Презентація "Булінг"

Про матеріал
презентація покликана розкрити поняття «булінг», причини його виникнення та запобігання фізичному і психологічному насиллю; Сприяє формуванню у школярів таких цінностей як толерантність, повага, підтримка, порядність, гармонійне спілкування та співіснування у суспільстві.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Булінг

Номер слайду 2

Мета: розкрити поняття «булінг», причини його виникнення та запобігання фізичному і психологічному насиллю; Формування у школярів таких цінностей як толерантність, повага, підтримка, порядність, гармонійне спілкування та співіснування у суспільстві.

Номер слайду 3

Однією із поширених форм насильства у дитячому середовищі є булінг. Під терміном «булінг» розуміють - агресивну і неприємнау поведінку однієї дитини або групи дітей по відношенню до іншої дитини, що супроводжується постійним фізичним і психологічним впливом. Булінг – це відносно новий термін для пересічного громадянина, зміст якого кожен із нас не просто знає, а в більшості випадків стикався з цим явищем у дитинстві. Причин - безліч, а жертвою може стати кожен, хто не вписався у рамки того чи іншого колективу.

Номер слайду 4

Булінг може проявлятись у вигляді психологічного тиску (образи, приниження, погрози, ігнорування тощо) та фізичних знущань (удари, поштовхи, принизливий фізичний контакт, побиття та інше). Не рідко фізичний і психологічний тиск об’єднуються. Від булінгу страждають і агресори, і жертви. Всі вони переживають емоційні проблеми, не вміють будувати стосунки з людьми, мають проблеми психо-емоційного розвитку. Вони потребуватимуть підтримки дорослих, які б допомогли їм розвинути здорові відношення з людьми не лише у школі, але й протягом усього їх подальшого життя. Конфлікти, насильство або булінг вцілому найчастіше стають перепоною для формування у школярів таких цінностей як толерантність, повага, підтримка, порядність, гармонійне спілкування та співіснування у суспільстві.

Номер слайду 5

Українські науковці, що досліджували шкільний булінг (шкільне цькування), виділяють два основних його види та деякі підвиди: Фізичний шкільний булінг — умисні штовхання, пирхання, стусани, удари, нанесення побоїв, тілесних ушкоджень. Психологічний шкільний булінг — насильство, пов'язане з дією на психіку, що наносить психологічну травму шляхом словесних образ або погроз, переслідування, залякування, якими навмисно спричиняється емоційна невпевненість. До цієї форми булінгу можна віднести: вербальний булінг - знаряддям приниження слугує голос: образливе ім'я, з яким постійно звертаються до жертви, обзивання, дражніння, зведення наклепів, поширення образливих чуток;шкільний кібербулінг - пригноблення за допомогою мобільних телефонів, Інтернету, інших електронних пристроїв: пересилання двозначних зображень і фотографій, обзивання, зведення наклепів;образливі жести, дії - наприклад, плювки в жертву або в її напрямку;залякування - використання агресивної мови тіла й інтонації голосу для змушення дитини робити чи не робити щось;ізоляція - жертва навмисно ізолюється, виганяється чи ігнорується частиною або всім класом;вимагання - у дитини вимагають гроші, їжу, інші речі, примушують щось вкрасти;пошкодження та інші дії з майном - пошкодження, викрадення, заховання особистих речей жертви.

Номер слайду 6

Підозри на булінг дитини Діти, які страждають від булінгу, можуть не хотіти йти до школи або можуть плакати, вигадувати хворобу у шкільні дні. Вони не беруть участь у спільній класній діяльності, соціальних заходах. Часто у дитини змінюється поведінка: вона усамітнюється, поводить себе незвичайно. Дитина починає губити гроші або речі, приходить додому у порваному одязі чи з поламаними речами. Коли ви її запитуєте, що трапилося - не можуть реалістичо пояснити. Може почати говорити про те, що кине школу, пропускає заходи, в яких приймають участь інші учні. Відсутність контакту з однолітками: немає друзів, зідзвонювань, не ведеться переписка у соцмережах, похід до школи і повернення звідти наодинці, немає у кого запитати домашнє завдання. Психосоматичні ознаки: часті хвороби, наприклад, ломота в тілі, болі в животі, вірусні інфекції. Обмальовані руки або специфічні малюнки на полях у зошиті. Бажання іти до школи іншою дорогою, аніж та, якою йдуть усі інші діти.

Номер слайду 7

Близько 80% українських дітей піддаються цькуванням, навіть не усвідомлюючи цього. В усіх соціальних системах завжди є лідер, середня група і так званий «вигнанець». А справжній булінг почнеться у середній школі — з 10-11 років — вік входження у підліткову кризу. За дослідженнями UNISEF, 40% дітей ні з ким, зокрема і з батьками, не діляться своїми проблемами. Сором'язливі та спокійні діти стають жертвами булінгу вдвічі частіше за однолітків, які відкриті до спілкування. Більшість дітей ображають за те, що вони одягнуті не так, як інші, говорять або поводяться не так, як основна група. 44% дітей, якщо стають свідками булінгу, просто спостерігають, оскільки бояться за себе. Україна посідає четверте місце в світі за рівнем підліткової агресії. Статистика про булінг

Номер слайду 8

Причини, через які діти стають жертвами булінгу. Занижена самооцінка. Навіть якщо дитина виявляє її через нарцисизм, надмірну відкритість, зверхність. Домашня атмосфера. Дуже часто жертвами булінгу стають діти, яких вдома принижують, знецінюють, ображають. Або є родини, де дитину звикли жаліти. Тож, якщо дитина звикла отримати більше уваги до себе, поблажливість батьків, коли вона бідна й нещасна, то вона буде створювати навколо себе таку ж атмосферу і в школі. Атмосфера в класі. Бувають колективи, створені самостійно в яких є дитина-агресор. Вона свідомо шукає слабшого, використовує його як грушу для биття, вирівнюючи свій психологічний стан.

Номер слайду 9

Що робити батькам У першу чергу заспокоїтись, і тільки після цього починати розмову з дитиною.   Дайте відчути, що ви поруч, готові підтримати та допомогти, вислухати та захистити. Запевніть дитину, що ви не звинувачуєте її у тому, що відбувається, і вона може говорити відверто.  Пам’ятайте, що дитині може бути неприємно говорити на цю тему, вона вразлива у цей момент. Будьте терплячими та делікатними.   Спробуйте з’ясувати все, що зможете, проте не повторюйте ті ж самі запитання по декілька разів, допитуючись. Запропонуйте подумати, які дії допоможуть дитині почуватися у більшій безпеці: бути певний час ближче до дорослих, не залишатися після уроків. Розкажіть дитині, що немає нічого поганого у тому, щоб повідомити про агресивну поведінку щодо когось учителю або принаймні друзям. Поясніть різницю між “пліткуванням” та “піклуванням” про своє життя чи життя друга чи однокласника.

Номер слайду 10

Спитайте, яка саме ваша допомога буде корисна дитині, вислухайте уважно. Можливо ви запропонуєте свій варіант. Це допоможе розробити спільну стратегію змін. Пам’ятайте, що ситуації фізичного насилля потребують негайного втручання з боку батьків та візит до школи. Спільно з дитиною шукайте нові способи реагування на ситуацію булінгу. Обговоріть, до кого по допомогу дитина може звертатися у школі: до шкільного психолога, вчителів, адміністрації, дорослих учнів, охорони, батьків інших дітей. Важливо усвідомити, чому саме дитина потрапила у ситуацію булінгу. З цією проблемою необхідно звернутися до дитячого психолога. Підтримайте свою дитину у налагодженні дружніх стосунків з однолітками. Поясніть дитині, що зміни будуть відбуватися поступово, проте весь цей час вона може розраховувати на вашу підтримку.

Номер слайду 11

Як допомогти дитині-агресору Дитині, яка булить інших, увага та допомога потрібна не менше, ніж тій, яка страждає від булінгу. Якщо ваша дитина - агресор, радимо: Відверто поговоріть з дитиною про те, що відбувається, з'ясуйте як вона ставиться до своїх дій і як реагують інші діти. Ви можете почути, що "всі так роблять", або "він заслуговує на це". Уважно вислухайте дитину і зосередьтеся на пошуку фактів, а не на своїх припущеннях.   Не применшуйте серйозність ситуації такими кліше, як "хлопчики завжди будуть хлопчиками" або "глузування, бійки та інші форми агресивної поведінки — просто дитячі жарти і цілком природна частина дитинства".   Ретельно поясніть, які дії ви вважаєте переслідуванням інших. До них відносяться: цькування, образливі прізвиська, загрози фізичного насильства, залякування, висміювання, коментарі з сексуальним підтекстом, бойкот іншої дитини або підбурювання до ігнорування, плітки, публічні приниження, штовхання, плювки, псування особистих речей, принизливі висловлювання або жести.

Номер слайду 12

Діти, які булять, заперечують це так довго, як тільки можуть. Спокійно поясніть дитині, що її поведінка може завдати шкоди не тільки жертві, а й усім оточуючим. І щодалі це заходитиме, тим гірше булінг впливатиме на всіх учасників. Дайте зрозуміти дитині, що агресивна поведінка є дуже серйозною проблемою, і ви не будете терпіти це в майбутньому. Чітко і наполегливо, але без гніву, попросіть дитину зупинити насильство. Скажіть дитині, що їй потрібна допомога, а тому ви тимчасово триматимете зв'язок з учителями, щоб упевнитись — дитина намагається змінити ситуацію. Загрози і покарання не спрацюють. Можливо, на якийсь час це припинить булінг, та в перспективі це може тільки посилити агресію і невдоволення. Буде зайвим концентрувати увагу на відчуттях дитини, яку булять. Той, хто виявляє агресію, як правило відсторонюється від почуттів іншої людини. Агресивна поведінка та прояви насильства можуть вказувати на емоційні проблеми вашої дитини та розлади поведінки. Порадьтеся зі шкільним чи дитячим психологом.

Номер слайду 13

Чому важливо вчасно відреагувати. Булінг впливає на всіх, хто бере в ньому участь або спостерігає, та має деструктивні наслідки в майбутньому житті. Ті, хто піддаються булінгу:втрачають відчуття емоційної та фізичної безпеки, довіри до місця, у якому мають перебувати щодня;відчувають безпорадність і страх від постійної загрози. Булінг провокує тривожні та депресивні розлади, пригнічує імунітет, що підвищує вразливість до різних захворювань;втрачають повагу до себе. Страхи та невпевненість руйнують здатність до формування та підтримки стосунків з однолітками, що призводить до відчуття самотності;втрачають інтерес до різних форм активності та не можуть нормально навчатися. У деяких випадках можна простежити зв’язок між потерпанням від булінгу та розладами харчуванням (анорексії та булімії), емоційної сфери (депресіями та суїцидальною поведінкою).

Номер слайду 14

Ті, хто булять:частіше за інших потрапляють у ситуації, де проявляється насилля та порушуються закони;частіше беруть участь у бійках, причетні у вандалізмі, залучаються до ранніх статевих стосунків, мають досвід вживання алкоголю та наркотичних речовин. Ті, хто вимушені спостерігати:часто страждають від відчуття безпорадності, етичного конфлікту: втрутитись у ситуацію булінгу чи ж залишитись осторонь;потерпають від депресивних станів чи перезбудження, намагаються менше відвідувати школу. Навіть поодинокий випадок булінгу залишає глибокий емоційний слід, що робить проблему найпоширенішою причиною звернень до дитячого психолога.

Номер слайду 15

Пам’ятайте! Насильство над дітьми можна і потрібно зупинити. Школа покликана навчати дітей і разом з батьками забеспечувати захист дітей від насильства та зловживань з боку однолітків та дорослих: батьків, опікунів або працівників закладів освіти.

Номер слайду 16

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=%D1%89%D0%BE+%D1%82%D0%B0%D0%BA%D0%B5+%D0%B1%D1%83%D0%BB%D1%96%D0%BD%D0%B3https://bilyayivka.city/read/card/3080/scho-take-buling-ta-chomu-pro-nogo-treba-znati-vsim-batkam-poyasnyuyut-u-centri-socialnih-sluzhbhttps://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A8%D0%BA%D1%96%D0%BB%D1%8 C%D0%BD%D0%B5_%D1%86%D1%8 C%D0%BA%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8 Fhttps://www.google.com/search?sxsrf=ALe. Kk02s. EW5 Z-MVfnm. Acig8b. WB-o. CFVNHg:1598726496900&source=univ&tbm=isch&q=%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8+%D0%B1%D1%83%D0%BB%D1%96%D0%BD%D0%B3&client=firefox-b-d&sa=X&ved=2ah. UKEwi. S28 Kni. MHr. Ah. VGp. Ys. KHb3 LCp4 Qs. AR6 BAg. KEAE&biw=1600&bih=767#imgrc=Od5o0o988lot. KMhttps://www.google.com/search?sxsrf=ALe. Kk02s. EW5 Z-MVfnm. Acig8b. WB-o. CFVNHg:1598726496900&source=univ&tbm=isch&q=%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8+%D0%B1%D1%83%D0%BB%D1%96%D0%BD%D0%B3&client=firefox-b-d&sa=X&ved=2ah. UKEwi. S28 Kni. MHr. Ah. VGp. Ys. KHb3 LCp4 Qs. AR6 BAg. KEAE&biw=1600&bih=767#imgrc=z. MCb7 PFqt. Lo. T_Mhttps://www.google.com/search?sxsrf=ALe. Kk02s. EW5 Z-MVfnm. Acig8b. WB-o. CFVNHg:1598726496900&source=univ&tbm=isch&q=картинки+булінг&client=firefox-b-d&sa=X&ved=2ah. UKEwi. S28 Kni. MHr. Ah. VGp. Ys. KHb3 LCp4 Qs. AR6 BAg. K

Номер слайду 17

https://www.google.com/search?sxsrf=ALe. Kk02s. EW5 Z-MVfnm. Acig8b. WB-o. CFVNHg:1598726496900&source=univ&tbm=isch&q=картинки+булінг&client=firefox-b-d&sa=X&ved=2ah. UKEwi. S28 Kni. MHr. Ah. VGp. Ys. KHb3 LCp4 Qs. AR6 BAg. KEAE&biw=1600&bih=767#imgrc=z. Mhttps://www.google.com/search?sxsrf=ALe. Kk02s. EW5 Z-MVfnm. Acig8b. WB-o. CFVNHg:1598726496900&source=univ&tbm=isch&q=%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8+%D0%B1%D1%83%D0%BB%D1%96%D0%BD%D0%B3&client=firefox-b-d&sa=X&ved=2ah. UKEwi. S28 Kni. MHr. Ah. VGp. Ys. KHb3 LCp4 Qs. AR6 BAg. KEAE&biw=1600&bih=767#imgrc=WAeb. Kf4v. Jck. Zy. M&imgdii=IYOj7c. Ls6 Cipq. Mhttps://www.google.com/search?sxsrf=ALe. Kk02s. EW5 Z-MVfnm. Acig8b. WB-o. CFVNHg:1598726496900&source=univ&tbm=isch&q=%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8+%D0%B1%D1%83%D0%BB%D1%96%D0%BD%D0%B3&client=firefox-b-d&sa=X&ved=2ah. UKEwi. S28 Kni. MHr. Ah. VGp. Ys. KHb3 LCp4 Qs. AR6 BAg. KEAE&biw=1600&bih=767#imgrc=24p. GEY-qg4e. Qt. M&imgdii=Nf. Rb6to. Agww2 EMhttps://www.google.com/search?sxsrf=ALe. Kk02s. EW5 Z-MVfnm. Acig8b. WB-o. CFVNHg:1598726496900&source=univ&tbm=isch&q=%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8+%D0%B1%D1%83%D0%BB%D1%96%D0%BD%D0%B3&client=firefox-b-d&sa=X&ved=2ah. UKEwi. S28 Kni. MHr. Ah. VGp. Ys. KHb3 LCp4 Qs. AR6 BAg. KEAE&biw=1600&bih=767#imgrc=J-wi0f. BWbt2at. M&imgdii=S-n. ALP3gxxmw. PM

pptx
Додано
10 жовтня 2020
Переглядів
3092
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку