автори: Яценко Т.О., Качак Т.Б., Кизилова В.В., Пахаренко В.І., Дячок С.О., Овдійчук Л.М., Слижук О.А., Макаренко В.М., Тригуб І.А.: різні види завдань, що спонукають аналізувати літературний матеріал, висловлювати та доводити власну думку, формувати уважного, свідомого читача.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розшифруй словотоулеараунтаніустьтолерантність. Хвилинка емоційного налаштування

Номер слайду 2

Толерантність( від латинського tolerantia)– терпимість до чужого способу життя, поведінки, звичаїв

Номер слайду 3

Терпимість – це здатність без агресії сприймати думки, поведінку, спосіб життя інших.

Номер слайду 4

Бути толерантним - це. Культурно спілкуватися;Допомагати близьким і чужим людям;Вчасно відгукуватися на чужий біль;Підтримувати людину в радості і в горі;Поважати й шанувати традиції народу.

Номер слайду 5

Чи вважаєте ви себе толерантним?

Номер слайду 6

Борис Грінченко. «Украла». Психологія вчинку Олександри. Ідея розуміння людської душі, співчуття, прощення.

Номер слайду 7

Розмірковуємо. На вашу думку , чому твір має таку назву?До якої категорії ви б віднесли крадіжку?Як ви ставитися до людей , які крадуть?Що змушує людей красти?

Номер слайду 8

Збагачуємо словникнепевнеюрмоюгомонілипалкодокорялисиломіцьприкажчикзавсігдиторохтіланезрозумілегуртом, компанієюдорікали, осуджували, звинувачували. Помічник господаря, найманий робітникзавзято, пристрасно,нестримношумілитуркотіла,балабонила,тараториланасильно,силою,примусомзавжди, постійноповчакчас,

Номер слайду 9

План оповідання1. Сердитий і неласкавий гомін.2. Страшна звістка.3. Гірке ридання і зізнання Олександри.4. Розумне вирішення проблеми.5. Вийшла зі школи розумна і чесна дівчина.

Номер слайду 10

Відпочиньмо!!!

Номер слайду 11

Доведіть, що «Украла» − це оповідання. Літературознавчий практикум. Твір має просту композицію, складається з одного епізоду зі шкільного життя, що є основою сюжету. Характери персонажів у цьому творі розкриваються через діалоги між ними, з яких можна дізнатися про думки і почуття учнів/учениць, що викликані вчинком Олександри. В оповіданні автор не описує обстановку школи, а лише згадує окремі незначні деталі, завдяки яким можна її відтворити, дає стислі портретні замальовки

Номер слайду 12

Схарактеризуйте композицію оповідання. Експозиція:гомін у класіЗав’язка:звинувачення Пріськи. Розвиток дії: вирішення проблеми вчителем, реакція учнів. Кульмінація: зізнання Олександри. Розв’язка: урок для дівчинки на все життя. Літературознавчий практикум

Номер слайду 13

Які думки і почуття викликало у тебе оповідання Б. Грінченка «Украла»?Що допомогло дітям змінити своє ставлення до Олександри?Які рядки твору свідчать про те, що діти в класі змінили своє ставлення?Яку роль у цих змінах відіграв учитель Василь Митрович?Чи можна, на твою думку, судити про людину лише за одним її вчинком?Чи хотів би/хотіла б ти товаришувати з Олександрою? Чому? Які риси характеру тобі в ній подобаються? А як би ти допоміг/допомогла цій дівчинці?Чи знаєш ти, до кого треба звертатися по допомогу в разі агресії в сім’ї?Що ти знаєш про Службу в справах дітей і сім’ї?Поміркуймо

Номер слайду 14

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Героїня. Соціальне походження. Умови життя. Портрет. Олександра. Пріська. Порівнюємо

Номер слайду 15

Складаємо сенкан. Олександра. Пріська1 рядок: Тема, 1 іменник2 рядок: Ознака, 2 прикметника (яка?)3 рядок: Дія, 3 дієслова (що робить?)4 рядок: Ідея, речення із 4 слів5 рядок: 1 іменник, синонім до теми

Номер слайду 16

Олександра 2. Чесна, добра3. Недоїдає, бідує, стидається 4. Відповідає за свої вчинки, розкаюється 5. Особистість Складаємо сенкан. Олександра. Пріська. Пріська.2. Сита, черства3. Звинувачує, насміхається, зраджує4. Не вміє співчувати чужій біді5. Байдужість

Номер слайду 17

Які риси характеру виховує вчитель у школярів?Товариськість, довірливість, ввічливість, доброту, взаєморозуміння, взаємоповагу, вміння прощати, чесність, вдячність, привітність, щедрість, вірність, милосердність, толерантність, благородство А що ж засуджує? Жорстокість, байдужість, грубість, заздрість, лінощі, хитрість, зазнайство, ненависть, зраду. Чого ж навчає цей твір? Співчувати, пам’ятати, що завжди є вихід з будь-якої ситуації, бути милосердними, допомагати, робити добрі справи. Підсумуймо

Номер слайду 18

Рефлексія. Самооцінювання.

Номер слайду 19

Домашнє завдання Напишіть листа будь-якому герою оповідання Б. Грінченка «Украла» (Олександрі, Прісці, вчителю Василю Митровичу). Висловіть в ньому своє ставлення до описаної події, слова подяки, або співчуття, або поради і побажання.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Бондаренко Наталія Вадимівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Левківська Катерина Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
6 квітня 2023
Переглядів
7122
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку