Презентація "Давня Греція та її сусіди"(частина І)

Про матеріал

Дану презентацію можна використати для проведення уроку узагальнення знань з теми "Давня Греція та її сусіди". Учні матимуть можливість здійснити уявну мандрівку в часі сторінками історії античного світу.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Давня Греція та її сусіди. Мандрівка сторінками історії античного світу. Презентацію підготувала Нога Тетяна Борисівна. Вчитель історії Драбівського ліцею Драбівської селищної ради Черкаської області

Номер слайду 2

Це – Кліо, одна із 9 грецьких муз, покровителька історії. Саме вона, за давніми переказами, є хранителькою історичних знань і дарує натхнення тим, хто вивчає історію та дбає про збереження історичних знань.

Номер слайду 3

Ми вивчили природні умови та населення, господарське життя основні події політичної історії Давньої Греції. Сьогодні вирушаємо в уявну мандрівку в часі, щоб пригадати вивчене.

Номер слайду 4

Зупинка «Термінологічна»Дайте визначення понять: Еллада. Поденники. Раби. Аристократія. Демос. Колонізація. Колонія. Метрополія. Поліс. Акрополь. Агора. Олігархія. Мито. Остракізм

Номер слайду 5

Зупинка «Картографічна»Охарактеризуйте географічне положення Давньої Греції. Визначте напрямки грецької колонізації . Який із них був найбільш і найменш інтенсивно освоєний. Назвіть і покажіть на карті місця найбільших битв персько-грецьких війн.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Зупинка «Кмітлива"Попрацюйте з логічними ланцюжками. З’ясуйте? Яке слово зайве і чому. Ковалі, ювеліри, гончарі, будівничі, скотарі. Мідь, залізо, срібло, глина, мармур, золото. Афіни, Спарта, Фіви, Дельфи, Бібл. Тіра, Ольвія, Херсонес, Пантикапей, Керкинетида, Афіни. Народні збори (еклесія), Рада п’ятисот (буле), Суд присяжних (герусія), п’ять ефорів (наглядачів). Спартіати, періеки, ілоти, гопліти. Пятсотмірники, вершники, зевгіти, фети, ойкіст. Панцир, щит, шолом, поножі, поручі, праща. Мільтіад, Леонід, Фемістокл, Павсаній, Еванс.

Номер слайду 10

Зупинка «Математична»Розв’яжіть хронологічні задачі: Через скільки століть після загибелі Критської (Мінойської) цивілізації розпочалася Велика грецька колонізація?Чи міг Перікл ,ставши першим стратегом Афін, бути учасником підписання Каліївого миру?Через скільки років після обрання правителем Афін Солона почалися персько-грецькі війни?Скільки років тому відбулася Марафонська битва?Чи збіглися в часі реформи Солона в Афінах та реформи Лікурга в Спарті?Скільки часу розділяє ці події: початок обробки заліза, що співпав з відродженням цивілізації в Давній Греції, та виникнення міста Афіни?Розв’яжіть хронологічні задачі: Через скільки століть після загибелі Критської (Мінойської) цивілізації розпочалася Велика грецька колонізація?Чи міг Перікл, ставши першим стратегом Афін, бути учасником підписання Каліївого миру?Через скільки років після обрання правителем Афін Клісфена почалися персько-грецькі війни?Скільки років тому відбулася Марафонська битва?Чи збіглися в часі реформи Солона в Афінах та реформи Лікурга в Спарті?Скільки років минуло від закінчення Троянської війни до битви під Платеї в ході персько-грецьких війн?

Номер слайду 11

Зупинка «Острів цікавинок»Кліо цікаво, чи знаєте ви походження назвиміста Афіни. Егейського моря. Грецької назви Чорного моря (Понт Евксинський)

Номер слайду 12

Зупинка «Допитлива»Було скасовано всі боргові зобов’язання та заборонено боргове рабство громадян. Викуплено коштом держави тих громадян, яких продали в рабство за межі держави. Вихованням хлопців від 7 до 18 років у громадських школах опікувалася держава. Усі дорослі чоловіки не бралися ні до ремесла, ні до землеробства, весь час віддаючись військовим і спортивним змаганням. Громадян поділено на 4 групи за майновою ознакою, що й визначало їхні права та обов’язки. Земля, що оброблялася залежним підкореним населенням, належала спартіатам. Обов’язковим було харчування дорослих чоловіків у громадських їдальнях. {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Суспільне життя Спартанської держави. Суспільне життя Афінської держави часів Солона. Розподіліть твердження, уписавши в таблицю відповідні цифри

Номер слайду 13

Зупинка «Допитлива»1. Залежно від розмірів земельних володінь та отриманих прибутків громадян визначалися їхні обов’язки та права.2. Народні збори лише затверджували або відхиляли рішення, запропоновані радою старійшин, яка могла не погодитися з їхньою ухвалою, а то й розпустити зібрання.3. Найвища влада в державі належала народним зборам, у яких брали участь чоловіки-громадяни.4. Держава мала двох царів, владу яких обмежувала Рада старійшин.5. Для нагляду за дотриманням законів обирали 5 ефорів.6. Політичним життям у період між скликанням народних зборів керувала рада громадян з 400, а згодом – 500 осіб.7. Утворено урядові колегії, зокрема колегію стратегів, яка керувала військом.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Державне управління Спарти. Державне управління Афін. Розподіліть твердження, уписавши в таблицю відповідні цифри

Номер слайду 14

Зупинка «Погляд крізь віки» Вам відомо, що найбільший виступ ілотів відбувся в Мессенії в VII столітті до нашої ери. Поруч із чоловіками пліч-о-пліч свою свободу відстоювали жінки. І хоча ілоти зазнали величезних втрат, але й ряди спартіатів суттєво зменшилися. Тому спартіати пообіцяли ілотам свободу за умови, що вони назавжди залишать територію Мессенії. Це був важкий вибір, але багато ілотів залишили рідну землю, щоб стати вільними. Який вибір зробили б ви на місці ілотів: бути вільними на чужині чи невільниками на Батьківщині? Ви знаєте, що одним із видів спортивного бігу є марафонський біг. Це спортивне змагання проводять на згадку про подвиг афінського воїна, який подолав відстань у 42 кілометри, щоб повідомити афінянам про перемогу над персами у битві на Марафонській долині. Воїн пробіг відстань до Афін без відпочинку. Він забіг у місто зі словами «Радійте, афіняни, ми перемогли!» і впав мертвим від перевтоми. Уперше змагання з марафонського бігу відбулися в 1896 році на Олімпійських іграх в Афінах. Висловте свою думку щодо того, які із сучасних винаходів врятували б життя афінського воїна.

Номер слайду 15

Зупинка «Галявина творчості»Представлення ментальних карт (карт пам’яті) Критська (Мінойська) цивілізація. Ахейська (Мікенська цивілізація)Кліо вразив подвиг 300 спартанців. Вона зацікавилася, чи є в історії України подібні героїчні сторінки?

Номер слайду 16

Зупинка «Реставраційна»Громадяни грецьких міст усвідомлювали важливість ……….служби і вважали її священним ……Якщо раптом чоловік ухилявся від військової служби в арміїї, його чекали…… та позбавлення всіх ………прав. Чоловіки за ……..кошт забезпечували себе озброєнням та…… Основним видом зброї був ….. Завдовжки 2-… метри. У близькому бою використовували короткий ….. Далекобійною зброєю були дротики, ……. і……….- спеціальна мотузка, якою метали каміння. Для захисту тіла виготовляли……Щит витесували з ……., обтягували……… чи покривали листовим ………Голову захищав…….., ноги……….., руки…….. Основною ударною силою грецької армії була……..- рід військ, який діє в пішому строю. Легкі піхотинці озброювались ………Важкі піхотинці - ……………- зброювались списами та мали повний комплект захисту. Використовували також механічний прилад для метання стріл, загострених колод та каменів - ……………. Рід військ у якому для ведення бою використовували коней – це………….. Мали греки і морський флот. Перші судна були………….. Двоярусні кораблі називали………….. Згодом додали третій ярус - так винайшли найбільш ефективний корабель Античності -…............. Слова для довідки: трієри, кіннота (кавалерія), дротиками, 3, шолом, військової, власний, дерева, зневага, спис, поножі, піхота, металом, громадянських, лук, шкірою, обов’язком, бронею, поручі, панцир, меч, праща, біреми, гопліти, одноярусними, катапульта.

Номер слайду 17

Зупинка «Дослідницька» Дізнавшись про рабство в Давній Греції, Кліо дуже перейнялася долею рабів. Вона переконана, що ніхто немає права поневолювати інших людей, змушувати їх безоплатно працювати, утримувати їх проти їхньої власної волі, а тим більше продавати як товар. Чи поділяєте ви думку Кліо? Дослідіть, якими були джерела рабства в Давній Греції?Кліо трапився вислів давньогрецького філософа Платона «Грецькі міста, розкидані по берегах морів від Кавказьких гір до Гібралтара, нагадували жаб, які розсілися навколо водойми». Дослідіть, якими були причини Великої грецької колонізації. Кліо вражена, що ще в період давньої історії держави світу, щоб досягти панівного становища вдавалися до війн. Дослідіть, якими були причини та наслідки персько-грецьких війн.

Номер слайду 18

Зупинка «Барвограй ідей»Назвіть факти з історії Спартанської держави, пов’язані з цими числами522831000167 Назвіть факти з історії Афінської держави, пов’язані з цими числами29154206000500

Номер слайду 19

Зупинка Гра «Правда - неправда»1. Взимку греки мало виходили на вулицю, тому що сніг та ожеледиця їм заважали.2. У Греції великі поля були засіяні пшеницею. 3. Греки вирощували виноград, оливки, продавали вино та олію. 4. Греція славилася гарним різноманітним глиняним посудом: тарелями, вазами, амфорами, які називалися архонтами.5. Давня Греція – це єдина велика держава, що займала увесь Балканський півострів. 6. У горах Греції було багато корисних копалин. 7. Важливі питання у Афінах розглядалися на народних зборах. 8. У Афінах не всі люди мали громадянські права.9. У Греції майже всю роботу виконували аристократи, тому у них не було часу для державних справ і дозвілля.10. Греки засновували колонії на зразок свого рідного міста, яке вони називали метрополією.

Номер слайду 20

Перейдіть за кодомта виконайте завдання онлайн

Номер слайду 21

Я з усім упорався. Мене урок розлютив. Все було легко та просто. Було складно та нічого не зрозуміло. Більше сміху ніж навчання. Чекаю наступний урок. Рефлексія «Яблучний настрій». Обери емотикон, який відповідає твоєму настрою в кінці уроку

Номер слайду 22

Рефлексія Хочу похвалити себе за те, що сьогодні на уроці я …

Номер слайду 23

Домашнє завдання. Повторити &29-36, підготуватися до тематичного тестування.

Номер слайду 24

Вивчення історії Давньої Греції триває…Дякую за увагу!

pptx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
3 березня
Переглядів
952
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку