Презентація "Читацькі цікавинки для Михайлика й Даринки"

Про матеріал
В даному практичному посібнику зібрані різноманітні цікаві матеріали до уроків навчання грамоти. А саме: чистомовки, скоромовки, віршики, тексти. Ці завдання можна використовувати для роботи в парах , групах, індивідуально.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Читацькі цікавинки для Михайлика й Даринки. Практичний посібниксмт Городниця 2020рік

Номер слайду 2

Дана робота містить матеріали для проведення уроків навчання грамоти у першому класі. Матеріал направлений на активізацію розумової діяльності учнів при вивченні алфавіту. Для правильної вимови звуків, розвитку мовлення дітей, читацьких умінь. Даний матеріал формує мовно – літературну, соціальну та природничу компетентності. Структура роботи складається із трьох частин. Перша частина – теоретичні відомості про значення мовної розминки на уроках навчання грамоти у 1 класі. Друга – розробки матеріалів на кожну букву алфавіту. Третя частина – використана література. Матеріал може використовуватися вчителями початкових класів та учнями.

Номер слайду 3

Вступ. Читання – це віконце , через яке дитина пізнає світ . Ці слова належать видатному педагогу В. Сухомлинському. Від того, чи читають діти, що і як читають, залежить їхній успіх у навчанні. Читацькі вміння починають і певною мірою завершують формуватися в учнів на уроках читання в початкових класах. Успішним початком уроку навчання грамоти є мовна розминка. Саме вона є “пробудженням” дрібних м'язів обличчя, робить ротик і язичок “слухняними.” Для мовної розминки впорядкувала згідно з послідовністю вивчення звуків і букв у Букварі вірші, потішки, скоромовки, чистомовки. Ці невеликі за обсягом твори допомагають дітям налаштуватися на урок, бути готовим до сприйняття нового матеріалу. Мовна розминка сприяє покращенню вимови, розширює словниковий запас, розвиває мовні і творчі здібності першокласника. Урізноманітнити форми проведення мовних розминок вчитель може використати інтерактивні вправи: “Робота в парах”, “Мікрофон ”, “Слухають хлопчики — говорять дівчатка” і навпаки, “Говоримо луною”, “Дощик”, “Поїзд друзів”. На кінець року першокласники мають чималу “валізу” вивчених напам'ять потішок, віршів, скоромовок.

Номер слайду 4

Зміст. Вступ. Чистомовки та скоромовки від А до Я.3. Список використаних джерел.

Номер слайду 5

А а1. Відгадати загадку. Цю букву знають всі на світі. Вона найперша в алфавіті. Весела, гарна і дзвінка , І найскромніша буква… 2. Вивчити скоромовку, назвати слова з буквою а Абрикоси пахнуть сонцем Розжовтілись за віконцем. 3. Зробити звуковий аналіз слова – акула

Номер слайду 6

Завдання від Незнайки «Знайти букву а»

Номер слайду 7

О о 1. Гра « Впіймай звук «О» Буква «О» така-от кругла, хто не бачив, подивись: Наче сонце, наче бублик, мов обручик, - хоч котись!2. Назви слова на букву О3. До якого слова належить звукова схема 4. Поділи слова , що на картинках на склади 5 . Скоромовка. Ось гляньте: з оленятком олень у зоопарку нашім є Окрайчик хліба тато Олин з – за огорожі їм дає

Номер слайду 8

Зробити звуковий аналіз слова

Номер слайду 9

У у 1. Прочитати скоромовку. У долині жив удав . Удавав, що він все знав. Удавав , що він все вмів, у траві хвостом вертів. 2. Назвати слова на букву У, поділити їх на склади, поставити наголос: У-у-у песик на шнурку Цуценяток п'ять кудлатих, посідали коло хати У- у – у – песик на шнурку. 3. Скласти розповідь про Україну 4. Зробити звуковий аналіз слів: урок, учні

Номер слайду 10

Допоможи білочці скласти речення

Номер слайду 11

И и1 Відгадайте загадку. Дід брусочок третій клав для упору навскоси. Так він хвіртку майстрував, я ж дивлюся буква …и2. Прослухайте віршик, спіймайте звук И. И – блукає дуже близько, і співає дуже низько. Ти тихенько підійди і скажи ій: Букво И, подивися, Як розквітли наші ниви і сади. . 3. В яких слова на картинках є буква И. 3 4. Скласти речення із цими словами.

Номер слайду 12

Зроби звуковий аналіз слів

Номер слайду 13

Іій 1. Розказати скоромовку .Івасик іграшками грався, а по двору ішов індик .Івась побачив і злякався, і від індика в дім утік.2. Гра « Відгадайка, де сховалась буква І.»..рис, …грашка, …васик, п…вник.3. Назвати казочку , де головного героя врятував гусачок.4. Скласти звукову схему цього слова.5. Пограємося з лего.стіл- чарівник – бік – змій – олівець – жолуді.6. Розфабувати малюнок.

Номер слайду 14

Номер слайду 15

1 Ее 1. Відгадати загадку . Знизу вгору, потім вниз,чудо- віз Мене привіз, без руля і без коліс. Плине вгору, потім- вниз. Який перший звук чуєте у відгадці?. А хто з вас катався на ескалаторі, а хто на ескаваторі? Яка між ними різниця?2. До якого слова схема? 3. Робота над скоромовкою. Страус Ему біг в гостину, до далекої родини. Дуже гарний настрій мав , коли відстань ту долав.

Номер слайду 16

Зробити звуковий аналіз слів Допоможіть ведмедику скласти речення

Номер слайду 17

М м Чистомовка. Ма – ма – ма – я вже йду сама Мо – мо – мо – до школи йдемо Му – му – му – молочка кому. Ме – ме – ме – хто мене візьме?Мі – мі – мі – молочка КузьміМи – ми – ми – швидко ти візьми.2. Скоромовка. Мама мила Мілу з милом. Міла мило упустила. Упустила Міла мило. Мама Мілу не домила.3. Прочитай склади. Ма мо му ми мі ме ам ом ум им ім ем4. Склади слова. Ма---ма ма ---мо ма ---ми ма ---мі ма ---му ма ---ле 5. Склади речення . Ма –ма ------ ---- Міла. 5. Назвати імена діток , що почитаються на букву М.

Номер слайду 18

іму

Номер слайду 19

Лл. Читаємо чистомовку: Ла – ла – ла - дівчинка мала. Ло - ло – ло – літо вже пройшло. Лі- лі – лі – кролики маліЛи – ли – ли – водички налили. Лу – лу – лу – ми знайшли стрілу. Ле – ле – ле – кошеня мале.3. Робота над різними видами читання скоромовки. Лелека ластівку питає: - Хто вище всіх птахів літає?Літають люди вище всіх на літаках швидких своїх.2. До якого слова схема4. Читаємо по складах. Ли – ла ли – ло. Ло – ла Ло – ли. Ло – лі Ло - лу5. Скласти речення із розсипаних слів: Ло – ла , лі – сі , у. ма- ма, ми- ла, Мі –лу.6. Відгадайте загадку . В темнім лісі проживає, довгий хвіст пухнастий має. Назвіть казочку про цю тваринку. Перекажіть її.

Номер слайду 20

Номер слайду 21

С с. Прослухайте віршик, спіймайте звук –С. У сороки – білобоки п'ять малят – сороченят. Усі чисто хочуть їсти , всім їм треба дати лад.2. Читаємо чистомовку: са – са – са – в полі випала роса. Со – со – со – ми посіяли там просо. Су – су – ус – туди водичку понесу. Ес – ес – ес – гарний виросте овес. Си – си – си – ти овес весь покосиІс – іс – іс - - покладемо у покіс. 3. Вчимо скоромовку . Хитру сороку впіймати морока, а на сорок сорок , сорок – морок.4. Читаємо по складах. Са – со – су – сі – се – си. Ас - ос – ус – іс – ес – ис 5. Склади слова.с, і, л и,с, л м, і, с. О, л,е,с у, м, с с, а, м, а6 . Підбери схему до слова смерека. Розкажи про це дерево.

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Читаємо чистомовку: На – на – на я впіймав лина. Но – но – но – біля річка я давноан – ан – ан - в лісі бігає кабан. Ин – ин – ин – півень виліз на тин. Ун - ун – ун – дуже вже смачний кавун. Не – не – не – пригости мерщій мене.2. Розказуємо скоромовку. На довгу нитку намистинки ,нам Ніна хоче нанизать . Вона напевно буде нині на нашім святі виступать.3. Прочитай: Ні – на Ні – но Ні – ну. Лі – на Лі – но Лі – ну Лі – ни. У Ні – ни ма – ли – на . А у Лі – ни ли – мон . На Алі – но, ли – мо – на. У Ін – ни ана – нас. 4. Скласти речення за малюнками. 5. Поділити слово нарцис на склади і пояснити його значення

Номер слайду 24

Давайте почитаємо

Номер слайду 25

Прочитайте чистомовку: Ка – ка – ка – дай матусю молока Ак – ак – ак – дуже смачно, так. Ко – ко – ко - п'ю смачненьке молочко Ок – ок – ок - ще один ковток Ки – ки – ки – ми крепкі малюки .2. Скоромовка. Кіт котив каток по току Каток попав на лапу коту.3. До якого слова звукова схема 4. Прочитай : ка – ли – на Ма – ли – на Ки – ли – на. Ко – ло мли – ну ка – ли - на . У лі – сі ма – ли – на. 5. Скласти казочку про

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Прочитати чистомовку: Ва – ва – ва – кричить у лісі сова. Ав – ав – ав – дров я наламав. Ов – ов –ов - швидко наколов Ву – ву – ву – я нарву траву. Ув – ув – ув - птахів я почув. Ве – ве – ве - дід травичку рве. Ев – ев – ев – у кошик поклав.2 . Вчимо скоромовку. Вовк ведмедя розбудив: - Вже весна, гуляти йди!Виліз велетень з барлоги, вовк втікає в ліс від нього!3. Скласти речення із слів, вставити потрібне слово. малину, Ніна, і ,Ліна –лісі, У. молоко, Килині, - Мама.4. Гра з цеглинками. Склади правильну вежу: Сова – Орел – Журавель – Баклан – Зозуля – Чайка.

Номер слайду 28

Скласти речення із словами , що «заховались»

Номер слайду 29

Р р1. Прочитати чистомовку. Ра –ра – ра – вже осінняя пора. Ру – ру – ру – я грибочків наберу. Рі – рі – рі – що ти бачиш угоріРи – ри – ри – з риби юшки навари. Ар – ар – ар – буде в нас смачний навар.2. Робота над скоромовкою: Ромашки рвати ми ходили , над річкою , в густій траві. Та раптом равлика зустріли із ріжками на голові.3. Гра « Слово в слові» Із слова – красиво – скласти нові слова.4. Прочитати за стрілочками. 5. Читай швидко і правильно. Кра к ра – нок ку – пи - ли. Кро н ри – нок по – куп - ки. Кри к п ро – лик по – кла - ли. Крі м кра – ник ра – кет - ки. Кре

Номер слайду 30

Встав пропущені буквиі

Номер слайду 31

Т т1. Чистомовка . Та – та – та – іменини у кота. Ти – ти – ти – готуються всі коти. Ту – ту – ту – подаруночки котуІт – іт – іт – друзям радий чорний кіт. То – то – то – разом гратимуть в лото. Ати – ати – потім гості ідуть спати.2. Скоромовка . Ліз Мартин через тин,за яким великий млин. Вдома всім сказав Мартин, що не меле зараз млин, бо втомився дуже він. 3. Читай правильно і швидко. 4. Скласти речення : Толика, тато, У , тренер. Тимур трак – тор Тамара Тортик, мама, до, принесла, Тимура. Толик так - сист Тамара 5. Зробити звуко – буквенний аналіз. Таміла транс – порт Тарас слова - тракторист6. Гра з цеглинками – жук – зебра – олень – сойка – голуб - чайка

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Читаємо чистомовку. Да – да – да – у річці вода. Ад – ад – ад - випав білий град. Ди – ди – ди – вийшли із води. Од – од – од – дідусь скопав город. Де – де – де – кізонька бреде. Ед – ед – ед – стоїть велосипед. Ді – ді – ді - хвилі на воді. 2. Скоромовка. Дубові дрова дід рубає, в дворі під деревом старим. А дітвора допомагає носити дрова з двору в дім.3. Гра «Плутанка» Склади слова. 4. Скласти розповідьІ Д М , Д Р ВІ, Д А С, Д О В Р А. про дятла.молокобілка. Дінадід

Номер слайду 34

Номер слайду 35

З з1. Читаємо чистомовку: За – за – за – на городі коза. Зе – зе – зе – вона морквочку гризе. Зу – зу – зу – я люблю свою козу Зи – зи - зи - є обід у кози. Аз – аз – аз – коза стриб на перелаз. Уз – уз – уз – у болоті враз загруз.2. Скоромовка. Заєць зілля з'їв у Зіни, захотів заїсти сіном. Зіна зойкнула у сінях: - Де ж узяти зайцю сіна?3. Утворити слова із складів. Мо, зи, во, ро; за, ко; лаз, во, до; бра, зе; зе, ве.4. Пальчиковий театр. Назви героїв до казки « Коза – дереза». Перекажи казочку . Програйте уривок із цієї казочки.

Номер слайду 36

Номер слайду 37

1. Чистомовка . Ба – ба – ба - на ставку верба. Бо – бо – бо - яке тут ясне небо. Бі – бі – бі – хлопчик грає на трубіБу – бу – бу - дітлахи зловили рибу. Би – би – би – пішла баба по гриби. Аб – аб – аб - росте високий граб. Уб – уб – уб – який кремезний дуб.2. Скоромовка. Бурі бобри брід перебрели, забули бобри забрати торби.3. Скласти речення із слів , що на малюнках, придумати казочку про бобра.4. Чи правильно побудовані речення: Бе –ре - за, дуб, вер –ба – тва –ри -ни. Бо -бер, біл -ка, зеб -ра, ка -бан – ви -ди спор -ту. Бокс, бас –кет –бол – тва –ри -ни.5. Читай швидко . Бо –рис -ко і Бен – брати . Тато при -вів си -нів у спорт зал. Там вони зуст -ріли тре -нера. Діти були за –до -волені.

Номер слайду 38

Номер слайду 39

Й й. Чистомовка. Ай – ай – ай - дуже смачний коровай Ей – ей – ей – нам принесли клей Ій- ій – ій - до нас прийшов Андрій.2. Читаємо скоромовку. Гей, малий, скажи малому,  хай малий малому скаже,  хай малий теля прив'яже.3. Читай швидко: йод ви - рій під –йом -ний кран Йо - сип ма –йо - нез сер – йоз – на роз - мова ра - йон зна – йо - мий теп – лий край4. Прочитай , перекажи. Анд – рій - ко, Йо - сип і На – дій - ка – дру - зі. Во - ни дав -но зна - йомі. Ді - ти по – ча - ли май – стру – ва - ти кліт - ку па – пу - зі . Йо - сип по – ра - нив ру - ку . На – дій - ка до – по – мог - ла йо - му. Во - на зма – сти - ла ран - ку йо - дом. Ско - ро ру - ка пе – ре – ста - ла бо – лі - ти. - Спа – си - бі, На – дій - ко! – ска - зав Йо - сип.

Номер слайду 40

Номер слайду 41

ЇїСкоромовка . Їжак покликав їсти й пити , своїх маленьких їжачків. Та не схотіли діти їсти, він їхню їжу сам поїв.2 Знайди букви Ї та ї в рядку. ї о ї п ї л Д ї в Ї У ї Ж Ї К ї 3. Читай швидко.Їжа по - їхав гаї країЇжак за - їхав мрії країнаЇжа - ченя до - їхав сиро - їжка поїзд 4. Вігадай загадку, зроби звуковий аналіз відгадки. В ліс ми з друзями пішли, диво дивне там знайшли. Як клубочок, ця тваринка, вся в колючках в неї спинка. Хай собі затямить всяк, зветься дивний звір...(Їжак)5. Підготувати розповідь про їжачка.6. В яких казочках є герой Їжачок.

Номер слайду 42

Прочитай

Номер слайду 43

Гг. Чистомовка . Га – га – га – в гусака болить нога. Гу – гу – гу – лікуєм гусаку ногу. Ег – ег – ег – випливав гусак на берег. Ги – ги – ги – у нього вже здорові ноги.2. Скоромовка. Гуляють гуси під горою, в город забігло гусеня. - Гиля! Гиля! – гука Ганнуся, його з городу виганя3. Склади реченя із слів. лісі, гриби, білі, ростуть, У.у, бабусі, Жили , гусі, два, веселі. кружляє, У, біла, голубка, небі. Галинка, Гнат, пасти, і, гонили, козу.4. Читай швидко. Гар – буз гай герб Гри –го- рій ги – ря гри - бок Гі – та – ра го –ра го - роб - чик

Номер слайду 44

Допоможи їжачку: прочитай текст, дай відповіді на питання

Номер слайду 45

Гг. Скоромовка. Ґава, ґедзь і горобець, полетіли навпростець. Ґава й ґедзь в гайочок, горобець в садочок. Загадка . Є весела іграшка в гусачка. І вертлява і метка. По землі кружляє , діток звеселяє. Хто вона така? Зробити звуковий аналіз слова дзиґа .3. Склади слова із розсипанки. г , у, р, с, А, н, р, о, Г Г, е, д, з, ь. Побудуй з ними речення. к,и,з,д,у, Г к, о, н, а, Г 4. Читай швидко. Ґава ґедзь дзиґа кава гиря дзвінко ганок гавеня агрус

Номер слайду 46

Завдання від Гномика. Заміни букву, з'єднай із малюнком. Встав пропущену букву

Номер слайду 47

Жж1. Чистомовка. Жа – жа – жа – на городі в нас межа. Жі – жі – жі - сів жук на межіЕж – еж – еж – він літає без меж. Жу – жу – жу - тобі зараз покажу. Уж – уж – уж – ти біжи сюди чимдуж. Же – же - же – жучок квітку береже. Жи – жи – жи – ти теж природу бережи.2. Віршик Буква «Ж» - неначе жук,Що потрапив нам до рук. Хоч листочків «Ж» не їсть,Та кінцівок має шість.3. Читай швидко скоромовку та слова. Жуки гудуть в садочку літом,по стежці жабка плиг та плиг. Жоржини квітнуть жовтим цвітом, кружляють бджоли біля них. Жито Жора жов - тий Жити живий жура - вель. Шити межа жор - жини. Жуки жито пере – жив 5. Склади із речень розповідь. Жабка ло – ви- ла ко – ма –рів і жу – ків. Мала жаб – ка жи –ла в бо – ло – ті. Бу – ва – ло жаб –ка стри – ба – ла на лу – жок. На луж – ку бі – гали жу – ки. У во – ді плив вуж. А в не – бі леті – ли жу – рав – лі.

Номер слайду 48

Прочитай

Номер слайду 49

ЄєСкоромовка . Єноти вивели гуляти своє єдине дитинча. За їх сім'єю вовк зубатий єхидно стежить з – за куща.2. Прочитати. Знайти слова, які відрізняються однією буквою. Маленькі єноти - розучують ноти. Музику люблять маленькі єноти. Кажуть: - Не хочем ні їсти, ні пити, тільки співати і ноти учити. 3. Читаємо піраміду слів Ма є ми є си нє ко льє спі ває Єхид на4. Розповісти про звірка – єхидну, зробити звуковий аналіз цього слова.

Номер слайду 50

Виконай завдання від Єгорки

Номер слайду 51

Фф. Скоромовка . Фа – фа – фа – новенька софа. Фе – фе – фе – дитяче кафе. Аф – аф – аф – молодий жирафІф – іф – іф – цікавий міф.2. Скоромовка . Фіолетовий фломастер фарбувати квіти майстер Фіолетові фіалки фарбував він для Наталки3. Встав пропущену букву, прочитай. Мікро…он, ра…інад, порт…ель, теле…он.4. Читай швидко: фата фініш фасон фільм фарба фікус фартух фіалка факел фігура

Номер слайду 52

Завдання від жирафа

Номер слайду 53

Хх1. Чистомовка . Ах – ах – ах – у небі летить птах. Ух – ух – ух- на тополі пух. Хе – хе – хе – в неї листячко сухе. Ху – ху – ху – ми ходили по даху.2. Скоромовка . Хвастався хом'як пихатий: « Є хазяйство в мене й хата,В холодильнику харчі, три хлібини у печі!»3. Прочитай, поясни прислів'я: Хліб – усьому голова.4. Відгадати загадки , зробити звуковий аналіз відгадок. Соняшникова, запашна, дітьми любима усіма. Солодка і смачна така, а зветься як вона ? ( халва) У зеленім кожушку, в костяній сорочечці, я росту собі в ліску, всім зірвати хочеться. (горіх)

Номер слайду 54

Прочитай

Номер слайду 55

Ш ш. Чистомовка. Ша – ша – ша – у полі лоша Ші – ш – ші- бігають мишіШу – шу – шу – порушують тишу. Ше – ше – ше – ше – бігайте тихішеІш – іш – іш – з'їли смачний куліш. Еш – еш – еш – більше не знайдеш 2. Розкажи скоромовку різними способами. Шматок сальця шукає мишка. У нашій шафі шарудить. Як шугане на мишку кішка! А мишка шусть у шпарку вмить!3. Знайди слова із буквою Ш, зроби звуковий аналіз, читай швидко: Сів шпак на шпаківню, заспівав шпак півню: Ти не вмієш так , як я, так , як ти , не вмію я. 4. Розкажи про лікувальні властивості цих плодів.шипшина

Номер слайду 56

Кішка кішечка кіска Андрушкамишка мишеня миска Марушкатовариш товаришка казка Варварка Жив собі дід Андрушка. А в нього була баба Марушка. А в баби була дочка Мінка. А в дочки – собачка Хвінка. А в собачки – товаришка, кішка Варварка. А в кішки – вихованка , мишка Сіроманка. Пішов якось дід на город – гуп-гуп…-З якої це казки? Пригадай її заголовок. Розкажи казку даліПрочитай, дай відповідь на питання, зіграй казочку.

Номер слайду 57

Цц1. Чистомовка . Ац – ац – ац – який гарний палац Ці – ці –ці – я беру олівціЦе – це – це – курка знесла яйце. Ці – це – ца – ці – кольорові олівці.2. Читай швидко скоромовку: Цапок водицю п'є з цеберця. Скубе травицю на лужку. Солодкий цукор чи цукерка Це теж цапкові до смаку. Прочитай, перекажи. Гриць сонце ціла вівцямісяць віконце цілий кінець Місяць чи сонце? Якось Василько та Гриць засперечалися: Сонце важливіше чи Місяць?»Місяць, - доводив Василько. – Звичайно, Місяць. А як ти це доведеш? – спитав Гриць. Бо він світить цілу ніч, коли темно. А Сонце світить удень, коли й так видно. А ти як скажеш?

Номер слайду 58

Хто уважніший? Дві подружки Ганнуся й Оленка сиділи в парку на лавочці і розмовляли. По доріжці біля них повільно ішов старий чоловік з ціпком у руці. Неподалік від дівчаток старий зупинився. Він вийняв з кишені хустинку і став протирати окуляри. В цей момент у нього з-під руки випала газета. Дядечку, дядечку! – вигукнула Оленка. – Он ви загубили…А Ганнуся не кричала. Вона зіскочила з лавки, підняла газету, обтрусила її від пилу і подала дідусеві. Дідусь подякував Ганнусі. Поведінку кого треба наслідувати? Прочитай , придумай заголовок

Номер слайду 59

Ч ч1. Чистомовка. Ча – ча – ча – ми взяли м'яча. Чу – чу – чу – я уроки вчу. Че – че – че – мишка утече. Чі – чі – чі – склали всі м'ячіИч – ач – уч – тече річка Случ2. Скоромовка. Чубата чапля чваньковита, через болото йде одна. Чомусь з журавликом дружити, не хоче чапелька чудна. Греч-ка че-ре-да ка-чал-ка чо-бо-тича-бан чер -вень пе-чи-во чо-бо-тарча-вун чо-вен га-чок чо-ло-вікчар-ка гле-чик кур-ча-та чор-но-гуз Міс-та Ук-ра-ї-ни Чер-ні-гів, Чер-ка-си, Чер-нів-ці – міс-та Ук-ра-ї-ни. Чер-ні-гів роз-ки-нув-ся на бе-ре-гах річ-ки Дес-ни. Міс-то Чер-ка-си роз-та-шо-ва-не над Дніп-ром. А Чер-нів-ці роз-ки-ну-ли-ся у за-хід-ній час-ти-ні на-шо-ї дер-жа-ви. Які міста України ти знаєш?3. Прочитай.

Номер слайду 60

Листоношо, листоношо! Тишком-нишком. Чи важка у тебе ноша? Вийшла мишка із нори,Хоч важка, але хороша: в шкряботушки. Всім вітання я розношу! ніс і вушка догори. Прочитай виразно. Відгадай. Загадки. Б’ють мене й малі, й старі і в повітрі, й на землі. Та від цього не вмираю, тільки весело стрибаю. ***Між берегів текла, текла. Мороз зміцнів – під скло лягла. ***Не кінь, а біжить. Не ліс, а шумить. ***Тече, тече – не витече,Біжить, біжить – не вибіжить. ***Може й розбитися, може й зваритися. А раптом в птицю може перетворитися. ***У воді купалася, а сухою зосталася.

Номер слайду 61

Щ щ1. Вивчи скоромовку. Щиглик, щиглик, щигленятко,Щиглик дзьобає зернятка. Щиглик дзьобає дрібненько – сипонув я цілу жменьку.ащ ущ ищ іщ ощ ещ аща ищи ущу ща щу щи щі що ще еще іщі ощо плащ кущ прищ дощі щебітщастя щука щиглик щоки щедрівка Щиглик У кінці саду біля старої яблуні стоїть розлогий кущ бузку. На кущі гніздо. То гніздо щиглика. Він сидить поряд з гніздом на гілці і щебече. Щиглик – корисна пташка. Він знищує багато шкідливих комах.2. Читай швидко. 3. Перекажи текст. Постав запитання до тексту.

Номер слайду 62

Щітка щітці говорила: Я щоранку щось робила. Щітка щітці відказала: Ти щоранку міцно спала. Щоб дві щітки не сварились,Ми раненько пробудились,Одна – вікна промиває,Інша – килим вичищає. ***Весняні ідуть дощі. Все блищить: трава, кущі, парасольки і плащі…Весняні ідуть дощі. Підбери інші рими до слова дощі. Виразно прочитай:

Номер слайду 63

Ю ю. Чистомовка. Лю- лю – лю –я тебе люблю. Юк – юк – юк – маленький малюк. Рю – рю – рю – іграшку дарю. Юн – юн – юн – ось великий в'юн.2. Скоромовка. Юрасик любить працювати, він юний садівник юннат. З юрбою малюків завзятих біля будинку садять сад. 3. Прочитай. Про яку пору року розповідається у тексті? вдень малював зима-зимою вночі намалював весна-весною вранці розмалював осінь-осінню ввечері вималював голова-головою Бурульки Вдень від сонця танув сніг, і з дахів збігали тоненькі струмочки. Вночі вдарив мороз. Струмочки стали срібними бурульками. Вранці виглянуло сонечко. І бурульки заграли, заіскрилися. Здалося, ніби хтось розмалював їх рожевою, червоною, блакитною, синьою фарбою. Юрко подививсь на бурульки і одразу ж загадав Юльці загадку: Росте вона зимою Донизу головою. Юлька не одразу здогадалась, а ви?

Номер слайду 64

Прочитай і здогадайся, які це тварини про себе розповідають: Я даю дітям свіже молочко. Я допомагаю господареві рано вставати. Я ловлю мишей у коморі в свого господаря. А я дарую теплі шкарпетки і рукавички дітям. Попрацюйте в парі. Придумайте свої речення.

Номер слайду 65

Я я. Я-ків Я-на На-ді-я О-ля. Я-ким Зо-я Ма-рі-я Кат-ря. Я-ре-ма Я-ри-на Со-ло-мі-я У-ля-на. Я-рос-лав Яд-ві-ґа А-нас-та-сі-я Зо-ря-на 2. Явір, явір, яворина, коло явора Ярина.Із Яриною Яким, із Якимом Явдоким;З Явдокимом Якилина, Яна, ще одна Ярина,Яків, Ярош,Ярослав…Скільки «Я»? Порахував? 3. Скоромовка. Якось Яків сіяв мак,так-сяк, абияк. Виріс ярий Яків мак,але коле, як будяк! 1. Читай швидко, вивчи скоромовку. Склади речення із іменами дітей.

Номер слайду 66

На за ра ла та да са ан аз ар ал ат ад ас ня зя ря ля тя дя ся ян яз яр ял ят яд яс. Яся Яна Катруся Оля Яким. Олеся Ярина Зоряна Валя Ярослав Подарунок У дівчинки Яринки гарна лялька Олеся. То подарунок сестри Зоряни. На голові у ляльки великий яскравий бантик. Яринка й Олеся ходять разом на прогулянку. Яринка полюбляє шити ляльці новий одяг, робить для неї гарні зачіски. Часто дівчинка кладе ляльку поряд у ліжечку. Олеся – улюблена іграшка Яринки. Коли Яринка виросте, то подарує свою улюблену іграшку молодшій сестрі Катрусі. Прочитай стовпчики слів перед текстом «Подарунок». Знайди серед імен людей імена дітей, які не зустрічаються в тексті

Номер слайду 67

Прочитай і здогадайся, які це тварини про себе розповідають: Я даю дітям свіже молочко. Я допомагаю господареві рано вставати. Я ловлю мишей у коморі в свого господаря. А я дарую теплі шкарпетки і рукавички дітям. Ьь Ньо-но льо-ло дьо-до зьо-зо сто-со тьо-то рьо-ро день – день-ки день – де-ньок Ва-силь - Ва-силь-копень – пень-ки пень – пе-ньок І-ван –І-ван-ко кінь – ко-ни-ки кінь – ко-ник Сте-пан – Сте-пан-ко 2. Прочитай, перекажи. На льо-ду На-ста-ли силь-ні мо-ро-зи. До-рос-лі за-ли-ли ко-ло до-му ков-зан-ку. День у день тут ді-тво-ра. Та-то ку-пив Ва-силь-ко-ві но-ві ков-за-ни. Ва-силь-ку, ну-мо на ков-зан-ку, - кли-ка-ли дру-зі Ва-силь-ка. На льо-ду слизь-ко. То-му Ва-силь-ко-ві до-ве-лось кіль-ка ра-зів па-да-ти. Па-дав, але ні ра-зу не за-пла-кав1. Попрацюй в парі. Читай швидко.3. Склади запитання до тексту.

Номер слайду 68

Льон Льон ро-сте в по-лі. На ньо-му кві-ти та-кі си-ні! То-му, ко-ли квіт-не льон, то-ді по-ле, не-мов мо-ре. Льон – ко-рис-на рос-ли-на. Він при-но-сить нам у дім і кра-си-ві ко-льо-ро-ві тка-ни-ни, і по-стіль, і ска-тер-ти-ну на стіл, і за-на-віс-ки на вік-на. Ко – рисне на – сін- ня, олію. Виразно прочитай Розкажи другу про рослину, про яку ти дізнався.

Номер слайду 69

Список використаних джерел. Будна Н. О., Рябова С.І. “Супутник Букваря”, Навчальна книга — Богдан, 2009. Вашуленко М. С., Вашуленко О. В. “Буквар”, Київ, видавничий дім “Освіта”, 2012. Забаштанська Н., “Буквар”, навчально-методичний посібник, Київ, “Країна мрій”, 2007 Забіла Н. « Чистомовки для дітей». Коритченкова О., “Світ дитячих запитань”, Донецьк, “Проспект — Прес”, 2005. Полєвікова О. Б., Мачнева О. М., “Всі уроки навчання грамоти”, Вид.група “Основа”, 2012. Чубач Г., Букварик “Я збираюся до школи”, Київ, видавництво “Країна мрій”, 2004.www.yrok/ua/load/vchitelski/http.//www.google.com.ua. Posnayko.com.ua/Pinteress.com.ua/

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
4.6
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Іпатенко Оксана
    Доброї ночи .Чистомовки дуже хороші,використовую в роботі. Але немає на букву "П".Дякую.
    Загальна:
    3.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    3.0
  2. Малий Ирина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Кулак Ірина Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Веселовская Наталия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Ковальова Алла Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
pptx
Додано
12 січня 2021
Переглядів
7462
Оцінка розробки
4.7 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку