Презентація "Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини."

Про матеріал
Мета уроку: дати загальну характеристику нервовій системі людині; розширити знання учнів про центральний та периферичний відділи нервової системи; розвивати вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки; формувати навички самоаналізу; удосконалювати вміння творчо розв’язувати поставленні завдання; виховувати потребу у здоровому способі життя. Очікувані результати: учні називають складові центральної і периферичної нервової системи; пояснюють значення нервової системи; пояснюють значення нервової системи для узгодження функцій організму зі змінами довкілля.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема: БУДОВА НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ. ЦЕНТРАЛЬНА І ПЕРИФЕРИЧНА НЕРВОВА СИСТЕМА ЛЮДИНИ.

Номер слайду 2

Мій настрій. Виберіть смайлик, який відповідає вашому настрою. Гарний. Чудовий Спокійний Поганий

Номер слайду 3

Мета уроку: дати загальну характеристику нервовій системі людині; розширити знання учнів про центральний та периферичний відділи нервової системи; розвивати вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки; формувати навички самоаналізу; удосконалювати вміння творчо розв’язувати поставленні завдання; виховувати потребу у здоровому способі життя. Очікувані результати: учні називають складові центральної і периферичної нервової системи; пояснюють значення нервової системи; пояснюють значення нервової системи для узгодження функцій організму зі змінами довкілля.

Номер слайду 4

Назвіть, будь ласка, системи органів людини. (Опорно-рухова, м’язова, травна, кровоносна, дихальна, видільна, статева, ендокринна, нервова системи)Як бачимо, організм людини складається з різних систем органів, кожна з яких виконує специфічну їй функцію. Чи існує в організмі людини система, яка контролює, регулює і об’єднує всі системи органів?? ? ?

Номер слайду 5

Нервова система – це сукупність структур нервової тканини, які здійснюють сприймання, аналіз і передачу інформації, що забезпечують пристосування організму до умов середовища ( 20 млрд. нервових клітин). У всіх хребетних і людини нервова система трубчастого типу. У зародка вона закладається у вигляді трубки, а потім розрізняютьголовний і спинний мозок

Номер слайду 6

Значення нервової системи Пізнання навколишнього світу

Номер слайду 7

Будова нервової системи  Будова нервової системи

Номер слайду 8

НС(за функціями) Будова нервової системи за функціями

Номер слайду 9

Нервова тканина – це сукупність клітин і міжклітинної речовини, що забезпечують нервову регуляцію організму людини.

Номер слайду 10

Нейрони — це клітини нервової тканини, які здатні сприймати, обробляти та передавати інформацію. Вони мають довгі (аксони) і короткі (дендрити) відростки. Сигнали від однієї клітини до іншої передаються через спеціальні структури їхніх мембран — синапси. В організмі людини існує два основні типи синапсів — хімічні й електричні. Нейрон – структурна і функціональна одиниця jlbybqz нервової системи.

Номер слайду 11

За функціями та будовою нейрони поділяють на три основні типи: Аферентні (чутливі) — сприймають та передають збудження від рецепторів до інших нейронів. Еферентні (рухові і секреторні) — передають збудження до виконавчих органів. ... Проміжні (вставні) — зв'язують одні нейрони з іншими.

Номер слайду 12

Для передачі сигналів нейрони використовують спеціальні структури — синапси. Синапс — це місце передачі сигналу від однієї клітини до іншої. Отже, синапс містить частини двох різних клітин. Клітина, яка надсилає сигнал, утворює пресинаптичну (тобто розташовану до синапсу) мембрану, а клітина, яка приймає сигнал, — постсинаптичну (розташовану після синапсу). Між цими мембранами є синаптична щілина (мал. 32.2). Синапси розташовані переважно на кінчиках дендритів та аксонів.

Номер слайду 13

Яка ж будова нерва?

Номер слайду 14

Мозок має два види тканин. Сіра речовина – це тканина, яка виконує всю обробку інформації, її кодування та зберігання – сіра речовина містить основні тіла нейронів - вона в основному і забезпечує процес «мислення». Біла речовина – це тканина, яка передає сигнали між різними частинами сірої речовини. біла речовина - аксони. Нерви, яким потрібно передавати швидкі сигнали, мають на аксонах мієлінове покриття Якщо уявити собі, що ваш мобільний телефон підключений до комп’ютера за допомогою кабелю USB, телефон і комп’ютер – це різні частини сірої речовини, а кабель USB – це біла речовина, що дозволяє їм спілкуватися між собою.

Номер слайду 15

Властивості нервової тканини.

Номер слайду 16

Рефлекторна дуга Рефлекс – це реакція організму у відповідь на подразнення , які відбуваються за участь нервової системи. У нервовій тканині нервові клітини контактують між собою, утворюючи ланцюжки нейронів. Ланцюжок нейронів, з'єднаних між собою синапсами, що забезпечують проведення нервового імпульсу від рецептора чутливого нейрона до ефекторного закінчення в робочому органі - це рефлекторна дуга.

Номер слайду 17

Як працює рефлекторна дуга. Нервовий імпульс — це хвиля збудження, що виникає як відповідь рецепторів на подразнювальний вплив будь-яких факторів і короткочасно з великою швидкістю поширюється по нервовому волокну до нервових центрів, у ЦНС й від неї до органів, що виконують певні функції (скелетні м’язи, судини, залози тощо). Швидкість нервового імпульсу в різних нервових елементах коливається від 0,5 м/с до 100-120 м/с, а тривалість — від кількох десятитисячних до десятих часток секунди. Нервовий імпульс лежить в основі діяльності нервової системи. У нервовій тканині нервові клітини контактують між собою, утворюючи ланцюжки нейронів. Ланцюжок нейронів, з'єднаних між собою синапсами, що забезпечують проведення нервового імпульсу від рецептора чутливого нейрона до ефекторного закінчення в робочому органі - це рефлекторна дуга.

Номер слайду 18

Рефлексія Що нового дізналися на уроці?Що для вас було найцікавішим?Що для вас виявилося найскладнішим?Оцініть свою роботу на уроці.

Номер слайду 19

Вправа «Редактор». Завдання : прочитайте текст, знайдіть помилки, закресліть невірне, зробіть зверху вірний запис.1/Тканину, елементом якої є нейрон, називають м’язовою.2/У нейроні розрізняють тіло і відростки трьох типів.3/Довгий і дуже тонкий відросток нейрона – дендрит.4/Для більш швидкої передачі сигналу багато аксонів мають оболонку з вуглеводу .5/Аксони– це короткі відростки, що з’єднують нейрони з клітинами.

Номер слайду 20

6/Між двома сусідніми нейронами є спеціальні структури нейромедіатори , що слугують для передачі сигналів.7/Моторні нейрони сприймають збудження та передають його від рецепторів до інших нейронів.8/Чутливі нейрони з’єднують одні нейрони з іншими.9/Рефлекторна дуга – структура, що складається з чутливих, проміжних і вставних нейронів. 10/Нефрони – це клітини нервової системи, що здатні сприймати, обробляти і передавати інформацію.

Номер слайду 21

Всесвітній тиждень мозку

Номер слайду 22

Домашнє завдання!!! Прочитати п.35, виконати завдання поміркуй с.174.

pptx
Пов’язані теми
Біологія, 8 клас, Презентації
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
18 жовтня 2023
Переглядів
1322
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку