20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Презентація "Де завжди будується третій храм (інтерпретація твору М. Павича «Дамаскин»)"

Про матеріал

Утілення в оповіданні «Дамаскин» рис постмодернізму»; встановити рівень оволодіння учнями знання тексту; розвивати навички роботи в групах, вміння аналізу художнього твору, образів твору, представляти медіа-проекти.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Де завжди будується третій храм (інтерпретація твору М. Павича «Дамаскин»)

Номер слайду 2

Ніщо тілесне не є настільки близьким до божественного, як крила. Божественне — це краса, добро, розум; крила ж наснажуються божественним…Платон

Номер слайду 3

БесідаŠŠ Хто є історичними прототипами героїв твору: Йована Дамаскина, Йована Лествичника?ŠŠ Назвіть особливості художнього світу твору М. Павича «Дамаскин».

Номер слайду 4

«Синтез думок»І група. Чому для храму було обрано місце, де «дме лише один вітер»? Поясніть символ вітру на різних текстових пластах. Коли можлива побудова людського храму? Перечитайте епіграф доуроку — слова Платона. Як вони співвідносятьсяз основною думкою твору?ІІ група. Чому зодчий Йован Лествичник приніс креслення не одної церкви, а трьох? Розшифруйте символи цих трьох церков. Чому перестав рости самшитовий храм? Що завадило Лествичнику й Дамаскину завершити роботу? Як в оповіданні розкривається проблема спокутування гріха?

Номер слайду 5

«Літературний монтаж»(аналіз розділу «Їдальня»)Розшифруйте зміст слів Атилії, що вона народила у мріях і виростила сина, який тепер будуватиме їй палац. Як ці слова можна пояснити з точки зору філософських поглядів постмодерністів? ŠŠ Що знайшла Атилія, блукаючи недобудованим палацом?ŠŠЯкі дивні звуки почула Атилія, задрімавши на тапчані в недобудованому палаці?Як були розставлені речі у їдальні?Який художній прийом застосовує автор, перелічуючи предмети в кімнаті? Яке його ідейне навантаження?

Номер слайду 6

Чи спрацювало послання Дамаскина? Що незвичайного побачила Атилія в їдальні, куди вирушила, підкорившись швидше своїй інтуїції? ŠŠ Що таїлося в безладі розставлених у їдальні речей? ŠŠ Чому карта Дамаскина виявилася на небі? Що вона символізує?ŠŠ Атилія наказала Ягоді допомогти їй розгадати послання Дамаскина, той зніяковів, але послухався. Чому?

Номер слайду 7

Дослідницька лабораторія. Що треба зробити Атилії для того, щоб храм із самшиту продовжив рости?Яким чином Атилія розгадала послання Дамаскина й спокутувала гріх батька?

Номер слайду 8

ОСС «Сходження від земного до святого»{9 DCAF9 ED-07 DC-4 A11-8 D7 F-57 B35 C25682 E}Послання. Дамаскинадля АтиліїПроподорожуючих. Прослухняність. Про мовчання. Про час. Про плач. Про сон. Про страх. Шлях від земного до небесного за «Лествицею» Іоанна Лествичника, «найкращою книгою для духовного вдосконалення»

Номер слайду 9

«Ланцюжок думок»ŠŠ Поясніть символіку малюнка неба. Кімната — всесвіт. Стеля — небо, дороговказ до духовних висот. Небо — у багатьох народів означає «число», «гар-монія», «середина», «порядок», «життя». Сонце — центр світу, джерело життя, небесна духовність. Місяць — нічне Боже око, «молодик» (на ньогозамовляли на щастя і добробут). Хаос — нерозгадані таємниці Всесвіту. Годинник — час і вічність. Компас — дороговказ, вибір єдиного правильногошляху. Кораблик — спасіння, Ісус. Море — життя. Стіл — символ так званого «культурного обрію»,престол дому. Священне місце в домі, за яким читали молитви, їли.

Номер слайду 10

Постановка проблемного питання. Чи завжди можна пояснити логічний зв’язок між подіями? Чи справджується в житті, на вашу думку, лінійна зв’язка «причина—наслідок»?

Номер слайду 11

Складання пам’ятки. Автор. Милорад Павич. Країна. Сербія. Твір. «Дамаскин». Жанр. Оповідання для комп’ютера та циркуля. Художній метод. Постмодернізм. Ознаки постмодерністської літератури. Нелінійна література, гра письменника з текстом і читачем, віртуальний історизм. Риси поетики письменника. Необарокові метафори, парадоксальні портрети, «плетення словес», каталогізаціяІнтертекстуальний простір. Історичний, філософсько-символічний, асоціативний, позачасовий.1. Історичний: життя Сербії між двома імперіями, трьома вірами і безліччю мов.2. Філософсько-символічний: вічні проблеми розпорошених етносів, які прагнуть духовного відродження.3. Асоціативний: враження й осмислення тексту читачем відносно свого життєвого досвіду і знань.4. Позачасовий: поєднання усіх часів та історичних фактів в один світовий час існування людства, так у творі з’являються Йовани Дамаскин та Лествичник.

Номер слайду 12

Домашнє завдання. Підготувати повідомлення про життя та творчість П. Зюскінда (творчі групи). Створити рекламу твору.

Номер слайду 13

pptx
Додано
18 квітня
Переглядів
163
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку