Алана: Сьогодні в класі ми переглядали правила поведінки. Назар: А навіщо вам це?Алана: Ми дописали нове правило, яке забороняє будь-які прояви цькування. Назар: Це правило важливе для етики шкільного спілкування! А як воно звучить?Чому правила шкільного спілкування є важливими? Поміркуй, як може звучати таке правило.
Номер слайду 3
ЯКИМИ МАЮТЬ БУТИ СТОСУНКИ В КЛАСНОМУ ТА ШКІЛЬНОМУ КОЛЕКТИВАХ?Найкращий і найміцніший колектив — це дружній колектив! Коли в класі та школі панує дружня атмосфера, то хочеться йти до такого класу та школи. У дружньому колективі все робиться разом. Є спільна мета, цінності, спільна перемога, досягнення і радість за результат. У такому колективі кожний його член почувається комфортно й у безпеці.
Номер слайду 4
Досить часто в класних і шкільних колективах можна спостерігати зовсім інші стосунки, недоброзичливі по відношенню до окремих осіб. Інколи ці відносини переростають у дуже агресивні. В таких умовах має місце таке негативне явище, як булінг. Булінг (цькування) — це агресивна та вкрай неприємна поведінка однієї людини або групи людей по відношенню до іншої людини, що супроводжується постійним фізичним і психологічним впливом.
Номер слайду 5
Ознаки булінгусловесні образивисміюваннянеприйняття до колективушантажзалякуванняпсування речейрозповсюдженняплітокпобиття
Номер слайду 6
ПРИЧИНАКривдники можуть знайти різні причини, щоб цькувати дитинузовнішністьповедінкадумкирелігійна приналежністьматеріальний стануспіхи в навчанні
Номер слайду 7
Сторони булінгу: Кривдник (булер) — той або та, хто переслідує, вчиняє цькування. Жертва — той або та кого переслідують, цькують. Спостерігачі — свідки, очевидці цькування.
Номер слайду 8
Не звинувачуй себе! Ти можеш стати жертвою через будь-яку ознаку, яка тебе відрізняє. Інакшість не є підставою для знущань. Не соромся! Розкажи своїм рідним чи друзям. Не мовчи! Звернися за допомогою до вчителя або вчительки, класного керівника, шкільного психолога, завуча, директора й інших дорослих. Булінг є системним явищем, цькування повторюється, відбувається постійно. Чи є у твоєму класі чи школі прояви булінгу? Чи знаєш ти, що робити у випадку булінгу?Що робити, якщо ти став/стала жертвою булінгу?
Номер слайду 9
Підтримай! Якщо тобі хтось розповів про те, що став жертвою булінгу, вислухай, поговори про це, розрадь, не знецінюй проблему. Не зволікай! Одразу звернися до дорослих: учителя, психолога, директора, завуча, старших товаришів, родичів, батьків тощо. Не приєднуйся! У жодному разі не будь співучасником чи співучасницею групи, що цькує. Що робити, якщо ти став/стала свідком булінгу?
Номер слайду 10
Розумій! Булінг — це твої дії, ти можеш ними керувати та змінюватися на краще. Знай! Булінг завдає фізичного й емоційного болю. Подумай! Чи дійсно ти прагнеш завдати шкоди іншій людині? Зупини цькування! Твої дії завдають шкоди не лише жертві, а й тим, хто поруч, — і ти будеш мати серйозні проблеми. Звернися за допомогою! Агресивна поведінка є наслідком особистих проблем, з якими треба справлятися, а дорослі у цьому допоможуть. Що робити, якщо ти булер
Номер слайду 11
НАВІЩО ДОТРИМУВАТИСЯ ПРАВИЛ ПОВЕДІНКИ В КЛАСІ ТА ШКОЛІ?Для комфортного спілкування і перебування в школі потрібно, щоб усі учасники дотримувалися однакових правил. ПРАВИЛА КЛАСУ
Номер слайду 12
Отже, щоб правила діяли і сприймалися всіма, треба долучатися до їхньої розробки, обговорення та ухвалення. Також правила варто переглядати, оновлювати за потреби. Перейдіть за QR-кодом і подивіться відео. Яка поведінка в класі є прийнятною, а яка ні? Поясніть ситуації, які показано в ролику. Чому потрібно дотримуватися правил поведінки в класі та школі? Що буде, якщо не дотримуватися правил поведінки? Якими мають бути правила, щоб їх сприймали всі?
Номер слайду 13
ЯКІ НОРМИ ПОВЕДІНКИ З ОДНОЛІТКАМИ Й СТАРШИМИ?Перебуваючи в класі, школі чи у будь-якому іншому середовищі, ми дотримуємося певних норм поведінки — що, де, як і коли можемо говорити, робити. Поведінка говорить нам про культурний рівень людини, її манери. Роздивіться світлини. Які манери поведінки на них зображено? Чи є такі норми поведінки прийнятними й чому? Щоб ви порадили цим дітям? Як їм треба себе поводити?
Номер слайду 14
Розглянь хмари слів. Знайди й запиши в зошит або записник «чарівні слова».
Номер слайду 15
Домашнє завдання. Опрацювати п.20 Вміти відповідати на запитання. Завдання. Уяви, що у твоєму класі чи оточенні є людина, яка піддається булінгу. Поміркуй, які кроки тобі потрібно зробити, щоб допомогти їй. Занотуй у зошит або записник й обговори.