Фізичний булінг. Це залякування за допомогою агресивного фізичного залякування полягає у багаторазово повторюваних ударах, стусанах, підніжках, блокуванні, поштовхах і дотиках небажаним і неналежним чином. Поведінковий булінг. Це бойкот, плітки , ігнорування, ізоляція в колективі, інтриги, шантаж, вимагання, створення неприємностей. Особливості та види булінгу в школіВербальна агресія Виражається в постійних глузуваннях, образах, окрики і навіть прокльони, підступ. Кібербулінг. Дуже популярне серед підлітків. Виявляється в цькуванні за допомогою соціальних мереж або надіслання образ на електронну адресу. Сюди входить зйомка і викладання непривабливого відео в загальний доступ.
залякуванняобразливі жести або дії вербальний булінг де знаряддям служить слово (образливе ім'я, з яким постійно звертаються до жертви, обзивання, поширення образливих чуток…) використання агресивної мови тіла і інтонацій голосу для того, щоб змусити жертву здійснювати або не здійснювати що-небудь. Психологічний шкільний булінг
Риси учнів-жертв булінгу Вони полохливі, чутливі, замкнуті та сором’язливі. Вони схильні до депресії і частіше за своїх ровесників думають про самогубство. Вони часто тривожні, невпе-внені в собі, нещасні і мають низьку самооцінку. Не мають жодного друга, спілкуються з дорослими, частіше, ніж з однолітками.
Наслідки для жертви булінгу Навіть 1 випадок булінгу залишає глибокий емоційний шрам, що вима-гає спеціальної роботи психолога. Розладипсихіки У більшості випадків залишаються самотніми на все життя. Більше спіл-куються в соціальних мережах, ніж в реальному світі. Труднощі у взаєминах Результатом булінгу дуже часто бувають фізичні нездужання. Можливі розлади сну і переростання травми в психосоматику. Хвороби
Всі члени шкільної спільноти повинні прийти до єдиної думки, що насильство, цькування, диск- римінація за будь-якою ознакою, сексуальні до магання,нетерпимість в школі є неприйнятними. Кожен повинен знати про те, в яких формах мо же проявлятися насильство і цькування і як від нього страждають люди. Для успішної боротьби з насильством
Дисциплінарні заходи повинні мати виховний, не каральний характер. Осуд, зауваження,догана мають бути спрямовані на вчинок учня, його мо- жливі наслідки, а не на особистість порушника правил. Жоден випадок насильства або цькування і жод ну скаргу не можна залишати без уваги. Учням важливо пояснити, що будь-які насильницькі дії, образливі слова є неприпустими- ми. Реакція має бути негайною зупинити бійку, припинити зну- щання) та більш суворою при повторних випадках агресії.
В залежності від тяжкості вчинку, можна пере- садити учнів, запропонувати вибачитися, напи сати записку батькам або викликати їх, позбави- ти учня можливості брати участь у позакласно- му заході. Учням треба пояснити, що навіть пасивне спо- стереження за знущаннями і бійкою надихає кривдника продовжувати свої дії. Свідки події повинні захистити жертву насильства і за необ хідності покликати на допомогу дорослих.
Найкращим способом профілактики є створення кодексу правил поведін-ки в навчальному закладі. Обов’язко-вою умовою всіх профілактичних захо-дів щодо булінґу є співпраця та налаго-дження взаємин між шкільною адмініс-трацією, педагогами, шкільним психо-логом та батьками учнів, які стали учасниками булінґу, або знаходяться в групі ризику.