Матеріал данної розробки був використанний для відеофесту
на тему" Цікавий експеримент на уроці фізики при вивчені теми “Електричний струм в газах" як мотивація організації навчальної діяльності учнів в умовах соціалізації "
Що таке мотивація. Загальна назва для процесів, методів і засобів спонукання учнів до продуктивної пізнавальної діяльності, активного освоєння змісту освіти. АБОМетоди і засоби, які спонукають учнів до активного освоєння навчального матеріалу, і продуктивної пізнавальної діяльності називається мотивацією.
Зазвичай діяльність людини стимулюють і спрямовують одночасно кілька мотивів, між якими існує ієрархія: виділяється один ведучий, як би головний, мотив і ряд підлеглих йому. Вони знаходяться у взаємозв'язку і можуть посилювати і послаблювати один одного. У практиці своєї роботи я найчастіше використовую сильнодіючий мотив «пізнавальний». Про один з його проявів свідчить такий вислів: «Коли людина зацікавлена,він кмітливий і винахідливий ».
Види мотивів пізнавальний - пов'язаний з інтересом до пізнавання нового (по якомусь питанню, з області групи наук, про світ в цілому).досягнення - він орієнтує людину на «взяття висот: отримання хороших або кращих результатів, завоювання перемог.професійно-життєве самовизначення мотив -спрямований до майбутньої професії людини. Його становлення пов'язане зі справою, якій людина має намір присвятити себе
Види мотивівкомунікативний -він нерозривно пов'язаний з можливістю спілкування, співпраці, взаємодії.емоційний - він породжується позитивними емоціями: почуттям інтересу, радості, подиву, азарту, захоплення та ін.зовнішній мотив - даний мотив пов'язаний з отриманням ззовні заохочення і визнання в будь-якій формі і від будь-яких людей: від вчителя, батьків, товаришів по класу, однолітків, товаришів по кружку, директора школи, громадськості
Мотиваційний етап. Мотиваційний етап - це «ключик» до уроку, точніше навіть до результату уроку, а згодом і до сердець дітей. Правильно організований мотиваційний етап знімає відчуття страху, розковує ініціативу учня, виховує впевненість у своїх можливостях, що допомагає реально управляти процесом навчальної діяльності і підтримувати пізнавальний інтерес.
Демонстрація дослідів Демонстрацію дослідів і експериментів можна успішно використовувати:перед вивченням нового матеріалу. для вивчення нового матеріалу нарешті, при закріпленні вивченого матеріалу. Спостереження нових, часом несподіваних ефектів збуджує пізнавальну активність учнів, викликає гостре бажання розібратися в суті явища.
Система шкільного фізичного експерименту. Фундаментальні досліди. Демонстраційні досліди. Досліди, в ході яких показується застосування фізичних явищ в техніці Досліди, що ілюструють пояснення викладача. Досліди, в ході яких учитель ставить перед учнями проблему. Досліди, призначені для перевірки помилкових суджень Фронтальні Лабораторні роботи Домашній експеримент
Експеримент як засіб досягнення навчальної мотиваціїДемонструється заряджений електрометрії. Акцентується увага на тому, що заряд електрометрії довгий час зберігається незмінним, що підтверджує ізолюючі властивості повітря. Після цього до кондуктора електрометрії підносять запалений сірник - стрілка електрометрії швидко падає.
Заключне слово Демонстраційний експеримент як метод навчання з'явився практично одночасно з початком викладання систематичного курсу фізики. Пояснюється це не тільки прагненням викладачів підкреслити експериментальний характер науки фізики і не тільки бажанням ознайомити учнів з методами досліджень, що застосовуються в пізнанні фізичних явищ і закономірностей, але головним чином тому, що важко пояснити багато явищ природи, користуючись лише словесними описами.