Розвиток мовлення та культура спілкування. Грамота.

Про матеріал
Заняття на закріплення набутих знань дітей старшого дошкільного віку з розвитку мовлення та культури спілкування. Грамота.
Перегляд файлу

Заняття з розвитку мовлення та культури спілкування. Грамота. «Зелена красуня Весна»

Група: старший дошкільний вік

Програмовий зміст: закріпити пори року, називати місяці, слова якими можна розповісти про весну, складати речення, з’єднувати склади, називати слова за схемою, читати склади і речення.

Закріпити вміння робити звуковий аналіз 3-х , 4-х, 5 - ти звукових слів, вірно тримати олівець, обводячи предмети по контуру. Виховувати бажання навчатися.

Попередня робота: звуко – буквений аналіз слів, навчання складати слова у речення.

Матеріал: сюжетні картинки, схеми слів, іграшки, опорні плакати, презентація «Весна».

Використана література: «Цікава граматика» О.А.Шевцова,

Організаційний момент: Діти у роздягальній кімнаті з помічником вихователя. В групі гості. За партою сидять улюблені іграшки дітей. Їх посаджено так, щоб діти відразу не побачили іграшки. На парту навпроти іграшок викладаються завдання з карток і фішок, що «принесли» ведмедик та лялька. Коли все готово вихователь заводить дітей до групи.

 

Зміст заняття:

Вихователь: Діти сьогодні до нас прийшло багато гостей. Давайте дружно їх привітаємо.

Діти: Доброго ранку, земле моя!

          Доброго ранку, сонце привітне!

          Доброго ранку, небо блакитне!

          Доброго ранку, в небі пташинки!

          Доброго ранку, берізки стрункі!

          Доброго ранку, добрії люди!

         Хай щастя і радість, завжди з вами буде!

Вихователь: Діти, у нас на занятті сьогодні дорослі та ваші іграшки. Ведмедик і Оленка вони мені сказали, що теж ідуть у школу. Вони дізналися, що ви йдете до школи і принесли вам завдання. і ці завдання нам потрібно виконати вірно, без помилок. А Ведмедик і Оленка будуть уважно слідкувати.

Вихователь:  Діти, ви будьте уважними і відгадайте загадку.

Вихователь  бере завдання у Ведмедика на столі і читає загадку:

Промінчик сонячний зловила

У вушко голочки з сосни.

Прегарні проліскові зшили

Сорочку, шапочку, штани.

 Щорік вона працює вправно

 Про неї кажуть що красна…

Так хто ж бо ця майстриня славна?

Вгадати не важко  це…

 (Весна)

Вихователь: Так діти це весна. А скільки весняних місяців, назвіть їх. Весна для детей

Діти називають:  Березень, Квітень, Травень.

Вихователь: Пригадайте прислів’я  або приказку про весну.

Діти: 1. Весна – днем красна.

2. Березень з водою,

Квітень з травою,

Травень з квітами.

3. Весна красна квітами,

а Осінь плодами.

          4. Один весняний день цілий рік годує.

Вихователь: Якими словами можна розпочати розповідь  про весну.

Діти: - Весна гарна, молода, чарівно - красива, сонячна свіжа, радісна зелена.

 Мнемотаблиці ."Пори року-ВЕСНА "

Вихователь:Я пропоную переглянути презентацію, а потім ви розповісте про те, що там побачили.(перегляд презентації про весну).

Слово надається 3-4 дітям, щоб розповісти про те, що вони побачили на слайдах.

Вихователь: - Як ще можна розповісти про весну ?

Діти: - Скласти розповідь.

Вихователь: Давайте придумаємо речення з яких побудуємо потім розповідь.

Весна красива пора року. У неї є три місяці Березень, Квітень, Травень. Весною світить і гріє сонечко. Від тепла тане сніг з’являються проталини. Цвітуть перші квіти підсніжники, проліски та ряст. Весною до нас прилітають птахи, вони сповіщають про весну – це шпаки. Весні радіють і дорослі і малі. Весна приносить тепло, усмішку і здоров'я.

Мнемотаблица «Времена года: весна». Весенние признаки в картинках,  мнемотехника, алгоритм — скачать и распечатать. Времена года и погода —  Весна. «МААМ—картинки». Воспитателям детских садов, школьным учителям и  педагогам - Маам.ру

Вихователь: - Ну, що, Ведмедику, сподобалася тобі розповідь про весну?

Ведмедик:  - Так сподобалось!

Діти: Розповідь складається з речень, а речення із слів, а слово із звуків.

Вихователь: Діти скільки звуків у слові Весна? – 5 звуків; а скільки складів? -2 склади. Одна дитина біля дошки робить звуковий аналіз слова та викладає схематично.

-  --

Вихователь бере у ляльки Оленки та Ведмедика схеми слів та виставляє їх на дошку. Діти відповідно до схем роблять аналіз  та підбирають слова.

Мак   -  -

Дим  -  -

Дім   =   -

Сіль  =  =

Рак   -  -

Маша  -  -

Саша  -  -

Вихователь бере у Оленки чергове завдання – це картинки та розташовує на одну сторону дошки, а слова на іншу. Дітям потрібно прочитати слова і поставити під відповідну картинку. Це слова: лимон, цибуля, пень, риба, гілка, клоун і пояснити значення слів.

Лимон – кислий фрукт який їдять, росте на дереві,

Цибуля -  гіркий овоч, росте на городі;

Пень – зрізане дерево;

Риба – плаває у воді;

Гілка -  росте на дереві, це його частина;

Клоун – людина яка виступає в цирку та смішить людей.

Діти виконують завдання, а вихователь їм допомагає. Потім пропонує назвати односкладове слово в цій групі слів.

Наступне завдання потрібно з’єднати склади.

КА               НА                  РИ                 ТА                  РИ

               ША                                  БА                        ЛО

НІ                          МИ                     КУ                                     ТО

 

Прочитавши склади та з’єднавши їх в слова діти виконують наступне завдання. Читання оповідання.

Якось Івась пішов у парк. Там він збирав шишки. Раптом під кущем хтось зашарудів. Бровко голосно загавкав. Це був їжак.

 

Вихователь спонукає дітей розповісти, що було складно виконувати під час заняття. Дякує дітям за те що були активними та уважними. А іграшки пригостили дітей цукерками за те що гарно відповідали.

 

 

 

doc
Додано
12 січня 2021
Переглядів
1711
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку