Презентація. Чого вчить шкільна етика

Про матеріал
Етика. 5 клас. Мелещенко. НУШ. Чого вчить шкільна етика. Етика. 5 клас. Мелещенко. НУШ. Чого вчить шкільна етика. Етика. 5 клас. Мелещенко. НУШ. Чого вчить шкільна етика. Етика. 5 клас. Мелещенко. НУШ. Чого вчить шкільна етика.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Шкільна етика. Ключові поняття: дружній колектив, булінг.

Номер слайду 2

Алана: Сьогодні в класі ми переглядали правила поведінки. Назар: А навіщо вам це?Алана: Ми дописали нове правило, яке забороняє будь-які прояви цькування. Назар: Це правило важливе для етики шкільного спілкування! А як воно звучить?Чому правила шкільного спілкування є важливими? Поміркуй, як може звучати таке правило.

Номер слайду 3

ЯКИМИ МАЮТЬ БУТИ СТОСУНКИ В КЛАСНОМУ ТА ШКІЛЬНОМУ КОЛЕКТИВАХ?Найкращий і найміцніший колектив — це дружній колектив! Коли в класі та школі панує дружня атмосфера, то хочеться йти до такого класу та школи. У дружньому колективі все робиться разом. Є спільна мета, цінності, спільна перемога, досягнення і радість за результат. У такому колективі кожний його член почувається комфортно й у безпеці.

Номер слайду 4

Досить часто в класних і шкільних колективах можна спостерігати зовсім інші стосунки, недоброзичливі по відношенню до окремих осіб. Інколи ці відносини переростають у дуже агресивні. В таких умовах має місце таке негативне явище, як булінг. Булінг (цькування) — це агресивна та вкрай неприємна поведінка однієї людини або групи людей по відношенню до іншої людини, що супроводжується постійним фізичним і психологічним впливом.

Номер слайду 5

Ознаки булінгусловесні образивисміюваннянеприйняття до колективушантажзалякуванняпсування речейрозповсюдженняплітокпобиття

Номер слайду 6

ПРИЧИНАКривдники можуть знайти різні причини, щоб цькувати дитинузовнішністьповедінкадумкирелігійна приналежністьматеріальний стануспіхи в навчанні

Номер слайду 7

Сторони булінгу: Кривдник (булер) — той або та, хто переслідує, вчиняє цькування. Жертва — той або та кого переслідують, цькують. Спостерігачі — свідки, очевидці цькування.

Номер слайду 8

Не звинувачуй себе! Ти можеш стати жертвою через будь-яку ознаку, яка тебе відрізняє. Інакшість не є підставою для знущань. Не соромся! Розкажи своїм рідним чи друзям. Не мовчи! Звернися за допомогою до вчителя або вчительки, класного керівника, шкільного психолога, завуча, директора й інших дорослих. Булінг є системним явищем, цькування повторюється, відбувається постійно. Чи є у твоєму класі чи школі прояви булінгу? Чи знаєш ти, що робити у випадку булінгу?Що робити, якщо ти став/стала жертвою булінгу?

Номер слайду 9

Підтримай! Якщо тобі хтось розповів про те, що став жертвою булінгу, вислухай, поговори про це, розрадь, не знецінюй проблему. Не зволікай! Одразу звернися до дорослих: учителя, психолога, директора, завуча, старших товаришів, родичів, батьків тощо. Не приєднуйся! У жодному разі не будь співучасником чи співучасницею групи, що цькує. Що робити, якщо ти став/стала свідком булінгу?

Номер слайду 10

Розумій! Булінг — це твої дії, ти можеш ними керувати та змінюватися на краще. Знай! Булінг завдає фізичного й емоційного болю. Подумай! Чи дійсно ти прагнеш завдати шкоди іншій людині? Зупини цькування! Твої дії завдають шкоди не лише жертві, а й тим, хто поруч, — і ти будеш мати серйозні проблеми. Звернися за допомогою! Агресивна поведінка є наслідком особистих проблем, з якими треба справлятися, а дорослі у цьому допоможуть. Що робити, якщо ти булер

Номер слайду 11

НАВІЩО ДОТРИМУВАТИСЯ ПРАВИЛ ПОВЕДІНКИ В КЛАСІ ТА ШКОЛІ?Для комфортного спілкування і перебування в школі потрібно, щоб усі учасники дотримувалися однакових правил. ПРАВИЛА КЛАСУ

Номер слайду 12

Отже, щоб правила діяли і сприймалися всіма, треба долучатися до їхньої розробки, обговорення та ухвалення. Також правила варто переглядати, оновлювати за потреби. Перейдіть за QR-кодом і подивіться відео. Яка поведінка в класі є прийнятною, а яка ні? Поясніть ситуації, які показано в ролику. Чому потрібно дотримуватися правил поведінки в класі та школі? Що буде, якщо не дотримуватися правил поведінки? Якими мають бути правила, щоб їх сприймали всі?

Номер слайду 13

ЯКІ НОРМИ ПОВЕДІНКИ З ОДНОЛІТКАМИ Й СТАРШИМИ?Перебуваючи в класі, школі чи у будь-якому іншому середовищі, ми дотримуємося певних норм поведінки — що, де, як і коли можемо говорити, робити. Поведінка говорить нам про культурний рівень людини, її манери. Роздивіться світлини. Які манери поведінки на них зображено? Чи є такі норми поведінки прийнятними й чому? Щоб ви порадили цим дітям? Як їм треба себе поводити?

Номер слайду 14

Розглянь хмари слів. Знайди й запиши в зошит або записник «чарівні слова».

Номер слайду 15

Домашнє завдання. Опрацювати п.20 Вміти відповідати на запитання. Завдання. Уяви, що у твоєму класі чи оточенні є людина, яка піддається булінгу. Поміркуй, які кроки тобі потрібно зробити, щоб допомогти їй. Занотуй у зошит або записник й обговори.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Чудная Ольга Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Етика, 5 клас, Презентації
До підручника
Етика 5 клас (Данилевська О.М., Пометун О.І.)
Додано
7 лютого
Переглядів
2168
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку