В останній час дуже актуальна проблема булінгу у школі. Які причини виникнення агресії? Які наслідки несуть протиправні дії? Які шляхи боротьби з насильством? Як допомогти дитині не стати жертвою приниження, погроз, побиття?
БУЛІНГ. Причини, наслідки, шляхи боротьби з насильством Підготувалавчитель-методист БЗШ І-ІІІ ступенів № 4 ОМЕЛЬЧУК Н. М.style.colorfillcolorstroke.colorfill.type
Номер слайду 2
Булінґ (від англ. bully – хуліган, задирака, грубіян, «to bully» – задиратися, знущатися) – тривалий процес свідомого жорстокого ставлення, агресив-ної поведінки з метою заподіяти шкоду, викликати страх, тривогу або ж створити негативне середо-вище для людини.
Номер слайду 3
Види булінгушкільний булінгбулінг на роботібулінг в сім’ї
Номер слайду 4
Основні механізми розвитку булінгу СТРАХЗАЗДРОЩІ ТА КОНКУРЕНЦІЯБАЖАННЯ ПІДПОРЯДКОВУВАТИ ВЛАСНІЙ ВОЛІБАЖАННЯ ВИТІСНИТИ КОГОСЬ ІЗ ГРУПИБАЖАННЯ ПРИНИЗИТИ ІНШОГО
Номер слайду 5
Фізичний булінг. Це залякування за допомогою агресивного фізичного залякування полягає у багаторазово повторюваних ударах, стусанах, підніжках, блокуванні, поштовхах і дотиках небажаним і неналежним чином. Поведінковий булінг. Це бойкот, плітки , ігнорування, ізоляція в колективі, інтриги, шантаж, вимагання, створення неприємностей. Особливості та види булінгу в школіВербальна агресія Виражається в постійних глузуваннях, образах, окрики і навіть прокльони, підступ. Кібербулінг. Дуже популярне серед підлітків. Виявляється в цькуванні за допомогою соціальних мереж або надіслання образ на електронну адресу. Сюди входить зйомка і викладання непривабливого відео в загальний доступ.
Номер слайду 6
Булінг включає головні компонентиагресивна і негативна поведінка;здійснюється регулярною.відбувається у стосунках, учасни-ки яких мають неоднакову владуця поведінка є навмисною;
Номер слайду 7
залякуванняобразливі жести або дії вербальний булінг де знаряддям служить слово (образливе ім'я, з яким постійно звертаються до жертви, обзивання, поширення образливих чуток…) використання агресивної мови тіла і інтонацій голосу для того, щоб змусити жертву здійснювати або не здійснювати що-небудь. Психологічний шкільний булінг
Номер слайду 8
пошкодження та інші дії з майном вимаганняізоляція крадіжка, грабіж, ховання особистих речей жертви жертва навмисне ізолюється, виганяється або ігнорується частиною учнів або всім класомгрошей, їжі, інших речей, примус що-небудь вкрасти
Номер слайду 9
Соціальна структура булінгу Беруть активну участь в булінгу завжди три групи дітей.
Номер слайду 10
стають заздрість, помста, відчуття неприязні, пра- гнення відновити справедливість; боротьба за владу; потреба підпорядкування лідерові, нейтра-лізації суперника, самоствердження тощо (аж до задоволення садистських потреб окремих осіб. Мотивацією до булінгу
Номер слайду 11
за такими ознаками:– стать, вік, – релігійні переконання,– хвороби, – етнічне походження,– інвалідність, – місце проживання,– сімейний стан, – майновий стан,– зовнішність, – мова,– відсутність досвіду життя в колективі,– низький інтелект, – страх перед школою. Дискримінуються діти
Номер слайду 12
Що впливає на агресивну поведінку дітей Культ насильства в суспільствіНегативний вплив ЗМІНизький рівень виховання. Гіперопіка. Байдужість з боку батьків. Комп`ютерні ігри
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Номер слайду 17
Номер слайду 18
Номер слайду 19
Риси учнів-жертв булінгу Вони полохливі, чутливі, замкнуті та сором’язливі. Вони схильні до депресії і частіше за своїх ровесників думають про самогубство. Вони часто тривожні, невпе-внені в собі, нещасні і мають низьку самооцінку. Не мають жодного друга, спілкуються з дорослими, частіше, ніж з однолітками.
Номер слайду 20
діти, які самі зазнавали об-раз вдома, в дитячому садо-чку чи в молодших класах;діти з неблагонадійнихсімей;діти, які хочуть себе показати, завоювати популярність в очах інших, будь-яким способом привабити до себе увагу;діти з середньою чи низькою успішністю Хто ображаєнайчастіше
Наслідки для жертви булінгу Навіть 1 випадок булінгу залишає глибокий емоційний шрам, що вима-гає спеціальної роботи психолога. Розладипсихіки У більшості випадків залишаються самотніми на все життя. Більше спіл-куються в соціальних мережах, ніж в реальному світі. Труднощі у взаєминах Результатом булінгу дуже часто бувають фізичні нездужання. Можливі розлади сну і переростання травми в психосоматику. Хвороби
Номер слайду 23
Методи припинення булінгу Розмова. Вплив на агре-сора ззовніЗалучення авторите-тного союзника
Номер слайду 24
Як впоратись з ситуацією самостійно Ігноруйте кривдника. Стримуйте гнів та злість. Не вступайте в бійку. Не соромтеся обговорювати. Використайте гумор.
Номер слайду 25
Спілкування. Підтримка. Розмова в школіПоради батькам для надання допомоги дитині
Номер слайду 26
Всі члени шкільної спільноти повинні прийти до єдиної думки, що насильство, цькування, диск- римінація за будь-якою ознакою, сексуальні до магання,нетерпимість в школі є неприйнятними. Кожен повинен знати про те, в яких формах мо же проявлятися насильство і цькування і як від нього страждають люди. Для успішної боротьби з насильством
Номер слайду 27
Спільно з учнями мають бути вироблені правила поведінки в класі, потім загальношкільні прави- ла,які повинні бути складені в позитивному клю «як треба», а не як «не треба» поводитись. Прави- ла мають бути зрозумілими, точними, короткими.
Номер слайду 28
Дисциплінарні заходи повинні мати виховний, не каральний характер. Осуд, зауваження,догана мають бути спрямовані на вчинок учня, його мо- жливі наслідки, а не на особистість порушника правил. Жоден випадок насильства або цькування і жод ну скаргу не можна залишати без уваги. Учням важливо пояснити, що будь-які насильницькі дії, образливі слова є неприпустими- ми. Реакція має бути негайною зупинити бійку, припинити зну- щання) та більш суворою при повторних випадках агресії.
Номер слайду 29
При аналізі ситуації необхідно розібратися в то- му, що трапилося, вислухати обидві сторони,під- тримати потерпілого і обов’язково поговорити з кривдником, щоб зрозуміти, чому він так вчинив, що можна зроби- ти, щоб таке не повторилося.
Номер слайду 30
В залежності від тяжкості вчинку, можна пере- садити учнів, запропонувати вибачитися, напи сати записку батькам або викликати їх, позбави- ти учня можливості брати участь у позакласно- му заході. Учням треба пояснити, що навіть пасивне спо- стереження за знущаннями і бійкою надихає кривдника продовжувати свої дії. Свідки події повинні захистити жертву насильства і за необ хідності покликати на допомогу дорослих.
Номер слайду 31
Необхідно запровадити механізми повідомлення про випадки насильства, щоб учні не боялися цього робити. Ці механізми повинні забезпечу- вати учням підтримку і конфіденційність, бути тактовними.
Номер слайду 32
Для успішного попередження та протидії наси- льству необхідно проводити виховні заняття з навчання навичкам ефективного спілкування та мирного розв’язання конфліктів.ppt_xxshearppt_xppt_xxshearppt_xppt_xxshearppt_x
Номер слайду 33
Номер слайду 34
Найкращим способом профілактики є створення кодексу правил поведін-ки в навчальному закладі. Обов’язко-вою умовою всіх профілактичних захо-дів щодо булінґу є співпраця та налаго-дження взаємин між шкільною адмініс-трацією, педагогами, шкільним психо-логом та батьками учнів, які стали учасниками булінґу, або знаходяться в групі ризику.