Презентація до уроку з української літератури у 8-му класі "Давня казка" Лесі Українки містить питання літературної вікторини, художнього аналізу поеми
Леся Українка. “Давня казка”Тема уроку: Роль митця в суспільстві, ідея вільної творчості в поемі Лесі Українки “Давня казка”Мета: поглибити в учнів уявлення про погляди Лесі Українки на призначення мистецтва і митця; дослідити у творі ідею вільної творчості та вільнолюбства людини; розвивати навички роботи з текстом; виховувати в учнів високі моральні якості: гуманізм, щирість, несприйняття зла. Урок української літератури 8 клас. Мілько І.2
Номер слайду 3
Вітаю!Любі восьмикласники й восьмикласниці. Сьогодні на уроці ми поринемо у світ лицарів та поетів, у світ давньої історії, яку розказала Леся Українка3
Уривки творів1. “Я на гору круту, крем’яную. Буду камінь важкий підіймать”2. “Вона летіла хутко, мов стокрила,За нею вслід співучії пташки!”3. “І, несучи вагу ту страшную,Буду пісню веселу співать.”6
Номер слайду 7
Уривки творів4. “Співало все, сміялось і бриніло,А я лежала хвора й самотна.” 5. “Щоб вільно по світі літати,Щоб вітер розносив луну.” 6. “Лунали б тоді мої мріїІ щастя моє таємне,”7
Номер слайду 8
“Давня казка”1893 - дата написання вірша1896 - вперше надрукований у журналі “Життє і слово” (Львів)8
Номер слайду 9
Літературний паспорт Художній аналіз твору9
Номер слайду 10
Зображення боротьби народу проти поневолювачів; Тема Роль і місце поета у визволенні від гнобителів10
Номер слайду 11
Ідея. Поет. Уславлення віри у щасливе життя, уславлення мужності та цілеспрямованостіБертольдо. Засудження прагнення поневолити народ, засудження жаги до збагачення та жорстокості 11
Номер слайду 12
Жанр. Ліро-епічна(віршована мова, сюжет, поєднання епічного зображення з ліричним вираженням) Соціальна(пов'язана із життям і стосунками людей у суспільстві)Поема-казка(Зачин, магічні числа, художня вигадка, повтори, протиставлення героїв)12
Номер слайду 13
Основна думка. Завжди пошанованими будуть ті, хто захищає простий народ, жертвує собою заради людей13
Композиція15 Експозиція: знайомство з поетом. Зав'язка: зустріч поета з Бертольдом. Кульмінація: конфлікт між Бертольдом і поетом. Розв'язка: довічне ув'язнення поета, смерть поета, “А поетові нащадки Слово гостреє гартують”
Номер слайду 16
Дякую!Читайте українське, думайте і будьте розумними!