Презентацію підготувалавчитель української мови та літератури Дружбівського ліцею Олена ДЕМНІЧЕНКОЛеся Українка. Ідея вільної творчості, духовної свободи людини в поемі «Давня казка».
Номер слайду 2
Літературна вікторина «Співачка досвітніх вогнів»1. Укажіть справжнє ім’я Лесі Українки. 2. Коли народилася поетеса? 3. Ким працював батько Лариси Петрівни?4. Назвіть творчий псевдонім матері Лесі Українки? 5. Скільки дітей було в родині? 6. Яке правило засвоїла Леся в дитинстві та користувалася ним усе життя?7. Чи ходила майбутня письменниця до школи? 8. З якого предмета Леся написала підручник для молодшої сестри?9. Яку назву мала перша збірка Лесі Українки? 10. Коли і де померла поетеса ? 11. Які твори Лесі Українки ви вже вчили?
Номер слайду 3
Відомий дослідник творчості Лесі Українки Олексій Ставицький написав: “В художніх образах “Давньої казки” утверджується ідея високого призначення і всеперемагаючої сили мистецтва. Поетові пісні допомагають володареві казково-умовної країни графові Бертольдо здобути прихильність коханої, перемогти “бусурманського царя” і навести лад у своїх володіннях, а коли він забуває про обов`язки перед підданими і доводить країну до розрухи - обертаються непереборною силою проти нього.
Номер слайду 4
{E8 B1032 C-EA38-4 F05-BA0 D-38 AFFFC7 BED3}У пошані народній завжди залишаються ті, хто захищав, відстоював інтереси простого люду, жертвуючи своїм життям. Тема твору. Зображення боротьби трудящих проти своїх поневолювачів та ролі і місця поета у визволенні народу від гніту. Ідея твору. Роль митця в суспільстві; служіння музі й народові; суть людського щастя, вдячності; війни заради збагачення. Основна думка. Уславлення мужності, цілеспрямованості, віри у щасливе життя (поет); засудження жорстокості, жаги до збагачення, прагнення поневолити народ (Бертольдо). Проблематика Визначаємо тему, ідею та основну думку твору
Номер слайду 5
Перемогти, руйнувати, зневажати, забути про обов’язки, розважати, навести лад, стати зброєю, завоювати прихильність, розбагатіти, спровокувати повстання, утверджувати силу мистецтва Літературний диктант
Номер слайду 6
Складання плану порівняльної характеристики образів Поета і графа Бертольдо. Орієнтовний план Хто такий Поет і Бертольдо?Що є спільним в рисах характеру цих героїв? У чому Граф і Поет різняться: у діях, вчинках;ставленні до людей;характерах;4. Як розв`язується протистояння між героями?
Номер слайду 7
Митець повинен служити лише музі чи й народові? Висловіть свої міркування щодо цього питання після прочитання поеми. Аргументуйте думку: «Чи актуальна поема сьогодні?» Поміркуйте…
Номер слайду 8
Поет був красивим і щасливим. До оселі Поета постійно приходила молодь. Лицар Бертольдо був благородним та ввічливим. Поет сказав, що має стільки багатства, що його стане й на лицаря. Бертольдо зацікавився й вирішив подружитися з поетом. Граф визнав дивну силу слова. Поет допоміг лицареві завоювати серце вродливої доньки Ізідори. Поет допоміг лицареві завоювати бусурманське царство. Бертольдо щедро нагородив поета. ГРАТАК? НІ?
Номер слайду 9
Складаємо портрет поета. П — (….) О — (….) Е — (….) Т — (….)
Номер слайду 10
1. Я дізнався (дізналась), що слово здатне... 2. Я впевнений (впевнена), що слово не можна ув’язнити, тому що... 3. Я вважаю, що поет для суспільства — це... 4. За допомогою поеми можна виховувати такі риси характеру, як...Інтерактивна вправа «Незакінчені речення»
Номер слайду 11
Пояснити, як ви розумієте слова : «Не поет, хто забуває про тяжкі народні рани…»Виписати по 2-3 цитати до характеристики головних героїв. Домашнє завдання:
Номер слайду 12
Видатні поети ніколи не залишають нас: Вони відходять у безсмертя. Не стерлась райдужна сторінка,Не вмерла пісня лісова. Безсмертна Леся Українка. Була і є повік жива! О. Журлива