Прочитай уважно текст ПРОГАЯНИЙ ДЕНЬ Мама йшла на роботу рано, до сходу сонця. Вона розбудила Петрика й сказала: – Сьогодні в тебе почалися канікули. Але гаяти часу не можна. Ось тобі робота на сьогодні: посади біля хати дерево й прочитай цю книгу про Далекі Сині Гори. Мама показала, де викопати дерево, поклала на стіл книжку про Далекі Сині Гори й пішла на роботу. Петрик подумав: «Посплю ще трохи». Ліг, задрімав, потім заснув міцно-міцно і снилося йому: біля хати виросло дерево, яке він посадив, а Далекі Сині Гори стали зовсім недалекі й стоять над самісіньким ставком. Прокинувся Петрик – ой, лишенько! Сонце вже серед неба. Хотів зараз же до роботи взятися, та подумав: «Ще встигну…» Сів під грушею. Думає: «Ось посиджу ще трохи та й почну». Потім пішов у садок, ягоди їв, за метеликом ганявся, потім знову під грушею сидів.
Прочитай уважно текст Прийшла мати ввечері й каже: – Показуй, що зробив, сину. А Петрикові нічого показати. Соромно йому й матері у вічі дивитися. – Ходімо, сину, покажу тобі, що люди зробили за той день, що ти прогаяв. Взяла мама сина за руку й повела. Підводить до одного поля й показує: – Вчора тут була стерня, а сьогодні рілля. Тут працював тракторист. А ти байдики бив. Підвела до колгоспного двору, показує багато-багато ящиків з помідорами й каже: – Ці помідори вранці були на полі, а тепер в ящиках. Завтра їх повезуть у місто. Це робила я з жінками. А ти байдики бив. Підвела до великої-великої купи зерна. – Це зерно вранці було в колосках. Хліб скосили й змолотили, зерно привезли на тік. А ти байдики бив.
Прочитай уважно текст Підвела до стінки, вимуруваної з цегли. – Тут вранці був тільки гранітний фундамент, а тепер мур стоїть. Це муляри працювали. А ти байдики бив. Підвела до великого кам’яного будинку, зайшла з сином. На полицях – паляниці, калачі. Усе пахло хлібом. – Це пекарня, – сказала мама. – Ці хлібини вранці були ще борошном, а тепер сам бачиш. Цілий день трудилися пекарі. А ти байдики бив. От що таке прогаяний день. В. Сухомлинський
Дай відповіді на запитання У запитаннях 1,2,3,4,5 обери правильні відповіді та запиши відповідні букви 1. У якому розділі книжки можна помістити прочитаний твір? А Усна народна творчість Б З любов’ю до рідної землі В Бджола мала, а й та працює 2. Чому Петрик не виконав дорученої справи? А Тому, що був у школі. Б Тому, що не мав почуття відповідальності. В Тому, що був зайнятий читанням книжки.
5. Яке прислів’я найточніше виражає головну думку твору? А. Згаяного часу і конем не доженеш. Б Усе добре у свій час. В Гуляй, дитино, поки твоя година. 6. Встанови послідовність подій у тексті . Запиши подані речення, пронумерувавши їх послідовність 7. Запиши, яку роботу мав виконати Петрик ______________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________
8. Встанови відповідність між словом та його значенням, запиши утворені пари. 9. Продовж і запиши речення. Ходімо, сину, _____________ тобі, що люди ____________ за той день, що ти ___________________. 10. Які поради ти можеш дати Петрикові ? Запиши. _____________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________ Намалюй смайлик, який відображає твій настрій.