Числові та буквені вирази. Формули. Математика5 клас
Номер слайду 2
28+94 Числові та буквені вирази. Формули296:74157·133216-754673·(36+5324)Р=2·(a+b)S=a·b17·(x+5)21+a. S=v·ty+z
Номер слайду 3
Числові та буквені вирази. Формули28+94296:74216+a17·(x+5)Р=2·(a+b)S=a·b. S=v·ty+zчислові виразибуквені виразиформули. Числові вирази – вирази, які складаються із чисел, знаків дій та дужок. Буквені вирази – вирази, які містять букви, числа, знаки дій та дужки. Формула– запис деякого правила за допомогою букв, що встановлює взаємозв’язок між величинами673·(36+5324)
Номер слайду 4
Числові вирази. Склади числовий вираз і знайди його значення:1) добуток суми чисел 28 і 17 та числа 12·(28+17)12=45·12=540452) частка різниці чисел 120 і 45 та числа 15:(120 - 45)1575=75:15=53) частка числа 160 та добутку чисел 8 і 5:160(8·5)40=160:40=44) різниця частки чисел 176 і 11 та добутку чисел 3 і 5-176:113·51615=16 - 15=1
Номер слайду 5
Числові вирази. На склад привезли 42 ящики, у кожному з яких по 25 кг яблук, і 54 ящики, у кожному з яких по 32 кг яблук. Склади числовий вираз для обчислення маси всіх завезених яблук та знайди його значення.42 ящ. по 25 кг54 ящ. по 32 кг? кг. Розв’язання:+42·2554·32=1050+1728=2778 (кг)Відповідь: маса завезених яблук 2778 кг
Номер слайду 6
Буквені вирази. Склади буквений вираз та обчисли його значення: Від суми чисел m і n відняти їх частку, m=48, n=3 (m+n)-m:n(48+3)-48:3=511651-16=35
Номер слайду 7
Буквені вирази. Формули. За перший день магазин продав 1300 зошитів, за другий – на х зошитів менше. Склади вираз для обчислення кількості зошитів, які продав магазин за два дні та обчисли його значення, якщо х=211. Розв’язання:І день – 1300 з.ІІ день - ?, на х з. менше, ніж?+1300(1300-х)=1300+(1300-211)==1300+1089=2389 (з.)1300+(1300-х)=(1300+1300) – х = 2600 – х==2600-211=2389 (з.)Відповідь: за два дні магазин продав 2389 зошитів.
Номер слайду 8
Буквені вирази. Формули. Автомобіль перші а годин їхав зі швидкістю 70 км/год, а потім – b годин зі швидкістю 80 км/год. Склади вираз для обчислення шляху, що подолав автомобіль. Обчисли значення виразу, якщо а=3, b=4 Розв’язання: S=v·t𝒗𝟏=70 км/год𝒕𝟏=a год 𝒗𝟐=80 км/год𝒕𝟐=b год 𝑺𝟐=80b км 𝑺𝟏=70a км 𝑺𝟏 𝑺𝟐 S=70a+80b=70·3+80·4=210+320=530 (км)Відповідь: автомобіль подолав 530 км
Номер слайду 9
Пригадаємо: - які вирази називають числовими виразами? - які вирази називають буквеними виразами? - що таке формула? - що потрібно зробити, щоб знайти значення числового виразу ? - в якому порядку виконуються дії у виразах ? - що потрібно зробити для того, щоб обчислити значення буквеного виразу при заданих значеннях букв?
Номер слайду 10
Працюємо самостійно:1. Які з наведених виразів числові, а які буквені? Розподіліть вирази у два стовпчики.756:12+3;(13+21)·4;(m-11)+451;(с+23):45;48·26 – (13+63);251-(48·b). Числові вирази. Буквені вирази
Номер слайду 11
Працюємо самостійно:2. Розставити порядок дій в числовому виразі:256:24 + (412-123) :17 +12·251234563. Записати числовий вираз та знайти його значення: Різниця добутку чисел 45 і 8 та суми чисел 36 і 24: 45·8 – (36+24)=360 – 60=3004. Записати буквений вираз та знайти його значення: Різницю чисел х і у помножити на частку чисел m і n, якщо х=48, у=17, m=72, n=12: (x-y)·(m:n)=(48-17)·(72:12)=31·6=186
Номер слайду 12
Розв’яжемо задачу: У вагоні трамвая було х пасажирів. На зупинці з нього вийшло 24 пасажири, а ввійшло у пасажирів. Скільки пасажирів стало у вагоні? Обчисліть значення отриманого виразу, якщо х=62, у=13 Розв’язаннях-24+у62-24+13=51 (п.)Відповідь: у вагоні стало 51 пасажир.
Номер слайду 13
Розв’яжемо задачу: У туристичному таборі є m шестимісних і n восьмимісних наметів, причому загальна кількість місць у шестимісних наметах більша, ніж у восьмимісних. На скільки більше людей можна поселити у шестимісних наметах, ніж у восьмимісних? Знайдіть значення отриманого виразу при m=12, n=8. Розв’язання6·12 - 8·8=Відповідь: в шестимісних наметах можна розмістити на 8 людей більше.6·m8·n-72 - 64=8 (л.)= 6m - 8n
Номер слайду 14
Розв’яжемо задачу: Одна із сторін трикутника дорівнює а см, а дві інші – по b см. Запиши вираз для обчислення периметра трикутника та знайди його значення, якщо а=8, b=7. Розв’язанняаbb. P=a+b+b=a+2b. P=8+2·7=8+14=22 (cм)P=a+2bформула периметра рівнобедреного трикутника. Відповідь: 22 см
Номер слайду 15
Розв’яжемо задачу: Матуся кожного ранку купляє в магазині 2 пляшки молока по х грн, хліб за у грн та 3 пачки соку по m грн. Складіть формулу для обчислення щоденних витрат матусі S. Скільки грошей витратила матуся сьогодні вранці, якщо пляшка молока коштувала 26 грн, хліб – 18 грн, а пачка соку – 28 грн? Розв’язання2ху3m++S=2·26+18+3·28=52+18+84=154 (грн)Відповідь: матуся вранці витратила 154 грн.
Номер слайду 16
Поміркуємо: До фірми надійшло замовлення: треба перекласти документи з англійської мови на українську. Виконання замовлення доручили трьом перекладачам. Один перекладач за годину може опрацювати a сторінок документу, другий – b сторінок, а третій – с сторінок. Що означають наступні вирази?1) a+b2) a+b+c3) (a+b) - c4) b – (a+c)5) a : (b+c) - кількість документів, яку можуть опрацювати за годину перший і другий перекладач - кількість документів, яку можуть опрацювати за годину всі три перекладачі - на скільки документів більше можуть опрацювати за годину перший та другий перекладач, ніж третій - на скільки документів менше можуть опрацювати за годину перший та третій перекладачі разом, ніж другий - в скільки разів більше документів може опрацювати за годину перший перекладач, ніж другий і третій разом