Презентація допоможе вчителям української мови під час дистанційного навчання дати здобувачам освіти поняття про частку як службову частину мови у 7 класі.
Дистанційна робота Частка як службова частина мови (підр. Глазова О.П. §37 с.232)
Номер слайду 2
Вправа “ Знайди помилку ” Я знаю 4 службових частини мови. Слово “Ой!” є сполучником. Прийменник – це самостійна частина мови. Прийменник, сполучник та займенник – це службові частини мови.
Номер слайду 3
Олег з мамою збираються влітку на море. Олег з мамою не збираються влітку на море. Чи Олег з мамою збираються влітку на море? Тільки Олег з мамою збираються влітку на море. Олег з мамою таки збираються влітку на море. Прочитайте та порівняйте речення. Яку роль вико-нують виділені слова? Якою частиною мови вони є?
Номер слайду 4
ЧАСТКА Службова частина мови, яка надає окремим словам, словосполученням і реченням додаткових відтінків у значенні або служить для творення деяких граматичних форм та нових слів.
Номер слайду 5
РОЗРЯДИ ЧАСТОК ЗА РОЛЛЮ В СЛОВІ ТА В РЕЧЕННІ ФОРМОТВОРЧІ СЛОВОТВОРЧІ МОДАЛЬНІ
Номер слайду 6
Формотворчі СЛУЖАТЬ ДЛЯ: ТВОРЕННЯ ЗВОРОТНОЇ ФОРМИ ДІЄСЛОВА (СЯ-, СЬ-): УЧИВСЯ Я ДОБРЕ ; НАКАЗОВОГО СПОСОБУ ДІЄСЛІВ (ХАЙ, НЕХАЙ): НЕХАЙ ВСТАНЕ СОНЦЕ; УМОВНОГО СПОСОБУ ДІЄСЛІВ (Б, БИ): ПРОЧИТАВ БИ Я ЦЮ КНИГУ; НАЙВИЩОГО СТУПЕНЯ ПОРІВНЯННЯ ПРИКМЕТНИКІВ ТА ПРИСЛІВНИКІВ (НАЙ-, ЩОНАЙ-, ЯКНАЙ-): НАЙПРЕКРАСНІША ЗЕМЛЯ РІДНА.
Номер слайду 7
словотворчі СЛУЖАТЬ ДЛЯ ТВОРЕННЯ НОВИХ СЛІВ (ПЕРЕТВОРИЛИСЬ НА СУФІКСИ ТА ПРЕФІКСИ): ХТОЗНА-, КАЗНА-, БУДЬ-, НЕБУДЬ- (хтозна-чим, казна-хто, будь-що, який-небудь); АБИ-, ДЕ-, -СЬ, -БИ, -Б (абихто, дещо, якийсь, начеб, якби); -ЖЕ, -Ж (отож, отже).
Номер слайду 8
Модальні (фразові) ЗАПЕРЕЧНІ: НЕ, НІ, АНІ
Номер слайду 9
Правило трьох “не”
Номер слайду 10
Уранці соловей співає чи дрімає? Чи скоро зійде сонце? Відстань визначили точно. Точно такий зимовий день був учора. Коли лебеді на крилах приносять весну? Коли потеплішає, будуть співати солов’ї. Розрізняй!
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Вправа 514
Номер слайду 13
Вправа 515
Номер слайду 14
Вправа 516 (усно)
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Утворіть від поданих дієслів за допомогою формотворчих часток форми умовного або наказового способів (залежно від форми часу дієслова). Запишіть їх. Зразок: бережуть – хай бережуть. Допомагав, вирощує, поливав, охороняла, вірили, працюють, виростає, підкорив, звернули, спромоглися.
Номер слайду 17
Прочитайте текст, добираючи з дужок потрібну частку (усно).
Номер слайду 18
«Зайве слово» Серед записаних у рядок слів знайти зайве слово. Пояснити свій вибір. 1. Будь, небудь, аби, ось. 2. Абищо, ото, оце, ген. 3. Аякже, хай, гаразд, онде. 4. Не, ні, таки, ані.